Poveži se z nami

Oprema

Preizkušamo Steelseries Apex M800

Samo Zavašnik

Objavljeno

v

Apexovo serijo nizkoprofilnih tipkovnic sem si že ogledal v preteklosti, in sicer sem imel možnost preizkusiti RAW model, ki je najcenejši v tej seriji. Razen relativno cenenega občutka izdelave nisem imel večjih pripomb in jo priporočil posameznikom, ki jim mehanične tipkovnice pač ne odgovarjajo. No, sedaj imam pa na mizi najbolj cenovno zasoljeno različico, in sicer model Apex M800. So izboljšali pomankljivosti njene manjše sestre in ali so dodali kaj pametnega poleg RGB lučk? Počakajte in izvedeli boste.

Embalaža je preprosta, a funkcionalna in vsaj name naredi vtis s svojim nevsiljivim designom. Podobno je tudi z notranjostjo škatle – saj v njej najdemo le navodila za uporabo, zamenljive gumijaste nogice za na spodnjo stran tipkovnice, ki nam pridejo prav ob preferenci večjega naklona tipkalne površine, in seveda tipkovnico samo. Nič CD-jev, debelih navodil v sto in enem jeziku, niti pa ni notri rezervnih oz. dodatnih tipk, orodja za odstranjevanje tipk ali morebitnih adapterjev. Dosedaj zelo okleščena predstavitev, kar je za izdelek, ki je postavljen v luksuzno kategorijo gaming tipkovnic, sila presenetljivo, in tega ne mislim v dobrem pomenu besede.

Ko smo jo prvič vzeli iz škatle nas je znova presenetila velikost izdelka. M800 na mizi tako zavzame skoraj dvakrat toliko prostora kot običajna mehanična tipkovnica s 104 tipkami. To je predvsem zaradi designa celotne serije tipkovnic Apex, ki niso standardno utilitarne in simplistične, marveč imajo, kako bi temu rekli – pa ja, imajo obline. Te bodo enim všeč, drugim pač ne, vendar meni osebno ta dodaten karakter tipkovnice kar ustreza in kaže na to, da se je Steelseries dejansko potrudil pri designu in gledal na malenkosti, ki morebiti drugim proizvajalcem niso tako pomembne. 

Večidel prostora na mizi zavzame stalno vključen naslon za roke. Ta na prvi pogled nima neke uporabne funkcije, vendar ob daljši uporabi opazno pomaga zmanjšati napor na roke ter zmanjša verjetnost nastanka sindroma karpalnega kanala. Izdelava tako naslona za roke kot tudi vseh drugih elementov tipkovnice je iz trde teksturirane plastike. Pri namernem zvijanju tipkovnice po dolžini se zvija bolj kot konkurenti, vendar tega nikoli ni bilo opaziti pri normalni rabi. Edina stvar ki ni teksturirana in je gladka so same tipke.

Sama izkušnja teh je drugačna. Drugačna je od Ap ex RAW, kjer sem imel občutek da moramo za vsak klik fizično prebiti membrano da ga uspešno registrira; in drugačna od na Cherry MX osnovane mehanične tipkovnice. S tem nikakor ne mislimo, da je slaba, prav nasprotno – meni je z nizkim uporom 45 gramov, linearnim mehaničnim delovanjem ki sliči na MX Red in izjemno majhno razdaljo milimetra in pol potrebno za registracijo klika sila povšeči, saj sem lahko po uvodnem navajanju tipkal hitreje. Pri Steelseriesu pravijo, da je M800 najhitrejša mehanična tipkovnica na svetu, in glede na mojo izkušnjo s QS1 switchem v notranjosti, ki naj bi imel življenjsko dobo 60 milijonov klikov, in dvojedrnim procesorjem ki lahko naenkrat registrira več kot 250 klikov, je to prav mogoče.

Če smo že pri tipkah je nujno omeniti osvetlitev tipk. Kot ste dosedaj lahko že ugotovili iz videa, je ta nastavljiva na celoten RGB barvni spekter, torej nekaj več kot 16 milijonov barv. Pa kaj, si mislite – v tem cenovnem razredu ima že marsikatera tipkovnica primerljivo RGB osvetlitev, a to da razlika obstaja je očitno. Na Apexu je popolnoma enakomerna in ne prihaja do svetlejših in temnejših con niti na posameznih tipkah, niti na celotni osvetlitvi tipkovnice. Razlog za to je izdelava QS1 switcha tako, da je LED lučka na sredini mehanizma, ki se nato enakomerno širi na vse strani posamezne tipke. Steelseriesova pozornost do detajlov na M800 se pa najbolj kaže v tem, da so šli pobarvat posamezna ohišja tipk na belo barvo, ki služi kot difuzor da se barva bolj enotno preliva.

Nadaljujemo še malo s tipkami – na stran so tako pri proizvajalcu uvrstili šest na karkoli na svetu nastavljivih makro tipk. Z njimi lahko odpiramo programe, zaporedja s premori med tipkami kar pride prav pri MMORPG igrah, za zaganjanje skript, nadzorovanje programov za npr. livestreamanje in še in še. Te je mogoče nastavljati v programski opremi Steelseries Engine 3, ki je dobro narejen, pregleden in uporaben – skratka, ga med vsakodnevno uporabo ne opazimo, kar je največji kompliment, ki ga lahko sploh damo storitvi. Prav tako praktično je tudi upravljanje z RGB nastavitvami – te lahko po meri nastavljamo na kakršnekoli vzorce, prilagajamo lahko after click animacije, meni najbolj praktično pa je, da lahko uvažamo celotne profile in tako uporabimo nenormalno dobre kombinacije iz raznoraznih forumov na spletu.

Vse pa ni tako rožnato, kot je bilo to slišati dosedaj – moti vključitev sicer dvoportnega USB 2.0 huba, torej dobimo na tipkovnici za 200 € z RGB osvetlitvijo in dvojedernim ARM procesorjem dejansko 15 let staro tehnologijo? Niti se mi ne zdi dovolj strukturno trdna, saj se vse preveč zvija ob namernem preverjanju trdnosti, če pa že težim glede malenkosti pa naj dodam še, da ni dovolj možnosti nastavitve naklona – razlika ob uporabi drugih čepkov je pol centimetra kar ne spremeni bistveno ergonomije. Tu se pa pripombe tudi končajo – pod črto lahko povem, da je solidna tipkovnica brez katastrofalnih napak in je kot nalašč primerna za gamerje ki hočejo top of the line izdelke, imajo pa radi krajši hod tipk.

Nadaljuj z branjem
Klikni za komentiranje

Pusti komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Oprema

Prednaročila za PS5 ponovno podirajo rekorde

Žan Zupančič

Objavljeno

v

V samo 12. urah so v ZDA prednaročila za PlayStation 5 presegla prodajo PlayStation 4 v njegovih prvih 12. tednih.

Odkar je bilo napovedano, da bosta PlayStation 5 in Xbox Series X konzoli izšli le nekaj dni drug od drugega, sta Sony in Microsoft izvedla vrsto strateških potez v upanju, da bosta okrepili prodajo. Nenehno se je promoviralo o funkcijah posameznega sistema, kot tudi o strateških potezah vsakega podjetja za zagotovitev prodaj.

Na primer, ko je Microsoft v začetku tega leta kupil Bethesdo in si s tem zagotovil kup priljubljenih igralskih franšiz (Fallout, Dishonored, Elder Scrolls…). Zdaj, ko nas do prihoda novih konzol loči le še mesec dni, so se po vsem svetu odprla prednaročila in številke so v nekaterih primerih osupljive.

PS5 in photos: our first look at Sony's next-gen console - The Verge

Reuters poroča, da je Sony v ZDA v prvih 12. urah vnaprej prodal toliko konzol PlayStation 5, kot je prodal PlayStation 4 konzol v prvih 12. tednih skupaj po njegovem izidu.

Glede na tovrstno povpraševanje po najnovejši igralni konzoli je Sonyjev izvršni direktor opozoril, da na dan prodaje verjetno ne bodo izpolnjena vse prednaročila. PS4 je v svoji življenjski dobi prodal več kot 100 milijonov konzol, Sony pa si to številko z najnovejšo konzolo prizadeva preseči.

Ker ni videti konca situacije s COVID-19, nakup PlayStation 5 in Xbox Series X ljudem ponuja zabavo in socialno interakcijo, ki jo v takšnih časih potrebujejo. Kar pomeni, da je velik del prednaročil lahko tudi posledica letošnjih razmer socialnega distanciranja. Vsekakor se po teh napovedih Sonyiju obeta odličen začetek nove generacije igralnih konzol.


Vroča ponudba za gamerje

https://www.bigbang.si/upload/catalog/product/680531/ps5-digital-1_5f6b3a2a3c85b.png

PlayStation 5 Digital

399,99 €

Nadaljuj z branjem

Oprema

AMD razkril novo serijo grafičnih kartic

Rok Gumzej

Objavljeno

v

AMD je uradno razkril tri nove grafične kartice, ki vse podpirajo 4K resolucijo in sodobno tehnologijo Ray Tracinga. Prihajajo Radeon RX 6800, RX 6800 XT in RX 6900 XT, znana tudi kot AMD Big Navi.

Podobno kot Nvidia je tudi AMD izdal 3 nove kartice. Eno nižjega cenovnega razreda (RX 6800) za 579$, eno srednjega razreda (RX 6800 TX) za 649$ in eno dražjo za absolutne navdušence (RX 6900 XT) za 999$.

Prvi dve sta cenovno zelo blizu Nvidia seriji, tretja AMD Big Navi pa je kar 500$ cenejša od Nvidiine RTX 3090. Treba pa se je seveda zavedati, da so to cene njihovih AMD originalnih različic kartice, različice drugih proizvajalcev, ki bodo prišle na prodajne police, bodo verjetno dražje. Specifikacije posamezne kartice najdete spodaj.

AMD Radeon RX 6800AMD Radeon RX 6800 TXAMD Radeon RX 6900 XT
Procesne enote (CU)607280
Grafični pomnilnik16GB16GB16GB
Pomnilniško vodilo256 bit256 bit256 bit
Cena579$649$999$

Po dosedanjih podatkih se kartice tudi na področju zmogljivost brez težav kosajo z letošnjo RTX serijo Nvidie. Njihova najmočnejša kartica obljublja igranje Doom Eternal igre celo s 169 sličicami na sekundo, četudi igra teče v 4K resoluciji.

V svoji predstavitvi je AMD prikazal primerjavo testiranja s konkurenco (primerjave zgoraj). Po njihovih besedah se AMD-jeva serija 6000 z lahkoto kosa s serijo Nvidia 3000. Spodnji grafi prikazujejo njihove primerjave konkurenčnih kartic pri ločljivost 1440p in 4K. Pomembno je izpostaviti, da je AMD svojo 6800 kartico primerjal z lansko RTX 2080 Ti, ne z letošnjo RTX 3070.

AMD je letošnjo bitko grafičnih kartic očitno vzel resno, saj lahko po njihovih podatkih vidimo, da kartice v večini primerov omogočajo par sličic na sekundo več kot Nvidia. Kako se bodo nove kartice odrezale v rokah igralcev pa bomo izvedeli 18. novembra, ko na prodajne police prihajata RX 6800 in RX 6800 TX. Nekoliko kasneje, 8. decembra, pa se jim pridruži še RX 6900 TX.


Vroča ponudba za gamerje

https://www.bigbang.si/upload/catalog/product/611268/thumb/611268-611268-1_5da864926cc50_640x640r.jpeg

AMD Ryzen 5 2600 procesor z Wraith Stealth hladilnikom

188,99 €

Nadaljuj z branjem

Oprema

Xbox morda dobi svoj VR sistem

Žan Zupančič

Objavljeno

v

Ena od stvari, ki jih je Xbox sistem vedno pogrešal, je prisotnost VR očal. Za razliko od PlayStation igralcev, ki imajo svoj PlayStation VR in PC igralcev, ki lahko igrajo na različnih VR sistemih (Oculus, Vive, Index,..), oboževalci Xboxa še nikoli niso imeli priložnosti, da bi svoje igre doživeli v navidezni resničnosti. A nove informacije kažejo, da bo VR morda končno prišel tudi na Xbox.

Microsoft Flight Simulator bo namreč kmalu dobil podporo za VR, vendar se zdi, da ta ne bo nujno izključno samo za PC. Glede na informacije, ki jih je MFS izdal, bi Xbox Series X lahko celo dobil prvi VR set naslednje generacije. Igralec Cygnifick je namreč na MS FS forumu objavil, da je v datotekah igre našel več sklicev na Scarlett_VR. Project Scarlett je namreč bilo delovno ime za Xbox Series X konzolo preden je ta bila uradno napovedana.

Xbox VR

Xbox Series X je za podpiranje VR sistema zagotovo dovolj zmogljiv, vprašanje je samo, ali je razvoj nove tehnologije vreden Microsoftovega časa. Zdaj, ko je Microsoft kupil Bethesdo in s tem pridobil dostop do priljubljenih gaming naslovov, se pojavi tudi upanje, da bomo katerega od njih videli celo skozi VR očala.


Vroča ponudba za gamerje

XBOX ONE X CONSOLE 1TB+ STEEP&THE CREW MICROSOFT

559,99 

Nadaljuj z branjem

Oprema

Posebne PS5 stranice že na voljo

Žan Zupančič

Objavljeno

v

PlayStation 5 bo omogočal menjavo stranic, da boste izgled konzole lahko prilagodili svojim okusom. Do izida konzole je še vedno slab mesec, a neuradni proizvajalci stranice že ponujajo za prednaročanje.

PlateStation5.com tako v svoji ponudbi za sedaj ponuja pet različnih barvnih kombinacij:

  • Limited Edition V1 Matte Black
  • Chromatic
  • Cherry Red
  • Jungle Camo
  • Indigo Blue

Kreativno poimenovan PlateStation5 je sprva želel izdati stranice le v črni mat barvi, a zaradi velika povpraševanja skupnosti so sedaj razkrili še 4 dodatne barve. Komplet stranskih plošč za PS5, ki bo vseboval hrbtno in sprednjo stranico bo uporabnika stal 39.99$. Na voljo so tako plošče za digitalno verzijo nove konzole, kakor tudi standardno edicijo.

Pri PlateStation5 opozarjajo, da gre za neuradne izdelke, ki nikakor niso povezani z znamko Sony, PlayStation ali PlayStation 5. Zdi se, da so vse slike za zdaj 3D upodobitve modelov brez dejanskih slik izdelka, ki še ne prikažejo dejanskega izgleda konzole. Dokler PS5 ne izide novembra, še ne moremo vedeti ali se bodo plošče prilegale ali ne. Na srečo PlateStation5 ponuja 10-dnevno vračilo, če z izdelkom niste zadovoljni.


Vroča ponudba za gamerje

PLAYSEAT TV STAND PRO 3S

199,99 

Nadaljuj z branjem

Oprema

Pričel se je zgodnji dostop za Amazon Luna

Žan Zupančič

Objavljeno

v

Amazon Luna, popolnoma nova storitev pretočnega igranja video iger, je uradno pričela s svojim zgodnjim dostopom. Podobno kot Google Stadia, tudi Luna ponuja dostop do video iger preko mesečne naročnine.

Za 5,99$ na mesec uporabniki z zgodnjim dostopom dobijo igralni kanal Luna+, ki vsebuje 50 iger. Luna bo dostopna na Fire TV, PC, Apple napravah in Androidu, čeprav slednji še ni na voljo. Za 49.99$ pa lahko naročniki kupijo igralni plošček, ki je zelo podoben Nintendovemu Pro kontrolerju. Brez skrbi, deloval bo tudi kateri koli drugi bluetooth kontroler.

Zanimivo bo videti, kako se bo Amazon Luna primerjala z drugimi storitvami za pretakanje iger. Lani je na primer izšla Google Stadia, ki je želela na gaming sceno naredili velik vtis, a ji to ni najbolje uspelo. Njena igralska knjižnica namreč ni imela pomembnih ekskluzivnih iger in je posledično težko našla občinstvo. Stadia je zato začela vlagati več truda v razvoj ekskluzivnih iger za svojo platformo, vendar se pozitivni rezultati tega ukrepa še niso pokazali. Tako kot Google ima tudi Amazon za sabo veliko denarja za razvoj te ponudbe, kaj bo pa z njim naredil, pa bomo videli v bodočih mesecih.

Kaj potem lahko pričakujemo od Lune? Očitno so se od Googlovega primera nekaj naučili, saj bo kanal Luna + vseboval kar nekaj močnih naslovov, med njimi Control, Sonic Mania in Yooka-Laylee ter Impossible Lair. Po navedbah Amazona bo storitev videla stalen tok novih vsebin vključno z igrami, kot sta Resident Evil: Biohazard in Assassin’s Creed: Valhalla. Zanimivo bo videti ali bo Luna lahko uspela tam, kjer se je Stadia zataknila.


Vroča ponudba za gamerje

XBOX ONE KONTROLER (črn)

69,99 

Nadaljuj z branjem

Oprema

PS5 bo samostojno optimiziral porabo ventilatorja

Žan Zupančič

Objavljeno

v

Ko je Sony razstavil nov PlayStation 5 in svetu pokazal kako nova generacija zgleda od znotraj, je prikazal tudi nov hladilni sistem, ki je en izmed glavnih razlogov za ogromno velikost konzole.

Sony namreč načrtuje v realnem času spremljati rabo hladilnega sistema pri posamezni igre in s pomočjo teh povratnih informacij optimizirati hlajenje in nadzor ventilatorja. “V prihodnosti bodo izšle različne igre, pri katerih se bodo zbirali podatki o vedenju APU [Accelerated processing unit],” pojasnjuje Ootori. “Na podlagi teh podatkov načrtujemo optimizacijo nadzora ventilatorja.

PS5 fan

Upravljanje toplote je ključni del vsake video igralske konzole. Sony je že ponudil video, ki razkrije velik ventilator s 120 mm premera in 45 mm debelosti. Slednji bo lahko usmerjal zrak na obe strani matične plošče. Nismo pa vedeli, da Sony načrtuje optimizacijo komponente na podlagi njene učinkovitosti med posameznimi igrami.

Ootori je poudaril, da je bil eden ključnih ciljev oblikovanja za PlayStation 5 zmanjšanje hrupa, ki ga konzola ustvarja. Hrup v konzolah pa ne prihaja samo od hladilnega sistema, ampak tudi od optičnega pogona strukturiranega v šasiji konzole. Po njegovih besedah so se ekipe pri razvoju PS5 s tema problemoma ukvarjale več let in na koncu prišli do oblike sedanje konzole, ki obe težavi naslovi.

Igralci bodo novo generacijo konzol lahko preizkusili že naslednji mesec.


Vroča ponudba za gamerje

Bigben PS4 Headset gaming slušalke

19,99 

Nadaljuj z branjem

Priljubljeno