Pretekla dva vikenda je v Litiji tla zatresel poletni D&D oddih. Pustolovci od blizu in daleč so se že tretje leto borili proti fantazijskim zlobnežem, tokrat v rekordnem številu.
Od študentk do staršev, navdušenci fantazijske igre Dungeons & Dragons so tako raznoliki kot njihove podobe v igri. V zdaj že tradicionalnem zboru igralcev namizne igre lahko sodeluje kdorkoli si želi oddahniti od resničnosti in se za vikend zabave preleviti v pustolovca na plemeniti odpravi.
Letos se je skupno več kot 40 igralcev moralo izviti iz posebno kočljive situacije, ko jih je v zgodbi nesrečni koncert v jami ujel v časovno zanko. Pustolovci so se v treh dneh oddiha srečali s slovanskimi mitološkimi bitji, borili so se proti svojim odmevom, in se odločili, ali bodo ponudili svojo pomoč Zhaniraki, lokalni vešči, ki ščiti vas Hrest pred divjo močjo narave, ali materi Jashi, ki je zaradi neusmiljene boginje Rozhanice izgubila moža in sina.
“Na drugem terminu so nas igralci presenetili, ker so se odločili za tretjo izbiro, ki je sprva nismo predvideli,” je priznal Tilen Jurca, eden izmed pripovedovalcev na dogodku in glavni pisec letošnje zgodbe. “To je lepota interaktivnega medija, vedno te pozitivno preseneti.”
Poleg vsakodnevnega igranja igre za mizo, so pustolovsko vzdušje pričarale tudi ustvarjalne delavnice in animatorji v kostumih, ki so za obiskovalce pripravili posebne tematsko obarvane naloge, kot je ustvarjanje haikujev o dogodku ali mečevanje s penastim orožjem.
Višek dogajanja in rdeča nit letošnje zgodbe v igri je predstavljal nastop fantazijske skupine Back Alley Boys, zmikavtov, ki so kriva pota zamenjali za odrske luči. Idejo za skupino so zasnovali prav igralci prvega Dungeons & Dragons oddiha, ki so enega izmed bojnih spopadov v igri rešili s pogajanjem.
Svojo izkušnjo je povzela pustolovka Sara P., ki se je dogodka udeležila že tretjič:
“D&D oddih je dogodek, kjer sta interakcija in soustvarjanje zgodbe še bolj poudarjeni, kot pri običajni igri za mizo. Duh dogodka je zame vživljanje v zgodbo z okrasitvijo in kostumi, ki ti dajo občutek, da si v drugem svetu. Letošnja pripoved je bila polna dvoumnih spletk in odličnih likov, s katerimi smo lahko komunicirali v igri in izven nje. Takšnega oddiha od realnosti se ne da opisati z besedami, saj preprosto moraš biti del tega.”
Priprave na dogodek so intenzivne in potekajo vso leto, saj se tematika oddiha in zgodba, ki iz nje nastane, menjujeta iz sezone v sezono. Skupaj s pripovedovalci, ki vodijo igro, organizacijsko ekipo sestavljajo še zajetna produkcijska skupina in kuharski mojstri, ki poskrbijo za celovito pustolovsko vzdušje.
“Super je videti udeležence dogodka, ko se preko aktivnosti, okolja in pravcate junaške pojedine vživijo v tematiko in en vikend živijo v igri,” je povedala Maja Višnikar, ki je na oddihu igrala Jasho, med letom pa skrbi za program in finančno vodenje projekta.
“To nam toliko več pomeni še zato, ker je njihovo zadovoljstvo in veselje glavna nagrada za prostovoljsko organizacijsko ekipo, ki dogodek organizira po principu od geekov, za geeke.”
In čeprav smo v višku poletne sezone se delo za organizatorje litijskega D&D oddiha nadaljuje. Priprave na naslednji dogodek so že v teku, tema je že izbrana in viharjenje možganov se je že začelo.
ELDEN RING – SHADOW OF THE ERDTREE EDITION PLAYSTATION 5
Google je razkril Genie 2, napreden AI (umetna inteligenca) sistem, ki omogoča ustvarjanje raznovrstnih in interaktivnih 3D okolij na podlagi ene same slikovne predloge. Ta “temeljni model svetov” omogoča generacijo kompleksnih prizorov z realističnimi fizikalnimi učinki, kot so dim, gravitacija in odsevi, ter je namenjen tako človeškim kot AI uporabnikom.
Genie 2 podpira različne perspektive, od prve osebe do izometričnih pogledov, in vključuje interaktivne objekte, kot so vrata in eksplozivni sodi. Orodje je zasnovano kot hitra rešitev za prototipiranje, kar ustvarjalcem omogoča učinkovitejše oblikovanje in raziskovanje virtualnih svetov.
“Z Genie 2 lahko konceptualno umetnost in risbe spremenimo v popolnoma interaktivna okolja,” poudarja Google. To omogoča hitrejše ustvarjanje in testiranje idej, kar je ključno za raziskave in razvoj.
Genie 2 temelji na obsežnih video podatkih in je nadgradnja prejšnje različice Genie 1, ki je bila osredotočena na 2D svetove. Poleg naprednih animacij in interakcij vključuje tudi zmožnost predvidevanja vedenja drugih entitet v virtualnem prostoru, kot so NPC-ji.
Projekt še v zgodnji fazi, predstavljene animacije so “surove” in za tiste vizualno bolj občutljive lahko povzročijo neprijeten občutek v glavi in želodcu. Več informacij o projektu in kratke posnetke primerov najdete na spletni strani DeepMind.
Nedavna raziskava agencije MIDiA Research razkriva, da igralci več časa namenijo gledanju videov o igrah kot dejanskemu igranju. Povprečno igralci preživijo 7,4 ure na teden ob igranju, vendar kar 8,5 ure ob gledanju vsebin na platformah, kot sta YouTube in Twitch.
Sodeč po povzetku GamesIndustry.biz, raziskava izpostavlja zamujeno priložnost za založnike iger, saj velik del te video angažiranosti koristi zunanjim platformam. Najbolj predani gledalci posnetkov o igrah, zlasti tisti, ki pogosto opravijo nakupe znotraj iger, so ključna ciljna skupina, ki bi jo založniki lahko nagovorili z lastnimi vsebinami.
MIDiA Research predlaga, da bi založniki lahko zapolnili to vrzel z vključevanjem video vsebin neposredno v igre ali širše ekosisteme. Takšna strategija bi lahko povečala angažiranost igralcev in odprla nove vire prihodkov, kot so oglasi znotraj iger, obenem pa zmanjšala odvisnost od zunanjih platform.
Raziskava temelji na podatkih ankete iz drugega četrtletja 2024, ki vključuje odgovore igričarjev iz več regij, kot so ZDA, Združeno kraljestvo in Brazilija.
Dobrodelna organizacija SpecialEffect je izrazila iskreno zahvalo partnerjem v industriji videoiger za njihovo podporo med kampanjo One Special Day, ki je potekala oktobra.
Med pobudo so številni vodilni razvijalci iger darovali del ali celoten prihodek od prodaje svojih iger, ki so ga ustvarili okoli 4. oktobra 2024. Sredstva bodo namenjena nadaljevanju poslanstva te nagrajene dobrodelne organizacije, ki ruši ovire pri igranju in spodbuja oblikovanje iger, dostopnih vsem.
Ustanovitelj in izvršni direktor SpecialEffecta, dr. Mick Donegan, je ob tem dejal:
“Po naših storitvah, ki so brezplačne, je vedno več povpraševanja. Podpora, ki jo dogodek prejema od igričarske industrije, je ključnega pomena za to, da lahko še naprej zagotavljamo pomoč vsem invalidnim osebam, ki jo potrebujejo. Brez One Special Day preprosto ne bi mogli omogočiti boljše kakovosti življenja toliko ljudem po vsem svetu, zato bi se radi iskreno zahvalili vsem, ki sodelujejo pri dogodku – industriji, igralcem in donatorjem.”
Letos je kampanja vključevala obsežno razprodajo na platformi Steam, promocijo na Humble Bundle in številne dogodke, kot so dražbe, prodaja iger, kvizi in športni dnevi, s čimer so zbrali dodatnih 100.000 funtov. Dogodek One Special Day poteka vsako leto in je v osmih letih zbral več kot 3 milijone funtov. Več informacij je na voljo na www.onespecialday.org.uk.
Microsoft je ob Črnem petku in kiber ponedeljku ponovno uvedel možnost preizkusa PC Game Pass za samo 1 €, kar omogoča dostop do obsežne knjižnice iger za omejen čas.
Preizkus ponuja 14 dni dostopa do kataloga PC Game Pass, ki vključuje visokokakovostne PC igre, nove izdaje na dan izida, članstvo v EA Play ter ekskluzivne ugodnosti, kot so bonusi za igre Riot Games in popusti. Med izstopajočimi naslovi bo tudi težko pričakovani Indiana Jones and the Great Circle, ki bo izšel 9. decembra in bo na voljo v okviru PC Game Pass med preizkusnim obdobjem. Uporabniki konzol Xbox pa bodo morali za dostop do igre na dan izida naročiti Xbox Game Pass Ultimate, ki pa v Sloveniji ni na voljo.
Pomembno je omeniti, da se 1 € preizkus po 14 dneh samodejno spremeni v mesečno naročnino, razen če uporabnik predhodno izklopi samodejno podaljšanje. Nastavitve samodejnega podaljšanja je mogoče upravljati prek Microsoftovega računa.
Igre, ki jih prenesete v okviru naročnine, ostanejo na trdem disku, dokler jih ne izbrišete sami, vendar bo po odstranitvi igre iz kataloga PC Game Pass potrebno ločeno kupiti igro za nadaljnjo igranje.
Za PC igralce, ki želijo preizkusiti raznoliko zbirko iger brez dolgotrajne zaveze, ta ponudba predstavlja odlično priložnost, če ne pozabijo izključiti avtomatskega podaljšanja naročnine.
Z začetkom 3. januarja 2025 bo Riot Games uvedel novo politiko, ki omogoča kaznovanje igralcev in ustvarjalcev vsebine zaradi neprimernega vedenja, povezanega z njihovimi igrami, tudi če se to vedenje zgodi zunaj same igre.
Riot Games will now ban content creators that engage in "Off-Platform Conduct" – specifically when Riot's games are in the background
Example: "if a creator uses hateful slurs about an opposing player or teammate on their stream, but not in game over chat or voice comms, we can… pic.twitter.com/GBiKgx78A8
Ta posodobitev je del revizije Riotovih Pogojev storitve in je usmerjena v zmanjšanje toksičnosti na platformah, kjer se njihove igre pojavljajo. Politika se osredotoča na vsebine, kjer so igre Riot v ospredju, kot so pretočni prenosi ali posnetki igranja. Riot je pojasnil, da vedenje ni nujno, da se zgodi znotraj igre, da bi sprožilo kazen. Na primer, če streamer uporabi sovražne izraze proti drugemu igralcu, medtem ko je Riotova igra vidna v ozadju prenosa, lahko Riot izreče kazen znotraj igre ali celo trajno prepove dostop do računa.
“Čeprav ne bomo proaktivno spremljali vsega, kar se dogaja na družbenih omrežjih, je zdaj v naši pravici, da izrečemo kazni znotraj igre, ko smo opozorjeni na takšno vsebino,” so pojasnili pri Riotu.
Nova pravila veljajo tudi za člane Riotovega partnerskega programa. Kršitelji tvegajo omejitev dostopa do računa ali odvzem partnerskih ugodnosti.
Na družbenih omrežjih so mnenja o spremembi deljena. Priljubljeni streamer Ludwig je na omrežju X komentiral:
“ODLIČNA SPREMEMBA, POTREBUJEMO VEČ #Pozitivnosti MED STREAMERJI!!”
Po drugi strani pa nekateri igralci izražajo pomisleke. Uporabnik nea’s pet je zapisal: “Se samo meni to zdi noro?”
PlayStation 5 Slim Digital Edition D chassis + Fortnite VCH
Paramount+ je predstavil uradni napovednik za serijo Dexter: Original Sin, predzgodbo, ki raziskuje zgodnja leta enega najbolj prepoznavnih televizijskih likov, Dexterja Morgana. Serija bo premierno predvajana v petek, 13. decembra 2024, na Paramount+ po vsem svetu ter na SkyShowtime za slovenske uporabnike.
Dogajanje je postavljeno v Miami leta 1991 in spremlja Dexterjev prehod iz na videz običajnega študenta v maščevalnega serijskega morilca. Patrick Gibson (Shadow and Bone) prevzema vlogo mladega Dexterja, njegova upodobitev pa vznemirljivo odraža znano karizmo Michaela C. Halla iz izvirne serije.
Serija raziskuje Dexterjeve začetke kot forenzičnega pripravnika na policijski postaji Miami Metro, kjer sreča znane obraze, kot so Debra Morgan (Molly Brown), Angel Batista (James Martinez) in Maria LaGuerta (Christina Milian). Posebno vlogo igra njegov oče Harry Morgan (Christian Slater), ki ga vodi pri oblikovanju “Kodeksa” – načel, ki Dexterju omogočajo ubijanje brez tveganja, da bi ga ujeli. Sarah Michelle Gellar gostuje kot Tanya Martin, Dexterjeva nadrejena in mentorica pri CSI.Dexter: Original Sin je ena od dveh novih serij v franšizi. Druga, Dexter: Resurrection, bo nadaljevala zgodbo serije Dexter: New Blood v sedanjosti.
PlayStation 5 Slim Digital Edition D chassis + Fortnite VCH
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.