Connect with us

Igre

Kako je Baldur’s Gate 3 spremenil pravila igre

Published

on

O tem, kako smo dobili največjo računalniško RPG igro naše generacije, kaj nam prinaša in zakaj nas tako navdušuje.

RPG igre, ali igre igranja vlog, nagrajujejo kreativno razmišljanje, iskanje različnih rešitev na isto težavo in spodbujajo našo domišljijo s tako doživetimi zgodbami, da še najbolj stoični med nami težko ostanejo ravnodušni.

To je princip, ki je dolgo veljal v namiznih RPG igrah, preden se je preselil na računalniške ekrane in dokončno prodrl v splošno igričarsko zavest davnega leta 2000 s kultno klasiko Deus Ex. Razvoj kibernetske distopije ni bil enostaven, saj je bilo treba celotni koncept prvoosebnih strelskih iger postaviti na glavo. Ekipa Ion Storm je za takratni čas poskušala nemogoče — v eni igri združiti elemente prikrivanja, igranja vlog in streljanja, ki so do izida Deus Exa pripadali izključno ločenim žanrom.

Poskus je uspel, Deus Ex je še danes osnova, na kateri stoji žanr in potrditev, da je razmišljanje zunaj ustaljenih okvirov to, kar ločuje RPG-je od drugih tipov iger.

Industrija se boji napredka

Kadar razvijalec drastično zviša standard svojega izdelka, ki ga prodaja po redni ceni (zaradi zamika izida, je Baldur’s Gate 3 v resnici cenejši od ostalih AAA iger), industrija, upravičeno, znori. Debata se je začela z objavo Xalavierja Nelsona mlajšega, vodje studia Strange Scaffold (Space Warlord Organ Trading Simulator), ki je na takratnem Twitterju igričarje skušal prepričati, naj si ne ustvarijo previsokih pričakovanj.

V svojem spletnem eseju in dodatni obrazložitvi na TikToku je Nelson navedel več lastnosti, ki igro Baldur’s Gate 3 ločijo od večine RPG-jev na trgu:

  • – Dolg razvojni cikel, ki se je začel že leta 2017,
  • – tehnološko znanje in podlaga dveh prejšnjih iger,
  • – uspešno obdobje zgodnjega dostopa, ki je trajalo tri leta,
  • – ekipa z več kot 400 razvijalci v sedmih pisarnah,
  • – licenca za prepoznavno in popularno intelektualno lastnino (Dungeons & Dragons).

Skratka, Nelsona je skrbelo, da bi lahko Baldur’s Gate 3 dvignil standard za celotno zvrst, ki bi tako veljal tudi za ekipe brez sredstev, orodij in izkušenj, kot jih je imel Larian. Argument je sicer dobro predstavljen, a kvečjemu vprašljiv, če upoštevamo, da Larian ni edini studio, ki izpolnjuje take pogoje. A bolj kot to je treba izpostaviti dejstvo, da to ni prvič, ko je industrija naletela na tako situacijo.

Kot pojasnjuje Felipe Pepe, urednik knjige CRPG Book, brezplačne knjige o zgodovini računalniških RPG iger:

“Je to v bistvu počel tudi Baldur’s Gate II. Imeli so pripravljen pogon in ekipo, nato pa so dve leti gonili in naredili enega največjih RPG-jev v zgodovini. Ne pozabite, da ima [igra] 17 spremljevalcev (vsak s svojimi nalogami), 4 romantične izbire in ogromno stranskih nalog.”

Ena na generacijo

Serija Divinity: Original Sin (DOS) je postavila temelje za to, kar danes prinaša Baldur’s Gate 3 (BG3). V času DOS2 je Larian zajemal 120 ljudi, ki so igro skupno razvijali tri leta. BG3 je bil v razvoju skoraj šest let in ekipo povečal na 400 razvijalcev. Z že dodelano osnovo in pogonom, ki ju je prispevala franšiza DOS, se je lahko ekipa BG3, tako kakor njeni predhodniki, posvetila izključno ustvarjanju vsebine. In rezultati tega dela so bili opazni že v zgodnjem dostopu.

V svojem prvem prenosu Panel from Hell, so razvijalci primerjali takratno vsebino zgodnjega dostopa BG3, ki je zajemala prvo poglavje igre, z vsebino zgodnjega dostopa DOS2. Številke so bile prepričljive.

  • – Število bojev: 22 v DOA2 EA proti 80 v BG3 EA
  • – Število dialogov v angleščini: 17.600 v DOA2 EA proti 45.980 v BG3 EA
  • – Število likov: 142 v DOA2 EA proti 596 v BG3 EA
  • – Število razpoložljivih urokov/akcij: 69 v DOA2 EA proti 146 v BG3 EA

Statistika za končno izdajo BG3 je še toliko bolj osupljiva. DOS2 je skupno zajemal 225 urokov in akcij, končna izdaja BG3 jih šteje več kot 600. Liki v DOS2 so imeli 45 talentov, v BG3 pa jih je 308. BG3 ima trikrat več filmskih dialogov kot vsi trije romani Gospodarja prstanov skupaj in 174 ur predposnetih scen, kar je več kot dvakrat toliko kot vse sezone Igre prestolov skupaj. K temu lahko dodamo še več kot 17.000 možnih zaključkov in sistem, ki na podlagi naših odločitev spreminja obnašanje prebivalcev mesta Baldurjeva vrata in vsebino lokalnega glasila.

Z drugimi besedami, BG3 daleč presega dosedanje RPG izkušnje in se postavlja v razred zase, kar nas ponovno vrne k naši začetni premisi — občutku svobode v igri.

Več svobode, kakor v domači igri Dungeons & Dragons

Če kdo vpraša, kaj je mogoče početi v igri Dungeons & Dragons, se bo večina pripovedovalcev (tistih, ki vodijo igro za mizo) strinjala, da lahko počneš karkoli je mogoče v resničnem svetu, z dodatkom magije. To v novih igralcih nemudoma sproži potrebo, da preverijo, ali to res drži, kar v pripovedovalcih sproži takojšnjo reakcijo, da kakršen koli poskus “početja neumnosti” v igri zatrejo ali celo kaznujejo.

Taki situaciji za mizo navadno sledi “railroadanje” ali “tirjenje”— igranje na tirih, torej tisti občutek, ko v igri, kjer je vse mogoče, ugotoviš, da to ni tako. Do tirjenja prihaja, kadar igralci poskušajo “iztiriti” igro, namerno ali pač, pripovedovalec pa jih skuša ponovno “spraviti na tir”. Konkreten in najbolj pogost primer tega je ubijanje ključnih akterjev v zgodbi, brez katerih je dotično zgodbo nemogoče nadaljevati.

Reševanje takih scen je torej odvisno od iznajdljivosti pripovedovalca v igri, njegove domišljije ali fleksibilnosti zgodbe. Izkušen pripovedovalec bo sicer našel način, kako nadaljevati zgodbo s pomočjo drugih likov ali pripovednih elementov, povprečni pripovedovalec (in bodimo realni, velika večina pripovedovalcev je povprečnih) pa bo namesto tega igralce poskušal prepričati, da tako obnašanje ni primerno, akcija ni mogoča, ali pa bo preprosto naredil neigralne like nesmrtne.

Nasprotno od domačih pripovedovalcev v namizni igri, je razvijalce igre BG3 nemogoče presenetiti, ker so premislili vsak možen scenarij. Še več, Larian se ne izmika ideji “morilskega potepuha”, igralca, ki vztrajno pobija vse kar leze in gre, ampak ga ponuja kot enega izmed začetnih arhetipov, s katerimi lahko igramo v igri. Če je postal Skyrim znan po tem, da v Tamrielu ne moreš ubijati otrok, je Baldur’s Gate 3 patentiral idejo, da lahko na brutalen način pokončaš vse kar diha na Obali mečev, in še vedno uspešno končaš igro.

Mojstrovina, ki pa ni za vsakega

Potezni RPG-ji niso za vsakega in marsikoga bo pomanjkanje akcije v resničnem času odvrnilo od nakupa igre. Kljub temu, predvsem pa če cenite svoj čas in denar, se ponovno zamislite nad računico. BG3 ohranja ceno 59,99 evrov, ki bi po današnjih standardih morala biti višja za vsaj 10 evrov, in ponuja objektivno gledano okoli 200 ur vsebine (mi smo jih samo v zgodnjem dostopu imeli 140). Če upoštevamo Asmonovo formulo, da je ena ura igranja vredna približno 1 evro, se logika več kot izide.

Baldur’s Gate 3 je že na voljo za PC preko spletnih trgovin Steam in GOG. Igra bo za konzolo PS5 izšla 6. septembra, za sisteme Xbox Series X/S pa nekoliko kasneje.

Slike: Larian Studios


HOGWARTS LEGACY igra za PLAYSTATION 5

74,99 €

Igre

Igra Manor Lords prodala že dva milijona izvodov

Published

on

V manj kot treh tednih po začetku prodaje je poljska simulacijska igra Manor Lords po spletnih trgovinah skupno prodala več kot dva milijona izvodov.

Srednjeveška igra grajenja mesta je samo na platformi Steam v otvoritvenem vikendu zbrala več kot 173.000 sočasnih igralcev. Prvi milijon prodanih izvodov je bil dosežen že naslednji dan, od takrat pa je igra zbrala zavidljivo število privržencev. Igro so preizkusili tudi streamerji in modderji, na omrežjih X in TikTok pa se pojavljajo memi in videoposnetki z namigi za igranje.

“Čudovito je, da je toliko igralcev poskusilo igro Manor Lords,” pravi direktor založbe Hooded Horse Tim Bender. “Imeli smo precej optimistična pričakovanja in celo divje upe, vendar je tako hitro doseženih dva milijona izvodov igre Manor Lords preseglo tudi te.”

V času pisanja tega članka ima igra na platformi Steam nekaj manj kot 24.000 sočasnih igralcev. Prav tako velja omeniti, da je igra še vedno v razvoju in da se lahko nekatere funkcije spremenijo ali dodajo pred končno izdajo igre.

Manor Lords je na voljo v zgodnjem dostopu za osebne računalnike prek storitev Steam, GOG, Epic Games Store in Microsoft Store za 39,99 EUR.

Continue Reading

Igre

Ušla je naslovnica igre Assassin’s Creed Shadows, ki potrjuje sume oboževalcev

Published

on

Veliki dan za razkritje naslednjega dela serije Assassin’s Creed je tu. Ubisoft bo nocoj objavil prvi napovednik za novo igro, vendar so nekatere uhajajoče informacije že nakazale, kaj prihaja.

Na naslovnici naslednje Ubisoftove igre uradno imenovane Assassin’s Creed Shadows sta dva glavna junaka. Poleg uhajanja naslovnice je uveljavljeni puščalec in youtuber j0nathan delil tudi podrobnosti o zapletu igre.

Na podlagi doslej razkritega je ime naslednjega dela v seriji morilcev Assassin’s Creed Shadows. Na naslovnici sta v ospredju samuraj in nindža, kar se ujema z j0nathanovim povzetkom zgodbe.

Po besedah j0nathana se moški na sliki imenuje Yasuke in zgodbo začne kot suženj na ladji, ki jo tragično napade skupina piratov. Med tem napadom so ubiti vsi potniki, vključno z Yasukejevo ženo. Čeprav je Yasuke ranjen, srečanje preživi in je kasneje rešen ter odpeljan v tempelj na Japonskem, kjer postane samuraj v službi Ode Nobunage.

Drugi lik na naslovnici se imenuje Naoe. Na začetku zgodbe naj bi član reda tragično umoril njeno družino. Ona se odloči, da bo postala del šinobijev oz. asasinov, verjetno zato, da bi se maščevala morilcu.

J0nathan je razkril tudi, da bo sezonska karta za Assassin’s Creed Shadows stala 39,99 USD, paket dobrodošlice pa 34,99 USD. Poleg tega bosta dve dodatni razširitvi stali po 24,99 USD.

Kot običajno nobena od razkritih informacij ni bila potrjena, zato jih jemljite z rezervo. Uradna napoved igre bo danes (15. maja) ob 18.00 po srednjeevropskem času in jo lahko spremljajte na uradnih kanalih igre Assassin’s Creed.

Continue Reading

Igre

V igri Tears of Themis se začenja poletna romanca

Published

on

Specialisti za interaktivno zabavo HoYoverse, ki so nam prinesli globalno priljubljene igre, kot sta Genshin Impact in Honkai: Star Rail, so s svojo romantično detektivko Tears of Themis osvojili srca brezupnih romantikov.

To poletje lahko mlade detektivke sodelujejo na posebnem dogodku Summer Splash!, ki vključuje prekomerne količine moških brez majic.

Glavna zgodba igre Tears of Themis se odvija v izmišljenem mestu Stellis, kjer igralci začnejo svojo odvetniško kariero kot odvetnica začetnica, ki s preiskavami in razpravami rešuje nenavadne primere. Štirje moški protagonisti, znani tudi kot člani preiskovalne ekipe NXX, ji zagotavljajo stalno podporo, pomoč in konstantno vzburjenje.

To poletje bodo člani NXX očitno pozabili na svoje odvetniško delo in svojo pomoč usmerili v kavarno ob morju. Med posebnim dogodkom Summer Splash! si bo mogoče pridobiti Glowy Conche, S-Chipse, Stelline in druge nagrade. Kdor opravi vse naloge v 3. fazi dodatka Summer Splash! pa dobi še posebno značko Flying Fry Thief.

Jasno so z dogodkom povezane tudi SSR karte. Povišane bodo možnosti, da si pridobite Artemov SSR Ocean’s Enchantment in Vynov SSR Sunkissed Vacation. Kdor se udeleži dogodka Summer Splash! brezplačno dobi tudi Lukov SR Summer Starlight in možnost, da dobi Mariusov SR Seaside Sweetness!

Dogodek Summer Splash! se začne 15. 5. 2024 po posodobitvi in konča 30. 5. 2024. Za odklepanje te vsebine morate dokončati 2-28. stopnjo glavne zgodbe. Igra Tears of Themis je na voljo za operacijska sistema Android in iOS.

Continue Reading

Igre

Igra Dead by Daylight pripravlja sodelovanje s franšizo Dungeons & Dragons

Published

on

Zdi se, da je založba Wizards of the Coast odločena svojo blagovno znamko Dungeons & Dragons povezati s čim več priljubljenimi imeni. Tokrat so to mojstri groze Behaviour Interactive in njihova izjemno uspešna kooperativna grozljivka Dead by Daylight.

Naslednje poglavje igre Dead by Daylight bo temeljilo na namizni RPG igri Dungeons & Dragons. Razvijalci Behaviour Interactive so pravkar objavili napovednik, v katerem, uganili ste, nastopa beholder. Ali bolje rečeno beholder zombie, kot je videti. Zdi se, kot da so beholderji in mimiki edini dve pošasti, ki sta ekskluzivni za Dungeons & Dragons in ju je treba v teh dneh tlačiti povsod.

Poleg tega družba Behaviour Interactive prihodnji teden načrtuje tudi spletno predstavitev ob praznovanju obletnice, ki bo verjetno vključevala več podrobnosti o tem fantazijskem sodelovanju. Prenos ob osmi obletnici bo potekal 14. maja in bo razkril časovnico prihajajočih vsebin ter najverjetneje temo naslednjega poglavja igre.

Continue Reading

Igre

Uspešnica Solo Leveling je dobila svojo mobilno igro

Published

on

Mobilna igra, v kateri lahko postaneš najmočnejši lovec na svetu Solo Leveling: ARISE je na voljo za sisteme Android, iOS in PC.

Igralci po vsem svetu lahko zdaj podoživljajo dogodke iz priljubljenega spletnega stripa in sledijo stopinjam Sung Jinwooja, edinega lovca, ki ima sposobnost postati močnejši. Igra je zanimiva mešanica čudovite grafike, scen iz zgodbe in hitrega bojnega sistema.

Čeprav igralci začnejo pot kot Sung Jinwoo in precej natančno sledijo dogodkom iz spletnega stripa, lahko ustvarijo lastne sloge bojevanja s prilagajanjem svojih spretnosti, pridobivanjem vse močnejšega orožja in še več.

Jinwooja na njegovi epski pustolovščini spremljajo drugi lovci iz spletnega stripa, vsak s svojimi edinstvenimi sposobnostmi, kar igralcem omogoča, da sestavijo ekipo, ki bo premagala vsakega nasprotnika. Ko Jinwoo doseže določen nivo lahko tudi prikliče svojo “vojsko senc“, tako kot v seriji.

Ob izidu igre razvijalec Netmarble organizira vrsto dogodkov v igri, ki bodo igralcem prinesle tudi vrsto digitalnih nagrad. Igralci osebnih računalnikov bodo veseli tudi novice, da igra Solo Leveling: ARISE prihaja tudi na platformo Steam.

Continue Reading

Igre

Je skupnosti Helldivers 2 le uspelo nemogoče?

Published

on

Helldivers 2 je dosegel nemogoče. Po burnem vikendu za ljubitelje kooperativne vesoljske strelske igre je Sony končno dvignil belo zastavo in priznal poraz.

V petek je Sony Interactive Entertainment, založnik ene trenutno bolj priljubljenih spletnih iger na platformi Steam, svoje igralce šokiral z nepričakovano napovedjo. Za igranje igre Helldivers 2 naj bi morali igralci na platformi Steam kmalu vzpostaviti povezavo z računom PSN. Čeprav naj bi to bila zahteva za igralce na osebnih računalnikih že od začetka prodaje, je bila do zdaj neobvezna.

Novica je takoj naletela na močan odpor, saj je igralce (upravičeno) skrbela varnost njihovih podatkov v Sonyjevih rokah, dejstvo, da ima Sony drugačne pogoje uporabe storitev, kot so jih igralci že sprejeli, in nazadnje, ker PSN v nekaterih državah sploh ni na voljo. Mnogi so nemudoma zahtevali vračilo denarja, v 177 državah, kjer ni na voljo PSN, pa je bila igra Helldivers 2 kasneje tudi umaknjena iz prodaje.

Tako kot v številnih podobnih primerih pred tem so oboževalci igre Helldivers 2 svoje nezadovoljstvo izrazili s poplavo negativnih ocen igre v storitvi Steam. Tekom vikenda je streljačina dosegla več kot 375.000 negativnih ocen, kar je več kot polovica vseh ocen uporabnikov.

In Sony je kapituliral. Založnik je v nedavni objavi na portalu X zapisal:

“Slišali smo vaše povratne informacije o posodobitvi za povezovanje računov v igri Helldivers 2. Posodobitev z dne 6. maja, ki bi zahtevala povezavo računov Steam in PlayStation Network za nove igralce in za obstoječe igralce od 30. maja naprej, se ne bo izvajala.”

Sony je nadaljeval: “Še vedno se učimo, kaj je najboljše za računalniške igralce, in vaše povratne informacije so bile neprecenljive. Še enkrat se vam zahvaljujemo za vašo nadaljnjo podporo igri Helldivers 2 in vas bomo obveščali o prihodnjih načrtih.”

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno