E-športna evforija velikih “klasičnih” iger tipa Counter Strike, Dota in StarCraft pogosto pozablja, da je del nje tudi mehurček, ki se bolj asociira sicer s fizično izdajo teh športov, a vseeno predstavlja izjemno pomembno igričarsko skupnost, tj. svet simulacij dirkanja.
Bodisi ste navdušenec nad podivjano vožnjo čez drn in strn v Dirtu ali V-Rallyju, bodisi vam je všeč eksaktnost in milimetrska optimizacija dirkalne linije v F1, ste vzdržljivostni frik, ki mu virtualni Le Mans ne predstavlja težav in svoje popoldneve preživlja v rFactor 2, bodisi igrate Assetto Corsa, Project CARS 2, iRacing, Forza 7, Gran Turismo ali katero od drugih iger, ki nagovarjajo in navdušujejo enztuziaste nad motošporti.
Ključna skupna lastnost (skoraj) vseh teh je želja razvijalcev in igralcev, da se kakor je le mogoče približa pravemu dirkanju ter da je simulacija kolikor se le da realistična. Temu cilju se podredi tudi vse druge elemente igralne izkušnje – zelo pogosto igralci nizajo monitorje tako, da jim pokrijejo celotno vidno polje, kakopak ne igrajo na tipkovnici in miški ali še huje na kontrolerju, marveč sedijo v dirkalnem stolu ter vozijo bolid tako, kot bi ga v resničnem življenju, tj. z volanom in pedali. Tu in tam je na prestižnih tekmovanjih videti tudi posameznike, ki si za virtualno dirkanje nataknejo rokavice, čelado in še kaj.
Ti napori za dvigovanje stopnje realizma pa po drugi strani hitro postanejo pregrešno dragi in z razlogom predstavlja racing sim e-športni svet enega dražjih za vstop in kredibilno tekmovalno udejstvovanje – če drugega ne, je potrebno imeti vsaj spodoben račualnik oz. še bolj kot to – dirkaški volan.
Tu je izbire ogromno – najdejo se rešitve za le nekaj deset evrov, po drugi strani je moč iti v drug ekstrem ter postaviti hidravlično ploščad na kateri se dirka za simuliranje sil pri vožnji ovinkov ter zaviranju.
No, danes vam predstavljamo Logitechovo evolucijo izjemno popularnega volana G920, ki je postal skorajda default izbira za vse, ki so resni sim dirkači, a ki niso pripravljeni investirati več tisoč evrov v high-end sisteme tipa Fanatec. Pa se nakup nadgrajene verzije, tj. Logitech G923 splača in lahko upraviči nekaj več kot evrskega stotaka višjo maloprodajno ceno?
Prvi vtisi ob uporabi
Montiranje in priklop volana sta sicer nekoliko staromodna, saj v svetu, v katerem je v zadnjih nekaj letih vsaka stvar postala brezžična, je za delovanje potrebno povezati kar nekaj kablovja – vendar nič kritičnega. Verjetno je razlog za to morebitna zakasnitev pri brezžičnem posredovanju podatkov, a glede na to, da je ta celoten del povezovanja ter montaže na mizo oz. racing stol ostal identičen predhodniku, je bolj verjetno, da so le pustili na miru stvari, ki funkcionirajo takšne, kot so.
Design je prav tako zelo podoben predhodnikom – spremenilo se res ni skoraj nič že od izida G29 leta 2015. To pa seveda ne pomeni, da volan grd, zastarel ali cenen, saj Logitech G923 s kombinacijo brušenega aluminija, mat plastike in imitacije usnja okoli volanskega obroča izgleda kot se za ta cenovni razred spodobi.
TrueForce in kaj prinese
Naj bi pa pri Logitechu nadgradili nekaj pomembnih elementov notranjosti izdelka, s katerimi naj bi nadgradili izkušnjo vožnje. Prva njih je tehnologija TrueForce, na kateri proizvajalec tudi bazira celotno marketinško kampanjo. Verjetno to pomeni, da so povečali moč zobničastega pogona volana ali ga morebiti nadgradili z jermenastim ali celo direct-drive motorji?
Žal TrueForce ne pomeni nadgradenj v notranjosti, marveč predstavlja le pameten algoritem, ki bistveno hitreje programsko zajema večjo količino podatkov iz dirkalnih iger ter jih predaja sistemu za feedback. S tem bolj natančno simulira tresljaje na cesti. Žal morajo pa podporo implementirati razvijalci znotraj samih iger – kar pomeni, da je trenutno stanje le napol podpora iger, saj Gran Turismo Sport, Assetto Corsa Competizione in GRID popolnoma podpirajo TrueForce, medtem bi Dirt Rally 2.0 moral imeti implementirano le-to že od lanskega leta, a je v času pisanja tega članka še ni, medtem F1 2021 sploh ne podpira tehnologije.
Kaj pa TrueForce spremeni v praksi? Ko vozimo po ravnem terenu in enamomerno, se zdi, da je neprestano prisotnega malce več trenja in tihega brnenja, a ko “najdemo” luknjo na cestišču, ali še bolje pločnik, pa je čutiti neko vrsto topih pulzev ali udarcev izza volana – to pa je to. Morebiti bi lahko rekli, da omogoča tehnologija dirkaču več feedbacka s katerim lahko hitreje odreagira, a smo po nekaj minutah pozabili, da je tam in je izkušnja precej neimpresivna.
Je pa do velike nadgradnje prišlo pri pedalih – te so v preteklosti imele na dnu peno ter linearno vzmet, ki je skušala simulirati hidravlični pritisk. To, da je zagotovo najpopularnejši mod na Logitech dirkalnih volanih odstranitev te pene, priča o realističnosti. Pri G923 so znova zasnovali ta sistem z vgraditvijo progresivne vzmeti, ki postaja trša, bolj kot je stisnjena. Istočasno ne zahteva toliko pritiska, da dosežemo polno moč zaviranja kot na starih modelih, ter s tem predstavlja res odlično nadgradnjo.
Povzetek
Pod črto je Logitech G923 evolucija na že obstoječe, izjemno uspešne in resnično kvalitetne volane, ki so jim dodali nekaj funkcij, popravili nekaj napak preteklikov in s tem predstavlja v cenovnem rangu do pet stotakov verjetno najboljši nakup.
Kolekcija PlayStation 30th Anniversary Collectionpraznuje 30. obletnico izida prve konzole PlayStation in združuje preteklost s sedanjostjo.
Posebni modeli omejenih izdaj spominjajo na prvo konzolo PlayStation, ki je izšla 3. decembra 1994, in vključujejo tri pakete v središču katerih sta konzoli PlayStation 5 Pro in PlayStation 5 Digital Edition. Jubilejno obarvane samostojne možnosti bodo na voljo tudi za daljinski predvajalnik PlayStation Portal, plošček DualSense Edge in plošček DualSense.
Paketi za konzolo vključujejo konzolo, navpično stojalo in posebne zbirateljske predmete, kot so stilizirano ohišje kabelskega priključka, kabelske vezalke, nalepka, plakat in sponka.
Nostalgičen videz temelji na barvni paleti originalne konzole. Zasnova vsebuje različne odtenke sive barve, obarvane oblike na gumbih trikotnik, krog, x in kvadrat ter barvit logotip PlayStation s klasično rdečo, modro, zelenomodro in rumeno barvo.
Prednaročila za posebno jubilejno izdajo se začnejo 26. septembra.
PLAYSTATION 5 D Chassis (Slim) PS5 igralna konzola
Nedavno razkritje konzole PS5 Pro med spletno javnostjo ni vzbudilo navdušenja. Sonyjeva nova konzola obljublja natančnejšo grafiko z bolj gladko hitrostjo sličic pri 60 FPS, vendar za visoko ceno.
Tri glavne prodajne točke nove naprave so:
Nadgrajeni grafični procesor, ki ima 67 % več računskih enot kot trenutna konzola PS5, in 28 % hitrejši pomnilnik.
Še zmogljivejše sledenje žarkom.
In nova funkcija PlayStation Spectral Super Resolution, tehnika povečanja ločljivosti na podlagi umetne inteligence, ki uporablja tehnologijo strojnega učenja za zagotavljanje ostrejše slike.
Super izboljšave, toda koliko so vredne? Osnovna cena PS5 Pro v Evropi je 799,99 EUR in vključuje 2TB SSD, plošček DualSense in kopijo igre Astro’s Playroom, ki je prednameščena na napravi. Ne vključuje pa diskovnega pogona ali navpičnega stojala za konzolo, ki ju je treba kupiti posebej.
In to je verjetno tisti del, ki spletnemu občinstvu ni bil všeč. Odzivi so bili na vseh kanalih, kjer je bila objavljena napoved, podobni: ni vredno denarja.
“700 dolarjev brez navpičnega stojala in diskovnega pogona je noro,” je zapisano v komentarju, ki je bil najbolj podprt v videoposnetku tehnične predstavitve konzole PS5 Pro na YouTubu.
“Prosim, razložite:
$699 v ZDA
799 EUR v Evropi
Veste, da je evro trenutno bolj vreden od ameriškega dolarja?
To pošilja precej močno sporočilo …”
je belgijski pisec iger in strokovnjak za odnose z javnostmi BloodyGoodReviews komentiral na X.
V primerjavi s cenami po svetu je PS5 Pro, kupljen v EU, za približno 160 evrov dražji od ameriškega ekvivalenta in za približno 30 evrov cenejši, kot če bi ga kupili v Združenem kraljestvu.
Kljub temu nekateri viri trdijo, da bo PS5 Pro ob izidu 7. novembra vseeno uspešnica, saj so potrošniki že začeli naročati diskovne enote za svojo novo igračo.
PLAYSTATION 5 D Chassis (Slim) PS5 igralna konzola
PlayStation konzola je prvič izšla na Japonskem 1. decembra 1994. Ob praznovanju 30. obletnice je PlayStation napovedal več aktivnosti, vključno z brezplačnim spletnim večigralskim dogodkom in e-športnim turnirjem od 21. do 22. septembra, brezplačnimi digitalnimi zvočnimi zapisi, namiznimi igrami Shapes of Play in brezplačnim preizkusom igre Gran Turismo 7.
Vendar pa se zdi, da se v promocijskih slikah skriva še eno presenečenje. V kolažu za 30. obletnico konzole so silhuete različnih PlayStation naprav, ki tvorijo oblike ikoničnih PlayStation gumbov. Med njimi naj bi se skrival tudi dizajn domnevne konzole PlayStation 5 Pro.
Jasnejša slika tega dizajna je bila prikazana v nedavni PlayStation Instagram zgodbi, kjer je bila konzola označena z rdečo barvo. Medtem ko še čakamo na uradno najavo, pa podrobnosti o specifikacijah PlayStation 5 Pro, ceni, razpoložljivosti in tem, ali bodo na voljo digitalne in diskovne različice, ostajajo neznane.
PLAYSTATION 5 D Chassis (Slim) PS5 igralna konzola
Virtuix, razvijalec sistema za VR za celotno telo Omni One, je pravkar dodal 15 vznemirljivih naslovov v nabor iger na platformi, ki izide septembra 2024.
Omni One nudi popolno izkušnjo zabave z lastnim 360-stopinjskim tekališčem, ki igralcem omogoča fizično gibanje v vseh smereh v igrah navidezne resničnosti. Sistem vključuje prilagojene slušalke Pico 4 Enterprise in namensko trgovino s skupno 50 igrami, ki jih je mogoče igrati na sistemu.
Med najnovejšimi napovedanimi naslovi so Sniper Elite VR, Amid Evil, Survival Nation, Genotype in Ilysia, celoten seznam navih iger pa je na voljo spodaj.
Novo najavljene igre:
Alvo VR
Amid Evil
Drop Dead: The Cabin
Flock of the Low God
Genotype
Ilysia
Neolithic Dawn
Propagation: Paradise Hotel
Sail
Sniper Elite VR
Sugar Mess – Let’s Play Jolly Battle
Survival Nation
The Atlas Mystery
Tunnels VR
Undead Citadel
“Z veseljem napovedujemo razširitev ponudbe iger za Omni One na več kot 50 naslovov,” je povedal Jan Goetgeluk, izvršni direktor podjetja Virtuix. “Ta mejnik potrjuje našo zavezanost k ponujanju raznolikih in privlačnih izkušenj, ki prikazujejo celoten potencial svobode gibanja Omni One v navidezni resničnosti.”
“Navdušeni smo, da lahko igro Sniper Elite prenesemo na platformo Omni One,” je dejal Jason Kingsley CBE, izvršni direktor podjetja Rebellion, razvijalca igre Sniper Elite VR. “Z inovativno tehnologijo podjetja Virtuix lahko igralci zdaj fizično vstopijo v intenzivne misije igre Sniper Elite in doživijo vznemirjenje natančnega streljanja v povsem novi dimenziji. Bodite previdni.”
Omni One bo predvidoma izšel septembra 2024, prednaročila pa so trenutno na voljo.
Nintendo je napovedal, da se namerava z izdajo naslednika konzole Switch izogniti špekulaciji, saj bo z dovolj veliko količino zalog zadovoljil povpraševanje kupcev.
VGC je nedavno poročal o sestanku delničarjev, ki je zajemal tudi Nintendove načrte za njihovo prihodnjo konzolo. Na srečanju je Nintendov predsednik Shuntaro Furukawa vlagateljem povedal, da se bodo proti preprodajalcem svoje nove konzole borili tako, da bodo trgovcem na drobno zagotovili dovolj izdelkov za zadovoljitev povpraševanja.
Opozoril je tudi, da na družbo Nintendo ne vpliva več pomanjkanje polprevodnikov, do katerega je prišlo po izbruhu bolezni COVID in posledičnih omejitev.
“Lani in predlani zaradi pomanjkanja polprevodniških komponent nismo mogli proizvesti zadostnih količin strojne opreme za Nintendo Switch, vendar je ta situacija zdaj odpravljena,” je pojasnil.
“Trenutno menimo, da pomanjkanje komponent ne bo bistveno vplivalo na proizvodnjo naslednjega modela.”
Čeprav Nintendo še ni javno napovedal, kdaj izide naslednja konzola, je Furukawa potrdil, da bo podjetje do aprila 2025 objavilo več informacij o nasledniku Switcha.
ELDEN RING – SHADOW OF THE ERDTREE EDITION PLAYSTATION 5
PlayStation je naznanil, da bodo njihova VR očala letos dobila podporo za igranje PC iger.
Pred kratkim je Sony naznanil več novosti za njihov VR sistem. Njihova najnovejša očala PS VR2 bodo po enem letu od izida namreč dobila kup novih iger in posodobitev. Med novimi napovedanimi igrami izstopata Metro Awakening in Legendary Tales.
Sony je od tem napovedal še kup drugih VR iger. The Wizards Dark Times Brotherhood in Arizona Sunshine 2 DLC sta zunaj že danes, medtem ko Wanderer: The Fragments of Fate – zanimiva igra skakanja skozi časovna obdobja in reševanja ugank, Zombie Army – standardna zombi streljačina in Little Cities: Bigger! – igra grajenja mest v stilu Cities: Skylines, prihajajo kasneje v letu.
Poleg vseh teh napovedi iger, pa je Sony na svojem blogu zapisal tudi sledeče.
“Z veseljem delimo novico, da trenutno testiramo priložnosti, da bi PS VR2 igralcem omogočili dostop do več PC iger in jim s tem podali še več izbire.”
Kako točno želijo to implementirati še zaenkrat ni znano. Najverjetneje bi šlo za poseben PlayStation zagajalni program, ki ga naložite na svoj PC in znotraj njega dobite dostop do izbranih PC iger. Povezava PS VR2 očal s SteamVR programom najverjetneje Sonyiju ni v interesu.
Podpora za določene PC igre bi naj prišla enkrat letos. S specifikacijami, ki jih VR2 ponuja – 4K zaslon, sledenje očem, 120 fps hitrostjo osvežitve zaslona in 110-stopinjskim vidnim poljem – bo s to potezo VR2 postal močna konkurenca v PC VR marketu.
PLAYSTATION PS5 VR2 komplet za navidezno resničnost
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.