Za nekoga, ki je odigral le prvih 30 minut Fallouta 3 in mu igre Bethesde na splošno nikoli niso bile všeč, se televizijska adaptacija vleče kot megla.
Ob novici, da Amazon pripravlja TV serijo, postavljeno v svetu videoiger Fallout, sem bila sprva navdušena. Oboževalci franšize so se pozitivno odzvali na začetne napovednike in splošno soglasje na internetu je bilo, da bo to ena od “dobrih” — adaptacija, ki se lahko kosa s HBO-jevo serijo The Last of Us. A iskreno povedano, če je to najboljše, kar lahko ponudi franšiza Fallout, nisem navdušena.
Ker ne morem komentirati točnosti dogodkov, omenjenih v oddaji (slišim, da je na Redditu veliko debate okoli tega, kaj se je zgodilo z New Vegasom), bom raje pohvalila druge stvari, kot je estetika. Bunkerji, tehnologija in črni humor z navdihom ameriških 50. let, ustrezajo atmosferi, ki mi jo je pred leti predstavil kratki uvod v Fallout 3. A tu se novitete končajo.
Pri videzu in občutku površinskega sveta, Bethesda ni bila nikoli preveč izvirna. Puščavska pokrajina, nepredvidljive favele in velikanska mrgolazen niso najbolj domiselni elementi postapokaliptičnega sveta, a postanejo potopljivi, če jih povežeš z obetavno zgodbo in posrečenimi liki, s katerimi se igralci Fallouta nenehno hvalijo. Tega v seriji ni opaziti.
— JenEricLive 💙 WoW Dwarves (@JenEricLive) April 11, 2024
Zgodba in liki Amazonovega Fallouta so enostavno preprosti in brez dodane vrednosti. Scene z The Ghoulom in Lucy vsebujejo prebliske briljantnosti, a še tako dobri igralci ne morejo rešiti lenega, že stokrat prežvečenega zapleta. Dogajanje postane nekoliko bolj razgibano šele, ko prebivalci bunkerja 33 začnejo preiskovati svoje nadzornike, a ne dovolj, da bi opravičilo ostalo vsebino. Tudi dejstvo, da smo Slovenci najbrž edini narod, ki lahko ceni ironijo “človeške ribice” v zgodbi, me ni prepričalo v celodnevno “bindžanje” serije.
Mi oddaja ni bila všeč, ker nisem igrala iger? Dvomim. Sploh ker sem si ogledala tudi Sonyjev Twisted Metal, še eno priredbo komičnih postapokaliptičnih naslovov, ki jih nisem igrala. In Twisted Metal je bil odličen. Navihan, osvežujoč in presenetljivo globok z ravno pravšnjo mero nostalgije. Predvsem pa je presneto dobro poznal svoje občinstvo — nezrele tridesetletnike, ki ne morejo odrasti, ker si v današnjem času ne morejo ali ne znajo zagotoviti varnosti, stabilnosti in srečne družine. Če bi otrokom, ki so odraščali s Twisted Metalom povedala, da bo ta misel vodila zgodbo o prvi (in verjetno zadnji) televizijski priredbi njihove najljubše igre, bi se mi smejali v obraz. Pa vendar smo tu.
Če iščete popolno televizijsko različico iger, ki so zaznamovale milenijce, to ni Amazonov Fallout ali HBO-jev The Last of US. To je Peacockov Twisted Metal.
Ob letošnjem Star Wars Celebration dogodku na Japonskem je Lucasfilm predstavil novo animirano serijo Star Wars: Maul – Shadow Lord, ki bo premierno prikazana leta 2026 na platformi Disney+. Glavni zvezdnik bo znova Sam Witwer, ki bo posodil glas Maulu, nekdanjemu Sithu, ki po Klonskih vojnah načrtuje obnovo svojega kriminalnega imperija. Serija se bo odvijala med dogodki Clone Wars in A New Hope, približno 15 let pred bitko pri Yavinu.
Na Netflixu se medtem bliža zaključek serije The Sandman. Druga in hkrati tudi zanja sezona, ki jo vodi Allan Heinberg (Čudežna ženska), bo razdeljena na dva dela – prvi del bo izšel 3. julija, drugi pa 24. julija 2025. Serija, zasnovana po stripih Neila Gaimana, bo sledila kralju sanj Dreamu in drugim Večnim, ki skušajo razvozlati dogajanje v človeškem svetu 21. stoletja.
Marvel pa je le izdal polni napovednik za film Fantastični štirje: Prvi koraki, ki v kinematografe prihaja 25. julija 2025. V 60. letih navdihnjeni svet bo predstavil novo različico prve Marvelove družine. Richards/Gospod Fantastični (Pedro Pascal), Sue Storm/Nevidna ženska (Vanessa Kirby), Johnny Storm/Človek-bakla (Joseph Quinn) in Ben Grimm/Stvor (Ebon Moss-Bachrach) se bodo kot Fantastični štirje zoperstavili grožnji Galactusa (Ralph Ineson) in Srebrnega letalca (Julia Garner).
KINGDOM COME: DELIVERANCE II – DAY ONE EDITION igra za PLAYSTATION 5
Ameriška platforma Discord, ki jo mesečno uporablja več kot 200 milijonov ljudi po svetu, v Veliki Britaniji in Avstraliji testira novo metodo preverjanja starosti z uporabo prepoznave obraza, poroča BBC. Sprva priljubljena med igralci videoiger, danes Discord gosti tudi številne skupnosti z vsebinami za odrasle, zaradi česar ga nova zakonodaja sili k strožjim ukrepom za varnost mladih.
Britanski zakon o spletni varnosti, ki začne veljati julija, od platform z občutljivo vsebino zahteva zanesljivo preverjanje starosti uporabnikov. Socialni medijski strokovnjak Matt Navarra za BBC pojasnjuje:
»To ni enkraten primer – to je začetek večje spremembe. Regulatorji želijo resnične dokaze, prepoznavanje obraza pa je morda najhitrejša pot do tja.«
Uporabniki bodo morali svojo starost potrditi ob prvem stiku z občutljivo vsebino ali spremembi nastavitev. To lahko storijo z enkratnim skeniranjem obraza ali s fotografijo osebnega dokumenta. Discord zatrjuje, da se podatki ne bodo shranjevali – obrazni posnetki ostanejo na napravi, osebni dokumenti pa se po preverjanju izbrišejo.
Kljub temu številne organizacije za zasebnost svarijo pred morebitnimi tveganji, vključno z vdori, napakami in izključenostjo določenih uporabnikov.
V torek, 8. aprila 2025, je v dvorani Queen Elizabeth Hall v Londonu potekala 21. podelitev prestižnih nagradBAFTA Games, ki slavi najboljše dosežke v svetu videoiger. Dogodek je vodil komik Phil Wang, prenos pa je potekal v živo prek YouTuba in Twitcha.
Veliki zmagovalec večera je bil Astro Bot, ki je osvojil kar pet nagrad, vključno z nagrado za najboljšo igro, animacijo, zvočno zasnovo, družinsko igro in oblikovanje igre.
Trikrat je slavila tudi igra Still Wakes the Deep, ki je poleg nagrade za najboljšo novo intelektualno lastnino prejela še nagradi za najboljšo igralsko upodobitev v glavni (Alec Newman) in stranski vlogi (Karen Dunbar).
Helldivers 2 je prejel dve nagradi – za glasbo in najboljšo večigralsko izkušnjo, medtem ko je britanska igra Thank Goodness You’re Here! zmagala v kategoriji najboljša britanska igra.
Japonska skladateljica Yoko Shimomura je prejela najvišje priznanje – častno nagrado BAFTA Fellowship – za izjemen prispevek k glasbi v videoigrah.
Ben Starr med podelitvijo nagrad BAFTA Games Awards 2025 prejme nagrado za igro Balatro. (Foto: Tim Whitby/BAFTA/Getty Images for BAFTA)
Podelitev je potekala v okviru londonskega festivala iger, ki poteka med 2. in 13. aprilom.
Death Stranding 2: On the Beach igra za PlayStation 5
Po poročanju Deadlinea bo režiser filma Tiho mesto: Prvi dan Michael Sarnoski režiral in napisal prihajajočo igrano filmsko adaptacijo kultne Kodžimove videoigre Death Stranding. Projekt je skupno delo studiev Kojima Productions in A24, k sodelovanju pa se pridružuje tudi producentska hiša Square Peg, ki jo vodita Lars Knudsen in Ari Aster (Podedovano zlo, Beau se boji).
Film naj bi raziskoval dogodke, ki so privedli do katastrofe, ki je zabrisala mejo med živimi in mrtvimi ter svet potisnila v razpad. Igralci videoigre bodo prepoznali postapokaliptično okolje, vključno z nevidnimi bitji, črnim dežjem in ikoničnim likom Normana Reedusa Samom Porterjem Bridgesem. Hideo Kodžima je že ob napovedi projekta leta 2022 dejal, da si želi bolj “umetniškega” pristopa v filmu, kar za gledalce verjetno pomeni čudovite, a nenavedne scene, kompleksno predstavljeno zgodbo in dobro mero nerazložljivih dogodkov. Partnerstvo z A24 se zato zdi logična izpeljava te vizije.
Originalna igra, ki je izšla leta 2019, je požela svetovni uspeh z več kot 19 milijoni igralcev. Med zvezdniško igralsko zasedbo so Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Léa Seydoux in Guillermo del Toro.
Medtem oboževalci nestrpno pričakujejo izid Death Stranding 2: On the Beach, ki prihaja 26. junija na PS5.
PDeath Stranding 2: On the Beach igra za PlayStation 5
Netflix nadaljuje svoj pohod po svetu adaptacij videoiger z novo serijo Devil May Cry, ki je svojo premiero doživela 3. aprila 2025. A čeprav serija vizualno prepriča, se zdi, da ji v srži nekaj manjka.
Novi razmah adaptacij videoiger je prinesel tako nekaj neuspelih poskusov kot tudi presenečenja za navdušence virtualnih svetov. Seriji, kot sta The Last of Us in Fallout, sta kljub svojim pomanjkljivostim poželi veliko hval – podobno kot animirana serija Castlevania, ki je bila sprva obetavna, a se je v kasnejših sezonah izgubila v lastni zgodbi.
Producent Adi Shankar, ki je stal tudi za Castlevanio, je pravice za Devil May Cry pridobil že pred sedmimi leti. Serija trenutno beleži 93-odstotno oceno kritikov na platformi Rotten Tomatoes, a občinstvo je precej bolj zadržano s 63 odstotki. Pohvale si zaslužijo animacija, akcijski prizori in številne reference na izvirne igre, vključno z glasbo, ki bo razveselila dolgoletne oboževalce.
Največ kritik leti na plitvo zgodbo in dvomljive odločitve pri karakterizaciji likov, kot je Lady, ki v animaciji deluje kot povsem druga (in veliko bolj nezrela) oseba. Sporne so tudi teme, kot je ideja, da demoni niso nujno zlobni in lahko ustvarijo ljubeče družine – kar spominja na prikaz orkov v Amazonovih Prstanih moči.
Serija služi kot izvorna zgodba Danteja, ki šele odkriva svojo identiteto. Johnny Yong Bosch, ki v igrah posoja glas Neru, sicer prepriča kot mlajši Dante, a osebno bi si želeli ogledati še kakšno dogodivščino bolj zrelega protagonista, kot smo ga videli v DMC5.
ELDEN RING NIGHTREIGN – COLLECTORS EDITION igra za PLAYSTATION 5
Tajska je bila razglašena za uradno partnersko državo sejma gamescom 2025, največjega dogodka v industriji videoiger na svetu, ki bo avgusta v Kölnu.
Organizatorji sejma gamescom, razstavnega središča Koelnmesse in združenje game so v sodelovanju z tajskim Oddelkom za promocijo mednarodne trgovine (DITP) podpisali dogovor o partnerstvu.
Kot uradna partnerska država želi Tajska okrepiti svojo vlogo kot privlačna destinacija za razvoj videoiger, e-športa in digitalne ustvarjalne industrije. Poleg tega bo uvedla davčne spodbude za tuje studie in programe financiranja za domače razvijalce, s poudarkom na zgodbah, oblikovanju likov, animaciji in e-športu. Letošnja združitev sejmov gamescom asia in Thailand Game Show, ki se bo v prihodnje odvijal v Bangkoku, potrjuje rast Tajske kot vodilnega središča za videoigre v jugovzhodni Aziji.
Stojnica: Plaion, Halle 9
S tržnim obsegom približno 1,3 milijarde USD (1,1 milijarde EUR) je Tajska ena izmed desetih največjih in najhitreje rastočih trgov v Aziji. Videoigre igra skoraj 32 milijonov Tajcev, kar je skoraj polovica prebivalstva. Tajska ima močno indie sceno, ambiciozne razvojne studie in rastočo infrastrukturo.
Gamescom 2025 bo potekal med 20. in 24. avgustom 2025, z začetnim dogodkom Opening Night Live 19. avgusta.
ELDEN RING NIGHTREIGN – COLLECTORS EDITION igra za PLAYSTATION 5
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.