Connect with us

Oprema

Preizkušamo Logitech G303 Daedalus Apex

Published

on

Doba LED osvetljave

Skoraj zagotovo lahko rečemo, da smo danes, vsaj kar se tiče računalniških periferij, namenjenim gamerjem, v dobi “ledic”. Razer je nekako začel to barvno revolucijo s svojo linijo “chroma” opreme. Temu pa so sledile tudi druge firme in sedaj imamo na izbiro široko paleto različnih mišk, tipkovnic in celo podlag za miško z LED osvetljavo. Čeprav rahlo kasneje pa se je LED navalu pridružil logitech z svojo miško G 303

Pakiranje in zunanjost miške.

Miško dobimo v preprosti embalaži, ki ni ravno dih jemajoča. V njej najdemo miško in vse potrebne “papirje”. Miška ima v Sloveniji kar triletno garancijo, napram dvoletni, ki jo ponuja logitech sam. Sama miška je sestavljena iz kakovostnih materialov in glede na velikost je kar težka pri 127g s kablom. Če smo pri temu lahko omenimo absurdno debel kabel, katerega je verjetno skoraj nemogoče prerezati z navadnimi škarjami in je težek kar 40g. Miška sama ima standardnih 5* gumbov s kvalitetnimi stikali, z dodatnim gumbom, ki omogoča menjavo DPI nastavitev miške, kot jih nastavimo sami. Opozorili bi le na to, da je miškin kolešček trši od standardnih, ima pa v zameno več zarez. Material je plastičen in LED osvetljava se nahaja ob zadku miške na straneh in na logotipu. LED osvetljava je zelo kvalitetna, nastavitev le te pa lahko nastavimo v Logitech Gaming Software.

Tu pa je glavna “specifika” te miške in sicer njena oblike. Čeprav je oblika na prvi pogled standardna ima miška ob straneh, nad LED osvetljavo izbočen rob, ki sledi v hrapavo plastiko na kateri imamo palec. To je za uporabnika lahko zelo moteče, zlasti če imate večje roke. Za ti. “palm grip” pa miška sploh ni udobna. Center mase je na sprednjem delu miške, kar pomeni da zadek rahlo drsi, vendar to ni moteče. Logitech, kot na vseh drugih gaming miškah, na svoji G303 uporabi standarne teflonske nogice, ki omogočajo gladko drsenje na različnih podlagah.

Senzor

Poleg LED osvetljave je pri miški zagotovo glavna točka njen senzor. Logitech je pri nadgradnji G302 poleg LED osvetljave spremenil mišku tudi senzor in sedaj vsebuje PMW3366. Ta optični senzor je pogosto omenjen med najboljšimi, če ne kot najboljši senzor, ki ga lahko najdemo na miškah. V praksi to pomeni DPI, ki ga lahko poljubno nastavimo med 200 in 12,000 DPI. Seveda je DPI tako visok naravnost absurden in hitrost kurzorja se bo nevarno približala svetlobni hitrosti, je pa senzor ne glede na DPI izjemno natančen in brez zaznavnih napak. Osveževanje je nastavljeno pri standardnih 1000hz.

Pohvaliti je potrebno tudi ti. lift-off distance, ki je absurdno nizek. Miška neha slediti skoraj nemudoma, ko jo dvignemo s podloge. To višino lahko še nadaljno znižamo s kalibracijo, bodisi obstoječimi za Logitech podloge ali tako, da miško premikamo v figuri 8 dokler nam jo LGS ne skalibrira. Takrat postane lift-off distance tako majhen, da je miško kdaj potrebno znova skalibrirati zaradi obrabe nogic in zlasti na podlagah blaga zaradi iregularnosti, ki so pojavijo z redno uporabo. Skratka, fenomenalen senzor, ki zadovolji še najbolj občutljive igralce.

Logitech Gaming Software

Uporaba raznih programov je dan danes pri miškah neizbežno, logitech, tako kot druge firme ponuja “all-in one” program Logitech Gaming Software (LGS), v katerem lahko upravljamo z našo miško. Na osnovni strani lahko nastavimo, kam miška shranjuje nastavitve (bodisi na miško ali na PC. Bolj zanimive so sledeče strani, na drugi lahko nastavimo kakšno funkcijo bo imel posamezen gumb na miški glede na izbran profil (največ 3), DPI miške, koliko različnih DPI nastavitev lahko uporabimo z uporabo DPI gumba in hitrost osveževanja miške. Vsem gumbom lahko pripišemo različne funkcije od osnove “nazaj”, do kopiraj in celo makrov. Software tudi samodejno zazna katero igro igramo in samodejno izbere “primeren” profil, vendar ne naredi ničesar, kar v večini primerov ne moramo sami preko nastavitev v igri sami in predlagamo da se tega ne poslužujete.

Na tretji strani se nahajajo nastavitve za LED osvetljavo. Izberemo lahko kateri deli miške naj so osvetljeni z dvema načinoma: “color cycle”, ki menja barve na barvnem krogu in “breathing”, ki nastavljeno barvo postopoma premika iz temne proti svetli, kot da bi ta dihala. Nastavimo lahko tudi svetlost (ki pa tudi na najvišji nastavitvi ni najbolj svetla) in hitrost učinka (ta ponuja dosti bolj širok spekter nastavitev od zelo počasno do izjemno hitro). Če imamo drugo Logitech periferjo z LED osvetljavo (npr. G633 Artemis Spectrum in G810), lahko osvetljavo sinhroniziramo med njimi.

Četrta stran vsebuje že prej omenjeno kalibracijo senzorja. Zadnja stran pa nam omogoča da sledimo svojim klikom na miški. Ne ravno najbolj uporabna funkcija a ne povzroči nobene škode.

Splošni vtisi in končno mnenje

Med uporabo v igrah je miška natančna in zanesljiva. Zagotovo ne najbolj primerno za tiste, ki nujno potrebujete izgovore zakaj strel ni zadel, saj ne boste morali več kriviti svoje miške. Primerna je tako za streljačine, kot MOBA igre, (MMO)RPG-je, brskanje po internetu, karkoli vam srce poželi. Teža same miške je na srečo tako nizka (saj je ⅓ teže v kablu), da ne povzroča nobene utrujenosti tudi po izjemno dolgi uporabi. LED osvetljava je pokrita med uporabo miške, kar povzroči da se kdaj vprašamo zakaj je pravzaprav res potrebna, a to je problematika pri vseh miškah, ki jo imajo. Skupaj s primerno podlago je to ena najboljših, če ne najboljša miška trenutno na trgu in huda konkurenca miškam drugih proizvajalcev.

A problem je, da miška enostavno ni primerna za vse. Je primer miške katero je NUJNO treba preizkusiti pred nakupom, saj izjemno specifična oblika lahko predstavi nepremostljivo oviro za uporabo. Če bo Logitech morda izbral bolj primerno obliko, ali dal prednost funkciji in ne estetiki bi lahko govorili o eni najboljših mišk ne le trenutno na trgu, ampak vsega časa gaming mišk. Žal pa ta problem pomeni da miško enostavno ni mogoče predlagati za vse. Cena je 70€, cenejše od Logitechove najdražje gaming miške, G502, ki pa ni ravno primerljiva z G303, ki je Mini Cooper napram Mercedes-Benzu G502. Je pa cenovno konkurenčna drugim miškam ponudnikov kot so Steelseries in cenejša od npr. Razer Deathadderja. Ni miška, ki je za vsakogar, vendar za tiste, katerim oblika sede, je ena najboljših izbir in za ceno, ki je za takšno kvaliteto tako izgradnje kot same tehnologije, razumljiva.

Continue Reading

Igre

PC igre prihajajo na PlayStation VR2 očala

Published

on

PlayStation je naznanil, da bodo njihova VR očala letos dobila podporo za igranje PC iger.

Pred kratkim je Sony naznanil več novosti za njihov VR sistem. Njihova najnovejša očala PS VR2 bodo po enem letu od izida namreč dobila kup novih iger in posodobitev. Med novimi napovedanimi igrami izstopata Metro Awakening in Legendary Tales.

Sony je od tem napovedal še kup drugih VR iger. The Wizards Dark Times Brotherhood in Arizona Sunshine 2 DLC sta zunaj že danes, medtem ko Wanderer: The Fragments of Fate – zanimiva igra skakanja skozi časovna obdobja in reševanja ugank, Zombie Army – standardna zombi streljačina in Little Cities: Bigger! – igra grajenja mest v stilu Cities: Skylines, prihajajo kasneje v letu.

Poleg vseh teh napovedi iger, pa je Sony na svojem blogu zapisal tudi sledeče.

“Z veseljem delimo novico, da trenutno testiramo priložnosti, da bi PS VR2 igralcem omogočili dostop do več PC iger in jim s tem podali še več izbire.”

Kako točno želijo to implementirati še zaenkrat ni znano. Najverjetneje bi šlo za poseben PlayStation zagajalni program, ki ga naložite na svoj PC in znotraj njega dobite dostop do izbranih PC iger. Povezava PS VR2 očal s SteamVR programom najverjetneje Sonyiju ni v interesu.

Podpora za določene PC igre bi naj prišla enkrat letos. S specifikacijami, ki jih VR2 ponuja – 4K zaslon, sledenje očem, 120 fps hitrostjo osvežitve zaslona in 110-stopinjskim vidnim poljem – bo s to potezo VR2 postal močna konkurenca v PC VR marketu.

Continue Reading

Oprema

Preizkusili smo pošasten Asus ROG STRIX SCAR 18!

Published

on

By

Je sploh mogoče narediti bolj zmogljiv laptop?

Na test so nam poslali ROG STRIX SCAR 18 gaming prenosnik, ki je prišel v čisto normalni, standard “gejmerski” škatli. Prvi opozorilni znak je bil, ko smo uzrli napajalno škatlo – le-ta je večja od dveh NUCov in bi za njo skorajda potrebovali orožni list. Druga je bil seveda sam laptop, ki je res velik (a istočasno v roki dosti lažji, kot smo pričakovali) in ima vse stranice polne prezračevalnih lukenj. No, popolnoma nas je pa odneslo, ko smo ga odprli in ga preizkusili v igrah – to je res mašina brez primerjave.

Specifikacije, da te kap

V notranjost prenosnika je Asusu uspelo stlačiti i9 procesor 13. generacije z 8 zmogljivimi in 16 učinkovitimi jedri, 64GB najnovejšega DDR5 spomina, 4×4 PCIe SSD diske s hitrostjo 7 gigabytov na sekundo in nenazadnje grafično kartico Nvidia Geforce RTX 4090 s TDPjem 175W.

Next-gen hlajenje

Predvsem za optimalno delovanje slednje je potrebno imeti res impresivno hlajenje – to dosegajo s celo serijo dejanskih in nekaj marketinško obogatenih tehnologij – med njimi liquid metal hladilna tekočina na procesorju in grafični, ki vodi vročino po sedmih ločenih “vročih ceveh” do heatsinka oz. izmenjevalnika toplote. Ta poteka po celotni širini prenosnega računalnika, in iz katerega trije ventilatorji na obe stranici in predvsem zadnjo stran prenosnika odpihujejo vroč zrak. Kar zapletena zadeva, a deluje.

Cena zmogljivosti? Glasnost.

Tako pri igranju in zahtevnih opravilih na računalniku enkrat nismo doživeli upočasnitve zaradi pregrevanja – je pa res, da to ni Macbook, ki bi bil sorazmerno zmogljiv in brezslišen, SCAR pri igranju iger preklopi v Game mode in poveča hitrost vrtenja ventilatorjev, ki pohendlajo vročino, a so občutno glasni.

No, tu moram izpostaviti, da prenosnik NI neprestano glasen. Ko scrollamo po Redditu, gledamo videe na YouTube ali se pogovarjamo na Discordu in ga ne obremenjujemo pretirano, se vklopi Silent način in je prenosnik čisto tih ter se sliši le zvok iz zvočnikov. Le-ti imajo celo serijo certifikatov in funkcij (Dolby Atmos, Hi-Res, AI izenačevanje šuma) in so čisto dovolj za gledanje kakšnega streama ali filma, glasni so več kot dovolj in tudi nizki toni so sprejemljivi, pri igranju pa so pač neuporabne, saj se vklopi “turbina” na hlajenju in je za zvok treba fizično priklopiti slušalke.

Povezljivosti je več kot dovolj

Če smo že pri povezljivosti – je le-te dovolj, in sicer:

  • Dva USB 3.2 Gen2 tip A,
  • dva USB tip C (en od teh tudi napaja prenosnik z do 100W), en od teh s podporo Thunderbolta 4 en pa “le” USB 3.2 Gen2 s power inputom do 100W in outputom do 5V 3A,
  • 3.5mm TRRS jack za headset
  • RJ45 za ethernet z 2.5G hitrostjo in seveda
  • HDMI izhod z 2.1 podporo

Pri tej je treba izpostaviti, da smo trenutno še v obdobju, ko je A konektorjev ogromno in to, da sta oba “ta velika” konektorja na strani, kjer desničarji imajo miško, ki se neprestano mlati v priklopljene kable, res ni optimalno. Vedno so mi bile všeč opcije z IO povezavami na zadnji strani, a razumem, da je nekje treba odpihovati vroč zrak.

Gejmerski design

Tudi sicer design zame osebno preveč kriči “gamer”, a okusi so različni. Drugim verjamem, da bodo ostri robovi, RGB osvetljeni logotipi na pokrovu in na spodnjem robu ohišja, kot tudi RGB nastavljiva tipkovnica najboljša stvar ever.

Vse lučke so seveda popolnoma nastavljive in jih je možno povezati za uniformno barvno podobo in efekte, aja pa tudi ugasnemo jih lahko čisto vse. Pomembno za izpostaviti je tudi samo plastično površino, ki je narejena iz malce prosojnega materiala, ki pokažejo notranjost komponent – le-ta je super kul kot zanimiv efekt, a se na tej teksturi res vidi vsak madež in odtis rok. 

Resnično izjemen ekran

A v vsakodnevni uporabi je design manj pomemben, kot to v kaj dejansko gledamo – in tu ima SCAR 18, kot pove že ime, vgrajen izjemno velik in res zmogljiv Nebula ekran, ki se ponaša z 240 Hz hitrostjo osveževanja, prikazovanjem 100% DCI-P3 barvnega spektra in 500 nitov svetlosti, vse to na ekranu 2560x1600px v 16:10 razmerju. Seveda ima podporo vsem aktualnim tehnologijam – Dolby Vision, Pantone Validated certifikat, G-Sync in seže skorajda od roba do roba ter tako zagotovi res impresivno izkušnjo.

Brez heca, ta monitor je (po mašineriji znotraj njega) moj najljubši del  STRIX SCAR 18, saj je dovolj velik, da si sploh nisem želel priklopiti ločenega ekrana, specifikacije boljše od najbolj high-end gaming monitorjev in res kvaliteten prikaz barv.

Največje razočaranje

Medtem sem bil pa razočaran s tipkovnico. Le-ta je navadna “chiclet” prenosniška, s petimi dodatnimi makro tipkami in ni nič posebnega, razen osvetlitve ter vgrajenih efektov, seveda. Naj bi uporabljala neko posebno Overstroke tehnologijo, da prej registrira klik, a jaz osebno nisem opazil razlike. Tudi touchpad je sprejemljiv – dovolj velik in s stekleno zgornjo površino, a razume se, da boste pri takem prenosniku uporabljali namensko miško. Za res zasoljeno ceno STRIXa sem pričakoval več.

Narejen za igre

Tega pa ni mogoče povedati za končno zmogljivost v igrah, saj je bila le-ta izjemna. Postavili smo stress test situacijo, in sicer najnovejši Call of Duty: Modern Warfare 3 na najvišjih možnih nastavitvah in istočasno streamanje na YouTube z OBS ter še istočasno ločene poglede s TikTok studiem. S povezanimi miškami, studijskimi mikrofoni, USB capture karticami in še – pa ni bilo zaznati ene same upočasnitve, laggiranja, kakršnekoli neodzivnosti. Računalnik je delal, kot da ga ne mučimo namerno.

Tudi v vseh drugih igrah je bila izkušnja gladka – le v CS2 je tu in tam FPS nepojasnjeno padel iz zgornje omejitve 239, kar bi pa pripisal  igri bolj, kot čemurkoli drugemu, saj teh težav ni bilo v nobeni drugi igri. Če navedemo še nekaj benchmarkov – je pri 2K resoluciji:

  • Counter Strike 2 povprečno 360 FPS,
  • Cyberpunk 100 FPS
  • Rainbow 6 Siege 440 FPS.

Pač, pošast, ki bo v večini primerov brez težav nadvladala še tako zmogljivo igro in visoke nastavitve.

Aja, pozabil sem na 90Wh baterijo v notranjosti – le-ta zdrži 14 ur na economy načinu in cca 7 pri normalni uporabi iz igre, v igri pa itak ne priporočamo igrati.

Pod črto? Zmogljivost namiznega računalnika, v laptopu, z vgrajenim monitorjem in periferijo.

Sedaj sem govoril zadnjih deset minut o res impresivni zmogljivosti STRIX SCAR 18. Če vam pa to ni dovolj, se je treba spomniti, da to ni kišta s 30 kilogrami, ampak je na koncu ves  ta “horsepower” skrit v škatli z le nekaj več kot 3 kilogrami, ki jo brez težav spravimo v nahrbtnik in ki že vključuje vrhunski monitor.

Potem boste rekli, “glej kako je drag”, ampak poizkusite sestaviti gaming računalnik s takšnimi specifikacijami, dodajte tako kvaliteten monitor, komplet periferije in vam lahko povemo, da bo kar težko upravičiti, kaj naredi kišto toliko boljšo – pa za transport recimo na lanparty rabite avto, ne vrečke. In to, to bi moralo biti dovolj.

Continue Reading

Oprema

Na družbenih omrežjih že krožijo prve fotografije novega PS5

Published

on

Do izida slim verzije konzole PlayStation 5 je še nekaj tednov, vendar se zdi, da so nekateri igralci posodobljeno konzolo že dobili v roke. Na vrsti slik, objavljenih na omrežju X (nekdanji Twitter), si lahko ogledamo, kako se posodobljena konzola razlikuje od svojega debelejšega predhodnika.

Zdi se, da bo imela nova konzola PS5 v primerjavi s prvotno konzolo nekoliko manjše dimenzije. Ne le, da je tanjša od standardne konzole PS5, ampak je tudi nekaj centimetrov krajša. Kljub tanjši zasnovi se zdi, da so na zadnji strani naprave ohranjeni enaki priključki kot pri predhodniku, vključno s priključkom HDMI, dvema priključkoma USB, priključkom za napajanje in priključkom za ethernet.

Slike tudi potrjujejo govorice, da bo snemljiv čitalec optičnih diskov za novo konzolo PS5 med nastavitvijo zahteval internetno povezavo. Na eni izmed fotografij, ki jih je naložil uporabnik @phantompainss, je prikazano obvestilo, ki se glasi: “Ne morete uporabljati optičnega pogona. PS5 morate povezati z omrežjem, da bi lahko optični pogon registrirali v PS5.” Neprijetna novica, a govorice kažejo, da bo treba konzolo z optičnim pogonom povezati le enkrat.

Prvotna objava uporabnika @phantompainss je bila že izbrisana, vendar je podoben niz slik, ki jih je objavil uporabnik @Zuby_Tech, še vedno na voljo na platformi.

Sony namerava novo konzolo PS5 izdati nekje novembra, vendar podjetje še vedno ni potrdilo točnega datuma začetka prodaje.


FINAL FANTASY XVI PLAYSTATION 5

79,99 €

Continue Reading

Oprema

Kako postaviti domači strežnik?

Published

on

By

Ste se kdaj vprašali, kaj je sploh potrebno, da vaša igra Fortnita, Counter Strika, Overwatcha, Valoranta sploh poteka?

To ni en Raspberry Pi ampak je nekaj bistveno, bistveno več. Danes vam bomo pokazali kako si lahko postavite svoj gaming server, svoj network, svoj NAS in še mnogo, mnogo več. Bi imel/a svoj server za igre, datoteke in še kaj?

Sestavljamo 72TB domač strežnik z Unraid!


EK-Nucleus AIO CR360 Lux D-RGB

233,07 €

Continue Reading

Oprema

PS5 Slim: Sonyjeva nova konzola s priloženim diskom in višjo ceno

Published

on

Sony je včeraj na blogu razkril novo zasnovo konzole PS5. Je tanjša in lažja, ima 1 TB prostora za shranjevanje podatkov in snemljiv disk. Podjetje je potrdilo, da bo to nova oblika modelov PS5 tudi v prihodnje. Prejšnja zasnova bo postopoma ukinjena, ko bodo prodani vsi razpoložljivi modeli. Nova tanka različica PS5 bo v druge države poslana v mesecih, ki bodo sledili novembrski izdaji v ZDA.

Novi PS5 je v primerjavi s prejšnjimi modeli zmanjšal prostornino za več kot 30 %, težo pa za 18 % in 24 %. Najbolj zanimiva sprememba nove zasnove je prej omenjeni snemljivi pogon za diske Blu-Ray. V preteklosti so lahko kupci izbirali med standardno konzolo PS5 in digitalno različico, ki je zaradi nižje cene v celoti odstranila pogon za diske.

Slika: Sony

Sony je v svoji objavi povedal, da lahko tisti, ki kupijo novo konzolo samo za digitalno tehnologijo, priloženi diskovni pogon kupijo za 119,99 EUR. Novemu modelu PS5 bo že priloženo vodoravno stojalo, a navpično stojalo, združljivo z vsemi modeli PS5, se bo prodajalo ločeno za 29,99 EUR.

Priporočene maloprodajne cene novega modela PS5 v Evropi znašajo 549,99 EUR za PS5 z diskom Ultra HD Blu-ray in 449,99 EUR za PS5 Digital Edition.


PlayStation PS5 C Chassis + FC24 VCH

499,99 €

Continue Reading

Oprema

5 glavnih nadgradenj v igri EA Sports FC 24

Published

on

By

Oglej si video, kjer predstavljamo 5 glavnih nadgradenj v igri EA Sports FC 24, ki kažejo na to, da razvijalci niso zgolj spreminjali številke v logotipu in dodajali mikrotransakcij.

Med glavnimi nadgradnjami so dinamični vremenski in igriščni pogoji, izboljšave v Ultimate Team načinu, karierni način, ki se primerja s konkurenčno igro Football Manager, realistično gibanje igralcev s HyperMotionV tehnologijo ter nadgradnje spletnega igranja, vključno s crossplay in možnostjo igranja s prijatelji. Igralci bodo tako lahko doživeli bolj realistično in napredno izkušnjo virtualnega nogometa, kar predstavlja pomemben korak naprej v svetu nogometnih videoiger.

Poleg tega gre izpostaviti posebno promocijo za nakup PlayStation 5 C različice in igre EA Sports FC 24, ki jo ponuja Big Bang – več o tem pa najdete na povezavi.


EA SPORTS: FC 24 igra za PLAYSTATION 4

79,99 €

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno