Connect with us

Oprema

Laserski TV z diagonalo 5 metrov? Preizkusili smo Optoma CinemaX P2 projektor!

Published

on

Si si vedno želel projektor v dnevni sobi, a ti res ni bilo za vrtati v strop, vlačiti kablovja do sprejemnika, reševati šumenja ventilatorjev z bolj glasnim predvajanjem zvoka iz zvočnikov, menjavati žarnic vsakih nekaj tisoč ur in biti omejen na ogled le v čisti temi? No, danes si bomo ogledali Optoma Cinemax P2, ki naj bi reševal vse te težave ter zagotovil res s televizijo neprimerljivo gledalsko izkušnjo. A mu to uspe? Pa poglejmo.

Velike dimenzije, a polno funkcij

Pri prvem odpiranju nas je sprva presenetila ogromna škatla, v kateri se skrival skoraj 60 centimetrov širok, 40 centimetrov globok in 10 centimetrov visok svetleče bel projektor. Le-ta nikakor ni podoben “standardnim” projektorjem, kot smo jih vajeni iz pisarn in učilnic – a to z razlogom. Odprtina na vrhu je mesto, za katero sedi leča, medtem pa na zadnji strani najdemo dva HDMI 2.0 konektorja s podporo HDCP 2.2 in enim od teh s eARC. Imamo še dva USB 2 porta, optični S/PDIF in analogni 3.5mm audio izhod ter seveda ethernet. Dodatno je na strani najti še en USB in en HDMI 1.4. Najbolj izstopajoča lastnost, ki pa niti malo ne bode v oči, je pa svetlo siv tekstilni grill na prednjo strani, ki prekriva dva zvočnika s skupno močjo 40 wattov in podporo Dolby Digital 2.0.

Če še malce nadaljujemo s specifikacijami in načinom delovanja – v notranjosti se skriva laserski DLP XPR čip z velikostjo 1,2 centimetra in podporo 3840×2160 pikslov resolucije. Če sem sedaj govoril v klingonščini, naj poenostavim:

– v notranjosti je čip, podoben tistim v projektorjih kinematografov, ki ima namesto lampe z zelo omejeno življenjsko dobo dobrih tisoč ur v sebi dejansko laser, ki zdrži dvajsetkrat toliko in boste prej prenavljali dnevno sobo, kot bo le-ta crknil na projektorju.

– Ta čip je resolucije nekaj več kot Full HD, a ima posebno sposobnost, da se stodvajsetkrat na sekundo premakne oz. “skoči” ter tako projekcira poln UltraHD ali 4K pri 60 sličicah na sekundo.

– Tudi barve so super, z 79% podpore DCI-P3 barvnega prostora in več kot 120% Rec.709 ter 2 milijona proti 1 kontrastnega razmerja ter je s tem popolnoma primerljiv z OLED televizijami višjega cenovnega razreda.

– To napredno tehnologijo dodatno podpre še res kvalitetna optika. Ta je na sredini perfektno ostra in tudi na robovih izgubi le malček ostrine, ki jo boste opazili le, če jo iščete.

Zakaj so “ultra short-throw projektorji prihodnost domačih projekcij”

Če smo končali s tehnikalijami, pa gremo na uporabniško izkušnjo, ki se začne s procesom montaže. Le-ta je pri projektorjih značilno kompliciran, a Cinemax P2 in celoten segment t.i. “ultra short throw” projektorjev to postavlja na glavo, saj jih ne potrebno le odložiti na TV mizico, narediti nekaj malce geometričnih poravnav glede na razdaljo od stene, globino mize in podobno in po pol ure smo pripravljeni na prižig, ki ni več večminutni proces, ampak približno trideset sekund in že dvajsetič gledamo eno epizod How I Met Your Mother.

Morate doživeti v živo, saj posnetek ne pove dovolj

Moram pa tu povedati, da je res nemogoče v recenziji ali z izkušnjo tretje osebe povedati, koliko drugačna je izkušnja gledanja ali igranja ter vtis, ki ga vsebina naredi na nas, ko ga gledamo na projektorju napram televiziji, kaj šele laptopu, kot je to standardno med mlajšo populacijo. Res, večmetrska diagonala vam bo “blowala mind”. 

Tako smo tekom testiranja pogledali širok spekter vsebin – Netflixovih epizodičnih formatov, celovečernih dram, hollywoodskih blockbusterjev in celo serijo YouTube posnetkov. Predvsem pri HDR posnetkih in “high budget” vsebinah se je pa najbolj videla razlika – saj se mi zdi, da na velikem platnu vidimo več. Ujamemo več detajlov in doživimo izkušnjo, ki je še boljša od kinodvorane, saj nismo utesnjeni v avtobusnih stolih in okoli nas cela vrsta ljudi, ki gleda v telefone ali se pogovarja. Z gotovostjo lahko rečem, da vam bo Cinemax P2 dejansko pokvaril obisk kinodvorane in boste raje čakali na BluRay ali streaming izdaje filmov, kot na prihode v kinematografe.

Odličen zvok “v škatli”, a priporočamo nadgradnjo

Je pa res, da vse ni na nivoju kinodvorane. Zvok, napram kvalitetnim modulom na prednji strani (dva nizkotonca in dva visokotonca), mu manjka globine in moči, če ga imate v večji dnevni sobi in ciljate na “poln” zvok. Po kvaliteti bi ga najbolje primerjal z entry level soundbarom. Naj pa izpostavim, da je to kilometre od plehke reprodukcije drugih projektorjev in tudi boljše od televizij v istem cenovnem razredu – a če se investira v tak projektor, se edino spodobi, da se do konca nadgradi še audio in tu mislim, da bi večidel nadgradnje bil že zunanji nizkotonec.

Prednost projektorja kot je P2 je zagotovo v dejstvu, da omogoči bistveno bolj clean izgled dnevne sobe napram ogromnemu črnemu ekranu televizije – tako se prazna stena prelevi v atraktivno projekcijsko površino z večmetrsko diagonalo, ki bo nadgradila izkušnjo ogleda naslednjega blockbusterja, prenosa tekmovanja vašega izbranega športa ali preigravanja videoiger na konzolah naslednje generacije oziroma računalnikih. 

Zakaj to vseeno ni “televizija”?

Je pa res, da to ni televizija. Čeprav Hisense in Optoma oba v marketinških materialih navajata, da so to t.i. “laserski TVji”, tehnologija še ni na nivoju svetlosti in dinamičnega kontrasta televizije. Ne razumite me napak – na Cinemaxu P2 je moč popolnoma normalno gledati TV programe, športe nekritično spremljati serije tudi z ambientalno svetlobo, tj. s prižganimi lučmi v dnevni sobi ali s svetlobo, ki prihaja od zunaj. Slika ne bo perfektna, saj svetilnost 3000 lumnov ne more delati čudežev, a bo popolnoma gledljivo. Seveda se da konkretno izboljšati tudi kontrast in možnost gledanja sredi belega dne s t.i. ALR ali Ambient Light Rejection projekcijskimi platni, vendar to vzame čar magično ogromne projekcije sredi sicer neokrnjene dnevne sobe.

Se pa Optoma prebudi in absolutno zasije v vsej svetilnosti in zmogljivosti, ko se spusti sonce in se ugasne večidel luči – ter res v pravem pomenu epska izkušnja se prične.

Epska casual izkušnja igranja videoiger

Ker pa delamo ta review na portalu Game Gang, se moramo dotakniti tudi izkušnje igranja videoiger. Za casual igranje je super – t.i. input laga ali vhodne zakasnitve je nekaj manj kot 120 milisekund v klasičnih modusih slike, zaradi česar nekoliko trpi igralna izkušnja v naslovih, kjer je odzivnost ključna, kot naprimer FIFA. Je pa moč z namenskim “Gaming” profilom le-ta delay prepoloviti ter s tem narediti odznivni čas čisto spodoben, izgubimo pa s tem nekaj naprednejših obdelav slike (med njimi geometrično popravljanje slike, barvno procesiranje videa in podobno).

Ni pa vse optimalno pri Optomi, čeprav se besedi skoraj rimata.

Razočarala nas pa je obupna počasnost in slaba odzivnost vključenega Android sistema, ki je na trenutke kar zmrznil. Podobno nezanesljiva izkušnjo smo imeli z Optomino rešitvijo za casting oz. deljenje slike na ekran, saj je ta včasih delala, včasih pač ne. Ta pametna izkušnja nas je iritirala do točke, da smo enostavno priklopili FireTV 4K stick na enega HDMI 2.0 vhodov ter kar naenkrat je bilo vse super. Edina stvar, ki smo jo zaradi tega izgubili je podpora HDR HLG vsebinam, ki delujejo samo preko vgrajenega Androida – a HDR10, Dolby Digital 2.0 in podobno ostanejo.

Bi pa za konec malce za šalo, malce zares, izpostavil še eno slabost za uporabniško izkušnjo, in sicer se nam je tekom testiranja parkrat zgodilo, da je nekdo po nerodnosti premaknil Cinemaxa P2 med brisanjem prahu in je bilo spraviti ga nazaj na pravilno, poravnano mesto, mala umetnost. Tako, da če imate doma recimo temu proaktivne otroke ali s prahom obsedene boljše polovice, predlagam, da ga montirate kar na strop 🙂

No, to je bilo to iz naše strani na temo 4K projektorja Optoma Cinemax P2, ki nam ga je kar malo žal, da ga moramo vrniti. Če vam je morebiti ta izven cenovnega razreda, si oglejte naš unboxing in prvi vtis bistveno cenejšega manjšega brata Optoma UHD38 ali pa enega naših reviewov LGjevih OLED televizij na linkih v kartici ali v opisu spodaj.

Oprema

PlayStation Portal je dobil podporo za igranje v oblaku

Published

on

Sony Interactive Entertainment je včeraj napovedal pomembno posodobitev za prenosno konzolo PlayStation Portal, malo več kot leto dni po njenem izidu. Posodobitev, ki je danes prispela tudi v Evropo, prinaša ključne izboljšave zvoka in težko pričakovano beta funkcijo za igranje v oblaku Cloud Streaming.

Posodobitev izpopolnjuje zvočne nastavitve, vključno z bolj učinkovitim zmanjšanjem glasnosti na najnižjih stopnjah. Uporabniki bodo lahko neposredno iz menija PlayStation Portal prilagajali nastavitve za svojo PlayStation Link napravo, kar izboljšuje nadzor nad glasnostjo in sidetone funkcijo.

Največja novost je uvedba testne funkcije za igranje v oblaku. Člani PlayStation Plus Premium lahko zdaj dostopajo do več kot 120 PS5 iger iz kataloga PlayStation Plus Game Catalog, vključno s priljubljenimi naslovi, kot sta Ghost of Tsushima in Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, neposredno s Sonyjevih strežnikov – brez potrebe po PS5 konzoli. Funkcija omogoča pretakanje do 1080p pri 60 sličicah na sekundo s polno podporo za funkcije ploščka DualSense, vključno s haptičnimi odzivi in prilagodljivimi sprožilci.

Za dostop do beta različice so potrebni konzola PlayStation Portal, račun za PlayStation Network, naročnina na PlayStation Plus Premium in stabilna internetna povezava. Čeprav nekatere funkcije še niso na voljo, kot je pretakanje iger, kupljenih v trgovini PlayStation Store, Sony obljublja nadaljnje izboljšave na podlagi povratnih informacij uporabnikov.

“Vedno poslušamo vaše povratne informacije in se veselimo, da bo veliko igralcev sodelovalo v beta testiranju!” je zapisal Hiromi Wakai, podpredsednik za upravljanje produktov.

Continue Reading

Oprema

PlayStation praznuje 30. obletnico z nostalgičnim videzom

Published

on

Kolekcija PlayStation 30th Anniversary Collection praznuje 30. obletnico izida prve konzole PlayStation in združuje preteklost s sedanjostjo.

Posebni modeli omejenih izdaj spominjajo na prvo konzolo PlayStation, ki je izšla 3. decembra 1994, in vključujejo tri pakete v središču katerih sta konzoli PlayStation 5 Pro in PlayStation 5 Digital Edition. Jubilejno obarvane samostojne možnosti bodo na voljo tudi za daljinski predvajalnik PlayStation Portal, plošček DualSense Edge in plošček DualSense.

Paketi za konzolo vključujejo konzolo, navpično stojalo in posebne zbirateljske predmete, kot so stilizirano ohišje kabelskega priključka, kabelske vezalke, nalepka, plakat in sponka.

Nostalgičen videz temelji na barvni paleti originalne konzole. Zasnova vsebuje različne odtenke sive barve, obarvane oblike na gumbih trikotnik, krog, x in kvadrat ter barvit logotip PlayStation s klasično rdečo, modro, zelenomodro in rumeno barvo.

Prednaročila za posebno jubilejno izdajo se začnejo 26. septembra.

Continue Reading

Oprema

Novi PlayStation 5 Pro ni navdušil

Published

on

Nedavno razkritje konzole PS5 Pro med spletno javnostjo ni vzbudilo navdušenja. Sonyjeva nova konzola obljublja natančnejšo grafiko z bolj gladko hitrostjo sličic pri 60 FPS, vendar za visoko ceno.

Tri glavne prodajne točke nove naprave so:

  • Nadgrajeni grafični procesor, ki ima 67 % več računskih enot kot trenutna konzola PS5, in 28 % hitrejši pomnilnik.
  • Še zmogljivejše sledenje žarkom.
  • In nova funkcija PlayStation Spectral Super Resolution, tehnika povečanja ločljivosti na podlagi umetne inteligence, ki uporablja tehnologijo strojnega učenja za zagotavljanje ostrejše slike.

Super izboljšave, toda koliko so vredne? Osnovna cena PS5 Pro v Evropi je 799,99 EUR in vključuje 2TB SSD, plošček DualSense in kopijo igre Astro’s Playroom, ki je prednameščena na napravi. Ne vključuje pa diskovnega pogona ali navpičnega stojala za konzolo, ki ju je treba kupiti posebej.

In to je verjetno tisti del, ki spletnemu občinstvu ni bil všeč. Odzivi so bili na vseh kanalih, kjer je bila objavljena napoved, podobni: ni vredno denarja.

“700 dolarjev brez navpičnega stojala in diskovnega pogona je noro,” je zapisano v komentarju, ki je bil najbolj podprt v videoposnetku tehnične predstavitve konzole PS5 Pro na YouTubu.

“Prosim, razložite:

$699 v ZDA

799 EUR v Evropi

Veste, da je evro trenutno bolj vreden od ameriškega dolarja? 

To pošilja precej močno sporočilo …”

je belgijski pisec iger in strokovnjak za odnose z javnostmi BloodyGoodReviews komentiral na X.

V primerjavi s cenami po svetu je PS5 Pro, kupljen v EU, za približno 160 evrov dražji od ameriškega ekvivalenta in za približno 30 evrov cenejši, kot če bi ga kupili v Združenem kraljestvu.

Kljub temu nekateri viri trdijo, da bo PS5 Pro ob izidu 7. novembra vseeno uspešnica, saj so potrošniki že začeli naročati diskovne enote za svojo novo igračo.

Continue Reading

Oprema

Sony je v napovedi ob 30. obletnici svoje prve konzole skril PlayStation 5 Pro

Published

on

PlayStation konzola je prvič izšla na Japonskem 1. decembra 1994. Ob praznovanju 30. obletnice je PlayStation napovedal več aktivnosti, vključno z brezplačnim spletnim večigralskim dogodkom in e-športnim turnirjem od 21. do 22. septembra, brezplačnimi digitalnimi zvočnimi zapisi, namiznimi igrami Shapes of Play in brezplačnim preizkusom igre Gran Turismo 7.

Vendar pa se zdi, da se v promocijskih slikah skriva še eno presenečenje. V kolažu za 30. obletnico konzole so silhuete različnih PlayStation naprav, ki tvorijo oblike ikoničnih PlayStation gumbov. Med njimi naj bi se skrival tudi dizajn domnevne konzole PlayStation 5 Pro.

Jasnejša slika tega dizajna je bila prikazana v nedavni PlayStation Instagram zgodbi, kjer je bila konzola označena z rdečo barvo. Medtem ko še čakamo na uradno najavo, pa podrobnosti o specifikacijah PlayStation 5 Pro, ceni, razpoložljivosti in tem, ali bodo na voljo digitalne in diskovne različice, ostajajo neznane.

Vir

Continue Reading

Oprema

S sistemom Omni One bo mogoče igrat več kot 50 naslovov

Published

on

Virtuix, razvijalec sistema za VR za celotno telo Omni One, je pravkar dodal 15 vznemirljivih naslovov v nabor iger na platformi, ki izide septembra 2024.

Omni One nudi popolno izkušnjo zabave z lastnim 360-stopinjskim tekališčem, ki igralcem omogoča fizično gibanje v vseh smereh v igrah navidezne resničnosti. Sistem vključuje prilagojene slušalke Pico 4 Enterprise in namensko trgovino s skupno 50 igrami, ki jih je mogoče igrati na sistemu.

Med najnovejšimi napovedanimi naslovi so Sniper Elite VR, Amid Evil, Survival Nation, Genotype in Ilysia, celoten seznam navih iger pa je na voljo spodaj.

Novo najavljene igre:

  1. Alvo VR
  2. Amid Evil
  3. Drop Dead: The Cabin
  4. Flock of the Low God
  5. Genotype
  6. Ilysia
  7. Neolithic Dawn
  8. Propagation: Paradise Hotel
  9. Sail
  10. Sniper Elite VR
  11. Sugar Mess – Let’s Play Jolly Battle
  12. Survival Nation
  13. The Atlas Mystery
  14. Tunnels VR
  15. Undead Citadel

“Z veseljem napovedujemo razširitev ponudbe iger za Omni One na več kot 50 naslovov,” je povedal Jan Goetgeluk, izvršni direktor podjetja Virtuix. “Ta mejnik potrjuje našo zavezanost k ponujanju raznolikih in privlačnih izkušenj, ki prikazujejo celoten potencial svobode gibanja Omni One v navidezni resničnosti.”

“Navdušeni smo, da lahko igro Sniper Elite prenesemo na platformo Omni One,” je dejal Jason Kingsley CBE, izvršni direktor podjetja Rebellion, razvijalca igre Sniper Elite VR. “Z inovativno tehnologijo podjetja Virtuix lahko igralci zdaj fizično vstopijo v intenzivne misije igre Sniper Elite in doživijo vznemirjenje natančnega streljanja v povsem novi dimenziji. Bodite previdni.”

Omni One bo predvidoma izšel septembra 2024, prednaročila pa so trenutno na voljo.

Continue Reading

Oprema

Nintendo želi z novim modelom Switch zagotoviti dovolj zaloge za vse prodajalce

Published

on

Nintendo je napovedal, da se namerava z izdajo naslednika konzole Switch izogniti špekulaciji, saj bo z dovolj veliko količino zalog zadovoljil povpraševanje kupcev.

VGC je nedavno poročal o sestanku delničarjev, ki je zajemal tudi Nintendove načrte za njihovo prihodnjo konzolo. Na srečanju je Nintendov predsednik Shuntaro Furukawa vlagateljem povedal, da se bodo proti preprodajalcem svoje nove konzole borili tako, da bodo trgovcem na drobno zagotovili dovolj izdelkov za zadovoljitev povpraševanja.

Opozoril je tudi, da na družbo Nintendo ne vpliva več pomanjkanje polprevodnikov, do katerega je prišlo po izbruhu bolezni COVID in posledičnih omejitev.

“Lani in predlani zaradi pomanjkanja polprevodniških komponent nismo mogli proizvesti zadostnih količin strojne opreme za Nintendo Switch, vendar je ta situacija zdaj odpravljena,” je pojasnil.

“Trenutno menimo, da pomanjkanje komponent ne bo bistveno vplivalo na proizvodnjo naslednjega modela.”

Čeprav Nintendo še ni javno napovedal, kdaj izide naslednja konzola, je Furukawa potrdil, da bo podjetje do aprila 2025 objavilo več informacij o nasledniku Switcha.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno