Connect with us

Aktualno

Vikingi, razvijalci iger in e-športniki navdušili občinstvo na Triglav odru

Published

on

Vzporedno z dogajanjem v Marmorni dvorani na Gospodarskem razstavišču, so se tekom Game Gang Showa v Stebrni dvorani predstavile skupnosti, organizacije in posamezniki, ki oblikujejo in razvijajo geek kulturo v Sloveniji.

Petek je bil namenjen fantazijskim svetom, sobota razvijalcem video iger in nedelja e-športnim organizacijam. Poglejmo si, kaj se na področju gaming kulture dogaja pri nas in kaj ljubitelje tega hobija čaka v prihodnje.

Temnice in zmaji

Petek se je začel z zagreto debato o vroči temi — kako umetna inteligenca vpliva na sodobno umetnost. Svoje mnenje so predstavili Peter Gaber, Gal Kononenko, Hana Nekrep, Tina Renko, ki se zasebno in poklicno ukvarjajo z ilustracijo, znanstvenim raziskovanjem in grafičnim oblikovanjem.

Sledila je predstavitev kulturnih in umetniških društev pri nas, ki fantazijo uporabljajo na praktične načine. Svoje dejavnosti so opisali fantazijski društvi Amulet D20 in društvo Portal, Slovensko Tolkienovo društvo Gil-galad ter srednjeveško-vikinško društvo Maistri Marpurgi.

Privlačne kostume, anekdote iz akcijskih iger vlog in uporabo iger vlog v izobraževalne namene so z občinstvom delili slovenski larperji, ki v fantazijske zgodbe ne vstopajo za mizo s knjigami in kockami, ampak v živo na odprtem in občasno celo na gradu. Spoznali smo začetke in razvoj Društva Metuzalem, lokalne in mednarodne dogodivščine Zavoda EREA ter prisluhnili prigodam z larpa s koraninami v slovenski mitologiji — Belesija.

Navdušenci trenutno najbolj popularne namizne igre Dungeons & Dragons so lahko v živo spremljali igro Discord skupnosti Krčma, ki nas je popeljala v svet Faerûna. Igralci so z metanjem kock in veliko mero prepričevanja skušali vdreti v visoko varovani zapor, da bi osvobodili eno izmed ujetnic in našli ključ do zaklada.

Razvoj gaminga od začetkov do danes

Sobota je bila v celoti posvečena video igram. Organizacija Slovenia Games je pripravila vrsto predavanj, tekom katerih so se zvrstili slovenski razvijalci — Outfit7 je predstavil svoj proces razvoja iger, Marko Grgurovič (Mordhau) in Nino Rajačić (Going Medieval) sta se osredotočila na prodajo iger sodobnemu občinstvu, razvijalci namizne igre Eldfall Chronicles pa so razložili, zakaj je njihova igra veliko bolj dinamična od povprečne namiznice.

Ob enih je Inštitut 4.0 pokazal, kako se programira igre, kar v živo! Računalniški muzej je čas zavrtel v davno leto 1972, da bi nas popeljal skozi razvoj hišnih konzol. Sledil je pogovor o psihološki in fizični pripravi profesionalnih igričarjev s psihologinjo Nušo Klepec in menedžerjem Tomom Pejanovićem Nosako iz vrhunske slovenske e-športne organizacije Diamant Esports.

Dan je zaključila E-športna zveza Slovenije in njeni člani Živa Bardorfer – Sneaky Foxes, Goran Kužet – EŠZS, Nuša Klepec – Diamant Esports, Tilen Burja – Cyber Wolves Esports, ki so opozorili na nešportno obnašanje igralcev na profesionalnem in priložnostnem nivoju igranja.

Profesionalni igričarji in cosplayerji imajo nekaj skupnega

Triglav program na festivalu se je zaključil z mešanico vsebin prejšnjih dni. Marko Štamcar, vodja laboratorija Računalniškega muzeja, je tokrat predstavil Nintendo Game Boy kamero.

Občinstvo je hitro ostalo brez prostih stolov, ko je na oder stopila Valorant ekipa Diamant Esports. Igralci Tilen “Grmekista” Grmek, Emil “runneR” Trajkovski, Ivan “Prti” Erak in trener Pavle “Pakko” Kostić so hitro pritegnili pozornost mimoidočih, ko so predstavili svojo dnevno rutino.

Več o tem, zakaj se nekateri oblačijo v fiktivne like, sta povedala zmagovalec Game Gang Show cosplay tekmovanja Jan Strmšek in Mitja Bosnič, organizator sejma Na meji nevidnega. Debato so ponovno zaključile slovenske e-športne organizacije. Gašper Bakač – EŠZS, Tilen Burja – Cyber Wolves Esport, Gregor Firbas –  Futura, Goran Kužet – Sneaky Foxes so predstavili splošno vlogo e-športnih zvez in pojasnili, čemu sploh potrebujemo take inštitucije.

Game Gang Show se vrača v letu 2024. Za še več gaming vsebin in spletnih novic nam sledite na naših družbenih omrežjih in YouTube kanalu.


FINAL FANTASY XVI PLAYSTATION 5

79,99 €

Aktualno

Prihajajoči sejmi in konvencije za geeke

Published

on

Pred nami je pestra sezona geekovskih dogodkov, ki nas bo spremljala vse do novega leta.

Ponovno je napočil čas, da izberemo svojo najbolj kremž majico, se odločimo, kdo je letošnja waifu in se prepustimo hordi nerdov, ki se bo praktično vsak mesec zvalili v drugo slovensko mesto.

Sezona dogodkov za ljubitelje iger, fantazije in animacije se je začela ta mesec z Game Gang Showom v Ljubljani in se nadaljuje jutri v Kopru. Dvorano Osnovne šole Koper bo v soboto, 20. 4. 2024, zasedla skupina umetnikov, ljubiteljskih društev in raznovrstnih prodajalcev zabave. Na sejmu Umiko lahko pričakujemo nekaj plesnih in pevskih točk na odru, nastop s taiko bobni in tekmovanje v Cosplayju.

25. maja bo sledil največji slovenski sejem fantazije in znanstvene fantastike. Na Gospodarskem razstavišču bo na mednarodni dan geekov, “Geek Pride Day”, potekala jubilejna deseta izvedba konvencije Na meji nevidnega. Kakor vsako leto boste tokrat v štirih dvoranah lahko obiskali stojnice različnih skupnosti, umetnikov in trgovin, se izobrazili na predavanjih in okronali najboljše namizne igre, pisce in cosplayerje. Vstopnice mogoče dobiti v predprodaji preko spleta.

Prihajajoči dogodki

  • Umiko: 20. 4. 2024, Osnovna šola Koper, Koper
  • Na meji nevidnega: 25. 5. 2024, Gospodarsko razstavišče, Ljubljana
  • Grossmannov festival: 11.—15. 6. 2024, Ljutomer
  • Epicenter 2024: 14.—15. september 2024, Dvorana Tabor, Maribor

Okroglo obletnico bo letos praznoval tudi 20. festival fantastičnega filma in vina, ki bo potekal od 11. do 15. junija 2024 v Ljutomeru. Grossmannov festival bo podelil nagrado hudega mačka za najboljši celovečerni film. Izbrani kratki filmi se bodo lahko potegovali za nagrado Slakov hudi maček za najboljši kratki film ali za nagrado Melies d’Argent, ki bo nagrajencu omogočila nominacijo za nagrado Melies d’Or.

14. in 15. septembra 2024 se lahko odpeljemo v Maribor. Epicenter LAN party z najdaljšo zgodovino v Sloveniji se je razširil na vsesplošni igričarski dogodek, ki ga je lani zaznamovalo tudi nepozabno cosplay tekmovanje. Informacij o letošnjem dogodku še ni, a bodo kmalu na voljo na uradni spletni strani dogodka.

Datum in program za letošnji MofuCon prav tako ni znan, a pričakujemo, da bo ta anime konvencija tudi letos v decembru zaključila koledar geekovskih dogodkov v Sloveniji.

Continue Reading

Aktualno

Igralci računalniških iger lahko poleti pričakujejo posodobitve o novih naslovih za PC

Published

on

Oddaja PC Gaming Show se vrača v nedeljo, 9. junija, ob 22.00 po srednjeevropskem času na Twitch, YouTube, X, Steam in Bilibili. Letošnja poletna oddaja zaznamuje deseto obletnico oddaje PC Gaming Show in bo vsebovala bogat seznam razkritij, praznovanj in presenečenj.

Pričakujete lahko nove posodobitve o igrah, ki bodo izšle do konca leta 2024 in pozneje. Ogledali naj bi si več kot 50 iger, vključno s svetovnimi premierami, ekskluzivnimi napovedmi, intervjuji z razvijalci in še več.

Jake Tucker, uredniški vodja oddaje PC Gaming Show, pravi:

“Od našega prvega šova leta 2015 se je v računalniških igrah veliko spremenilo, saj so bolj razširjene in priljubljene kot kdaj koli prej, vsako leto pa prinašajo nove uspešnice. Navdušen sem, da lahko prevzamem vodenje oddaje, ki jo imam rad že vrsto let, in komaj čakam, da bomo to poletje z našim občinstvom delili številne odlične igre. Pričakujte velika razkritja, nove vsebine za vaše najljubše igre in praznovanje zlatega desetletja za računalniške igre.”

Oddaja PC Gaming Show se začne 9. junija ob 22.00 po srednjeevropskem času.

Continue Reading

Aktualno

Vstopnice za D&D nastop po 2.000 dolarjev

Published

on

V manj kot tednu dni je bilo za nastop skupine D&D igralcev v eni od najbolj znamenitih aren v ZDA prodanih več kot 15.000 vstopnic. Cene vstopnic so vznemirile gledalce na spletu.

Dimension 20 je ameriška oddaja o namiznih igrah za igranje vlog, ki je znana po igranju igre Dungeons & Dragons pred kamero. Skupina bo 24. januarja 2025 v Madison Square Gardnu odigrala igro v živo, prodali pa so že 15.000 vstopnic. A kaj, ko so cene vstopnic za dogodek zaradi dinamičnega uravnavanja cen poskočile na več kot 2.000 dolarjev.

Spletna stran Ticketmaster, na kateri se prodajajo vstopnice za predstavo, je prejela jezne pritožbe zaradi prilagajanja cen, ki viša cene vstopnic glede na povpraševanje. Ekipa skupine Dimension 20 in matično podjetje Dropout sta v nedeljo zatrdila, da naj bi od Ticketmasterja zahtevala naj preneha uporabljati dinamično določanje cen za te vstopnice.

V izjavi Dimension 20 je bilo tudi zapisano, da je bila povprečna cena več kot 15.000 vstopnic za nastop Gauntlet at the Garden 119 dolarjev.

Organizatorji naj bi v opravičilo pripravljali tudi loterijski sistem za oboževalce, v katerem bodo izbrani posamezniki imeli možnost kupiti do dve vstopnici po 35 dolarjev za vsako (za sedeže, razporejene po celotnem prostoru dogodka, vključno z najboljšimi sedeži v dvorani).

Dogodek Gauntlet at the Garden bo tudi posnet in kasneje na voljo na Dropout.tv.
Če vas na splošno zanima D&D in iščete podobno izkušnjo, skupina slovenskih navdušencev organizira D&D oddih v Litiji za veliko manj kot 2.000 dolarjev.

Continue Reading

Aktualno

Nova sezona dogodkov za kosmatke

Published

on

Naslednji trije dogodki za navdušence nad kosmatki bodo potekali v spomladansko-poletni sezoni in se zaključili jeseni. Upajmo, da jim ne bo prevroče.

Sezona konvencij za slovenske geeke je trenutno v polnem teku. Zadnji veliki dogodek je bil Game Gang Show, naslednja v vrsti sta konvenciji Umiko in Na Meji Nevidnega, v pripravi pa je tudi nekaj furry srečanj.

Najprej bo 4. maja v Hotedršici srečanje SloFurs. Organizatorji obljubljajo večer hrane, pijače in družabnih iger. Prijave se odprejo 20. aprila. Za več informacij obiščite strežnik SloFur Discord.

Sledi največja slovenska furry konvencija SloFluffCon. Konvencija se od 24. do 27. avgusta vrača v Celje v Hotel Evropa, kjer bodo gostje sodelovali v skrivnostni pustolovščini. Vstopnice v predprodaji so na voljo le do 16. aprila do 23.59.

Nazadnje se bo sezona zaokrožila s SloFursovim dogodkom GoldenHorn 2024 od 7. do 10. novembra, ki bo furryje pripeljal v Ankaran. Dogodek je brezplačen, vendar so potrebne prijave, ki se začnejo 7. 11. 2024 ob 11.00.

Continue Reading

Aktualno

Po pravici povedano, je Amazonova serija Fallout precej dolgočasna

Published

on

Za nekoga, ki je odigral le prvih 30 minut Fallouta 3 in mu igre Bethesde na splošno nikoli niso bile všeč, se televizijska adaptacija vleče kot megla.

Ob novici, da Amazon pripravlja TV serijo, postavljeno v svetu videoiger Fallout, sem bila sprva navdušena. Oboževalci franšize so se pozitivno odzvali na začetne napovednike in splošno soglasje na internetu je bilo, da bo to ena od “dobrih” — adaptacija, ki se lahko kosa s HBO-jevo serijo The Last of Us. A iskreno povedano, če je to najboljše, kar lahko ponudi franšiza Fallout, nisem navdušena.

Ker ne morem komentirati točnosti dogodkov, omenjenih v oddaji (slišim, da je na Redditu veliko debate okoli tega, kaj se je zgodilo z New Vegasom), bom raje pohvalila druge stvari, kot je estetika. Bunkerji, tehnologija in črni humor z navdihom ameriških 50. let, ustrezajo atmosferi, ki mi jo je pred leti predstavil kratki uvod v Fallout 3. A tu se novitete končajo.

Pri videzu in občutku površinskega sveta, Bethesda ni bila nikoli preveč izvirna. Puščavska pokrajina, nepredvidljive favele in velikanska mrgolazen niso najbolj domiselni elementi postapokaliptičnega sveta, a postanejo potopljivi, če jih povežeš z obetavno zgodbo in posrečenimi liki, s katerimi se igralci Fallouta nenehno hvalijo. Tega v seriji ni opaziti.

Zgodba in liki Amazonovega Fallouta so enostavno preprosti in brez dodane vrednosti. Scene z The Ghoulom in Lucy vsebujejo prebliske briljantnosti, a še tako dobri igralci ne morejo rešiti lenega, že stokrat prežvečenega zapleta. Dogajanje postane nekoliko bolj razgibano šele, ko prebivalci bunkerja 33 začnejo preiskovati svoje nadzornike, a ne dovolj, da bi opravičilo ostalo vsebino. Tudi dejstvo, da smo Slovenci najbrž edini narod, ki lahko ceni ironijo “človeške ribice” v zgodbi, me ni prepričalo v celodnevno “bindžanje” serije.

Mi oddaja ni bila všeč, ker nisem igrala iger? Dvomim. Sploh ker sem si ogledala tudi Sonyjev Twisted Metal, še eno priredbo komičnih postapokaliptičnih naslovov, ki jih nisem igrala. In Twisted Metal je bil odličen. Navihan, osvežujoč in presenetljivo globok z ravno pravšnjo mero nostalgije. Predvsem pa je presneto dobro poznal svoje občinstvo — nezrele tridesetletnike, ki ne morejo odrasti, ker si v današnjem času ne morejo ali ne znajo zagotoviti varnosti, stabilnosti in srečne družine. Če bi otrokom, ki so odraščali s Twisted Metalom povedala, da bo ta misel vodila zgodbo o prvi (in verjetno zadnji) televizijski priredbi njihove najljubše igre, bi se mi smejali v obraz. Pa vendar smo tu.

Če iščete popolno televizijsko različico iger, ki so zaznamovale milenijce, to ni Amazonov Fallout ali HBO-jev The Last of US. To je Peacockov Twisted Metal.

Continue Reading

Aktualno

Morda že vemo barvo naslednje igre v seriji Persona

Published

on

Splet že kuje nove teorije zarote o barvni shemi naslednje igre v seriji Persona. Puščalka na omrežju X Midori zatrjuje, da bo naslednja barva v Atlusovi seriji Persona bila zelena.

Midori je bila doslej zanesljiva delilka informacij o seriji in je že razkrila, da bo igra Persona 3 Reload v prihodnosti dobila zaključek The Answer (iz verzije Persona 3 FES) kot dodatek DLC. Oboževalci serije so v prvi vrsti bolj kot z barvo navdušeni, da morda prihaja nova igra. Kljub temu je barvna shema v seriji Persona ključnega pomena.

V novejših naslovih serije iger Persona se osrednja barvna tema pojavlja v menijih, umetniškem slogu in drugih elementih uporabniškega vmesnika. V igri Persona 3 je to bila modra, v Persona 4 rumena, v Persona 5 pa rdeča. Atlus je prvi igri retroaktivno dodelil tudi vijolično, duologiji Persona 2 pa oranžno.

Glede na to, da so bile vse izrazitejše osnovne barve že uporabljene v prejšnjih naslovih ni presenetljivo, da bo barvna tema naslednje igre zelena. Zdi se, da se to ujema tudi s prejšnjimi teorijami oboževalcev o vedru zelene barve, ki je bilo prikazano na nekaterih že objavljenih Atlusovih grafikah.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno