Oprema
Preizkušamo gaming miško Logitech G402 Hyperion Fury
Published
2 leta agoon
By
Alja ŠavleOd Logitecha smo na review dobili gamersko miško G402, ki je sicer na trgu že nekaj časa, a vseeno jo je še zmeraj moč najti na policah najbližjega Big Banga.
Če prvo gremo skozi pregled osnovnih značilnosti izdelka – optični senzor z maksimalno 4000 dpi, 8 programabilnih tipk, 32-bitni procesor, 1 milisekunda odzivnega časa, 20 milijonov klikov vzdržljivosti tipk in 108 brez ter 144 gramov teže z vključenim 2,1 metra dolgim kablom.
Najpomembnejši del miške je njena oblika – če je ta zanič in ima ergonomijo zidaka, je izdelek prav tako zanič pa naj ima v notranjosti najboljši senzor in switche. Tako je zame G402 solidne oblike, ni premajhna niti prevelika za palm grip, ki ga uporabljam sama, niti ni problemov pri claw grip uporabnikih – ne vidim pa smisla uporabe tako sorazmerno velike miške za fingertip grip.
Postavitev sicer velikega števila osmih tipk je domiselna. Dva DPI switcha sta na levi strani levega klika miške, kar je lokacija, ki jo hitro dosežemo s kazalcem in kljub na prvi pogled vsiljivi postavitvi nikoli ni kakorkoli ovirala. Nekoliko za temi tipkami najdemo palcu namenjeno trojico stranskih tipk, od kateri sta dve standardno postavljeni, ena pa stoji na izjemno provokativnem mestu – prav na konici palca.
Moram priznati, da me je ob prvi uporabi ta lokacija neznansko motila, saj sem v strahu pred morebitnimi kliki vedno pretirano pazila ob premikanju miške, a ko se zavestno odločimo, da jo bomo uporabljali za npr. snipersko tipko, ob držanju katere imamo nižjo občutljivost in lahko natančneje namerimo na tarčo v strelskih igrah, postane tipka ključna za dobro igralno izkušnjo in jo pričnemo pogrešati pri konkurenčnih izdelkih.
G402 Hyperion Fury ima v noranjosti Fusion Engine hibridni senzor, kar je v praksi Avago AM010. Ta velja za enega “perfektnih” optičnih senzorjev brez pospeševanja in zelo nizkim lift-off distancom, vendar ga prekaša 3310 model v G502 in G303, saj je v G402 omejen na 2,7 m/s zaznavanja, po tem pa prevzame krmilo software pospeševanje ki računa kako daleč se mora kurzor premakniti.
Sliši se grozno, vendar naj poudarim, da je to problem le za igralce “s preprogami”, torej tiste ki rabijo podlage v velikosti predpražnika, da se lahko normalno premikajo. Za vse, ki nimajo občutljivosti 0.1 v igri pri 400 dpi in 6/11 v Windowsih bo G402 delovala več kot dobro.
S tem mislim, da je med igranjem ob hitrem flicku, miška kar naenkrat dobila svojo pamet ter začela gledati v nebo oz. tla ter bila nekaj sekund neodzivna. Glavni dve tipki, ki sta na G402 Omrona, imata zadovoljiv klik in nikoli nisem imel problema z nezaznavanjem klikov ali kakršnih koli težav.
Vse druge tipke so izpod rok podjetja TTC, ki sicer nimajo tako lepega klika kot Omroni, vendar vseeno je taktilen odziv zadovoljiv, zaznavanje pa vedno zanesljivo – česar naprimer ne moremo povedati za Razerjevega DeathAdderja, kjer se tipke sporadično odličijo, da pač ne bodo zaznale vsakega drugega klika in potem delaj kar hočeš, a to je druga zgodba.
Vsi knofi so popolnoma nastavljivi glede njihove funkcionalnosti v Logitechovemu programskemu orodju G Hub in lahko npr. DPI switche uporabljamo za kaj drugega, tudi makroje, če si to želimo. Še zadnja tipka – kolešček, je na G402 idealen – gumijast in posledično nedrseč, odziven in z občutnim, a vseeno lahkotnim klikom ob premiku.
Le še design nam ostane – ta je pri Logitechovi G seriji mat črn z nekaj svetlečimi dodatki in na G402 modro osvetlitvijo logotipa.
Razen tega je celotna površina prevlečena z gladko teksturo, le na desni strani je ta gumirana, a še zmeraj črna. Vključevanje svetleče črnih delov povzroči manjše razpoke v površini, ki ne vpliva na občutek uporabe, se pa v te luknje lovi umazanija in je zato potrebno miško čistiti pogosteje kot konkurente, katerih školjka je enodelna.
Tako lahko miško brez dvoma priporočim vsem razen najbolj hardcore low-dpi in figertip igralcem, ki imajo radi nekoliko večje miške.
You may like
-
Na Japonskem poteka Golden Week, na Steamu pa popusti
-
V storitvi Steam je bil do nedavnega mogoč podvig, za katerega sploh nismo vedeli
-
Ljubosumni igralci v Helldivers 2 streljajo svoje soigralce
-
Billie Eilish se je pridružila vesolju Fortnite
-
Igralci se vračajo k igri Fallout 76 — ali je zdaj kaj boljša?
-
Prihajajoči sejmi in konvencije za geeke
PlayStation je naznanil, da bodo njihova VR očala letos dobila podporo za igranje PC iger.
Pred kratkim je Sony naznanil več novosti za njihov VR sistem. Njihova najnovejša očala PS VR2 bodo po enem letu od izida namreč dobila kup novih iger in posodobitev. Med novimi napovedanimi igrami izstopata Metro Awakening in Legendary Tales.
Sony je od tem napovedal še kup drugih VR iger. The Wizards Dark Times Brotherhood in Arizona Sunshine 2 DLC sta zunaj že danes, medtem ko Wanderer: The Fragments of Fate – zanimiva igra skakanja skozi časovna obdobja in reševanja ugank, Zombie Army – standardna zombi streljačina in Little Cities: Bigger! – igra grajenja mest v stilu Cities: Skylines, prihajajo kasneje v letu.
Poleg vseh teh napovedi iger, pa je Sony na svojem blogu zapisal tudi sledeče.
“Z veseljem delimo novico, da trenutno testiramo priložnosti, da bi PS VR2 igralcem omogočili dostop do več PC iger in jim s tem podali še več izbire.”
Kako točno želijo to implementirati še zaenkrat ni znano. Najverjetneje bi šlo za poseben PlayStation zagajalni program, ki ga naložite na svoj PC in znotraj njega dobite dostop do izbranih PC iger. Povezava PS VR2 očal s SteamVR programom najverjetneje Sonyiju ni v interesu.
Podpora za določene PC igre bi naj prišla enkrat letos. S specifikacijami, ki jih VR2 ponuja – 4K zaslon, sledenje očem, 120 fps hitrostjo osvežitve zaslona in 110-stopinjskim vidnim poljem – bo s to potezo VR2 postal močna konkurenca v PC VR marketu.
Oprema
Preizkusili smo pošasten Asus ROG STRIX SCAR 18!
Published
5 mesecev agoon
06/12/2023By
samekJe sploh mogoče narediti bolj zmogljiv laptop?
Na test so nam poslali ROG STRIX SCAR 18 gaming prenosnik, ki je prišel v čisto normalni, standard “gejmerski” škatli. Prvi opozorilni znak je bil, ko smo uzrli napajalno škatlo – le-ta je večja od dveh NUCov in bi za njo skorajda potrebovali orožni list. Druga je bil seveda sam laptop, ki je res velik (a istočasno v roki dosti lažji, kot smo pričakovali) in ima vse stranice polne prezračevalnih lukenj. No, popolnoma nas je pa odneslo, ko smo ga odprli in ga preizkusili v igrah – to je res mašina brez primerjave.
Specifikacije, da te kap
V notranjost prenosnika je Asusu uspelo stlačiti i9 procesor 13. generacije z 8 zmogljivimi in 16 učinkovitimi jedri, 64GB najnovejšega DDR5 spomina, 4×4 PCIe SSD diske s hitrostjo 7 gigabytov na sekundo in nenazadnje grafično kartico Nvidia Geforce RTX 4090 s TDPjem 175W.
Next-gen hlajenje
Predvsem za optimalno delovanje slednje je potrebno imeti res impresivno hlajenje – to dosegajo s celo serijo dejanskih in nekaj marketinško obogatenih tehnologij – med njimi liquid metal hladilna tekočina na procesorju in grafični, ki vodi vročino po sedmih ločenih “vročih ceveh” do heatsinka oz. izmenjevalnika toplote. Ta poteka po celotni širini prenosnega računalnika, in iz katerega trije ventilatorji na obe stranici in predvsem zadnjo stran prenosnika odpihujejo vroč zrak. Kar zapletena zadeva, a deluje.
Cena zmogljivosti? Glasnost.
Tako pri igranju in zahtevnih opravilih na računalniku enkrat nismo doživeli upočasnitve zaradi pregrevanja – je pa res, da to ni Macbook, ki bi bil sorazmerno zmogljiv in brezslišen, SCAR pri igranju iger preklopi v Game mode in poveča hitrost vrtenja ventilatorjev, ki pohendlajo vročino, a so občutno glasni.
No, tu moram izpostaviti, da prenosnik NI neprestano glasen. Ko scrollamo po Redditu, gledamo videe na YouTube ali se pogovarjamo na Discordu in ga ne obremenjujemo pretirano, se vklopi Silent način in je prenosnik čisto tih ter se sliši le zvok iz zvočnikov. Le-ti imajo celo serijo certifikatov in funkcij (Dolby Atmos, Hi-Res, AI izenačevanje šuma) in so čisto dovolj za gledanje kakšnega streama ali filma, glasni so več kot dovolj in tudi nizki toni so sprejemljivi, pri igranju pa so pač neuporabne, saj se vklopi “turbina” na hlajenju in je za zvok treba fizično priklopiti slušalke.
Povezljivosti je več kot dovolj
Če smo že pri povezljivosti – je le-te dovolj, in sicer:
- Dva USB 3.2 Gen2 tip A,
- dva USB tip C (en od teh tudi napaja prenosnik z do 100W), en od teh s podporo Thunderbolta 4 en pa “le” USB 3.2 Gen2 s power inputom do 100W in outputom do 5V 3A,
- 3.5mm TRRS jack za headset
- RJ45 za ethernet z 2.5G hitrostjo in seveda
- HDMI izhod z 2.1 podporo
Pri tej je treba izpostaviti, da smo trenutno še v obdobju, ko je A konektorjev ogromno in to, da sta oba “ta velika” konektorja na strani, kjer desničarji imajo miško, ki se neprestano mlati v priklopljene kable, res ni optimalno. Vedno so mi bile všeč opcije z IO povezavami na zadnji strani, a razumem, da je nekje treba odpihovati vroč zrak.
Gejmerski design
Tudi sicer design zame osebno preveč kriči “gamer”, a okusi so različni. Drugim verjamem, da bodo ostri robovi, RGB osvetljeni logotipi na pokrovu in na spodnjem robu ohišja, kot tudi RGB nastavljiva tipkovnica najboljša stvar ever.
Vse lučke so seveda popolnoma nastavljive in jih je možno povezati za uniformno barvno podobo in efekte, aja pa tudi ugasnemo jih lahko čisto vse. Pomembno za izpostaviti je tudi samo plastično površino, ki je narejena iz malce prosojnega materiala, ki pokažejo notranjost komponent – le-ta je super kul kot zanimiv efekt, a se na tej teksturi res vidi vsak madež in odtis rok.
Resnično izjemen ekran
A v vsakodnevni uporabi je design manj pomemben, kot to v kaj dejansko gledamo – in tu ima SCAR 18, kot pove že ime, vgrajen izjemno velik in res zmogljiv Nebula ekran, ki se ponaša z 240 Hz hitrostjo osveževanja, prikazovanjem 100% DCI-P3 barvnega spektra in 500 nitov svetlosti, vse to na ekranu 2560x1600px v 16:10 razmerju. Seveda ima podporo vsem aktualnim tehnologijam – Dolby Vision, Pantone Validated certifikat, G-Sync in seže skorajda od roba do roba ter tako zagotovi res impresivno izkušnjo.
Brez heca, ta monitor je (po mašineriji znotraj njega) moj najljubši del STRIX SCAR 18, saj je dovolj velik, da si sploh nisem želel priklopiti ločenega ekrana, specifikacije boljše od najbolj high-end gaming monitorjev in res kvaliteten prikaz barv.
Največje razočaranje
Medtem sem bil pa razočaran s tipkovnico. Le-ta je navadna “chiclet” prenosniška, s petimi dodatnimi makro tipkami in ni nič posebnega, razen osvetlitve ter vgrajenih efektov, seveda. Naj bi uporabljala neko posebno Overstroke tehnologijo, da prej registrira klik, a jaz osebno nisem opazil razlike. Tudi touchpad je sprejemljiv – dovolj velik in s stekleno zgornjo površino, a razume se, da boste pri takem prenosniku uporabljali namensko miško. Za res zasoljeno ceno STRIXa sem pričakoval več.
Narejen za igre
Tega pa ni mogoče povedati za končno zmogljivost v igrah, saj je bila le-ta izjemna. Postavili smo stress test situacijo, in sicer najnovejši Call of Duty: Modern Warfare 3 na najvišjih možnih nastavitvah in istočasno streamanje na YouTube z OBS ter še istočasno ločene poglede s TikTok studiem. S povezanimi miškami, studijskimi mikrofoni, USB capture karticami in še – pa ni bilo zaznati ene same upočasnitve, laggiranja, kakršnekoli neodzivnosti. Računalnik je delal, kot da ga ne mučimo namerno.
Tudi v vseh drugih igrah je bila izkušnja gladka – le v CS2 je tu in tam FPS nepojasnjeno padel iz zgornje omejitve 239, kar bi pa pripisal igri bolj, kot čemurkoli drugemu, saj teh težav ni bilo v nobeni drugi igri. Če navedemo še nekaj benchmarkov – je pri 2K resoluciji:
- Counter Strike 2 povprečno 360 FPS,
- Cyberpunk 100 FPS
- Rainbow 6 Siege 440 FPS.
Pač, pošast, ki bo v večini primerov brez težav nadvladala še tako zmogljivo igro in visoke nastavitve.
Aja, pozabil sem na 90Wh baterijo v notranjosti – le-ta zdrži 14 ur na economy načinu in cca 7 pri normalni uporabi iz igre, v igri pa itak ne priporočamo igrati.
Pod črto? Zmogljivost namiznega računalnika, v laptopu, z vgrajenim monitorjem in periferijo.
Sedaj sem govoril zadnjih deset minut o res impresivni zmogljivosti STRIX SCAR 18. Če vam pa to ni dovolj, se je treba spomniti, da to ni kišta s 30 kilogrami, ampak je na koncu ves ta “horsepower” skrit v škatli z le nekaj več kot 3 kilogrami, ki jo brez težav spravimo v nahrbtnik in ki že vključuje vrhunski monitor.
Potem boste rekli, “glej kako je drag”, ampak poizkusite sestaviti gaming računalnik s takšnimi specifikacijami, dodajte tako kvaliteten monitor, komplet periferije in vam lahko povemo, da bo kar težko upravičiti, kaj naredi kišto toliko boljšo – pa za transport recimo na lanparty rabite avto, ne vrečke. In to, to bi moralo biti dovolj.
Oprema
Na družbenih omrežjih že krožijo prve fotografije novega PS5
Published
6 mesecev agoon
02/11/2023By
Alja ŠavleDo izida slim verzije konzole PlayStation 5 je še nekaj tednov, vendar se zdi, da so nekateri igralci posodobljeno konzolo že dobili v roke. Na vrsti slik, objavljenih na omrežju X (nekdanji Twitter), si lahko ogledamo, kako se posodobljena konzola razlikuje od svojega debelejšega predhodnika.
Zdi se, da bo imela nova konzola PS5 v primerjavi s prvotno konzolo nekoliko manjše dimenzije. Ne le, da je tanjša od standardne konzole PS5, ampak je tudi nekaj centimetrov krajša. Kljub tanjši zasnovi se zdi, da so na zadnji strani naprave ohranjeni enaki priključki kot pri predhodniku, vključno s priključkom HDMI, dvema priključkoma USB, priključkom za napajanje in priključkom za ethernet.
Slike tudi potrjujejo govorice, da bo snemljiv čitalec optičnih diskov za novo konzolo PS5 med nastavitvijo zahteval internetno povezavo. Na eni izmed fotografij, ki jih je naložil uporabnik @phantompainss, je prikazano obvestilo, ki se glasi: “Ne morete uporabljati optičnega pogona. PS5 morate povezati z omrežjem, da bi lahko optični pogon registrirali v PS5.” Neprijetna novica, a govorice kažejo, da bo treba konzolo z optičnim pogonom povezati le enkrat.
Prvotna objava uporabnika @phantompainss je bila že izbrisana, vendar je podoben niz slik, ki jih je objavil uporabnik @Zuby_Tech, še vedno na voljo na platformi.
Sony namerava novo konzolo PS5 izdati nekje novembra, vendar podjetje še vedno ni potrdilo točnega datuma začetka prodaje.
Ste se kdaj vprašali, kaj je sploh potrebno, da vaša igra Fortnita, Counter Strika, Overwatcha, Valoranta sploh poteka?
To ni en Raspberry Pi ampak je nekaj bistveno, bistveno več. Danes vam bomo pokazali kako si lahko postavite svoj gaming server, svoj network, svoj NAS in še mnogo, mnogo več. Bi imel/a svoj server za igre, datoteke in še kaj?
Sestavljamo 72TB domač strežnik z Unraid!
Oprema
PS5 Slim: Sonyjeva nova konzola s priloženim diskom in višjo ceno
Published
7 mesecev agoon
11/10/2023By
Alja ŠavleSony je včeraj na blogu razkril novo zasnovo konzole PS5. Je tanjša in lažja, ima 1 TB prostora za shranjevanje podatkov in snemljiv disk. Podjetje je potrdilo, da bo to nova oblika modelov PS5 tudi v prihodnje. Prejšnja zasnova bo postopoma ukinjena, ko bodo prodani vsi razpoložljivi modeli. Nova tanka različica PS5 bo v druge države poslana v mesecih, ki bodo sledili novembrski izdaji v ZDA.
Novi PS5 je v primerjavi s prejšnjimi modeli zmanjšal prostornino za več kot 30 %, težo pa za 18 % in 24 %. Najbolj zanimiva sprememba nove zasnove je prej omenjeni snemljivi pogon za diske Blu-Ray. V preteklosti so lahko kupci izbirali med standardno konzolo PS5 in digitalno različico, ki je zaradi nižje cene v celoti odstranila pogon za diske.
Sony je v svoji objavi povedal, da lahko tisti, ki kupijo novo konzolo samo za digitalno tehnologijo, priloženi diskovni pogon kupijo za 119,99 EUR. Novemu modelu PS5 bo že priloženo vodoravno stojalo, a navpično stojalo, združljivo z vsemi modeli PS5, se bo prodajalo ločeno za 29,99 EUR.
Priporočene maloprodajne cene novega modela PS5 v Evropi znašajo 549,99 EUR za PS5 z diskom Ultra HD Blu-ray in 449,99 EUR za PS5 Digital Edition.
Oglej si video, kjer predstavljamo 5 glavnih nadgradenj v igri EA Sports FC 24, ki kažejo na to, da razvijalci niso zgolj spreminjali številke v logotipu in dodajali mikrotransakcij.
Med glavnimi nadgradnjami so dinamični vremenski in igriščni pogoji, izboljšave v Ultimate Team načinu, karierni način, ki se primerja s konkurenčno igro Football Manager, realistično gibanje igralcev s HyperMotionV tehnologijo ter nadgradnje spletnega igranja, vključno s crossplay in možnostjo igranja s prijatelji. Igralci bodo tako lahko doživeli bolj realistično in napredno izkušnjo virtualnega nogometa, kar predstavlja pomemben korak naprej v svetu nogometnih videoiger.
Poleg tega gre izpostaviti posebno promocijo za nakup PlayStation 5 C različice in igre EA Sports FC 24, ki jo ponuja Big Bang – več o tem pa najdete na povezavi.
Pro nasveti by Mastercard
Igraj kot PRO z Mastercard in JureTršanBlondom: Shifty je nazaj
“Začel sem kot tekstopisec v krznarstvu, pri izkušenem tekstopiscu, Grku Teddyju. Rekel mi je, da je najpomembnejša zamisel v oglaševanju...
Igraj kot PRO z Mastercard in ScorpLZ: Top 5 solo lokacij na Chapter 3 mapi
Nabiranje materialov je ključnega pomena v igri Fortnite in poteka skozi celo igro. Materiali so to, kar določi, kdo se...
Igraj kot PRO z Mastercard in Dejlo: Odkrivanje mape
“Mapa” je beseda, ki se pogosto pojavlja v igričarski govorici. Mapa je prenesena beseda oziroma natančneje kalk angleške besede map,...
Na Japonskem poteka Golden Week, na Steamu pa popusti
V storitvi Steam je bil do nedavnega mogoč podvig, za katerega sploh nismo vedeli
Ljubosumni igralci v Helldivers 2 streljajo svoje soigralce
Billie Eilish se je pridružila vesolju Fortnite
Igralci se vračajo k igri Fallout 76 — ali je zdaj kaj boljša?
Preizkusili smo japonski RPG Final Fantasy VII Rebirth
Ustvarjalec igre Life is Strange Don’t Nod trenutno razvija 7 iger
Game Gang Show ponovno navdušil slovenske igričarje
Ta konec tedna lahko že preizkusiš novega junaka igre Overwatch 2
Nova sezona dogodkov za kosmatke
Preizkusili smo pošasten Asus ROG STRIX SCAR 18!
Poslali so nam SLOVENSKO vodno hlajenje?
5 razlogov zakaj je sedaj pravi čas za nakup PlayStation 5
Preizkusili smo Sonyjev DualSense Edge
Nabiranje zlatih krogov v novi preobleki – Sonic: Frontiers na preizkusu
Na Japonskem poteka Golden Week, na Steamu pa popusti
V storitvi Steam je bil do nedavnega mogoč podvig, za katerega sploh nismo vedeli
Ljubosumni igralci v Helldivers 2 streljajo svoje soigralce
Billie Eilish se je pridružila vesolju Fortnite
Igralci se vračajo k igri Fallout 76 — ali je zdaj kaj boljša?
Preizkusili smo japonski RPG Final Fantasy VII Rebirth
Ustvarjalec igre Life is Strange Don’t Nod trenutno razvija 7 iger
Game Gang Show ponovno navdušil slovenske igričarje
Ta konec tedna lahko že preizkusiš novega junaka igre Overwatch 2
Nova sezona dogodkov za kosmatke
Preizkusili smo pošasten Asus ROG STRIX SCAR 18!
Poslali so nam SLOVENSKO vodno hlajenje?
5 razlogov zakaj je sedaj pravi čas za nakup PlayStation 5
Preizkusili smo Sonyjev DualSense Edge
Nabiranje zlatih krogov v novi preobleki – Sonic: Frontiers na preizkusu
Priljubljeno
-
Preizkušamo4 tedni ago
Preizkusili smo japonski RPG Final Fantasy VII Rebirth
-
Igre4 tedni ago
Ustvarjalec igre Life is Strange Don’t Nod trenutno razvija 7 iger
-
Turnirji3 tedni ago
Game Gang Show ponovno navdušil slovenske igričarje
-
Igre4 tedni ago
Ta konec tedna lahko že preizkusiš novega junaka igre Overwatch 2
-
Aktualno2 tedna ago
Nova sezona dogodkov za kosmatke
-
Igre3 tedni ago
Palworld je od začetka prodaje v storitvi Steam izgubil 97 % igralcev