Pred jutrišnjim začetkom sejma Gamescom se je igričarska industrija že sestala, da bi razpravljala o najnovejših igralnih trendih, tehnologijah in tehnikah. Govornikom na konferenci razvijalcev Devcom so organizatorji včeraj zastavili vrsto vprašanj o stanju industrije. Njihovi odgovori so presenetljivo optimistični.
Od 300 strokovnjakov iz industrije, ki so stopili na oder od 18. do 20. avgusta, jih je v raziskavi sodelovalo 100.
89 % govornikov je prepričanih, da so lahko igre AAA finančno uspešne brez mikrotransakcij. To pomeni, da za ustvarjanje dobička niso potrebni loot boxi, sezonske prepustnice ali dodatki za povečanje napredka, kot so XP multiplikatorji. Dva primera zelo uspešnih klasično plačljivih naslovov sta Elden Ring in Hogwarts Legacy.
Govorci so bili tudi še vedno zadržani glede uporabe umetne inteligence. 31 % jih je menilo, da je treba pri razvoju iger umetno inteligenco uporabljati čim manj, 21 % jih je menilo, da bi koristila kodi in produkciji, le 18 % pa jih je zagovarjalo njeno uporabo pri trženju in komuniciranju.
Le manj kot 10 % govorcev (najverjetneje iz strahu pred slabim slovesom, ki je trenutno povezan z umetno inteligenco) je dejalo, da bi UI bilo treba uporabljati v umetnosti in animaciji, manj kot 5 % je dejalo, da bi jo bilo treba uporabljati pri oblikovanju pripovedi, en govornik pa je napovedal, da bo umetna inteligenca v naslednjih dveh letih nadomestila človeško prevajanje in lokalizacijo.
Ekipa Game Gang se ne more upreti, da ne bi poudarila, da so te ocene povsem zavajajoče, saj verjamemo, da se bo v kratkem UI v veliki meri uveljavila na vseh omenjenih položajih. Prevajalci na primer že leta uporabljajo strojno prevajanje, zato je uvedba umetne inteligence v že tako široko avtomatiziran proces neizogibna.
To postavlja pod vprašaj tudi stališče, da so igre AAA lahko finančno uspešne brez mikrotransakcij. Uspešne so, če za take igre obstaja dovolj veliko občinstvo. Toda žalostna realnost je, da noben od naslovov AAA ne bo nikoli zaslužil toliko denarja kot Fortnite ali kateri koli drug brezplačni naslov, zlasti če ga primerjamo s količino truda in sredstev, porabljenih za ustvarjanje enake količine prihodkov.
Leta 2023 je igra Hogwarts Legacy prodala 24 milijonov enot, kar je znašalo 1 milijardo ameriških dolarjev. Igra Hogwarts Legacy naj bi bila v razvoju od tela 2018. Za primerjavo je ustvarjalec igre Fortnite, podjetje Epic Games, je samo leta 2023 zaslužil 5,63 milijarde dolarjev. Igra Fortnite je izšla leta 2017.
In čeprav so nekateri odgovori razvijalcev zavajajoče se lahko s 57 % govorcev strinjamo glede napovedi, da se bo odpuščanje v igričarski industriji nadaljevalo tudi v naslednjih 12 mesecih.
CALL OF DUTY: BLACK OPS 6 igra za XBOX SERIES X & XBOX ONE
TikTok se pripravlja na popolno ukinitev svojih storitev v Združenih državah Amerike, če bo prepoved aplikacije, načrtovana za to nedeljo, stopila v veljavo. To bi pomenilo, da bo aplikacija postala neuporabna, saj bi ameriška podjetja prenehala nuditi posodobitve in tehnično podporo, poročajo tuji mediji.
Uporabniki bi še nekaj časa lahko dostopali do aplikacije, vendar bi postopoma izgubili vse funkcionalnosti. TikTok naj bi ob morebitni zaustavitvi uporabnikom omogočil prenos osebnih podatkov prek posebne spletne strani, kamor jih bo preusmerila aplikacija.
Razlog za prepoved je zakon, ki zahteva, da kitajsko podjetje ByteDance, lastnik TikToka, proda svoje ameriške dejavnosti. Zakonodajalci namreč trdijo, da aplikacija predstavlja varnostno tveganje zaradi potencialnega zbiranja osebnih podatkov in vplivanja na javno mnenje.
Čeprav je TikTok poskušal doseči zamik izvedbe prepovedi, se zdi, da je odločitev že skoraj dokončna. Ameriško vrhovno sodišče trenutno preučuje ustavnost zakona, a možnosti za podaljšanje roka so majhne.
TikTok je v ZDA izjemno priljubljen, saj ga uporablja kar 170 milijonov ljudi. Kako bi prepoved vplivala na svetovne trende in uporabnike še ni jasno.
Ljubitelji legendarne RPG serije Gothic bodo kmalu dobili priložnost, da se podajo na novo pustolovščino v obliki namizne igre Gothic: A Shadow’s Quest. THQ Nordic je igro uradno predstavil na dogodku Gamefound’s FEAST – Winter Edition 2025.
Namizna igra, namenjena 1–4 igralcem, je postavljena v zlovešči svet Kolonije, še preden je tja prišel neimenovani junak iz originalne igre. Igralci bodo prevzeli vlogo senc – ambicioznih članov Starega tabora, ki si želijo pridobiti slavo. Na voljo bo osem različnih ozadij in arhetipov, kot so mečevalec, mag in drugi.
Sistem igre vključuje mešanico misij, bojev in odkritij, kar bo igralce popolnoma potegnilo v surovo in nevarno okolje Kolonije. Igra je delo divizije za namizne igre založnika THQ Nordic, ustvarjalcev pohvaljene igre Darksiders – The Forbidden Land.
Za tiste, ki nestrpno pričakujejo Gothic Remake, naj vas pomirimo – razvijalec Alkimia Interactive še vedno intenzivno dela na oživitvi Kolonije za sodobne igralne platforme.
Yoshinori Kitase, režiser prve igre Final Fantasy 7 in trenutni producent njene predelave v treh delih, je razkril, da bi si osebno želel videti filmsko ali serijsko priredbo legendarne JRPG igre. Med nedavnim intervjujem na YouTube kanalu Dannyja Peñe je Kitase dejal, da sicer še ni nobenih uradnih načrtov, a da je zanimanje ustvarjalcev v Hollywoodu zelo veliko.
“Slišal sem o ustvarjalcih, ki jih ta intelektualna lastnina zelo zanima in ki imajo radi svet Final Fantasy 7,” je povedal Kitase. “In zato bi rad osebno videl nekaj, kar bi se razvilo iz teh ustvarjalcev, v smislu filmskega ali kakšnega vizualnega dela.”
To ne bi bil prvi poskus franšize Final Fantasy 7 v filmski industriji. Leta 2005 je izšel animirani film Advent Children, ki je nadaljeval zgodbo igre, lani pa je bila njegova razširjena različica, Advent Children Complete, prikazana tudi v japonskih, ameriških in britanskih kinematografih pred izidom nove igre Final Fantasy 7 Rebirth.
Glede na priljubljenost priredb videoiger v zadnjem času bi film ali serija na temo Final Fantasy 7 gotovo navdušila oboževalce. Čeprav pri Square Enixu še niso potrdili ničesar uradnega, Kitasejev optimizem daje slutiti, da bi se Cloud in ekipa Avalanche morda res lahko kmalu vrnili na velika platna.
Markus “Notch” Persson, legendarni ustvarjalec Minecrafta, je v novoletni objavi na družbenem omrežju X namignil, da razmišlja o ustvarjanju nove igre, ki bi lahko bila duhovni naslednik Minecrafta.
Po anketi, kjer je svoje sledilce vprašal, kateri projekt bi raje videli – tradicionalni roguelike dungeon crawler ali igro v slogu Minecrafta – je več kot 80 % glasov podprlo slednjo možnost. Notch se je odzval z besedami, da je “v bistvu napovedal Minecraft 2”.
“Pomislil sem, da morda obstajajo ljudje, ki jim je moje delo všeč, vendar ne delijo mojega okusa za retro nostalgijo in bi raje videli duhovnega naslednika Minecrafta, in mislim, da bi gotovo sprejel njihov denar,” je zapisal. Dodal je, da nima pogodbenih omejitev s strani Microsofta, ki je leta 2014 kupil Mojang za 2,5 milijarde dolarjev, vendar priznava, da ne bo uporabljal imena Minecraft.
Namesto tega bi naredil povsem novo igro v podobnem slogu, a s svežo vizijo. Čeprav dvomi o uspešnosti duhovnih naslednikov, je pripravljen dati ideji pošteno priložnost, če to želijo igralci.
“Zakaj torej ne bi naredili stvari, ki si jo ljudje ŽELIJO in za katero so mi pripravljeni dati nekako še več denarja,” je zaključil.
A vprašanje ostaja – ali ima duhovni naslednik Minecrafta res smisel? Namesto da bi Notch poskušal ponoviti preteklost, čeprav igralci mislijo, da si tega želijo, bi morda imel večji uspeh z drzno, svežo idejo. Prav inovativnost je bila ključni dejavnik, ki je Minecraft izstrelila v svetovni fenomen in prepričani smo, da bi tudi roguelike našel svoje občinstvo in so ustvaril povsem svoje mesto v svetu videoiger.
Priljubljeni speedrun dogodek Awesome Games Done Quick (AGDQ) se vrača 5. januarja, ko se bo začel teden dni trajajoč maraton, namenjen zbiranju sredstev za organizacijo Prevent Cancer Foundation. Dogodek bo potekal v živo v hotelu Wyndham Grand Pittsburgh, hkrati pa bo 24/7 prenašan v živo na uradnem Games Done Quick Twitch kanalu.
Letošnji program prinaša nekaj izjemnih izzivov, kot je hitrostno preigravanje iger Final Fantasy VII Rebirth, Crazy Taxi ob spremljavi živega benda in Astro Bot. Dogodek se bo začel v petek, 5. januarja, ob 18. uri po evropskem času (CET) s speedrunom igre Pikmin, ki ga bo izvedel RayOken. Celoten urnik je na voljo na spletni strani gamesdonequick.com.
AGDQ 2025 bo ponovno zbiral sredstva za neprofitno organizacijo Prevent Cancer Foundation, ki spodbuja preprečevanje raka in zgodnje odkrivanje bolezni. Vsa zbrana sredstva bodo v celoti namenjena organizaciji. Lani je AGDQ zbrala več kot 2,5 milijona dolarjev, skupno pa so dogodki Games Done Quick v svoji zgodovini zbrali že več kot 51,8 milijona dolarjev za različne dobrodelne organizacije.
Dexter: Original Sin nas popelje v Miami leta 1991, kjer mladi Dexter Morgan pod mentorstvom očeta Harryja prvič stopa na svojo temačno pot. Serija raziskuje začetke njegove kariere forenzičnega strokovnjaka in serijskega morilca, obenem pa nadaljuje zgodbo iz serije Dexter: New Blood, le v preteklosti.
Prvi vtisi so spodbudni. Seriji je uspelo ujeti značilno vzdušje originalnega Dexterja, hkrati pa prinaša nov pogled na kompleksno osebnost naslovnega lika. A kljub obetavnemu začetku ostaja vprašanje, ali bo sezona ohranila visoko raven vse do zadnje epizode. Navdušuje nas igralska zasedba, ki mlajšim verzijam znanih likov vdihne življenje, scenarij in režija pa sta ponovno v rokah veteranov originalne serije.
Za krmilom je Clyde Phillips, eden ključnih avtorjev izvirnega Dexterja, ob njem pa sta tudi scenarist Scott Reynolds in režiser Michael Lehmann. Reynolds je denimo podpisal nekaj najbolj priljubljenih epizod serije, Lehmann pa se je proslavil z režijo Dexterja, pa tudi z drugimi uspešnimi serijami, kot sta American Horror Story in Californication. Pomembno vlogo ima tudi producent Robert Lloyd Lewis, ki se vrača k franšizi po več letih.
Kljub optimističnim pričakovanjem pa ostaja nekaj skepse. Upajmo, da se Dexter: Original Sin izogne napakam, ki so pestile serijo Secret Level, o kateri smo že pisali v naši recenziji.
JINX CYBERPUNK 2077 BIGGEST FAN ZIP-UP HOODIE ČRN 2XL
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.