Connect with us

Preizkušamo

Jezdili smo v bitko z akcijsko RPG igro Mount & Blade II: Bannerlord

Published

on

Padla je noč. Med gorami moja četa najde skrivališče lokalnih banditov, ki že tedne terorizirajo uboge kmete v dolini. Za mano čaka četa štiridesetih vojakov, ki sledijo mojemu vsakemu ukazu, naj bo ta smiseln ali ne. Počasi se približamo postojanki, kjer straži par banditov. Namerim svoj lok. Ustrelim. Puščica leti preko banditove glave. “To je bil zgolj opozorilni strel,” si rečem. Nato svoji četi zavpijem ukaz, da napadejo. Med čakanjem, da zagotovijo mojo zmago razmišljam o tem, da sem naslednji Aleksander Veliki.

In potem je bitke konec in se spomnim, da igram Mount & Blade: Bannerlord 2 in moja osvajalska nagnjenja zamrejo. Akcijsko-strateška igra vlog, ki je izšla 2020, vas postavi v čevlje poveljnika svoje armade, ki jo lahko oblikujete in gradite po mili volji. Lahko ste kapitan razbojnikov, ki napadajo nemočne vasice ali pa spoštovani general, ki v imenu imperija napada sovražne narode. Celotna igra v resnici poteka kot kombinacija dveh iger, prva je bolj logistične narave, druga je simulator srednjeveškega boja.

Mesta duhov

V Bannerlord 2 se namreč znajdete na ogromnem zemljevidu, ki ga lahko po mili volji raziskujete s pogledom od zgoraj navzdol. Ko naletite na naselje ali mesto, pa se lahko v njem ustavite, zavzamete prvoosebni ali tretjeosebni pogled in ga osebno raziščete. Tam najdete kup NPC-jev, s katerimi lahko izmenjate osnovni dialog, od njih kupite kakšno surovino ali dobite kakšno nalogo.

Raziskovanje teh mest je žal popolnoma nepotrebno, ker lahko vse pomembne aktivnosti opravite kar direktno v meniju zemljevida. Ti sprehodi čez ulice mest služijo zgolj igralcem, ki bi se radi resnično vživeli v kožo srednjeveškega prebivalca, a tudi to bo težko izvedljivo. Mesta dajejo občutek praznine, v njih skoraj ni aktivnosti in tudi dialogi z NPC-ji so suhi in klišejski. Funkcijo sprehajanja po naselju sem uporabil nekajkrat v začetku igranja, nato pa vse svoje posle raje opravil kar direktno v meniju z zemljevidom.

“Vstanite, vstanite Theodenovi jezdeci!”

Stvar je namreč v tem, da ima igra izredno zanimiv borilni sistem, ki je dejansko globok in dodelan, ob tem pa mu uspe, da igralcu poda občutek epskosti srednjeveškega boja. Kadar namreč napademo določeno naselje, nas igra vrže spet v tretjeosebni ali prvoosebni pogled in postanemo general na bojnem polju, ki lahko v realnem času svojim četam daje strateške ukaze. V ta del igranja sem se lahko takoj vživel. Pred bitko sem na svojem konju jahal pred poravnano četo vojakov in se počutil kot kralj Théoden iz Gospodarja prstanov ter v mislih dajal motivacijske govore o časti in smrti. Potem sem ukazal napad in moja četa začne galopirati proti prihajajočemu valu pehote s sulicami. Epsko.

Kot poveljnik v teh bitkah ostanem zadaj. Ne zato, ker je to taktično boljša odločitev, ampak bolj zato, ker je borilni sistem v igri malce okoren. Nadzorovanje konja je svojevrsten izziv, streljanje z lokom med jahanjem pa veščina, ki je nikoli nisem prav zares osvojil, četudi mi je delovala kot najbolj zabavna. Do bitk sem torej zavzel bolj “oddaljen” pogled in se raje osredotočil na strateški del vojskovanja.

Simulacija Excelovih tabel

Velik del igre je logistika. Igra je namreč polna informacij, ki te ob začetku igranja lahko hitro prevzamejo, v kolikor nisi vajen tovrstnih strateških iger. Igra ima zavezništva, tisoče imenovanih likov (generali, razbojniki, trgovci, aristokrati…) in kup sposobnosti, ki jih lahko na poljubne načine nadgradimo. Ob tem ima tudi kup statistike o vsakem predmetu in liku ter razne sisteme, kot je rekrutiranje, ujetništvo, skrb za prehrano svojih čet in celo sistem slovesa, kjer vsaka akcija pozitivno ali negativno vpliva na naš sloves v različnih skupinah. Ste se zamerili eni naciji, ker ste izpleniti bližnjo vas? Sedaj je onemogočen dostop do njihovega gradu in posledično s tem mestom ne morete poslovati.

Osebno sem vse to vzel bolj kot vsebina, ki jo moral izpolnjevati medtem, ko v bistvu čakam na naslednjo bitko. Svoj “fiks” po virtualni krvi sem lahko delno zadovoljil z igralnim načinom, ki omogoča simulacijo poljubne bitke, na poljubnem terenu s poljubnimi četami. Všeč mi je bilo simuliranje različnih bitk in raziskovanje prednosti, ki jih na primer dobijo lokostrelci, če se spopadamo na hribu. Ali pa sulice pri napadu konjev. Trenutki, ko podaš pravilen ukaz so res posebni.

A žal teh nisem doživel veliko. Igralci, ki želijo svojo vojsko nadzorovati res efektivno se bodo morali naučiti veliko in biti premišljeni v vsaki svoji potezi. Od gibanja svojih čet do nakupa surovin in odločanja katera zavezništva vzeti in katera ne. Igra lahko posledično hitro postane naporna, če ste igralec, ki je bolj vajen akcije, dogajanja in pasivnega igranja.

Srednjeveška igralna izkušnja

Moja igralska izkušnja je pogosto tudi trpela zaradi hroščev. Od preprostih (a vseeno nadležnih) pojavov, kjer igra ne predvaja določenih zvočnih efektov – na primer mrtvo tiha, a polna taverna, do bolj frustrajajočij, kjer način za slikanje (“Photo mode”) zmrzne igro ali pa se med nalaganjem igra nikoli ne zažene, kar terja vnovični zagon celotnega sistema.

Bannerlord 2 deluje kot igra nasprotij, ki daje vtis, da je v njo bilo obenem vloženega izredno veliko truda in obenem vtis, da ne. Deluje izredno ambiciozno s svojimi strateškimi sistemi in izredno neambiciozno s svojimi sistemi prvoosebnega raziskovanja mest. Je izreden akcijski simulator srednjeveških bitk, a obenem igra logistike in podatkov.

Če iščete dobro strateško igro, je Mount & Blade: Bannerlord 2 dobra izbira. Akcijski del bojevanja lahko tako ali tako preskočite s funkcijo avtomatičnega boja. Za navdušence nad bitkami je funkcija simulacije bitk sicer izredno zabavna, ampak če iščete bolj akcijski srednjeveški RPG z več poudarka na zanimivih opravkih, ki niso samo boj in prevažanje surovin, pa mogoče poglejte kam drugam (khmSkyrimjetudizaPS5khm).

Mount & Blade: Bannerlord 2 dobi oceno 6.


FINAL FANTASY XVI PLAYSTATION 5

79,99 €

Preizkušamo

Preizkusili smo boksarsko simulacijo Undisputed

Published

on

Undisputed 2024 je najnovejši del v seriji boksarskih simulacij, ki prinaša realistično doživetje boksa z izboljšano grafiko, dinamičnim bojiščem in globokim sistemom, ki zadostuje tako novim kot izkušenim igralcem. Ponuja širok spekter boksarjev, tako legend kot sodobnih zvezd, ter natančno simulira fizične lastnosti, taktiko in strategijo, ki sta ključna za uspeh v boksu.

Boks se vrača v najboljši luči

Grafična podoba Undisputed 2024 je impresivna. Animacije so tekoče in natančne, kar omogoča ne le vizualno uživanje v borbah, ampak tudi realistično prikazovanje gibanja, udarcev in fizičnih učinkov. Vse od udarcev do krvavitve, izjemna pozornost do detajlov v obrazih, telesih in samih gibih bokserjev pripomore k temu, da se počutiš kot da si dejansko v ringu.

Boksarske arene so različne, od preprostih telovadnic do razkošnih stadionov, ki nam dajo tisti občutek  napetosti borbe ki je pred nami. Posnetki publike in hrupno vzdušje med boji pa dodajo še dodatno plast realizma.

Vaja dela mojsta

Undisputed 2024 ponuja precej poglobljeno in kompleksno mehaniko, ki nagrajuje tako tehnične spretnosti kot strateško mišljenje. Vsak udarec, blok in gib zahteva natančnost, saj je hitrost reakcij in odločitev ključnega pomena. Vse od osnovnih udarcev, kot so jab, kroše in uppercut, do bolj zapletenih kombinacij, je odlično uravnoteženo, tako da ne postane dolgočasno. Obstaja veliko možnosti za prilagajanje boksarjev in boji postanejo prava taktična igrišča, kjer morate preučiti in prilagoditi svojo strategijo glede na nasprotnika.

Poglobljen sistem za izboljšanje lastnih sposobnosti boksarja omogoča napredovanje in razvoj, kar pripomore k občutku napredovanja skozi igro. Kljub vsem tehničnim podrobnostim in kompleksnosti, Undisputed 2024 ohranja dostopnost tudi za tiste, ki niso izkušeni v boksarskih igrah. Kontrole so intuitivne, a hkrati omogočajo dovolj globine za tiste, ki želijo obvladati napredne poteze. Med boji čutite napetost – vsak udarec lahko spremeni tok boja, vsak napačen gib pa lahko pomeni poraz. Poleg tega so na voljo različni načini igre, od hitrih dvobojev do obsežnih kariernih načinov, kjer ustvarite in trenirate svojega boksarja, pa tudi različne multiplayer možnosti, ki omogočajo tekmovanje proti igralcem po celem svetu.

Pravi spektakel

Zvočna podlaga je odlična, s pesmimi, ki dodajo energijo in napetost v času boja. Glasovi komentatorjev so prav tako dobro izvedeni, saj spremljajo boje z vsemi podrobnostmi in vznemirjenjem, kot bi jih videli v pravem televizijskem prenosu. Zvoki udarcev in telesnih stikov so do potankosti posneti, kar občutno pripomore k intenzivnemu doživetju boja.

Nekje se še zatika

Kljub mnogim prednostim pa igra ni brez napak. Opazili smo občasne težave s hitrostjo delovanja v bolj napetih bojih, kjer se grafika rahlo zamegli ali pa pride do zastojev. Prav tako bi si želeli še več taktičnih opcij, kot so hitrejša prilagoditev boksarskih stilov med boji.

Priporočamo

Undisputed 2024 je izjemna boksarska simulacija, ki združuje vse, kar so ljubitelji tega športa lahko pričakovali od video igre – napetost, realistične borbe, taktične izzive in globok sistem za napredovanje. Ne glede na to, ali ste navdušeni boksar ali začetnik, bo igra ponudila nekaj za vsakogar. S svojo izjemno grafiko, zvokom in globokim sistemom bo Undisputed 2024 zagotovo postala ena najboljših boksarskih iger na trgu.

Ocena: 9/10

Continue Reading

Preizkušamo

Preizkusili smo ploščadno pustolovščino Mickey Mouse Rebrushed

Published

on

Priljubljena Miki Miška se vrača na sceno, tokrat oborožena s čopičem v igri Rebrushed – odlično predelani različici klasične ploščadne igre, ki bo navdušila stare privržence in nove igralce, še posebej ljubitelje Disneyja.

Skozi ogledalo v drug svet

Mikijeva dogodivščina se začne, ko odkrije skrivnostno ogledalo, ki je v resnici portal v čarovnikov grad. Tam naleti na čarovnika, ki je skrbno ustvarjal mesto. Ko se čarovnik odpravi spat, se Miki ne more upreti skušnjavi in se začne igrati z čopičem. V svojem razigranem eksperimentiranju nehote ustvari pošast, ki ga tako prestraši, da v paniki polije razredčilo po celotnem mestu. Miki hitro pobegne nazaj v svoj svet in se dolgo časa skriva pred posledicami. Vendar ga pošasti niso pozabile – najdejo ga, ga ujamejo in odpeljejo nazaj. Prisiljen je bil popraviti, kar je uničil.

Sledi “tutorial”, kjer nas igra nauči osnovnih kontrol premikanja ter uporabe barve in razredčila. Spoznamo Gremline, ki nam pomagajo poiskati izhod iz tega sveta, medtem pa jim mi pomagamo rešiti krizo z razlitim razredčilom in nastalimi madeži. S pomočjo barve lahko dodajamo oziroma “rišemo” platforme, z razredčilom pa jih brišemo oziroma odstranjujemo. Ta mehanika je zelo zanimiva in zabavna, saj nam igra s tem predstavi dva različna načina igranja in razvoja zgodbe.

Lahko se odločimo, da bomo pomagali čim več prebivalcem – zavrženim in pozabljenim Disneyjevim likom – ali pa se odločimo za bolj destruktivno pot, uničujemo njihove naprave in hiše. Srečujemo se tudi z različnimi pošastmi, imenovanimi “Bloti” oziroma madeži, ki jih lahko s pomočjo razredčila uničimo ali pa jih poskusimo spremeniti v svoje zaveznike.

Predelava zvesta originalu

Rebrushed nam ponuja veliko raziskovanja, uničevanja in ustvarjanja, vendar je omejena na enoigralski način in ne omogoča izbire težavnosti. Kljub temu je precej preprosta za povprečnega igralca in idealna za začetnike, ki bi se radi podali v svet ploščadnih iger. Vizualno je izjemno lepa in prežeta z Disneyjevim šarmom – ves čas imamo občutek, kot da smo del risanke. Potovanje skozi kanalizacijo, uničene zabaviščne parke in ruševine poteka preko projekcijskega platna, ki nas popelje skozi dele mesta in nam vzbuja nostalgijo s svojimi 2D prehodi.

Sprva so se nam ta platna zdela dobra ideja, kasneje pa se moramo večkrat vrniti na iste dele, kar lahko postane nekoliko ponavljajoče. K sreči kasneje dobimo možnost nakupa preskoka teh 2D prehodov, kar omogoča takojšnjo teleportacijo na želeno lokacijo.

V vsakem nivoju nas čakajo skriti zbirateljski predmeti, kot so filmski koluti, zlate in srebrne značke, denar ali deli risb. Ti elementi raziskovanju dodajo plast zabave, saj nas pogosto spodbujajo, da najdemo prav vse skrite zaklade.

Vmes odkrijemo tudi “varuhe”, ki izgledajo kot kroglice barve ali razredčila in nam lahko pomagajo pri spopadih. Glede na to kaj pogosteje uporabljamo – barvo ali razredčilo – se oblikujejo naši varuhi. Modri varuhi bodo poskušali spoprijateljiti pošasti, medtem ko jih bodo zeleni uničili. Ta mehanika velja tudi za glavne šefe, kot je Petetronic.

Kar nas je manj navdušilo

Med potovanjem se pogosto pogovarjamo z različnimi liki, ki nam dajejo misije. Veliko misij je med seboj podobnih in ponavljajočih, nekatere so tudi povezane. Ne moremo verjeti, ampak določene misije nam lahko tudi spodletijo, kar nam prinese dodatno dinamiko. Kljub temu večina teh neuspehov nima dolgoročnih posledic.

Čeprav je igra precej dodelana in vsekakor boljša od svoje predhodnice, ima Miki nekaj težav pri skakanju. Pogosto mu spodrsne s platform ali pa se sploh ne prime nanje, kar lahko postane frustrirajoče. Kontrolke za premikanje Mikija, še posebej upravljanje kamere, zahtevajo nekaj privajanja. Kljub tem težavam pa ostaja igra sproščujoča in enostavna.

Disneyjev šarm in lahkotna narava nas pritegneta na več načinov, hkrati pa nam omogočata, da izrazimo svojo kreativnost v mestu pozabljenih likov.

Mikey Mouse Rebrushed bi z veseljem priporočili vsem, ki imate radi enostavne ploščadne igre.

Continue Reading

Preizkušamo

Preizkusili smo fantazijski RPG Metaphor: ReFantazio

Published

on

Titan JRPG žanra Atlus je ponovno dokazal, da ima še vetra v jadrih. Nova fantazijska uspešnica japonskega založnika je postala najhitreje prodajana igra v zgodovini Atlusa, saj je na dan izida presegla milijon prodanih izvodov. Prejšnji rekord je pripadal igri Persona 3 Reload, ki je enak uspeh dosegla v enem tednu.

 Kot dolgoletni privrženci Atlus iger s težavo ostajamo objektivni, a morda smo lahko ravno zaradi tega do nove igre bolj kritični. Kaj ko o njej nimamo nič slabega za povedati. Razen nenehnega migotanja UI, ki je obupno boleče za stare milenijske oči in vse, ki niso desenzibilizirani od TikToka.

Utopična zgodba

Za nas morda najšibkejši del igre Metaphor: ReFantazio, zgodba novega sveta, ki ga je ustvarila ekipa Persona franšize, je stvar okusa. Že sprva nas hitro odvrne zlajnani fantazijski svet s kopico nečloveških ras različnih barv, velikosti ušes ter raznih izrastkov in priveskov. 

 Klasična fantazija nas osebno nikoli ni pritegnila, predvsem ker od časa Tolkiena, standard fantasy operira z vedno enakimi koncepti in klišeji, ki so 99 % časa dolgočasno “standardni”. Presenetljivo, se po uvodnem delu igre svet razširi, k vsakdanjim fantazijskim elementom pa se pridruži nekaj magično-tehnoloških konceptov vezanih na spajanje živečega in mehanskega, kar je zanimiv koncept.

 Najbolj utrujajoča je osrednja zgodba, ki se vrti okoli družbene neenakosti med različnimi rasami, umora kralja, iskanja naslednika in zbiranja podpore ljudstva za ustvarjanje utopične prihodnosti. Z drugimi besedami so tematike v Metaphor: ReFantazio veliko bolj globalne, v nasprotju z intimnimi zgodbami, na katere se osredotoča Persona, ki so nam veliko bolj pri srcu.

Najboljše mehanike v tem žanru

Čeprav se znamo hitro odklopiti od pripovedi, nas v igro znova in znova potegne izjemna igralna zanka, podobna tisti v igri Shin Megami Tensei V, a nekoliko drugačna. Najprej je tukaj bojevanje v svetu, kar je popolnoma nov koncept, ki ga v Atlusovih igrah še nismo videli. Dovoli nam, da pošasti napadamo brez, da začnemo potezni boj. To je še posebej uporabna tehnika za “pucanje” hodnikov, ko za nekaj nivojev vodimo beštije, predvsem v kombinaciji s pasivnimi sposobnostmi naših arhetipov, ki nam prinašajo dodatne kovančke, MP, ali podobne bonuse.

 Persone so tokrat zamenjali arhetipi, ki jih odklepamo le z ustvarjanjem novih navez. Najbolj dobrodošla sprememba tega sistema je, da lahko arhetipe menjuje kdorkoli, ne le naš lik, temveč tudi vsi naši spremljevalci. To omogoča dodatno fleksibilnost ekipe in ogromen potencial za preizkušanje najboljših kombinacij, saj igra podpira tako poigravanje.

Premagovanje temnic se na prvi pogled zdi enako, kot v Persona igrah, a zgoraj naštete spremembe nas hitro prisilijo v ubiranje drugačne taktike. Pozorna poraba MP je v takih igrah ključna in lahko hitro zaustavi naš napredek, če nimamo načina, da preprečimo nepotrebno izgubo mane, ali pa da jo ponovno generiramo s pasivno sposobnostjo Maga. Neka mera “cheesanja” v temnicah je žal neizogibna.

Manj stresa kot pri Personi

Najbolj veseli smo bili sprememb napredovanja razmerja z našimi stiki. Brez person je popolnoma umaknjena potreba po ujemanju z arkanami. Na splošno vso dodatno delo in stres nabiranja pravilnih person, združevanja v močnejše pošasti in upravljana z omejenim številom zalog izgine.

 Enako izgine tudi potreba po izbiranju najbolj primernih odgovorov v pogovoru s kolegi ali preračunavanju dni, ki jih lahko porabiš za katero osebo ali aktivnost. Vsako srečanje s sledilci prinese napredek, “pravilni” odgovori na njihove izjave pa prinašajo le dodatni MAG, ki je valuta, s katero odklepamo nove arhetipe (ki je dobimo na pretek iz drugih virov).

 Dodatno ne potrebujemo niti vodnika za šolske kvize, ker šole ni, ali za izpopolnjevanje naših spretnosti, ki so delno nagrajene naključno. Skratka. Pri igranju Metaphor: ReFantazio smo se lahko dejansko posvetili igranju igre in ne konstantnemu preverjanju spletnega vodnika, da slučajno ne bi zamudili pomembne vsebine.

Težko izpustiti plošček iz roke

Vsaka Atlus igra prinaša svoj edinstveni šarm. Nam najbližja srcu ostaja Catherine, s svojo kratko in jedrnato zgodbo s katero se lahko poistoveti marsikateri tridesetletnik. Persona serija ostaja trdna osnova JRPG žanra, ki z vsako novo iteracijo prinese nove napredke v slogu in mehanikah. Zdaj se jima pa pridružuje še Metaphor: ReFantazio z najbolj spolirano igralno zanko in mehanikami.

 Ni še znano, ali je to začetek nove franšize ali enkratna igra kot Catherine. Z gotovostjo pa lahko pričakujemo vsaj še eno izdajo Metaphor: ReFantazio v “bolj popolni” verziji, kakor je to že standardno za Atlus. Mi že pripravljamo denarnico.

Continue Reading

Preizkušamo

Prva igra: Ara: History Untold

Published

on

Xbox nam je prijazno posredoval recenzijski izvod igre Ara: History Untold — povsem nove velike strateške igre 4X, ki jo je razvilo podjetje Oxide Games, znano po uspešnici Ashes of the Singularity. Ljubitelje strategij bo najbrž zanimalo, da je podjetje Oxide Games ustanovila vodilna razvojna ekipa igre Civilization V, toda ali se ta prestižna zapuščina odraža tudi v tej igri?

Kratek pregled

Ara: History Untold je zgodovinska velika strateška igra s preobratom. Vključuje veliko klasičnih mehanik računalniških strategij, a tudi nekaj bolj izvirnih igralnih izbir, kot je sočasno reševanje potez, ki je osnova tako pri igrah za enega kot za več igralcev. V scenariju za več igralcev ta slog napredovanja igre omogočajo sinhrone/asinhrone akcije, podprte z oblakom.

Druga inovativna sprememba standardne strateške formule je uvedba točk prestiža, sistema lestvice, ki določa zmagovalne in poražene igralce. Igralci so razvrščeni glede na število zbranih točk prestiža, ki jih je mogoče zbrati s številnimi izboljšavami mest, reševanjem srečanj z drugimi ljudstvi, raziskovanjem tehnologij ter gradnjo različnih arhitekturnih dosežkov, ki so jih navdihnile civilizacije v resničnem svetu. 

Vladanje je težko delo

Ob začetku nove igre najprej izberemo zgodovinsko osebnost, ki nas bo zastopala na tem potovanju. Ti voditelji so bili izbrani iz različnih obstoječih narodov in zgodovinskih obdobij ter dopolnjujejo različne igralne sloge, kot so agresivni, znanstveni ali ustvarjalni. Vsak vodja ima na podlagi svojega zgodovinskega ozadja programirano osebnost, ki določa vedenje njegove umetne inteligence. To lahko opazimo pri interakciji z drugimi voditelji, od katerih so nekateri nagnjeni k prijateljskim zavezništvom, drugi pa nas vedno znova želijo napasti.

Kar zadeva ekonomičnost dejanj, se lahko nekatere odločitve rešijo takoj, večina pa jih potrebuje nekaj potez, da začne polno učinkovati. Naša mesta se lahko ukvarjajo z določenim projektom, kot je gradnja hiše, kmetije ali delavnice, lahko pa tudi usposabljajo strokovnjake, kot so izvidniki ali vojaki. Nekatere stavbe, zgrajene v mestu, kot so lončarske delavnice ali hlevi, lahko proizvajajo tudi blago, ki se uporablja za trgovanje ali v drugih obratih v mestu.

Napredovanje

Ko raziščemo dovolj tehnologij, lahko napredujemo v novo obdobje. Obdobij je skupaj dvanajst, od kamene dobe vse do moderne dobe. Pomemben faktor pri igranju je tudi tempo, saj mora naš narod nenehno napredovati, da bi ostal na vrhu lestvice. Vsako potezo se dejanja in odločitve vsakega naroda rešujejo hkrati, kar je v času spopadov še toliko bolj pomembno, saj moramo predvideti naslednjo potezo nasprotnika, da nas ne ujame nepripravljene.

Spopadi med narodi se rešujejo razmeroma hitro, saj poskušata obe strani čim prej povzročiti čim več škode drugi strani, vendar sta na koncu vedno prisiljeni skleniti začasno premirje. Tudi po spopadu si je mogoče finančno in politično opomoči. Nekateri nasprotni voditelji bodo poskušali ohraniti mir, spet drugi bodo morda počakali na priložnost za maščevanje.

Na koncu le boj ne prinaša zmage. Gradnja dosežkov, kulturnih spomenikov, ki predstavljajo naš narod, kot so piramide ali knjižnice, je tisto, kar resnično zbere največ število točk v igri in se ne sme zanemarjati.

Vtisi

Če začnete igrati igro Ara: History Untold, je ne boste tako hitro končali. Prehod od zgodnjih dni civilizacije do moderne dobe traja nekaj časa in kolikor smo sami uspeli preizkusiti, poleg enoigralskega in večigralskega načina igra vsaj trenutno ne ponuja druge vsebine.

V tako monumentalni igri je okrevanje po preteklih napakah včasih mogoče, drugič pa nas določene odločitve, kot je na primer preskok učenja ribolova v kameni dobi, ohromijo do konca igre. Za dokončanje ene igre je potreben velik časovni vložek, in če izkušnjo razdelimo na več igralnih seans s premori, zlahka pozabimo, kaj smo načrtovali v prejšnji seansi. To vsekakor ni igra, ki jo lahko vzamemo v roke in jo po službi priložnostno igramo le kakšno urico.

Strateška igra Ara: History Untold bo ob izidu 24. septembra na voljo za operacijske sisteme Windows na platformah PC Game Pass in Steam.

Continue Reading

Preizkušamo

Preizkusili smo sodelovalno igro Warhammer 40,000: Space Marine 2

Published

on

Izjemna igra za Warhammer začetnike prinaša kratko in sladko kampanjo za enega ali več igralcev ter načina PvE in PvP za poštenih 60 evrov na računalniku in 70 na konzolah.

O svetu Warhammer 40,000 smo že veliko slišali, a se z vsebino vesoljskih marincev osebno še nismo srečali, kakor tudi nismo preizkusili prvega dela serije. In priznati moramo, da nas je igra prijetno presenetila.

Slika: Warhammer 40,000: Space Marine 2

Zgodba ni preveč pomembna

V glavni kampanji igralci prevzemamo vlogo poročnika Demetriana Titusa, resnega gospoda v masivnem oklepu z resno nalogo. Rešiti moramo Imperij pred vesoljskimi žužki Tyranidi in heretiki ter se ukvarjati s tem, da nam nadrejeni lažejo in podrejeni ne zaupajo. Vznemirljiva vsebina.

A bolj kot klasična zgodba sta nas v svet pritegnila atmosfera in estetika igre. Začetni planet, na katerem se borimo je precej pozabljiv, a ko se nam odpreta glavna baza marincev in njihov dom hitro začutimo, zakaj je franšiza tako priljubljena. Polmehanska bitja in božanstva, angeli, lobanje in verska simbolika. Bogatost sveta še toliko bolj poudarijo grafika in svetlobni efekti, ki nas prosijo, da s sliko ovekovečimo vsako sceno.

Slika: Warhammer 40,000: Space Marine 2

Končni izdelek, tudi na performance načinu PlayStation 5, je čudovit in zelo izpiljen, v verziji igre za konzolo pa se sploh nismo srečali s tehničnimi težavami ali hrošči.

Znižali smo težavnost

V osnovni kampanji se, po začetnem uvajanju, na misije opravimo še z dvema botoma ali igralcema. A nas je presenetila že uvodna naloga na normalni težavnosti. Hitro smo ugotovili, da to ni taka vrsta akcije, kjer si smemo privoščiti brezumno razbijanje po tipkah. In ker smo igralci brez potrpljenja ali sposobnosti, da s ploščkom v roki naciljamo nasprotnike, smo se kaj kamlu odločili, da se poslužimo težavnosti za igričarske novinarje in celo igro odigramo na melee razdalji. Tukaj je vredno opozoriti, da se težavnosti sredi igre ne da spremeniti in je to mogoče narediti le, če misijo popolnoma prekineš in se vrneš v bazo.

Slika: Warhammer 40,000: Space Marine 2

Naša taktika napadanja od blizu v osnovni kampanji le pogojno deluje. Pred začetkom vsake misije si lahko izberemo začetni nabor orožij in tekom naloge na določenih točkah orožje tudi zamenjamo, a različne situacije zahtevajo različne rešitve in včasih nam naš začetni ali kasnejši izbor izkušnjo prej oteži, kot poenostavi.

Najbolj nenavadna je odločitev, da se po določenih segmentih v misiji ali vmesnih prizorih naša izbira orožja popolnoma izniči. To pomeni, da lahko polovico misije opravimo s kladivom, po kratki sceni pa se brez obrazložitve znajdemo v motorko v roki. Zadeva ni pretirano moteča, le nekoliko nadležna.

Bolje je v troje

Tekom osnovne kampanje se nam počasi začnejo odklepati še dodatne PvE misije, kjer se v zgodbi poleg Titusove enote, na planetu bori še ena ekipa. V teh scenarijih lahko izberemo enega izmed šestih razredov in odklenemo do 25 dodatkov za vsak razred ter prilagodimo svoj videz. Tukaj nam je na voljo nekoliko več svobode pri tem, kakšno vlogo želimo izpolnjevati v ekipi in kako se želimo spopasti z nasprotniki, od ostrostrelcev do norcev v prvi vrsti. Akcija je nedvomno veliko bolj zabavna, če se igre lotimo s kolegi. Nazadnje je že na voljo tudi PVP vsebina za tiste, ki bi se radi preizkusili proti drugim igralcem, a v planu je še veliko več kot to.

Slika: Warhammer 40,000: Space Marine 2

Med brezplačnimi posodobitvami, ki jih želijo razvijalci dodati igri, je še ena sezona v letošnjem letu in še dve v letu 2025. V drugi sezoni lahko pričakujemo še več PvE misij, dodatno težavnost in novo pištolo ter novega nasprotnika. Sezona 3 obljublja še eno PvE misijo, nov PvP način in areno, še enega neznanega nasprotnika, prestižno lestvico igralcev in vsebinski dodatek. V četrti sezoni bomo lahko preizkusili način horde proti spet novim nasprotnikom z novim orožjem.

Seveda nobena večigralska igra ni popolna brez sezonske prepustnice, ki v primeru Space Marine 2 dodaja le kozmetiko za like in orožja.

Slika: Warhammer 40,000: Space Marine 2

Splet jo z razlogom obožuje

Med izjemno uspešnim obdobjem zgodnjega dostopa ste najbrž opazili marsikaterega spletnega ustvarjalca, kako z gledalci deli svoje navdušenje nad igro. In z mnenjem večine bi se strinjali. Warhammer 40,000: Space Marine 2 ima še pred uradnim izidom danes 80 % pozitivnih ocen na Steamu.

Igra preprosto poteši željo po brutalnem klanju, deluje brezhibno, za povrh vsega pa je vizualno bogata in polna vsebine vredne svojega denarja. Priporočamo igranje vsem, ki iščejo solo izziv ali zabavo s prijatelji.

Slika: Warhammer 40,000: Space Marine 2

Continue Reading

Preizkušamo

Preizkusili smo strateško igro v realnem času Age of Mythology: Retold

Published

on

 Age of Mythology: Retold obljublja epsko RTS izkušnjo v spremstvu legendarnih mitov, posodobljeno za izkušene in nove igralce. Ljubitelji izvirne igre bodo nedvomno nostalgično obujali spomine, vprašanje pa je ali lahko igra prepriča tudi tiste, ki smo se RTS žanra otepali vse svoje igričarsko življenje.

 Da nismo ljubitelji RTS iger ni veliko presenečenje. Najbližje izkušnje strateškemu žanru, ki smo jih imeli do sedaj, so bile vse izpeljave iz osnovnega koncepta: zbirka simulacije gradnje Tropico, MOBA League of Legends in izključno le devetosebna tower defence mapa dodatka The Frozen Throne na lanpartijih v zgodnjih letih 2000. Osnovne Warcraft III igre, ki je od vsega naštetega še najbliže Age franšizi, se nismo dotaknili.

 Koncept nam je bil tuj in ideja, da moramo zgraditi funkcionalno mesto brez prekinitev, medtem ko nas nasprotniki oblegajo, nam še zdaj povzroča nezdrave količine stresa.

Nekatere stvari so ostale enake

Kopijo Age of Mythology: Retold nam je v preizkušnjo prijazno poslal Xbox brez pričakovanj, da bi o igri povedali karkoli lepega. Zato začnimo najprej z dejstvi. Age of Mythology: Retold je prvi naslov v zgodovini franšize Age, ki bo ob izidu izšel tako na osebnih računalnikih kot na konzolah. Brez predznanja v RTS igrah smo se v prvih urah bolj kot z nasprotniki borili s kliki, bližnjicami in ukazi. In to na računalniku – z miško in tipkovnico s 104 tipkami. Ne znamo si predstavljati, kakšna je šele izkušnja za tiste s ploščkom v roki.

 Kadar se ne kregamo s kontrolami, igralci upravljamo z vojsko privrženo bogovom iz grškega, norveškega, egipčanskega in atlantidskega panteona. S pomočjo božanskih moči lahko v pomoč prikličemo strele, potrese, dež, driade ali celo nordijskega zmaja Nidhogga. Poleg človeških vojakov, zna naša vojska producirati tudi fantazijske enote kot so kentavri, troli, mumije in posebno nadležne krokodile, ki skozi kristale na glavi streljajo laserje.

 V enoigralskem načinu so na voljo tri kampanje s 50 mesijami. Ugotovili samo, da pride za začetnike okoli šestega scenarija do kritičnega preloma, ko se moraš naučiti istočasno gasiti ogenj, graditi stolpe in preganjati nasprotnikovo vojsko. Razvijalci obljubljajo, da v igri obstaja tudi kooperativni način, najbrž v pomoč nesposobnim, a ga v času igranja nismo mogli preizkusiti. V spletnih igrah bodo najbolj uživali veterani, ki se lahko preizkusijo v večigralskih borbah in rangiranem igranju na 40 mapah, h katerim se dodajajo še tiste, ki jih v ustvarjalniku pripravijo igralci sami.

Nekatere so se spremenile

Predelava Age of Mythology: Retold ima popolnoma prenovljene originalne modele in podobo z grafiko v 4K rasoluciji. To ni najlepša RTS igra, ki smo jih videli. Modeli so dovolj razločni in okolja so za bežno pogledat, a vzdušje tudi v moderni izdaji še vedno spominja na obdobje sistema Windows 98, kar konec koncev predelavi daje nekakšen vintage šarm.

 Novincem bo pri ugotavljanju osnovnih mehanik igre pomagal novi prednostni sistem vaščanov s katerim njihovo upravljanje delno prevzame računalnik. Te lahko skupinsko nastavimo, da se bolj posvetijo nabiranju ene ali druge surovine ter si s tem prihranimo nekaj sivih celic in pretirano ročno klikanje po mapi.

 Po drugi strani bo veterane razveselila novica, da je božanske moči sedaj mogoče večkrat uporabiti in jih ponovno napolniti. Moči pridejo najbolj do izraza z novo dobo čudes, v katero avtomatsko napreduješ, kadar zgradiš… čudo. V tej dobi postanejo božanske moči cenejše, kaos na bojišču pa posledično večji.

 Pohvaliti je treba tudi širok nabor funkcij dostopnosti, ki olajšajo igranje tistim, ki bi potrebovali prilagoditve. Spremeniti je mogoče pisavo, poudariti razliko med barvami ali spremeniti barvo zaveznikov in nasprotnikov ter vklopiti pripovedovalca.

Primerno za začetnike

Bolj kot kontrole, nas je kot popolne novince žanra presenetila zahtevnost igre, ki iz dokaj umirjenih začetkov hitro preraste v dirko z nasprotniki. Naenkrat si istočasno postavljen v bolj odprto pozicijo, težje pogoje za rast in si podvržen nenehnim posegom več kot enega nasprotnika. Igra te prisili v defenziven položaj in od tebe zahteva večopravilnost, kar je včasih preveč za tiste z gladkimi možgani, kot smo mi. A nismo se hoteli predati.

 Ne spomnimo se, kdaj smo nazadnje pred spanjem razmišljali, kako rešiti določeno zagato v igri. Izzivi v igri so primerni srednji težavnosti, a ne nemogoči. In ko se dodobra navadiš upravljanja enega tipa vojske, te za vogalom čakajo še druge civilizacije s svojimi pravili in posebnostmi. Vsebine v Age of Mythology: Retold je ogromno. K temu pa lahko prištejemo še ure in ure zabave, ki jih prinesejo modifikacije in spletno igranje.

Priporočamo

Age of Empires in sorodna serija Age of Mythology z razlogom še zmeraj ostajata med najbolj priljubljenimi RTS franšizami danes. Sodobna predelava prinaša vizualne posodobitve in nekaj pomoči začetnikom, a osnovi koncept serije je tako močen, da nas hitro ujame v zanko. Veterani RTS žanra bodo ponovno dobili priložnost za igranje klasike na sodobnih sistemih, novi igralci pa se lahko pridružijo zajetnemu številu spletnih navdušencev nad scenariji in mapami, ki jih ustvarja AoE skupnost. 

Predelava brezhibno deluje v enoigralskem načinu, spletnega igranja v času preizkusa nismo mogli preveriti, a če deluje bolje kot Warcraft III: Reforged mislimo, da smo našli novo obvezno igro na lanpartijih.

Age of Mythology: Retold bo ob izidu 4. septembra na voljo za naročnike PC Game Pass ali za nakup na računalniku. Za lastnike posebne izdaje Premium Edition Age of Mythology: Retold se bo zgodnji dostop začel 28. avgusta.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno