fbpx
Poveži se z nami

Igraj kot PRO

Igraj kot PRO z Mastercard in ScorpLZ: Kako se ogreti pred turnirjem?

Samo Zavašnik

Objavljeno

v

Če pred desetimi leti e-športi pod takšnim imenom niso niti obstajali in so nagradni skladi gaming turnirjev redko bili večji od nekaj tisoč evrov, je danes realnost popolnoma drugačna – najvišji nagradni sklad doslej v znesku več kot 34 milijonov ameriških dolarjev je bil podeljen na lanskoletnem svetovnem finalu v Dota 2, The International.

Medtem je razvijalec Epic Games za letno prvenstvo v igri Fortnite za kategorijo Solo igranja med najboljšo petdeseterico razdelil 15.2 milijonov dolarjev. Še več, plače najboljših igralcev redno znašajo več deset tisoč evrov mesečno.

Dvig nivoja je botroval tudi profesionalizaciji vseh spremljevalnih procesov, poleg samega igranja uradnih turnirjev – vrhunske ekipe dandanes igralcem nudijo t.i. gaming hiše z nutricionisti in kuharji, psihologi, performance coachi, itn. Tam je edina naloga igralcev, da dvignejo nivo svoje igre in seveda dominirajo konkurenco v uradnih tekmah.

Pomemben del zagotavljanja konsistentnega nivoja igranja v turnirjih je tudi ogrevanje – o čemer govori nov video Žige “ScorpLZ” Laha. Na začetku predstavi razloge, zakaj je t.i. warm up pred pričetkom resne igre nujen za vsakega e-športnega profesionalca in tudi tiste, ki to želijo postati. Za tem na praktičnih primerih pokaže tehnike in programska orodja, s katerimi se preko izzivov ogrejemo na delovno temperaturo ter se s tem povežemo na igralni strežnik z natančnim, odzivnim merjenjem, ne da pridemo do te točke šele po nekaj minutah ali celo urah.

Nasvete podaja ScorpLZ

Slovenski livestreamer in ustvarjalec vsebin na YouTubu, Žiga “ScorpLZ” Lah, 24, ima več kot 24.000 naročnikov na svojem YouTube kanalu s skupno skoraj 4 milijoni ogledov, več kot 10.000 sledilcev na Instagramu in 650 na Twitterju. S tem je med največjimi gamerji v Sloveniji.

  • Naroči se na njegov YouTube kanal tukaj.
  • Sledi mu na Instagramu tukaj.

#IgrajKotPRO omogoča

Igraj kot PRO

Igraj kot PRO z Mastercard in ScorpLZ: Kaj je Piece Control in kako se ga naučiti!

Samo Zavašnik

Objavljeno

v

Fortnite je od izida julija 2017 popolnoma obnorel svet – s 350 milijoni registriranih uporabnikov, viralnimi plesnimi elementi in 100-milijonskim nagradnim skladom za njihovo e-športno prvenstvo – ter s tem dobil mesto v zavesti vsakega s spletom seznanjenega posameznika.

Razlogov za uspeh je več. Eden njih je zagotovo tudi tekmovalna narava te t.i. battle royale igre, katerih cilj je, da izmed 100 igralcev na vrženih na otok, katerega igralno polje se neprestano krči, ostaneš zadnji živ. Pri tem igralci izbirajo vrsto različnih taktik za zmago v dvobojih in celotni igri, ena ključnih mehanik je Piece Control, ki ga v današnjem videu predstavlja Žiga “ScorpLZ” Lah.

V videu sprva predstavi, kako mehanika zapiranja nasprotnikov v škatle sploh deluje, nato pa se posveti praktičnim primerom izkoriščanja le-te za lastno prednost, s prevzemom nasprotnikove stene in vgrajevanje stopnic.

Seveda se nasprotnik temu skuša izogniti, tako da ScorpLZ predstavi tudi morebitne odgovore nasprotnika ter nujne povratne odgovore za končen uspeh, tj. zmago v dvoboju. Ti vključujejo praktične napotke za optimiziranje hitrosti grajenja različnih elementov in pozicioniranje okoli nasprotnika.

Za vse, ki želite nadgraditi svoje znanje na tem področju, na praktičnih primerih pokaže tehnike ki jih sam uporablja za hitrejše in bolj natančne odločitve na področju grajenja elementov v igri Fortnite.

Nasvete podaja ScorpLZ

Slovenski livestreamer in ustvarjalec vsebin na YouTubu, Žiga “ScorpLZ” Lah, 24, ima več kot 24.000 naročnikov na svojem YouTube kanalu s skupno skoraj 4 milijoni ogledov, več kot 10.000 sledilcev na Instagramu in 650 na Twitterju. S tem je med največjimi gamerji v Sloveniji.

  • Naroči se na njegov YouTube kanal tukaj.
  • Sledi mu na Instagramu tukaj.

#IgrajKotPRO omogoča

Nadaljuj z branjem

Igraj kot PRO

Igraj kot PRO z Mastercard in Aljažkom: Kako izboljšati aim v Fortnitu?

Samo Zavašnik

Objavljeno

v

Se vam je že kdaj zgodilo, da ste v videoigri pred sabo imeli nasprotnika, ki vas še ni opazil in je bil posledično nepripravljen na nevarnost, ki preti za njim? Vaš pritisk hipno popusti in pripravljeni ste na enostavno in efektivno eliminacijo. Pričnete premikati kurzor in stisnete na gumb za strel. A glej ga zlomka, ko pričnete streljati, ga nikakor ne zadenete – kot da ste ga s streli le obkrožili. On se medtem v trenutku obrne in vas ustreli v glavo ter nadaljuje z dnem.

Za preprečevanje tovrstnih zgodb sta pomembni dve stvari – prva je zagotovo oprema, o kateri je Aljažek že govoril, druga, še pomembnejša, je pa seveda vaša sposobnost merjenja, tj. “aimanja” v igri. Na to vprašanje v današnjem videu odgovarja t.i. “mladi up” slovenskih gaming influencerjev, ki je sicer eno najhitreje rastočih imen na slovenski sceni ustvarjalcev gaming vsebin, Aljaž “Aljažek” Radovan. Temu na družbenih omrežjih sledi več kot 10.000 ljudi.

V videu se posveti predvsem napotkom v najpopularnejši videoigri na svetu, Fortnite, ki jo vsakodnevno igra več kot 25 milijonov ljudi. Na začetku, kot ključno za vse nadaljnje korake, izpostavi nastavitve občutljivosti miške, ki morajo ustrezati vašim preferencam. Seveda občutljivosti ni dovolj le nastaviti, marveč jo je potrebno tudi “priučiti” v mišični spomin. Za slednje predstavi tehnike pri igranju Solo in Duo igralnih načinov, kot tudi igre kot je AIMBEAST, ustvarjene prav z namenom izboljšanja merjenja v prvoosebnih strelskih igrah. Na koncu poda še par življenjskih napotkov pred pričetkom tekmovalnega igranja, ki vključujejo ogrevanje pred igro, psihološko pripravo in več.

Nasvete podaja Aljažek

Eden najmlajših slovenskih livestreamerjev in ustvarjalcev gaming vsebin na YouTubu, Aljaž “Aljažek” Radovan, 15, ima skoraj 10.000 naročnikov na svojem YouTube kanalu s skupno več kot 650.000 ogledi, kot tudi se lahko pohvali s 3700 sledilci na Instagramu. Te številke so še posebej obetavne, saj je videoposnetke na svoj kanal začel redno nalagati šele pred dobrim letom dni.

  • Naroči se na njegov YouTube kanal tukaj.
  • Sledi mu na Instagramu tukaj.

#IgrajKotPRO omogoča

Nadaljuj z branjem

Igraj kot PRO

Igraj kot PRO z Mastercard in JureTršanBlondom: Kako narediti dober gaming kanal

Samo Zavašnik

Objavljeno

v

Ste si kdaj želeli biti PewDiePie, Shroud ali Ninja? Družbena omrežja, najsi je to YouTube za nalaganje posnetkov, prenose v živo s Twitch, objavljanjem slik in utrinkov z Instagramom, so korenito spremenila navade uporabnikov – kaj gledamo, spremljamo in komu sledimo.

Kot ena najpomebnejših kategorij so se v zadnjih letih uveljavile tudi videoigre in z njimi so ustvarjalci, ki snemajo posnetke igranja, reakcijske videe, prenašajo turnirje ali preizkušajo nove igre, postali novi zvezdniki. A kako biti opažen v poplavi novih ustvarjalcev na področju gaminga? Kako zagotoviti, da bodo uporabniki kliknili prav na tvoj video, všečkali prav tvojo sliko, gledali prav tvoj prenos v živo?

Na to vprašanje danes odgovarja Jure “JureTršanBlond” Tršan, interdisciplinarni ustvarjalec, ki so ga izkušnje na področju prenašanja gaming vsebin v živo, snemanja lifestyle videov in ustvarjanja avtorske glasbe, pripeljale do skupno več kot 40.000 aktivnih sledilcev na družbenih omrežjih.

V videu predstavi celoten proces – od začetka do konca – ustvarjanja in oblikovanja svojega kanala na največjem svetovnem portalu za nalaganje videoposnetkov, YouTube. Dotakne se tehničnih zahtev za zagotovitev maksimalne efektivnosti posameznih elementov kanala, poda nekaj vsebinskih napotkov za diferenciacijo s slogani, shoutouti ter drugimi elementi po katerih nato postaneš prepoznaven v skupnosti. Kot ključno navede tudi razloge, da je potrebno ustvarjati s srcem in se za konec posveti še stvarem, ki se jim je potrebno izogniti.

Nasvete podaja JureTršanBlond (JTB)

Slovenski ustvarjalec vsebin na YouTubu, livestreamer in raper, Jure “JureTršanBlond” Tršan, 19, ima skoraj 27.000 naročnikov na svojem YouTube kanalu s skupno 8,5 milijona ogledov in več kot 13.000 sledilcev na Instagramu. S tem zagotovo sodi v vrh slovenskih ustvarjalcev na področju gaminga.

  • Naroči se na njegov YouTube kanal tukaj.
  • Sledi mu na Instagramu tukaj.

#IgrajKotPRO omogoča

Nadaljuj z branjem

Igraj kot PRO

Igraj kot PRO z Mastercard in Aljažkom: Ali je gaming oprema obvezna?

Samo Zavašnik

Objavljeno

v

Se še spomnite miške in tipkovnice na vašem prvem računalniku, ali joysticka na kateri od konzol prejšnjih generacij? Prav verjetno je bila celotna oprema – vključno z računalnikom/konzolo – umazano bele/bež barve, namenjena za pisarne. Vsi smo pa s temi računalniki in opremo preigravali levele, premagovali heroje in nizali prve zmage v virtualnem svetu videoiger. Manjkalo nam ni popolnoma nič.

Vseeno je dandanes na policah lokalnega Big Banga videti širok nabor opreme, namenjene prav gamerjem. Najti je mogoče vse vrste tipkovnic, najsi so to mehanične ali membranske, tenkeyless ali polne, kovinske ali plastične, kot tudi vse vrste monitorjev, velikosti tudi do 50 palcev, ki so lahko ukrivljeni ali ploski in osvežujejo sliko do 360-krat na sekundo, do konec koncev tudi RGB osvetljenih podlog za miške. Kupiti je možno prenosne računalnike in tudi namizne sisteme, ustvarjene in optimizirane prav za igranje videoiger. Tehnologija je zagotovo napredovala.

Pa je za e-športno tekmovanje le-ta, za igralce ustvarjena in prilagojena oprema, tudi obvezna za uspeh? Na svetovnih prvenstvih pogosto vidimo opremo proizvajalcev, kot so Lenovo, Asus, Logitech G, Razer, Steelseries in podobni – ampak, a je to le marketing ali so njihovi izdelki dejansko narejeni za gamerje in so ključni za uspeh in konkurenčnost pri igranju?

Na to vprašanje v današnjem videu odgovarja t.i. “mladi up” slovenskih gaming influencerjev, ki je sicer eno najhitreje rastočih imen na slovenski sceni ustvarjalcev gaming vsebin, Aljaž “Aljažek” Radovan. Temu na družbenih omrežjih sledi več kot 10.000 ljudi.

V videu predstavi razloge zakaj sploh obstaja gaming oprema in kakšne so prednosti napram običajnim komponentam, mišljenim za domačo ali pisarniško rabo. Poglobi se v ključne razloge, zakaj se odločiti za namizni sistem in primere, kdaj je tudi prenosni računalnik dovolj za nadebudne e-športne profesionalce. Dotakne se pomembnosti posameznega kosa opreme in načrta oz. “poti za nadgrajevanje” – kaj nadgraditi sprva in kaj kasneje. Nato poda tudi nekaj lastnih preferenc opreme, ki jo toplo priporoča.

Nasvete podaja Aljažek

Eden najmlajših slovenskih livestreamerjev in ustvarjalcev gaming vsebin na YouTube, Aljaž “Aljažek” Radovan, 15, ima skoraj 10.000 naročnikov na svojem YouTube kanalu s skupno več kot 650.000 ogledi, kot tudi se lahko pohvali s 3700 sledilci na Instagramu. Te številke so še posebej obetavne, saj je začel redno nalagati videoposnetke na svoj kanal šele pred dobrim letom dni.

  • Naroči se na njegov YouTube kanal tukaj.
  • Sledi mu na Instagramu tukaj.

#IgrajKotPRO omogoča

Nadaljuj z branjem

Igraj kot PRO

Igraj kot PRO z Mastercard in JureTršanBlondom: Kako narediti dober gaming video

Samo Zavašnik

Objavljeno

v

Tehnološki napredek v zadnjih desetletjih je privedel do tega, da ima skoraj vsak v žepu napravo s procesno močjo, ki je bistveno večja od superračunalnika, ki je leta 1969 na Luno uspešno pripeljal prve astronavte. Ta razvoj je med drugim znižal tudi vstopne ovire, tj. opremo potrebno za ustvarjanje kvalitetnega videa – iz televizijskih studiev z velikimi, pregrešno dragimi kamerami, smo prišli do točke, kjer lahko danes vsakdo v dnevni sobi in s pametnim telefonom ustvarja vsebino, ki jo bodo lahko takoj po nalaganju, spremljali od kjerkoli na svetu.

Ta demokratizacija ustvarjanja vsebin je omogočila poplavo novih ustvarjalcev vseh možnih področij, ki vsi želijo uspeti na družbenih omrežjih. A kako biti opažen in uspeti, ko samo na YouTube vsako minuto uporabniki naložijo 300 ur vsebin?

Na to vprašanje danes odgovarja Jure “JureTršanBlond” Tršan, ki ga mediji radi opišejo kot interdisciplinarnega ustvarjalca, in ki so ga izkušnje na področju prenašanja gaming vsebin v živo, snemanja lifestyle videov in ustvarjanja avtorske glasbe, pripeljale do skupno več kot 40.000 aktivnih sledilcev na družbenih omrežjih.

V videu predstavi celoten proces pravilnega tehničnega ustvarjanja videa. Dotakne se tematik, kot so snovanje koncepta, izbor igre, izpostavi pomenbnost pravilne mentalitete ob snemanju, kot tudi poda obilico tehničnih napotkov (od načina snemanja zvoka, primernih resolucij in hitrosti zajema) za zagotavljanje kvalitete končnega videa, ki bo tako primerljiva z največjimi ustvarjalci vsebin.

Za konec še predstavi svoj način filtriranja zabavne vrednosti vsebine preko tehnike treh pregledov – prvega za tehnično skladnost, drugega za eliminacijo mašil in nepotrebnih fillerjev ter tretjega za bleščeč končni izdelek.

Nasvete podaja JureTršanBlond (JTB)

Slovenski ustvarjalec vsebin na YouTubu, livestreamer in raper, Jurij “JureTršanBlond” Tršan, 19, ima skoraj 27.000 naročnikov na svojem YouTube kanalu s skupno 8,5 milijona ogledov in več kot 13.000 sledilcev na Instagramu. S tem zagotovo sodi v vrh slovenskih ustvarjalcev na področju gaminga.

  • Naroči se na njegov YouTube kanal tukaj.
  • Sledi mu na Instagramu tukaj.

#IgrajKotPRO omogoča

Nadaljuj z branjem

Igraj kot PRO

Igraj kot PRO z Mastercard in RitterČančerjem: Ali je e-šport sploh šport?

Samo Zavašnik

Objavljeno

v

Elektronski šport ali e-šport (tudi ešport) je ime za aktivnost tekmovalnega igranja videoiger, bodisi preko računalnika, konzole ali mobilne naprave. Z začetkom v Južni Koreji konec devetdesetih let prejšnjega tisočletja, sedaj tudi v Evropi in ZDA pričenjajo turnirji redno polniti stadione z več deset tisoč gledalci v živo in milijoni od doma.

Gre za razmeroma nov pojav, ki združuje industrije športa, tehnologije, kulture in poslovanja, z ocenjeno tržno vrednostjo 900 milijonov ameriških dolarjev in več kot 30 % rastjo iz leta v leto. Tudi pri nas v Sloveniji vsaj občasno igre na kateri koli napravi igra skoraj tričetrt prebivalcev Slovenije, od teh vsak dan ali skoraj vsak dan skoraj četrtina.

Ampak – kot je pogosto zastavljeno vprašanje v medijih ter pri starših nadebudnih igralcev – so e-športi sploh šport? Na to vprašanje odgovarja eden najhitreje rastočih vplivnežev na področju videoiger, ki je istočasno tudi ustanovni član slovenske e-športne ekipe The Hype Team, Jernej “RitterČančer” Čančer. V tokratni epizodi serije Igraj kot PRO poda lastno videnje in skupaj s profesionalnim e-športnim komentatorjem Žanom “Shokugeki” Zupančičem predstavita tudi dogajanje na slovenski sceni profesionalnega igričarstva.

Nasvete podaja RitterČančer

Slovenski livestreamer in ustvarjalec vsebin na YouTubu, Jernej “RitterČančer” Čančer, 28, ima več kot 11.000 naročnikov na svojem YouTube kanalu s skupno skoraj 2 milijona ogledov in več kot 6.000 sledilcev na Instagramu. S tem je med največjimi gamerji v Sloveniji.

  • Naroči se na njegov YouTube kanal tukaj.
  • Sledi mu na Instagramu tukaj.

#IgrajKotPRO omogoča

Nadaljuj z branjem

Priljubljeno