Na test so nam poslali ROG STRIX SCAR 18 gaming prenosnik, ki je prišel v čisto normalni, standard “gejmerski” škatli. Prvi opozorilni znak je bil, ko smo uzrli napajalno škatlo – le-ta je večja od dveh NUCov in bi za njo skorajda potrebovali orožni list. Druga je bil seveda sam laptop, ki je res velik (a istočasno v roki dosti lažji, kot smo pričakovali) in ima vse stranice polne prezračevalnih lukenj. No, popolnoma nas je pa odneslo, ko smo ga odprli in ga preizkusili v igrah – to je res mašina brez primerjave.
Specifikacije, da te kap
V notranjost prenosnika je Asusu uspelo stlačiti i9 procesor 13. generacije z 8 zmogljivimi in 16 učinkovitimi jedri, 64GB najnovejšega DDR5 spomina, 4×4 PCIe SSD diske s hitrostjo 7 gigabytov na sekundo in nenazadnje grafično kartico Nvidia Geforce RTX 4090 s TDPjem 175W.
Next-gen hlajenje
Predvsem za optimalno delovanje slednje je potrebno imeti res impresivno hlajenje – to dosegajo s celo serijo dejanskih in nekaj marketinško obogatenih tehnologij – med njimi liquid metal hladilna tekočina na procesorju in grafični, ki vodi vročino po sedmih ločenih “vročih ceveh” do heatsinka oz. izmenjevalnika toplote. Ta poteka po celotni širini prenosnega računalnika, in iz katerega trije ventilatorji na obe stranici in predvsem zadnjo stran prenosnika odpihujejo vroč zrak. Kar zapletena zadeva, a deluje.
Cena zmogljivosti? Glasnost.
Tako pri igranju in zahtevnih opravilih na računalniku enkrat nismo doživeli upočasnitve zaradi pregrevanja – je pa res, da to ni Macbook, ki bi bil sorazmerno zmogljiv in brezslišen, SCAR pri igranju iger preklopi v Game mode in poveča hitrost vrtenja ventilatorjev, ki pohendlajo vročino, a so občutno glasni.
No, tu moram izpostaviti, da prenosnik NI neprestano glasen. Ko scrollamo po Redditu, gledamo videe na YouTube ali se pogovarjamo na Discordu in ga ne obremenjujemo pretirano, se vklopi Silent način in je prenosnik čisto tih ter se sliši le zvok iz zvočnikov. Le-ti imajo celo serijo certifikatov in funkcij (Dolby Atmos, Hi-Res, AI izenačevanje šuma) in so čisto dovolj za gledanje kakšnega streama ali filma, glasni so več kot dovolj in tudi nizki toni so sprejemljivi, pri igranju pa so pač neuporabne, saj se vklopi “turbina” na hlajenju in je za zvok treba fizično priklopiti slušalke.
Povezljivosti je več kot dovolj
Če smo že pri povezljivosti – je le-te dovolj, in sicer:
Dva USB 3.2 Gen2 tip A,
dva USB tip C (en od teh tudi napaja prenosnik z do 100W), en od teh s podporo Thunderbolta 4 en pa “le” USB 3.2 Gen2 s power inputom do 100W in outputom do 5V 3A,
3.5mm TRRS jack za headset
RJ45 za ethernet z 2.5G hitrostjo in seveda
HDMI izhod z 2.1 podporo
Pri tej je treba izpostaviti, da smo trenutno še v obdobju, ko je A konektorjev ogromno in to, da sta oba “ta velika” konektorja na strani, kjer desničarji imajo miško, ki se neprestano mlati v priklopljene kable, res ni optimalno. Vedno so mi bile všeč opcije z IO povezavami na zadnji strani, a razumem, da je nekje treba odpihovati vroč zrak.
Gejmerski design
Tudi sicer design zame osebno preveč kriči “gamer”, a okusi so različni. Drugim verjamem, da bodo ostri robovi, RGB osvetljeni logotipi na pokrovu in na spodnjem robu ohišja, kot tudi RGB nastavljiva tipkovnica najboljša stvar ever.
Vse lučke so seveda popolnoma nastavljive in jih je možno povezati za uniformno barvno podobo in efekte, aja pa tudi ugasnemo jih lahko čisto vse. Pomembno za izpostaviti je tudi samo plastično površino, ki je narejena iz malce prosojnega materiala, ki pokažejo notranjost komponent – le-ta je super kul kot zanimiv efekt, a se na tej teksturi res vidi vsak madež in odtis rok.
Resnično izjemen ekran
A v vsakodnevni uporabi je design manj pomemben, kot to v kaj dejansko gledamo – in tu ima SCAR 18, kot pove že ime, vgrajen izjemno velik in res zmogljiv Nebula ekran, ki se ponaša z 240 Hz hitrostjo osveževanja, prikazovanjem 100% DCI-P3 barvnega spektra in 500 nitov svetlosti, vse to na ekranu 2560x1600px v 16:10 razmerju. Seveda ima podporo vsem aktualnim tehnologijam – Dolby Vision, Pantone Validated certifikat, G-Sync in seže skorajda od roba do roba ter tako zagotovi res impresivno izkušnjo.
Brez heca, ta monitor je (po mašineriji znotraj njega) moj najljubši del STRIX SCAR 18, saj je dovolj velik, da si sploh nisem želel priklopiti ločenega ekrana, specifikacije boljše od najbolj high-end gaming monitorjev in res kvaliteten prikaz barv.
Največje razočaranje
Medtem sem bil pa razočaran s tipkovnico. Le-ta je navadna “chiclet” prenosniška, s petimi dodatnimi makro tipkami in ni nič posebnega, razen osvetlitve ter vgrajenih efektov, seveda. Naj bi uporabljala neko posebno Overstroke tehnologijo, da prej registrira klik, a jaz osebno nisem opazil razlike. Tudi touchpad je sprejemljiv – dovolj velik in s stekleno zgornjo površino, a razume se, da boste pri takem prenosniku uporabljali namensko miško. Za res zasoljeno ceno STRIXa sem pričakoval več.
Narejen za igre
Tega pa ni mogoče povedati za končno zmogljivost v igrah, saj je bila le-ta izjemna. Postavili smo stress test situacijo, in sicer najnovejši Call of Duty: Modern Warfare 3 na najvišjih možnih nastavitvah in istočasno streamanje na YouTube z OBS ter še istočasno ločene poglede s TikTok studiem. S povezanimi miškami, studijskimi mikrofoni, USB capture karticami in še – pa ni bilo zaznati ene same upočasnitve, laggiranja, kakršnekoli neodzivnosti. Računalnik je delal, kot da ga ne mučimo namerno.
Tudi v vseh drugih igrah je bila izkušnja gladka – le v CS2 je tu in tam FPS nepojasnjeno padel iz zgornje omejitve 239, kar bi pa pripisal igri bolj, kot čemurkoli drugemu, saj teh težav ni bilo v nobeni drugi igri. Če navedemo še nekaj benchmarkov – je pri 2K resoluciji:
Counter Strike 2 povprečno 360 FPS,
Cyberpunk 100 FPS
Rainbow 6 Siege 440 FPS.
Pač, pošast, ki bo v večini primerov brez težav nadvladala še tako zmogljivo igro in visoke nastavitve.
Aja, pozabil sem na 90Wh baterijo v notranjosti – le-ta zdrži 14 ur na economy načinu in cca 7 pri normalni uporabi iz igre, v igri pa itak ne priporočamo igrati.
Pod črto? Zmogljivost namiznega računalnika, v laptopu, z vgrajenim monitorjem in periferijo.
Sedaj sem govoril zadnjih deset minut o res impresivni zmogljivosti STRIX SCAR 18. Če vam pa to ni dovolj, se je treba spomniti, da to ni kišta s 30 kilogrami, ampak je na koncu ves ta “horsepower”skrit v škatli z le nekaj več kot 3 kilogrami, ki jo brez težav spravimo v nahrbtnik in ki že vključuje vrhunski monitor.
Potem boste rekli, “glej kako je drag”, ampak poizkusite sestaviti gaming računalnik s takšnimi specifikacijami, dodajte tako kvaliteten monitor, komplet periferije in vam lahko povemo, da bo kar težko upravičiti, kaj naredi kišto toliko boljšo – pa za transport recimo na lanparty rabite avto, ne vrečke. In to, to bi moralo biti dovolj.
Sony Interactive Entertainment je včeraj napovedal pomembno posodobitev za prenosno konzolo PlayStation Portal, malo več kot leto dni po njenem izidu. Posodobitev, ki je danes prispela tudi v Evropo, prinaša ključne izboljšave zvoka in težko pričakovano beta funkcijo za igranje v oblaku Cloud Streaming.
Posodobitev izpopolnjuje zvočne nastavitve, vključno z bolj učinkovitim zmanjšanjem glasnosti na najnižjih stopnjah. Uporabniki bodo lahko neposredno iz menija PlayStation Portal prilagajali nastavitve za svojo PlayStation Link napravo, kar izboljšuje nadzor nad glasnostjo in sidetone funkcijo.
Največja novost je uvedba testne funkcije za igranje v oblaku. Člani PlayStation Plus Premium lahko zdaj dostopajo do več kot 120 PS5 iger iz kataloga PlayStation Plus Game Catalog, vključno s priljubljenimi naslovi, kot sta Ghost of Tsushima in Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, neposredno s Sonyjevih strežnikov – brez potrebe po PS5 konzoli. Funkcija omogoča pretakanje do 1080p pri 60 sličicah na sekundo s polno podporo za funkcije ploščka DualSense, vključno s haptičnimi odzivi in prilagodljivimi sprožilci.
Za dostop do beta različice so potrebni konzola PlayStation Portal, račun za PlayStation Network, naročnina na PlayStation Plus Premium in stabilna internetna povezava. Čeprav nekatere funkcije še niso na voljo, kot je pretakanje iger, kupljenih v trgovini PlayStation Store, Sony obljublja nadaljnje izboljšave na podlagi povratnih informacij uporabnikov.
“Vedno poslušamo vaše povratne informacije in se veselimo, da bo veliko igralcev sodelovalo v beta testiranju!” je zapisal Hiromi Wakai, podpredsednik za upravljanje produktov.
Playstation PS5 igra Marvel’s Spider-Man 2 Collectors Edition
Kolekcija PlayStation 30th Anniversary Collectionpraznuje 30. obletnico izida prve konzole PlayStation in združuje preteklost s sedanjostjo.
Posebni modeli omejenih izdaj spominjajo na prvo konzolo PlayStation, ki je izšla 3. decembra 1994, in vključujejo tri pakete v središču katerih sta konzoli PlayStation 5 Pro in PlayStation 5 Digital Edition. Jubilejno obarvane samostojne možnosti bodo na voljo tudi za daljinski predvajalnik PlayStation Portal, plošček DualSense Edge in plošček DualSense.
Paketi za konzolo vključujejo konzolo, navpično stojalo in posebne zbirateljske predmete, kot so stilizirano ohišje kabelskega priključka, kabelske vezalke, nalepka, plakat in sponka.
Nostalgičen videz temelji na barvni paleti originalne konzole. Zasnova vsebuje različne odtenke sive barve, obarvane oblike na gumbih trikotnik, krog, x in kvadrat ter barvit logotip PlayStation s klasično rdečo, modro, zelenomodro in rumeno barvo.
Prednaročila za posebno jubilejno izdajo se začnejo 26. septembra.
PLAYSTATION 5 D Chassis (Slim) PS5 igralna konzola
Nedavno razkritje konzole PS5 Pro med spletno javnostjo ni vzbudilo navdušenja. Sonyjeva nova konzola obljublja natančnejšo grafiko z bolj gladko hitrostjo sličic pri 60 FPS, vendar za visoko ceno.
Tri glavne prodajne točke nove naprave so:
Nadgrajeni grafični procesor, ki ima 67 % več računskih enot kot trenutna konzola PS5, in 28 % hitrejši pomnilnik.
Še zmogljivejše sledenje žarkom.
In nova funkcija PlayStation Spectral Super Resolution, tehnika povečanja ločljivosti na podlagi umetne inteligence, ki uporablja tehnologijo strojnega učenja za zagotavljanje ostrejše slike.
Super izboljšave, toda koliko so vredne? Osnovna cena PS5 Pro v Evropi je 799,99 EUR in vključuje 2TB SSD, plošček DualSense in kopijo igre Astro’s Playroom, ki je prednameščena na napravi. Ne vključuje pa diskovnega pogona ali navpičnega stojala za konzolo, ki ju je treba kupiti posebej.
In to je verjetno tisti del, ki spletnemu občinstvu ni bil všeč. Odzivi so bili na vseh kanalih, kjer je bila objavljena napoved, podobni: ni vredno denarja.
“700 dolarjev brez navpičnega stojala in diskovnega pogona je noro,” je zapisano v komentarju, ki je bil najbolj podprt v videoposnetku tehnične predstavitve konzole PS5 Pro na YouTubu.
“Prosim, razložite:
$699 v ZDA
799 EUR v Evropi
Veste, da je evro trenutno bolj vreden od ameriškega dolarja?
To pošilja precej močno sporočilo …”
je belgijski pisec iger in strokovnjak za odnose z javnostmi BloodyGoodReviews komentiral na X.
V primerjavi s cenami po svetu je PS5 Pro, kupljen v EU, za približno 160 evrov dražji od ameriškega ekvivalenta in za približno 30 evrov cenejši, kot če bi ga kupili v Združenem kraljestvu.
Kljub temu nekateri viri trdijo, da bo PS5 Pro ob izidu 7. novembra vseeno uspešnica, saj so potrošniki že začeli naročati diskovne enote za svojo novo igračo.
PLAYSTATION 5 D Chassis (Slim) PS5 igralna konzola
PlayStation konzola je prvič izšla na Japonskem 1. decembra 1994. Ob praznovanju 30. obletnice je PlayStation napovedal več aktivnosti, vključno z brezplačnim spletnim večigralskim dogodkom in e-športnim turnirjem od 21. do 22. septembra, brezplačnimi digitalnimi zvočnimi zapisi, namiznimi igrami Shapes of Play in brezplačnim preizkusom igre Gran Turismo 7.
Vendar pa se zdi, da se v promocijskih slikah skriva še eno presenečenje. V kolažu za 30. obletnico konzole so silhuete različnih PlayStation naprav, ki tvorijo oblike ikoničnih PlayStation gumbov. Med njimi naj bi se skrival tudi dizajn domnevne konzole PlayStation 5 Pro.
Jasnejša slika tega dizajna je bila prikazana v nedavni PlayStation Instagram zgodbi, kjer je bila konzola označena z rdečo barvo. Medtem ko še čakamo na uradno najavo, pa podrobnosti o specifikacijah PlayStation 5 Pro, ceni, razpoložljivosti in tem, ali bodo na voljo digitalne in diskovne različice, ostajajo neznane.
PLAYSTATION 5 D Chassis (Slim) PS5 igralna konzola
Virtuix, razvijalec sistema za VR za celotno telo Omni One, je pravkar dodal 15 vznemirljivih naslovov v nabor iger na platformi, ki izide septembra 2024.
Omni One nudi popolno izkušnjo zabave z lastnim 360-stopinjskim tekališčem, ki igralcem omogoča fizično gibanje v vseh smereh v igrah navidezne resničnosti. Sistem vključuje prilagojene slušalke Pico 4 Enterprise in namensko trgovino s skupno 50 igrami, ki jih je mogoče igrati na sistemu.
Med najnovejšimi napovedanimi naslovi so Sniper Elite VR, Amid Evil, Survival Nation, Genotype in Ilysia, celoten seznam navih iger pa je na voljo spodaj.
Novo najavljene igre:
Alvo VR
Amid Evil
Drop Dead: The Cabin
Flock of the Low God
Genotype
Ilysia
Neolithic Dawn
Propagation: Paradise Hotel
Sail
Sniper Elite VR
Sugar Mess – Let’s Play Jolly Battle
Survival Nation
The Atlas Mystery
Tunnels VR
Undead Citadel
“Z veseljem napovedujemo razširitev ponudbe iger za Omni One na več kot 50 naslovov,” je povedal Jan Goetgeluk, izvršni direktor podjetja Virtuix. “Ta mejnik potrjuje našo zavezanost k ponujanju raznolikih in privlačnih izkušenj, ki prikazujejo celoten potencial svobode gibanja Omni One v navidezni resničnosti.”
“Navdušeni smo, da lahko igro Sniper Elite prenesemo na platformo Omni One,” je dejal Jason Kingsley CBE, izvršni direktor podjetja Rebellion, razvijalca igre Sniper Elite VR. “Z inovativno tehnologijo podjetja Virtuix lahko igralci zdaj fizično vstopijo v intenzivne misije igre Sniper Elite in doživijo vznemirjenje natančnega streljanja v povsem novi dimenziji. Bodite previdni.”
Omni One bo predvidoma izšel septembra 2024, prednaročila pa so trenutno na voljo.
Nintendo je napovedal, da se namerava z izdajo naslednika konzole Switch izogniti špekulaciji, saj bo z dovolj veliko količino zalog zadovoljil povpraševanje kupcev.
VGC je nedavno poročal o sestanku delničarjev, ki je zajemal tudi Nintendove načrte za njihovo prihodnjo konzolo. Na srečanju je Nintendov predsednik Shuntaro Furukawa vlagateljem povedal, da se bodo proti preprodajalcem svoje nove konzole borili tako, da bodo trgovcem na drobno zagotovili dovolj izdelkov za zadovoljitev povpraševanja.
Opozoril je tudi, da na družbo Nintendo ne vpliva več pomanjkanje polprevodnikov, do katerega je prišlo po izbruhu bolezni COVID in posledičnih omejitev.
“Lani in predlani zaradi pomanjkanja polprevodniških komponent nismo mogli proizvesti zadostnih količin strojne opreme za Nintendo Switch, vendar je ta situacija zdaj odpravljena,” je pojasnil.
“Trenutno menimo, da pomanjkanje komponent ne bo bistveno vplivalo na proizvodnjo naslednjega modela.”
Čeprav Nintendo še ni javno napovedal, kdaj izide naslednja konzola, je Furukawa potrdil, da bo podjetje do aprila 2025 objavilo več informacij o nasledniku Switcha.
ELDEN RING – SHADOW OF THE ERDTREE EDITION PLAYSTATION 5
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.