Avstralska ekipa podjetja Nintendo je ustvarila v zadnjih letih verjetno najboljšo in najbolj žalostno kratko zgodbo, ki je pravzaprav oglas za video igro. Tragični oglas za igro Zelda: Tears of the Kingdom nas je spravil v jok.
Oglas, v katerem nastopa poslovnež srednjih let, ki s pomočjo konzole Nintendo Switch ponovno odkrije ljubezen do življenja, dejansko temelji na resnični zgodbi. Ustvarjalce oglasa je navdihnila Amazonova ocena predhodnice, igre Breath of the Wild. Napisal jo je japonski uporabnik in v njej opisal zgodbo o odraslem delavcu, ki se cele dneve sprašuje, zakaj je še vedno živ. Oglas ni natančna kopija recenzije, vendar so občutki moškega, ki ponovno odkrije dolgo izgubljeno veselje ne le do videoiger, temveč tudi do življenja, enaki.
Tukaj je celoten prevod iz izvirne japonske recenzije:
“Sem odrasla oseba, ki dela, tako imenovani poslovnež. Prerivam se v gneči na javnem prevozu, poklanjam se strankam in šefom, prisiljen sem usposabljati mlajše osebje in opravljati številne naloge, zato da na koncu vsak dan delam nadure. Celo gora, ki jo vidim na poti v službo in za katero niti ne vem, kako se imenuje, me razjezi. Ko se vrnem domov, sem omotičen in nimam energije za hrano, zato samo pijem alkohol in spim. Če imam čas za igranje iger, bi moral hoditi na seminarje ali iskati zakonskega partnerja, zaradi česar sem bolj živčen, kot bi moral biti. Dneve preživljam v preprostem spraševanju, zakaj sem še vedno živ.
Šel sem kupiti alkohol, ker mi ga je zmanjkalo in sem v trgovini videl, da se prodaja Switch. Potem sem se spomnil dneva. Ko sem bil še otrok in me je zelo zanimal Mario 64, mi je prijatelj rekel: “Danes nihče ne igra Maria! Zdaj je doba PlayStationa!” in bilo mi je nerodno. Takrat nisem želel, da me prijatelj ne bi maral, zato se spomnim tudi, da sem mu odgovoril: “Ja, prav imaš. Mario je že staromoden!”
Lepota FF7 v tistem času in šok, ko sem lahko poslušal zgoščenko na televiziji … trenutni otroci teh občutkov morda ne bodo razumeli. Tako privlačen in inovativen je bil za takratne otroke.
Še vedno nisem prepričan, zakaj sem takrat vzel v roke Switch. Preprosto sem v eni roki držal pivo in kupil konzolo in Zeldo, misleč, da jo bom lahko prodal, če bo dolgočasna.
Včeraj, na moj delovni dan, sem skozi okno vlaka pogledal goro, katere imena sploh nisem poznal, in pomislil: “Izgleda, da se lahko povzpnem nanjo.” V tistem trenutku sem planil v solze in se nisem mogel ustaviti. Poslovneži iste starosti, ki so bili poleg mene, so si gotovo mislili: “Kaj je narobe s tem človekom.”
Priporočil bi jo vsem kolegom poslovnežem, ki so v časovni stiski in se iz dneva v dan trudijo ohraniti status quo, tudi če vas vsi sovražijo. Ne recite, da je to le igra. Rodili smo se v zlati dobi videoiger. Ali ste kdaj videli, da vaša družina premika celotno telo, ko Mario skače? Se spomnite igranja iger Mario Kart ali Smash Bros s prijatelji, ki so prinesli svoje ploščke? Ste se kdaj s prijatelji pogovarjali o strategijah iger Chrono Trigger ali FF7? Zdaj vem. Ko sem bil majhen, so mi starši za rojstni dan, božič in še kaj kupili drage konzole in igre. Staršem, ki so mi vedno nergali, je uspelo zbrati denar iz življenjskega proračuna, da so mi kupili drage igre.
Spoznanje, da sem z zamudo ugotovil veliko stvari, ki se jih nisem zavedal zaradi zasedenosti z lastnim življenjem, se me je dotaknilo. Moral bi biti boljši sin.
Vse ocene s petimi zvezdicami so dobre, tako da zdaj nimam o čem govoriti. Ta Zelda mi daje “izziv in nagrado”, na katera sem pozabil. Svet lahko svobodno raziskujem brez zemljevidov, to je vznemirljiva pustolovska izkušnja. Ljudje mojih let vsak dan obolevajo, da bi premagali jutrišnji dan. Vendar ne obupajte nad svojim življenjem. Pustolovščina, ki sem si jo želel, je bila na takšnem mestu.
P. S. Počutim se, kot da bi se zahvalil tej Zeldi in bi se rad opravičil razvojni ekipi igre Mario 64 in družbi Nintendo. Rad bi se opravičil za laži, ki sem jih tistega dne izrekel, ko sem rekel, da je Mario 64 staromoden, čeprav mi je bil všeč. Iskreno se veselim izida igre Mario Odyssey, ki bo izšla to zimo.
Postscriptum, 7. maj: po 180 urah igranja sem si “povrnil spomin” in si ogledal konec. Najbolj od vsega bi se rad zahvalil vsem, ki so prebrali mojo grozno, dolgo, nepregledno in sramotno recenzijo, napisano s čustvi. Prav tako bi se rad zahvalil vsem ljudem, ki so jo ocenili s “koristno” oceno, ne le za to, da so jo prebrali. Toliko ljudi me še nikoli ni cenilo niti v mojem poklicu. V 180 urah, ki sem jih preživel ob tekanju po Hyrulu, sem resnično užival. Rad bi se zahvalil ne le družbi Nintendo, temveč tudi vsem oboževalcem Zelde, ki so jo še naprej podpirali. Hvala za čudovito pustolovščino.”
THE LEGEND OF ZELDA: TEARS OF THE KINGDOM NINTENDO Switch igra
Igra Clair Obscur: Expedition 33 je v pičlih 33 dneh dosegla izjemen prodajni mejnik – kar 3,3 milijona prodanih izvodov. Novico so razvijalci delili na uradnem profilu na omrežju X, kjer so zapisali:
»Pred 33 dnevi smo izdali Clair Obscur: Expedition 33. Od takrat smo prodali 3,3 milijona izvodov. Resno. Do danes. Tega si nismo mogli izmisliti.«
Thirty-three days ago, we released Clair Obscur: Expedition 33.
Since then, we’ve sold 3.3 million copies.
Seriously. As of today. We couldn’t make that up.
Another entry on the long list of surreal moments that your support has made real. Thank you ALL.
— Clair Obscur: Expedition 33 (@expedition33) May 27, 2025
V objavi so se zahvalili vsem igralcem in pripisali: »Še eden v nizu neverjetnih trenutkov, ki jih je omogočila vaša podpora. Hvala VSEM. Jutri prihaja.« Da bi bila simbolika popolna, je bila objava deljena točno ob 15.03.
V naši recenziji igre je Rok zapisal:
»Clair Obscur: Expedition 33 je izjemen primer, kako lahko inovativni pristopi in predanost ustvarjalnosti pripeljejo do nepozabne igralne izkušnje. Z globoko zgodbo, kompleksnim bojnim sistemom in osupljivo vizualno predstavitvijo ji nominacija za igro leta ne uide. K temu še dodamo dostopno ceno in ravno pravšnji čas trajanja (sam sem potreboval za celotno izkušnjo nekje 30 ur – ne preveč, ne premalo) in mogoče imamo celo zmagovalca.«
Igra Star Wars Battlefront 2doživlja nepričakovan preporod, kakršnega v igričarski industriji redko vidimo. Če je še v začetku maja na platformi Steam beležila komaj tisoč dnevno aktivnih igralcev, se je številka ob prazniku dneva Vojne zvezd (May the 4th), izidu druge sezone serije Andor in sočasni tematski sezoni v igri Fortnite drastično povečala. Po nekaterih ocenah zdaj igra dosega od 80 do 90 tisoč aktivnih igralcev dnevno na vseh platformah.
🚨 Star Wars Battlefront 2 has now BROKEN the all time players record on Steam pic.twitter.com/iQB5Ue1ZVL
— Daily Star Wars Games (@Daily_SWGames) May 23, 2025
Skok priljubljenosti se je začel sredi maja, ko je Battlefront 2 na Steamu presegel svoj rekord sočasnih igralcev izpred štirih let. Po podatkih SteamDB novi rekord ob času pisanja članka znaša 18.635 igralcev, kar je občuten preskok s prejšnjega vrha 10.489. Hkrati je igra na Twitchu dosegla tudi 10.934 sočasnih gledalcev v enem dnevu.
Čeprav Battlefront 2 že skoraj pet let ni prejel večjih posodobitev, njegovo ponovno rojstvo dokazuje, da franšiza Vojna zvezd ostaja trdno zasidrana v srcih igralcev, da je uspeh igre pogosto v njihovih rokah – in da dobra igra nikoli zares ne izgine. Vprašanje zdaj je, ali bo EA izkoristil priložnost in izdal še eno Star Wars igro?
Epic Games Store znova osrečuje igričare s svežim paketom brezplačnih iger — tokrat kar s tremi naslovi. V spletni trgovini Epic Games Store lahko zdaj brezplačno prevzamete igro Sifu, novo izdano Deliver At All Costs in retro akcijo Gigapocalypse. Čas za prevzem vseh treh iger se izteče 29. maja ob 17.00 (CET), ko bodo njihovo mesto prevzele nove brezplačne igre. Kot vedno velja, da za prevzem igre ni potrebnih dodatnih nakupov — ko jih enkrat dodate v svojo knjižnico, so vaše za vedno.
Deliver At All Costs, ki je izšel včeraj, je akcijska pustolovščina švedskega studia Far Out Games, pod okriljem Konamija. Igralci prevzamejo vlogo kurirja Winstona Greena, ki leta 1959 prevaža tovor skozi uničljivo okolje. Gigapocalypse, izdan leta 2022, je bočna igra v kateri kot ogromna pošast rušimo mesto. Zadnja na seznamu brezplačnih iger pa je še pretepačina Sifu.
“Igra definitivno vredna nakupa, ampak zna biti frustrirajoča. V meni je vzbudila toliko večje zadovoljstvo, ko mi je končno uspelo dokazati samemu sebi, da še nisem za v koš.”
Sifu naj bi dobil tudi filmsko priredbo, ki jo pripravlja režiser John Wicka, Chad Stahelski. Kratek film na temo igre pa je na voljo za ogled na spletu v Amazonovi antologiji Secret Level.
Po petletni odsotnosti se je Fortnitekončno vrnil v ameriški App Store na napravah iOS. Sodišče je podjetju Apple odredilo, naj igro znova omogoči v trgovini, kar pomeni pomemben preobrat v dolgoletnem sporu z Epic Games.
Epic je novico na spletu delil z objavo:
“Fortnite je NAZAJ v App Storu v ZDA za iPhone in iPad… ter na Epic Games Store in AltStore v EU! Kmalu bo viden tudi v iskalniku!”
Izvršni direktor Epica Tim Sweeney je na omrežju X zapisal: »Spet smo nazaj.«
Spor sega v leto 2020, ko je Apple igro odstranil iz trgovine, potem ko je Epic zaobšel Applove provizije pri plačilih. Sodnica Yvonne Gonzalez Rogers je ta teden Apple opozorila, da krši sodno odredbo iz leta 2021, ki dovoljuje zunanje plačilne metode.
Apple je nato moral Fortnite znova omogočiti v App Storu. Nova različica igre vključuje zunanje načine plačila in spodbuja igralce, naj nakupe opravijo neposredno prek Epica, izven Applovega sistema.
Nova velika posodobitev igre Helldivers 2, imenovana Heart of Democracy, je zdaj na voljo in z njo se boj seli naravnost na domači teren – ulice Super Zemlje.
Igralcem nasprotna frakcija Illuminate je prebila obrambo in napadla urbano središče planeta, igralci pa morajo braniti civiliste in aktivirati planetarne obrambne sisteme, vse v kaotičnem okolju med nebotičniki in ruševinami nekdaj mirnega sveta.
Nova misija zahteva zavzet boj za vsako ulico, saj bodo igralci v realnem času izgubljali in osvajali ozemlja, odvisno od uspešnosti misij. S posodobitvijo se bodo pojavili novi tipi enot, kot sta Crescent Overseer in Fleshmob, zato bo nujna uporaba sveže uvedenih možnosti za prilagajanje orožij.
V pomoč bodo tudi enote SEAF, ki se lahko pridružijo boju in pomagajo pri obrambi demokracije. A previdno – civilisti še vedno tavajo po območju spopadov, in vsako izgubljeno nedolžno življenje bo prineslo kazen.
Heart of Democracy je zdaj na voljo za vse igralce na platformah PlayStation 5 in PC.
Toby Fox, ustvarjalec priljubljene igre Undertale, je potrdil, da bodo prva štiri poglavja plačljive različice njene naslednice Deltarune izšla 5. junija 2025 za Nintendo Switch, Switch 2, PlayStation 4, PlayStation 5, PC in Mac. Paket bo vseboval že prej brezplačno dostopni poglavji 1 in 2 ter novi poglavji 3 in 4.
DELTARUNE Chapters 1-4 will be released on June 5th as a launch title for Nintendo Switch 2! It's also coming to Steam, Switch, PS4, and PS5 the same day! https://t.co/CDdWOlcjO4
Pomembna novost te izdaje je podpora za funkcijo »cross-buy«. To pomeni, da bodo igralci, ki bodo kupili igro na Nintendo Switchu, lahko brezplačno dostopali tudi do različice za Switch 2 – in obratno, če bodo uporabljali isti Nintendo račun. Enako velja za PlayStation. Nakup na PS4 omogoča brezplačen dostop do PS5 različice. Izjema je Japonska, kjer zakonodaja zahteva simbolično doplačilo.
Igra bo izšla 5. junija ob polnoči po japonskem času, skladno z izidom konzole Nintendo Switch 2. V Sloveniji bo igra na voljo že 4. junija ob 17. uri po srednjeevropskem času.
Čeprav bo začetna izdaja obsegala štiri poglavja, jih Fox načrtuje sedem. Preostala poglavja bodo na voljo kot brezplačne posodobitve.Deltarune je duhovni naslednik kultne uspešnice Undertale, ki združuje RPG mehanike, edinstven humor ter možnost miroljubnega reševanja konfliktov. Raznoliki liki, izvirna glasba in posebna estetika so kmalu po izidu igre leta 2015 ustvarili pravo subkulturo na spletu.
PCLAIR OBSCUR: EXPEDITION 33 igra za PLAYSTATION 5
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.