63. pravilo interneta pravi, da za vsak lik enega spola nastane tudi različica drugega spola. In, če uradna verzija ne obstaja, internet hitro poskrbi, da temu ni več tako. Razvijalci Insomniac Games so se tokrat odločili prehiteti Tumblr ilustratorje in nam sami servirati čisto pravo žensko ekvivalento galaktičnega lisjaka in njegovega robotskega pajdaša.
Glavni liki najnovejše igre v franšizi Ratchet & Clank: Rift Apart so torej štirje. Lombax Ratchet, galaktični mehanik, ki občasno rešuje vesolje, Rivet, njegova ženska ustreznica iz druge dimenzije, ki se bori proti mehanskemu tiranu ter nekdanja morilska robota Clank in Kit, ki opravljata funkcijo “straight mana” v zgodbi in sta, kakor je za robote navadno, včasih še preveč … robotska.
Vzdušje
Po osebno klavrnem Ratchet and Clank rebootu iz leta 2016, je z najnovejšim naslovom Rift Apart franšiza ponovno zapeljala na stare tire. Vrnilo se je navihano vzdušje v svet in življenje v like in vrnila se je prvotna zgodba, ki se nadaljuje od zaključka zadnje igre v Future Sagi Ratchet & Clank: Into the Nexus.
Po okvari pištole Dimensionator postanejo svetovi nestabilni, galaktična heroja pa sta ločena. V iskanju drug drugega oba srečata in spoznata nove pajdaše iz vzporednega sveta, v katerem sta pristala, ter se z njimi združita, da odpravita časovno-prostorsko neravnovesje.
Zgodba nam servira humorne izjave likov, akcijo in adrenalin ter na določenem nivoju tudi strah in napetost. K ustvarjanju ustreznega vzdušja močno pripomore glasba, ki se zliva z dogajanjem in napoveduje temo novega planeta ali vhode zlobnežev. Internet že mema neverjetno nalezljivo Nefariousovo pesem Join Me at the Top, ki jo lahko slišimo v odjavni špici.
Zasedba
A za izjemen nastop, zgodbo in glasbo so zaslužne izjemne osebe. Ratchet & Clank: Rift Apart zasedba je neverjetna. Za glasbo je poskrbel dolgoletni dinamični duo, ki ga sestavljata frontman ironične rock skupine Devo Mark Mothersbaugh ter japonski skladatelj in dirigent Wataru Hokoyama. Skupaj sta ustvarila glasbo za dva Lego filma, Hotel Transylvania 3, Thor: Ragnarok in številne druge uspešnice.
Za vokale pesmi Join Me at the Top in seveda glas cesarja Nefariousa je zaslužen britanski sinhronizatorski mit Robin Atkin Downes, ki je zmožen iz sebe izvleči vse od ameriških surferjev do japonskega profesionalnega morilca z lasersko sabljo. Z njegovim neverjetnim seznamom kariernih dosežkov se lahko kosa le Jennifer Hale, glas Rivet, ki je v igričarskem svetu najbolje poznana kot FemShep (Mass Effect), Naomi Hunter (Metal Gear Solid) in “Calamity” Ashe (Overwatch).
Besedila v igri sta pripravili Lauren Mee, nekdanja piska za Telltale Games igro The Walking Dead: The Final Season, ter Sam Maggs, poznana po knjigi The Fangirl’s Guide to the Galaxy in stripih Marvel Action: Captain Marvel. Likom je življenje podelila ekipa glavne animatorke Lindsay Thompson, ki je del Insomniac Games kolektiva že od leta 2013.
Gameplay
Gameplay Rift Apart sledi standardni Ratchet & Clank formuli. Rivet ali Ratchet se odpravita na izbran planet z enim izmed dveh robotkov, ki ju spremljata, tam poiščeta to, kar potrebujeta za nadaljevanje pripovedi in nato ponovita zgodbo. Svetovi, ki ju obiščeta so izjemno raznoliki in zajemajo vse od peščenih sipin do futurističnih metropol. A tekom zgodbe se ne premikamo le po različnih svetovih, ampak tudi po različnih dobah. Nekatere uganke je namreč mogoče razvozlati le tako, da se premaknemo v prostoru in času.
Če se nam določene zagonetke zdijo še posebej nadležne ali brezpredmente, kot so na primer Clankovi obiski verjetnostnega sveta ali uporaba hekerske umetne inteligence Glitch, jih lahko preskočimo. Igra je lepo prilagojena tudi za začetniške igralce, ki na lažji težavnosti nimajo le več življenja, ampak tudi poenostavljeno shemo inputov.
Kakor se za Ratchet & Clank spodobi tudi v najnovejši igri zbiraš matice, zlate vijake, oklepe, spybote, raritanium in čisto nove lorbe. Z njimi nadgrajuješ orožje, izbiraš kozmetične prilagoditve in si pridobivaš dodatne informacije o zgodbi. Ti zbirateljski predmeti niso nujno potrebni za napredovanje, so pa dobrodošli za vse, ki si želijo več raznolike vsebine.
Dizajn in slika
Če slika pove tisoč besed, potem je ta igra grška epopeja. PlayStation 5 zmožnosti v kombinaciji s HDR zasloni pričarajo živahen in barvit, predvsem pa neverjetno bleščeč svet.
Ponovno moramo poudariti izjemno animacijo, ki ostaja na nivoju skozi celo igro. Dizajn likov in njihovo premikanje gredo z roko v roki. Dr. Nefarious, na primer, ima kljub svojemu kovinskemu telesu zelo plastične gibe in izjemno ekspresivno obrazno mimiko.
Na splošno so tudi v boju gibi junakov tekoči in se zlivajo iz ene v drugo animacijo. Akcija teče dalje tudi, kadar kupujemo izdelke v orožarni, na začetku kinematografskih segmentov pa se likom umakne čelada, da lahko sledimo njihovem izražanju. Ko se scena prelije iz cinematike nazaj v igro, se to zgodi brez prekinitve ali nalaganja. Nekaj rezov sicer ostaja, predvsem ker je dogajanje ločeno med različnimi liki na različnih krajih. A prvi občutek, ki nam ga je igra vzbudila je podoben tistemu, ki ga je pričaral God of War (2018).
Tukaj bi morda izpostavili sceno, ki je na nas naredila velik vtis. To je sekvenca, ki vzbuja občutke in reakcije podobne vožnji z vlakcem smrti. Rivet drsi po tirih, ki so speljani med pečinami ogromnega kanjona, vmes pa jo gigantski robot želi ujeti in zmastiti. Celotna scena je izjemno dinamična, tekoča in zelo lepo režirana, da težko najdemo primerjavo v kakšni drugi igri.
PlayStation5 prispevek
Rift Apart v celoti izkoristi vse, kar ponuja konzola najnovejše generacije. Najprej je tukaj ločljivost. Igro lahko igramo v “Fidelity” načinu s 4K ločljivostjo in hitrostjo 30 sličic na sekundo, ali v načinih “Performance” in “Performance Ray-Tracing”, ki delujeta z nižjo osnovno ločljivostjo, a nudita 60 sličic na sekundo. Igra podpira tudi visok dinamični razpon, zaradi katerega se, kakor že povedano, svet kar blešči.
DualSense PlayStation 5 plošček, Tempest Engine in namenska strojna oprema za sledenje žarkom, skrbijo za napredne haptične povratne informacije, 3D prostorski zvok in učinke sledenja žarkom v realnem času. Omeniti moramo tudi povečano procesorsko moč PlayStation 5 in SSD disk, ki omogočata, da igra vključuje več NPC-jev, sovražnikov, vizualnih učinkov in predmetov kot prejšnji naslovi. Izboljšave v zasnovi igre bistveno zmanjšajo čas nalaganja pri skakanju med svetovi, a to je skupna točka vsem Ratchet & Clank igram.
Posebej bi poudarili, da nam igra ponuja ogromno mero prilagajanja nastavitev. DualSense plošček razširja dogajanje na ekranu tudi v naš oprijem. Med igranjem nas z zvočnimi namigi in tresljaji opozarja na nevarnosti, a tudi pozitivne učinke, ki jih morda ne opazimo (kot polnjenje življenja). Dodatno upravlja tudi trdoto stranskih gumbov, a brez skrbi. Če imate tudi vi bistveno premalo mišič v roki za pritiskanje na trde gumbe, lahko v nastavitvah prilagodite ali popolnoma izključite haptični feedback.
Zabavali smo se tudi z načinom slikanja, ki prav tako nudi celo paleto opcij in nastavitev. Od poziranja heroja do okvirjev za sliko.
Končna ocena
Ratchet & Clank: Rift Apart je neverjetno dodelana igra, ki čudovito izkoristi vse, kar ima PS5 za ponuditi. Čeprav je zgodba na momente dolgočasno predvidljiva, verjamemo, da se tehtnica katerega koli kritika prevesi, zaradi brezhibne animacije likov, njihove ekspresivnosti, izjemne kinematografije, glasbe in dejstva, da ena izmed pištol spremeni nasprotnike v grme.
NAMCO BANDAI TALES OF ARISE – COLLECTORS EDITION PC
Gre za temačni akcijski RPG, ki stavi na močno zgodbo in odprt svet, postavljen v 14. stoletje, ko Evropo pustošijo vojne in črna smrt. V kaosu in splošnem preplahu se vampirji iz doline Vale Sangora v Karpatih dvignejo iz senc in izkoristijo trenutek, da odstavijo fevdalne gospodarje ter zavladajo temu pozabljenemu koncu sveta.
Igralci v igri prevzamejo vlogo Coena, mladega moža, ki postane »Dawnwalker« — bitje, ki ni povsem človek, a tudi ne povsem vampir. Kar igro loči od drugih, je časovna omejitev: 30 dni in noči. V tem času mora Coen rešiti svojo družino ali pa se podati na pot maščevanja in uničiti tiste, ki so ga preobrazili.
Zasnova igre temelji na t. i. narrative sandbox pristopu, kjer igralci sami odločajo, katere naloge bodo opravili in kako bodo porabili svoj čas. Vsaka odločitev vpliva na zgodbo, čas pa neusmiljeno teče naprej.
Posebnost igre je tudi preplet dnevno-nočnega cikla. Podnevi ima Coen dostop do svojih človeških vrlin, ponoči pa se prebudijo njegove vampirske moči. Igralci bodo morali ves čas tehtati, ali se bodo borili za svojo človeškost ali se vdali prekletstvu vampirizma.
Z bogato pripovedjo in temačno atmosfero bi The Blood of Dawnwalker lahko postal naslov, ki ga bodo oboževali ljubitelji fantazije in vampirskih zgodb. Je to igra, ki bo potešila žejo po nečem novem? Podrobnejšo predstavitev igranja pričakujemo poleti 2025.
Witcher Netflix Geralt of Rivia Witcher Mode Season 2 7-Inch Scale Action Figure
Bandai Namco in FromSoftware sta odprla prijave za zaprto omrežno testiranje nove kooperativne igre ELDEN RING: NIGHTREIGN, ki bo potekalo od 14. do 17. februarja. Igra, ki se dogaja vzporedno z dogodki priljubljenega Elden Ringa, bo igralcem omogočila sodelovanje v ekipah po tri. Skupaj bodo premagovali vse večje grožnje in močne šefe v nenehno spreminjajočem se svetu.
Testiranje bo na voljo za konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X|S, medtem ko bo celotna igra leta 2025 izšla tudi za PC ter starejše konzole.
NIGHTREIGN prinaša povsem novo igralno izkušnjo. Igralci bodo svojo pustolovščino začeli v Roundtable Hold, kjer bodo izbirali med osmimi edinstvenimi liki z različnimi sposobnostmi. Zatem se bodo podali v neusmiljeni svet Limveld, kjer nevarnosti z vsakim dnem postajajo večje. Ponoči pa se mapa postopoma krči zaradi t. i. Night’s Tide. Vsako noč bo zaključil spopad z močnim šefom, tretjo noč pa jih čaka soočenje z mogočnim Nightlordom.
Poudarek igre je na ponovljivosti, saj se nasprotniki in okolje ob vsakem igranju spreminjajo, kar zagotavlja, da je vsaka izkušnja drugačna. Igralci, ki bodo padli v boju, bodo prejeli relikvije za izboljšanje svojih likov in nove poskuse.
Prijave za zaprto testiranje so možne na spletni strani nightreign.com/nt.
Prihajajoči MMO Dune: Awakening bo ena prvih iger, ki bo uporabljala najnovejšo tehnologijo podjetja NVIDIA, DLSS 4 Multi Frame Generation za ustvarjanje sličic. Nova tehnologija igralcem obljublja raziskovanje krutega peščenega planeta Arrakisa z izjemno zmogljivostjo in kakovostjo slike.
Na sejmu CES 2025 je norveški razvijalec in založnik Funcom razkril nove posnetke bojev iz igre in razkril, da bo nova tehnologija DLSS 4 omogočala neverjetno vizualno kakovost in visoko število sličic na sekundo. Poleg tega je razvijalec napovedal tudi integracijo z Razerjevo naslednjo generacijo Chroma osvetlitve ter haptičnih naprav, ki naj bi igralcem omogočala še globljo potopitev v svet igre. Naprave naj bi simulirale tresenje tal, ko se bliža peščeni črv, veter in udarce.
Igra Dune: Awakening izide v začetku leta 2025 za PC, na konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X|S pa bo na voljo kasneje. Tisti najbolj neučakani lahko na uradni spletni strani igre zaprosite za dostop do zaprte beta različice ali igro dodate na svoj seznam želja na Steamu.
LEGO ICONS 10327 Dune: Peščeni planet – Atreides Royal Ornithopter
Govorice pravijo, da v igro Marvel Rivals prihaja nov skrivnostni lik. The Hood, znan tudi kot Parker Robbins, ima globoke korenine v Marvelovem stripovskem svetu in prinaša edinstvene sposobnosti, ki bodo popestrile igro. Informacijo je razkril preverjeni vir X0X_LEAK, ki je že prej delil podrobnosti o drugih likih, kot sta Human Torch in Ultron.
V stripih je The Hood začel kot Parker Robbins, manjši kriminalec, ki je po naključju naletel na demona, ga v boju premagal in mu ukradel ogrinjalo ter čevlje. Ti čarobni predmeti so mu podelili posebne moči, kot sta lebdenje in nevidnost, s katerimi je želel prevladati v newyorškem podzemlju.
V spletni igri Marvel Rivals bo imel The Hood dostop do vrste zanimivih sposobnosti, vključno s streljanjem z dvojnimi pištolami, uporabo ščita, ustvarjanjem klonov, ki jih je mogoče detonirati, in preobrazbo v demonsko obliko, ki naj bi bila njegova najmočnejša poteza.The Hood se bo pojavil tudi v prihajajoči seriji Ironheart na Disney+, kjer ga bo upodobil Anthony Ramos.
Po izjemnem uspehu igre Metaphor: ReFantazio, prve nove franšize Atlusa po letu 2011, so pričakovanja za prihodnost visoka. JRPG je osvojil tako kritike kot igralce in postal ena najhitreje prodajanih iger tega razvijalca, kar je sprožilo številne govorice o možnih nadaljevanjih in stranskih projektih.
V intervjuju za Famitsu je režiser igre Katsura Hashino delil svoje misli o nadaljevanju.
“Imam veliko idej, vendar po le petih tednih od izida [v času intervjuja] še nimamo konkretnih načrtov,” je povedal.
Dodal je še, da si želi, da bi Metaphor postal ena od glavnih Atlusovih franšiz, ob boku serij Persona in Shin Megami Tensei.
Čeprav uradne potrditve še ni, je glede na uspeh igre in jasne ambicije razvijalcev skoraj neizbežno, da bo franšiza dobila nadaljevanja. Atlusova zgodovina z razvojem stranskih zgodb in predelav kaže, da bi lahko v prihodnosti dobili tudi kakšne dodatne vsebine.
Medtem se ljubitelji Atlusovih iger lahko veselijo leta 2025, ko bo Persona 5: The Phantom X na voljo v več regijah.
“Vsaka Atlus igra prinaša svoj edinstveni šarm. Zbirka Shin Megami Tensei je s svojim zadnjim naslovom poleg vzhodnjaškega pridobila že nove zahodnjaške navdušence. Njena spin-off serija Persona se je končno tudi pri nas zasidrala kot popolna oblika JRPG žanra, ki z vsako novo iteracijo prinese izboljšave in napredke v slogu ter mehanikah.
Zdaj pa se jima pridružuje še Metaphor: ReFantazio z najbolj spolirano igralno zanko in dovršeno estetiko.”
Do danes ob 17.30 si lahko brezplačno priskrbite igro Dredge v spletni trgovini Epic Games Store. Gre za edinstveno srhljivo izkušnjo, ki združuje ribolovno simulacijo in raziskovanje tega, kar se skriva v globinah skrivnostnega arhipelaga. Ponudba je del Epicove praznične promocije, kjer je vsak dan za 24 ur na voljo nova brezplačna igra. Ko jo enkrat dodate v svojo knjižnico, bo za vedno vaša.
V igri Dredge igralci stopimo v čevlje kapitana ribiške ladje, ki raziskuje odmaknjene otoke in njihove globine. Ulov je mogoče prodati domačinom, hkrati pa odkrivati zgodovino regije in skrivnosti, zakopane v globinah. Nadgradnje ladje omogočajo dostop do globljih morij in redkejših rib, vendar moramo biti previdni, saj ponoči in v megli prežijo nevarnosti.
Igra je bila deležna številnih pohval zaradi prepletanja preproste igralne zanke in skrivnostne, napete zgodbe. Če ste ljubitelj raziskovalnih iger z grozljivim pridihom, je to priložnost, ki je ne gre zamuditi. Dredge je na voljo za brezplačen prevzem le še danes do 17.30. Za prevzem obiščite Epic Games Store.
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.