Si si vedno želel projektor v dnevni sobi, a ti res ni bilo za vrtati v strop, vlačiti kablovja do sprejemnika, reševati šumenja ventilatorjev z bolj glasnim predvajanjem zvoka iz zvočnikov, menjavati žarnic vsakih nekaj tisoč ur in biti omejen na ogled le v čisti temi? No, danes si bomo ogledali Optoma Cinemax P2, ki naj bi reševal vse te težave ter zagotovil res s televizijo neprimerljivo gledalsko izkušnjo. A mu to uspe? Pa poglejmo.
Velike dimenzije, a polno funkcij
Pri prvem odpiranju nas je sprva presenetila ogromna škatla, v kateri se skrival skoraj 60 centimetrov širok, 40 centimetrov globok in 10 centimetrov visok svetleče bel projektor. Le-ta nikakor ni podoben “standardnim” projektorjem, kot smo jih vajeni iz pisarn in učilnic – a to z razlogom. Odprtina na vrhu je mesto, za katero sedi leča, medtem pa na zadnji strani najdemo dva HDMI 2.0 konektorja s podporo HDCP 2.2 in enim od teh s eARC. Imamo še dva USB 2 porta, optični S/PDIF in analogni 3.5mm audio izhod ter seveda ethernet. Dodatno je na strani najti še en USB in en HDMI 1.4. Najbolj izstopajoča lastnost, ki pa niti malo ne bode v oči, je pa svetlo siv tekstilni grill na prednjo strani, ki prekriva dva zvočnika s skupno močjo 40 wattov in podporo Dolby Digital 2.0.
Če še malce nadaljujemo s specifikacijami in načinom delovanja – v notranjosti se skriva laserski DLP XPR čip z velikostjo 1,2 centimetra in podporo 3840×2160 pikslov resolucije. Če sem sedaj govoril v klingonščini, naj poenostavim:
– v notranjosti je čip, podoben tistim v projektorjih kinematografov, ki ima namesto lampe z zelo omejeno življenjsko dobo dobrih tisoč ur v sebi dejansko laser, ki zdrži dvajsetkrat toliko in boste prej prenavljali dnevno sobo, kot bo le-ta crknil na projektorju.
– Ta čip je resolucije nekaj več kot Full HD, a ima posebno sposobnost, da se stodvajsetkrat na sekundo premakne oz. “skoči” ter tako projekcira poln UltraHD ali 4K pri 60 sličicah na sekundo.
– Tudi barve so super, z 79% podpore DCI-P3 barvnega prostora in več kot 120% Rec.709 ter 2 milijona proti 1 kontrastnega razmerja ter je s tem popolnoma primerljiv z OLED televizijami višjega cenovnega razreda.
– To napredno tehnologijo dodatno podpre še res kvalitetna optika. Ta je na sredini perfektno ostra in tudi na robovih izgubi le malček ostrine, ki jo boste opazili le, če jo iščete.
Zakaj so “ultra short-throw projektorji prihodnost domačih projekcij”
Če smo končali s tehnikalijami, pa gremo na uporabniško izkušnjo, ki se začne s procesom montaže. Le-ta je pri projektorjih značilno kompliciran, a Cinemax P2 in celoten segment t.i. “ultra short throw” projektorjev to postavlja na glavo, saj jih ne potrebno le odložiti na TV mizico, narediti nekaj malce geometričnih poravnav glede na razdaljo od stene, globino mize in podobno in po pol ure smo pripravljeni na prižig, ki ni več večminutni proces, ampak približno trideset sekund in že dvajsetič gledamo eno epizod How I Met Your Mother.
Morate doživeti v živo, saj posnetek ne pove dovolj
Moram pa tu povedati, da je res nemogoče v recenziji ali z izkušnjo tretje osebe povedati, koliko drugačna je izkušnja gledanja ali igranja ter vtis, ki ga vsebina naredi na nas, ko ga gledamo na projektorju napram televiziji, kaj šele laptopu, kot je to standardno med mlajšo populacijo. Res, večmetrska diagonala vam bo “blowala mind”.
Tako smo tekom testiranja pogledali širok spekter vsebin – Netflixovih epizodičnih formatov, celovečernih dram, hollywoodskih blockbusterjev in celo serijo YouTube posnetkov. Predvsem pri HDR posnetkih in “high budget” vsebinah se je pa najbolj videla razlika – saj se mi zdi, da na velikem platnu vidimo več. Ujamemo več detajlov in doživimo izkušnjo, ki je še boljša od kinodvorane, saj nismo utesnjeni v avtobusnih stolih in okoli nas cela vrsta ljudi, ki gleda v telefone ali se pogovarja. Z gotovostjo lahko rečem, da vam bo Cinemax P2 dejansko pokvaril obisk kinodvorane in boste raje čakali na BluRay ali streaming izdaje filmov, kot na prihode v kinematografe.
Odličen zvok “v škatli”, a priporočamo nadgradnjo
Je pa res, da vse ni na nivoju kinodvorane. Zvok, napram kvalitetnim modulom na prednji strani (dva nizkotonca in dva visokotonca), mu manjka globine in moči, če ga imate v večji dnevni sobi in ciljate na “poln” zvok. Po kvaliteti bi ga najbolje primerjal z entry level soundbarom. Naj pa izpostavim, da je to kilometre od plehke reprodukcije drugih projektorjev in tudi boljše od televizij v istem cenovnem razredu – a če se investira v tak projektor, se edino spodobi, da se do konca nadgradi še audio in tu mislim, da bi večidel nadgradnje bil že zunanji nizkotonec.
Prednost projektorja kot je P2 je zagotovo v dejstvu, da omogoči bistveno bolj clean izgled dnevne sobe napram ogromnemu črnemu ekranu televizije – tako se prazna stena prelevi v atraktivno projekcijsko površino z večmetrsko diagonalo, ki bo nadgradila izkušnjo ogleda naslednjega blockbusterja, prenosa tekmovanja vašega izbranega športa ali preigravanja videoiger na konzolah naslednje generacije oziroma računalnikih.
Zakaj to vseeno ni “televizija”?
Je pa res, da to ni televizija. Čeprav Hisense in Optoma oba v marketinških materialih navajata, da so to t.i. “laserski TVji”, tehnologija še ni na nivoju svetlosti in dinamičnega kontrasta televizije. Ne razumite me napak – na Cinemaxu P2 je moč popolnoma normalno gledati TV programe, športe nekritično spremljati serije tudi z ambientalno svetlobo, tj. s prižganimi lučmi v dnevni sobi ali s svetlobo, ki prihaja od zunaj. Slika ne bo perfektna, saj svetilnost 3000 lumnov ne more delati čudežev, a bo popolnoma gledljivo. Seveda se da konkretno izboljšati tudi kontrast in možnost gledanja sredi belega dne s t.i. ALR ali Ambient Light Rejection projekcijskimi platni, vendar to vzame čar magično ogromne projekcije sredi sicer neokrnjene dnevne sobe.
Se pa Optoma prebudi in absolutno zasije v vsej svetilnosti in zmogljivosti, ko se spusti sonce in se ugasne večidel luči – ter res v pravem pomenu epska izkušnja se prične.
Epska casual izkušnja igranja videoiger
Ker pa delamo ta review na portalu Game Gang, se moramo dotakniti tudi izkušnje igranja videoiger. Za casual igranje je super – t.i. input laga ali vhodne zakasnitve je nekaj manj kot 120 milisekund v klasičnih modusih slike, zaradi česar nekoliko trpi igralna izkušnja v naslovih, kjer je odzivnost ključna, kot naprimer FIFA. Je pa moč z namenskim “Gaming” profilom le-ta delay prepoloviti ter s tem narediti odznivni čas čisto spodoben, izgubimo pa s tem nekaj naprednejših obdelav slike (med njimi geometrično popravljanje slike, barvno procesiranje videa in podobno).
Ni pa vse optimalno pri Optomi, čeprav se besedi skoraj rimata.
Razočarala nas pa je obupna počasnost in slaba odzivnost vključenega Android sistema, ki je na trenutke kar zmrznil. Podobno nezanesljiva izkušnjo smo imeli z Optomino rešitvijo za casting oz. deljenje slike na ekran, saj je ta včasih delala, včasih pač ne. Ta pametna izkušnja nas je iritirala do točke, da smo enostavno priklopili FireTV 4K stick na enega HDMI 2.0 vhodov ter kar naenkrat je bilo vse super. Edina stvar, ki smo jo zaradi tega izgubili je podpora HDR HLG vsebinam, ki delujejo samo preko vgrajenega Androida – a HDR10, Dolby Digital 2.0 in podobno ostanejo.
Bi pa za konec malce za šalo, malce zares, izpostavil še eno slabost za uporabniško izkušnjo, in sicer se nam je tekom testiranja parkrat zgodilo, da je nekdo po nerodnosti premaknil Cinemaxa P2 med brisanjem prahu in je bilo spraviti ga nazaj na pravilno, poravnano mesto, mala umetnost. Tako, da če imate doma recimo temu proaktivne otroke ali s prahom obsedene boljše polovice, predlagam, da ga montirate kar na strop 🙂
No, to je bilo to iz naše strani na temo 4K projektorja Optoma Cinemax P2, ki nam ga je kar malo žal, da ga moramo vrniti. Če vam je morebiti ta izven cenovnega razreda, si oglejte naš unboxing in prvi vtis bistveno cenejšega manjšega brata Optoma UHD38 ali pa enega naših reviewov LGjevih OLED televizij na linkih v kartici ali v opisu spodaj.