Fantazijska in znanstveno fantastična konvencija Na meji nevidnega je ponovno dokazala, da je največja v državi. Dogodek je na Gospodarsko razstavišče privabil 3.000 navdušencev iz Slovenije in tujine, vstopnice pa so bile razprodane že v zgodnjem popoldnevu.
Štiri nabito polne dvorane, tisoče navdušenih udeležencev, 100 raznovrstnih razstavljavcev in kar 60 programskih gostov. Če bi rekli, da je bilo dogajanje zgolj pestro, bi NMN-ju naredili krivico. Cosplay, namizne igre, zbirateljski izdelki, slovenski ustvarjalci, stripi, predavanja, video igre, razstave, tuji gostje in filmi, k že tako dolgemu seznamu aktivnosti, so razstavljalci dodali še svoje ideje, kot so ustvarjalne delavnice, lov na zaklad, logične uganke in izzive ter celo vedeževanje.
Za izobraževalni del programa je poskrbelo dogajanje na glavnem odru in v predavalnici, ter kavarni na robu vesolja – ali v tem primeru na koncu hodnika. Udeleženci so lahko poslušali in razglabljali o slovenski fantazijski literaturi in prevodih, o tujih razvijalcih video iger, lokalnih e-športnih organizacijah, Vojni zvezd in mečevanju.
Tisti, ki so iskali bolj aktivno vsebino so lahko prisedli za eno izmed miz namenjenim družabnim igram ali video igram, lahko so si pobarvali svojo figurico, ustvarili čarovniško knjigo, se pomerili v igrah s kartami ali se prelevili v slavno Wednesday Addams.
Konvencija je bila tudi odlična iztočnica za vse, ki bi radi svoje hobije še naprej gojili do naslednjega dogodka. Poleg ustvarjalcev, ki so prodajali svoje umetnine, so se predstavila tudi društva, ki ponujajo geekovske alternative za preživljanje prostega časa — od literarnih društev in ljubiteljev stripov, vse do navdušencev miniaturnih vojnih iger, mečevanja in igranja iger vlog. Podroben seznam razstavljalcev si lahko ogledate tukaj.
Glavni spektakel dogodka ne potrebuje posebne napovedi. Cosplay tekmovanje za najboljše kostume fantazijskih likov je kot vsako leto zbralo maso ljudi pred glavni oder. Tekmovalci so sicer trpeli vročino, a ko je bil čas, da nastopijo na odru, so stisnili zobe in pokazali, kaj znajo. Letos je žirija ocenjevale kategorije za najboljši: oklep, SFX & Make up in šivanje. Med njimi pa je bil, glede na število dodeljenih točk, izbran tudi Najboljšega med najboljšimi – Best in show, ki bo Slovenijo predstavljal na evropskem International Cosplay Champions tekmovanju.
Dogodek za leto 2024 sicer še ni bil napovedan, a kot vedno lahko pričakujemo, da se bo Na meji nevidnega naslednje leto vrnil ob podobnem času v Ljubljano.
V torek, 8. aprila 2025, je v dvorani Queen Elizabeth Hall v Londonu potekala 21. podelitev prestižnih nagradBAFTA Games, ki slavi najboljše dosežke v svetu videoiger. Dogodek je vodil komik Phil Wang, prenos pa je potekal v živo prek YouTuba in Twitcha.
Veliki zmagovalec večera je bil Astro Bot, ki je osvojil kar pet nagrad, vključno z nagrado za najboljšo igro, animacijo, zvočno zasnovo, družinsko igro in oblikovanje igre.
Trikrat je slavila tudi igra Still Wakes the Deep, ki je poleg nagrade za najboljšo novo intelektualno lastnino prejela še nagradi za najboljšo igralsko upodobitev v glavni (Alec Newman) in stranski vlogi (Karen Dunbar).
Helldivers 2 je prejel dve nagradi – za glasbo in najboljšo večigralsko izkušnjo, medtem ko je britanska igra Thank Goodness You’re Here! zmagala v kategoriji najboljša britanska igra.
Japonska skladateljica Yoko Shimomura je prejela najvišje priznanje – častno nagrado BAFTA Fellowship – za izjemen prispevek k glasbi v videoigrah.
Ben Starr med podelitvijo nagrad BAFTA Games Awards 2025 prejme nagrado za igro Balatro. (Foto: Tim Whitby/BAFTA/Getty Images for BAFTA)
Podelitev je potekala v okviru londonskega festivala iger, ki poteka med 2. in 13. aprilom.
Death Stranding 2: On the Beach igra za PlayStation 5
Po poročanju Deadlinea bo režiser filma Tiho mesto: Prvi dan Michael Sarnoski režiral in napisal prihajajočo igrano filmsko adaptacijo kultne Kodžimove videoigre Death Stranding. Projekt je skupno delo studiev Kojima Productions in A24, k sodelovanju pa se pridružuje tudi producentska hiša Square Peg, ki jo vodita Lars Knudsen in Ari Aster (Podedovano zlo, Beau se boji).
Film naj bi raziskoval dogodke, ki so privedli do katastrofe, ki je zabrisala mejo med živimi in mrtvimi ter svet potisnila v razpad. Igralci videoigre bodo prepoznali postapokaliptično okolje, vključno z nevidnimi bitji, črnim dežjem in ikoničnim likom Normana Reedusa Samom Porterjem Bridgesem. Hideo Kodžima je že ob napovedi projekta leta 2022 dejal, da si želi bolj “umetniškega” pristopa v filmu, kar za gledalce verjetno pomeni čudovite, a nenavedne scene, kompleksno predstavljeno zgodbo in dobro mero nerazložljivih dogodkov. Partnerstvo z A24 se zato zdi logična izpeljava te vizije.
Originalna igra, ki je izšla leta 2019, je požela svetovni uspeh z več kot 19 milijoni igralcev. Med zvezdniško igralsko zasedbo so Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Léa Seydoux in Guillermo del Toro.
Medtem oboževalci nestrpno pričakujejo izid Death Stranding 2: On the Beach, ki prihaja 26. junija na PS5.
PDeath Stranding 2: On the Beach igra za PlayStation 5
Netflix nadaljuje svoj pohod po svetu adaptacij videoiger z novo serijo Devil May Cry, ki je svojo premiero doživela 3. aprila 2025. A čeprav serija vizualno prepriča, se zdi, da ji v srži nekaj manjka.
Novi razmah adaptacij videoiger je prinesel tako nekaj neuspelih poskusov kot tudi presenečenja za navdušence virtualnih svetov. Seriji, kot sta The Last of Us in Fallout, sta kljub svojim pomanjkljivostim poželi veliko hval – podobno kot animirana serija Castlevania, ki je bila sprva obetavna, a se je v kasnejših sezonah izgubila v lastni zgodbi.
Producent Adi Shankar, ki je stal tudi za Castlevanio, je pravice za Devil May Cry pridobil že pred sedmimi leti. Serija trenutno beleži 93-odstotno oceno kritikov na platformi Rotten Tomatoes, a občinstvo je precej bolj zadržano s 63 odstotki. Pohvale si zaslužijo animacija, akcijski prizori in številne reference na izvirne igre, vključno z glasbo, ki bo razveselila dolgoletne oboževalce.
Največ kritik leti na plitvo zgodbo in dvomljive odločitve pri karakterizaciji likov, kot je Lady, ki v animaciji deluje kot povsem druga (in veliko bolj nezrela) oseba. Sporne so tudi teme, kot je ideja, da demoni niso nujno zlobni in lahko ustvarijo ljubeče družine – kar spominja na prikaz orkov v Amazonovih Prstanih moči.
Serija služi kot izvorna zgodba Danteja, ki šele odkriva svojo identiteto. Johnny Yong Bosch, ki v igrah posoja glas Neru, sicer prepriča kot mlajši Dante, a osebno bi si želeli ogledati še kakšno dogodivščino bolj zrelega protagonista, kot smo ga videli v DMC5.
ELDEN RING NIGHTREIGN – COLLECTORS EDITION igra za PLAYSTATION 5
Tajska je bila razglašena za uradno partnersko državo sejma gamescom 2025, največjega dogodka v industriji videoiger na svetu, ki bo avgusta v Kölnu.
Organizatorji sejma gamescom, razstavnega središča Koelnmesse in združenje game so v sodelovanju z tajskim Oddelkom za promocijo mednarodne trgovine (DITP) podpisali dogovor o partnerstvu.
Kot uradna partnerska država želi Tajska okrepiti svojo vlogo kot privlačna destinacija za razvoj videoiger, e-športa in digitalne ustvarjalne industrije. Poleg tega bo uvedla davčne spodbude za tuje studie in programe financiranja za domače razvijalce, s poudarkom na zgodbah, oblikovanju likov, animaciji in e-športu. Letošnja združitev sejmov gamescom asia in Thailand Game Show, ki se bo v prihodnje odvijal v Bangkoku, potrjuje rast Tajske kot vodilnega središča za videoigre v jugovzhodni Aziji.
Stojnica: Plaion, Halle 9
S tržnim obsegom približno 1,3 milijarde USD (1,1 milijarde EUR) je Tajska ena izmed desetih največjih in najhitreje rastočih trgov v Aziji. Videoigre igra skoraj 32 milijonov Tajcev, kar je skoraj polovica prebivalstva. Tajska ima močno indie sceno, ambiciozne razvojne studie in rastočo infrastrukturo.
Gamescom 2025 bo potekal med 20. in 24. avgustom 2025, z začetnim dogodkom Opening Night Live 19. avgusta.
ELDEN RING NIGHTREIGN – COLLECTORS EDITION igra za PLAYSTATION 5
Le teden dni pred Nintendo Switch 2 Direct, kjer bo Nintendo razkril prihodnost svoje konzole, je podjetje napovedalo še eno klasično Nintendo Direct predstavitev, namenjeno izvirnemu Nintendo Switchu. Dogodek bo potekal danes, 27. marca ob 15.00 po slovenskem času, trajal bo 30 minut in bo osredotočen izključno na prihajajoče igre za Nintendo Switch.
Nintendo Switch 2 ne bo vključen v predstavitev, saj bo vsa pozornost na novi konzoli namenjena Nintendo Switch 2 Direct, ki bo na sporedu 2. aprila.
To bo verjetno ena zadnjih večjih predstavitev pred prehodom na novo generacijo. Ostaja tudi vprašanje, katere igre bodo sploh razkrite – večji naslovi Nintendo verjetno bodo verjetno izšli na novi konzoli.Najverjetneje bomo videli igre tretjih razvijalcev, predelave in nove izdaje.Nintendo Direct bo kot običajno na voljo v živo na YouTubu, kasneje pa tudi kot VOD posnetek.
Tune in tomorrow, March 27th, at 7 a.m. PT for a livestreamed #NintendoDirect, featuring around 30 minutes of upcoming games for Nintendo Switch. There will be no updates about Nintendo Switch 2 during this presentation.
Evropska komisija in mreža za sodelovanje na področju varstva potrošnikov (CPC) sta začeli ukrepati proti podjetju Star Stable Entertainment AB zaradi nepoštenih praks v igri Star Stable Online, ki bi lahko škodovale otrokom. Preiskava, sprožena na podlagi pritožbe švedskega združenja potrošnikov, je razkrila več kršitev zakonodaje EU, vključno z:
neposrednimi pozivi otrokom k nakupu virtualne valute ali predmetov,
pritiskom s časovno omejenimi ponudbami,
pomanjkanjem jasnih informacij o stroških in porabi virtualne valute,
prikritim oglaševanjem vplivnežev, ki ni ustrezno označeno.
Podjetje ima zdaj en mesec časa, da se odzove in predlaga ukrepe za odpravo kršitev.
Poleg tega je mreža CPC objavila ključna načela za bolj pregledno uporabo virtualnih valut v igrah. Ta vključujejo jasno določene cene, pravico do odstopa od nakupa in posebno zaščito ranljivih skupin, zlasti otrok.
Evropska komisija bo organizirala delavnico, kjer bodo podjetja predstavila načrte za implementacijo teh smernic. Če škodljive prakse ne bodo odpravljene, lahko sledijo nadaljnji ukrepi.
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.