Britanski organ za konkurenco in trge (CMA) je uradno odobril Microsoftov predlagani prevzem podjetja Activision Blizzard. CMA je aprila prvotno blokiral posel zaradi pomislekov o njegovem vplivu na nastajajoči trg iger v oblaku. Da bi odpravil te pomisleke, se je proizvajalec konzole Xbox strinjal, da bo Ubisoftu prodal pravice za igranje v oblaku zunaj Evropskega gospodarskega prostora za vse igre Activision Blizzard, izdane v naslednjih 15 letih.
Better let the squadmates know: Call of Duty #MW3 open beta starts NOW
“Novi dogovor bo Microsoftu preprečil omejevanje konkurence na področju iger v oblaku, dokler se ta trg razvija, ter ohranil konkurenčne cene in storitve za stranke iger v oblaku v Združenem kraljestvu,” je zapisano v izjavi organa CMA.
“Ubisoftu bo lahko Activisionove vsebine ponujal v okviru katerega koli poslovnega modela, tudi prek naročniških storitev za več iger. Prav tako bo pomagal zagotoviti, da bodo ponudniki iger v oblaku lahko za Activisionove vsebine uporabljali operacijske sisteme, ki niso Windows, kar bo zmanjšalo stroške in povečalo učinkovitost.”
Izvršna direktorica agencije CMA Sarah Cardell je v nekoliko ostri izjavi priznala, da se posel zdaj lahko nadaljuje, vendar je ob tem kritizirala Microsoft.
Looking for everything you need to play? Meet the Xbox Series S Starter Bundle
Score a next-gen console and access to hundreds of games with 3 months of Game Pass Ultimate! Learn more here: https://t.co/OEYMz6oesx
“S prodajo Activisionovih pravic za pretakanje v oblaku podjetju Ubisoft smo poskrbeli, da Microsoft ne more imeti nadzora nad tem pomembnim in hitro razvijajočim se trgom,” je dejala.
“Z rastjo iger v oblaku bo ta poseg zagotovil, da bodo ljudje dobili konkurenčnejše cene, boljše storitve in večjo izbiro. Smo edina agencija za konkurenco na svetu, ki je dosegla takšen rezultat.
“Vendar pa podjetja in njihovi svetovalci ne smejo dvomiti, da taktika, ki jo je uporabil Microsoft, ni način sodelovanja z agencijo CMA.
“Microsoft je imel med našo začetno preiskavo priložnost za prestrukturiranje, vendar je namesto tega še naprej vztrajal pri kopici ukrepov, za katere smo mu povedali, da preprosto ne bodo uspešni. S takšnim zavlačevanjem postopkov samo izgubljamo čas in denar.”
Microsoftov predsednik Brad Smith je v odzivu na današnjo novico dejal: “Hvaležni smo za temeljit pregled in današnjo odločitev organa CMA. Prestopili smo zadnjo regulativno oviro za dokončanje tega prevzema, ki bo po našem mnenju koristil igralcem in igričarski industriji po vsem svetu.”
Control like never before.@Turn10Studios and Designed For Xbox bring a seamless experience to Forza Motorsport with wheels and more: https://t.co/R4DyQyxXsA
Ameriška platforma Discord, ki jo mesečno uporablja več kot 200 milijonov ljudi po svetu, v Veliki Britaniji in Avstraliji testira novo metodo preverjanja starosti z uporabo prepoznave obraza, poroča BBC. Sprva priljubljena med igralci videoiger, danes Discord gosti tudi številne skupnosti z vsebinami za odrasle, zaradi česar ga nova zakonodaja sili k strožjim ukrepom za varnost mladih.
Britanski zakon o spletni varnosti, ki začne veljati julija, od platform z občutljivo vsebino zahteva zanesljivo preverjanje starosti uporabnikov. Socialni medijski strokovnjak Matt Navarra za BBC pojasnjuje:
»To ni enkraten primer – to je začetek večje spremembe. Regulatorji želijo resnične dokaze, prepoznavanje obraza pa je morda najhitrejša pot do tja.«
Uporabniki bodo morali svojo starost potrditi ob prvem stiku z občutljivo vsebino ali spremembi nastavitev. To lahko storijo z enkratnim skeniranjem obraza ali s fotografijo osebnega dokumenta. Discord zatrjuje, da se podatki ne bodo shranjevali – obrazni posnetki ostanejo na napravi, osebni dokumenti pa se po preverjanju izbrišejo.
Kljub temu številne organizacije za zasebnost svarijo pred morebitnimi tveganji, vključno z vdori, napakami in izključenostjo določenih uporabnikov.
V torek, 8. aprila 2025, je v dvorani Queen Elizabeth Hall v Londonu potekala 21. podelitev prestižnih nagradBAFTA Games, ki slavi najboljše dosežke v svetu videoiger. Dogodek je vodil komik Phil Wang, prenos pa je potekal v živo prek YouTuba in Twitcha.
Veliki zmagovalec večera je bil Astro Bot, ki je osvojil kar pet nagrad, vključno z nagrado za najboljšo igro, animacijo, zvočno zasnovo, družinsko igro in oblikovanje igre.
Trikrat je slavila tudi igra Still Wakes the Deep, ki je poleg nagrade za najboljšo novo intelektualno lastnino prejela še nagradi za najboljšo igralsko upodobitev v glavni (Alec Newman) in stranski vlogi (Karen Dunbar).
Helldivers 2 je prejel dve nagradi – za glasbo in najboljšo večigralsko izkušnjo, medtem ko je britanska igra Thank Goodness You’re Here! zmagala v kategoriji najboljša britanska igra.
Japonska skladateljica Yoko Shimomura je prejela najvišje priznanje – častno nagrado BAFTA Fellowship – za izjemen prispevek k glasbi v videoigrah.
Ben Starr med podelitvijo nagrad BAFTA Games Awards 2025 prejme nagrado za igro Balatro. (Foto: Tim Whitby/BAFTA/Getty Images for BAFTA)
Podelitev je potekala v okviru londonskega festivala iger, ki poteka med 2. in 13. aprilom.
Death Stranding 2: On the Beach igra za PlayStation 5
Po poročanju Deadlinea bo režiser filma Tiho mesto: Prvi dan Michael Sarnoski režiral in napisal prihajajočo igrano filmsko adaptacijo kultne Kodžimove videoigre Death Stranding. Projekt je skupno delo studiev Kojima Productions in A24, k sodelovanju pa se pridružuje tudi producentska hiša Square Peg, ki jo vodita Lars Knudsen in Ari Aster (Podedovano zlo, Beau se boji).
Film naj bi raziskoval dogodke, ki so privedli do katastrofe, ki je zabrisala mejo med živimi in mrtvimi ter svet potisnila v razpad. Igralci videoigre bodo prepoznali postapokaliptično okolje, vključno z nevidnimi bitji, črnim dežjem in ikoničnim likom Normana Reedusa Samom Porterjem Bridgesem. Hideo Kodžima je že ob napovedi projekta leta 2022 dejal, da si želi bolj “umetniškega” pristopa v filmu, kar za gledalce verjetno pomeni čudovite, a nenavedne scene, kompleksno predstavljeno zgodbo in dobro mero nerazložljivih dogodkov. Partnerstvo z A24 se zato zdi logična izpeljava te vizije.
Originalna igra, ki je izšla leta 2019, je požela svetovni uspeh z več kot 19 milijoni igralcev. Med zvezdniško igralsko zasedbo so Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Léa Seydoux in Guillermo del Toro.
Medtem oboževalci nestrpno pričakujejo izid Death Stranding 2: On the Beach, ki prihaja 26. junija na PS5.
PDeath Stranding 2: On the Beach igra za PlayStation 5
Netflix nadaljuje svoj pohod po svetu adaptacij videoiger z novo serijo Devil May Cry, ki je svojo premiero doživela 3. aprila 2025. A čeprav serija vizualno prepriča, se zdi, da ji v srži nekaj manjka.
Novi razmah adaptacij videoiger je prinesel tako nekaj neuspelih poskusov kot tudi presenečenja za navdušence virtualnih svetov. Seriji, kot sta The Last of Us in Fallout, sta kljub svojim pomanjkljivostim poželi veliko hval – podobno kot animirana serija Castlevania, ki je bila sprva obetavna, a se je v kasnejših sezonah izgubila v lastni zgodbi.
Producent Adi Shankar, ki je stal tudi za Castlevanio, je pravice za Devil May Cry pridobil že pred sedmimi leti. Serija trenutno beleži 93-odstotno oceno kritikov na platformi Rotten Tomatoes, a občinstvo je precej bolj zadržano s 63 odstotki. Pohvale si zaslužijo animacija, akcijski prizori in številne reference na izvirne igre, vključno z glasbo, ki bo razveselila dolgoletne oboževalce.
Največ kritik leti na plitvo zgodbo in dvomljive odločitve pri karakterizaciji likov, kot je Lady, ki v animaciji deluje kot povsem druga (in veliko bolj nezrela) oseba. Sporne so tudi teme, kot je ideja, da demoni niso nujno zlobni in lahko ustvarijo ljubeče družine – kar spominja na prikaz orkov v Amazonovih Prstanih moči.
Serija služi kot izvorna zgodba Danteja, ki šele odkriva svojo identiteto. Johnny Yong Bosch, ki v igrah posoja glas Neru, sicer prepriča kot mlajši Dante, a osebno bi si želeli ogledati še kakšno dogodivščino bolj zrelega protagonista, kot smo ga videli v DMC5.
ELDEN RING NIGHTREIGN – COLLECTORS EDITION igra za PLAYSTATION 5
Tajska je bila razglašena za uradno partnersko državo sejma gamescom 2025, največjega dogodka v industriji videoiger na svetu, ki bo avgusta v Kölnu.
Organizatorji sejma gamescom, razstavnega središča Koelnmesse in združenje game so v sodelovanju z tajskim Oddelkom za promocijo mednarodne trgovine (DITP) podpisali dogovor o partnerstvu.
Kot uradna partnerska država želi Tajska okrepiti svojo vlogo kot privlačna destinacija za razvoj videoiger, e-športa in digitalne ustvarjalne industrije. Poleg tega bo uvedla davčne spodbude za tuje studie in programe financiranja za domače razvijalce, s poudarkom na zgodbah, oblikovanju likov, animaciji in e-športu. Letošnja združitev sejmov gamescom asia in Thailand Game Show, ki se bo v prihodnje odvijal v Bangkoku, potrjuje rast Tajske kot vodilnega središča za videoigre v jugovzhodni Aziji.
Stojnica: Plaion, Halle 9
S tržnim obsegom približno 1,3 milijarde USD (1,1 milijarde EUR) je Tajska ena izmed desetih največjih in najhitreje rastočih trgov v Aziji. Videoigre igra skoraj 32 milijonov Tajcev, kar je skoraj polovica prebivalstva. Tajska ima močno indie sceno, ambiciozne razvojne studie in rastočo infrastrukturo.
Gamescom 2025 bo potekal med 20. in 24. avgustom 2025, z začetnim dogodkom Opening Night Live 19. avgusta.
ELDEN RING NIGHTREIGN – COLLECTORS EDITION igra za PLAYSTATION 5
Le teden dni pred Nintendo Switch 2 Direct, kjer bo Nintendo razkril prihodnost svoje konzole, je podjetje napovedalo še eno klasično Nintendo Direct predstavitev, namenjeno izvirnemu Nintendo Switchu. Dogodek bo potekal danes, 27. marca ob 15.00 po slovenskem času, trajal bo 30 minut in bo osredotočen izključno na prihajajoče igre za Nintendo Switch.
Nintendo Switch 2 ne bo vključen v predstavitev, saj bo vsa pozornost na novi konzoli namenjena Nintendo Switch 2 Direct, ki bo na sporedu 2. aprila.
To bo verjetno ena zadnjih večjih predstavitev pred prehodom na novo generacijo. Ostaja tudi vprašanje, katere igre bodo sploh razkrite – večji naslovi Nintendo verjetno bodo verjetno izšli na novi konzoli.Najverjetneje bomo videli igre tretjih razvijalcev, predelave in nove izdaje.Nintendo Direct bo kot običajno na voljo v živo na YouTubu, kasneje pa tudi kot VOD posnetek.
Tune in tomorrow, March 27th, at 7 a.m. PT for a livestreamed #NintendoDirect, featuring around 30 minutes of upcoming games for Nintendo Switch. There will be no updates about Nintendo Switch 2 during this presentation.
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.