Gaming dogodek leta bo obiskal tudi Inštitut 4.0, vodilna zasebna institucija z poučevanje robotike, programiranja in tehnologije za mladostnike, ki bo na Gospodarskem razstavišču postavila kar dve stojnici.
Na eni izmed stojnic se bo predstavlja klasična robotika z lego roboti, ki jih bo na stojnici veliko. Gre za interaktivni program, kjer lahko obiskovalci sami upravljajo robotke, zanimiv predvsem za tiste stare med 6 in 13 leti.
Drugo stojnico bo zasedla industrijska robotika. V ospredje bo postavljena industrijska robotska roka, velikosti človeške roke in dlani, s katero se bodo izvajali zahtevni programi – roka bo zlagala in postavljala domine. Na tej stojnici bodo predstavljene še druge tehnologije, kot so droni za notranje prostore, sprogramirani bodo tako, da bodo sledili rumenim kockam, in arduino roboti, ki so kot razvojna platforma namenjena starejšim oz. odraslim. Ta program bo torej primeren za starejše od 14 let in odrasle.
Obisk obeh stojnic bo obiskovalcem vzel približno 10 min.
Za še bolj podroben vpogled v svet “mašin” sledite predavanju Tilna Tomazina, ustanovitelja in vodje inštituta Inštitut 4.0, ki bo govoril o robotski prihodnosti.
Predavanje bo potekalo v soboto, 1. 4. 2023, ob 13.00 na Triglav odru.
Robotika, tehnologija in programiranje. 3 besede, ki opisujejo prihodnost v kateri živimo. 3 besede, ki gradijo Inštitut 4.0. A kaj je prihodnost in kaj Inštitut 4.0 – to izveš sedaj. Lego robotika, 3d print in modeliranje, industrijski roboti, računalniški vid, VR in elektronska vezja – vse to so naša orodja s katerimi delamo. A to so le orodja, vizija pa je širša.
Že od ustanovitve 2017 dalje, je naša misija znana – mladim posredovati praktična znanja prihodnosti. Prek 1000 mladih, ki so nas in nas še obiskujejo smo na celoletnih izobraževanjih poskušali dati dvoje. Prvič – zares dobro zavedanje o tem kaj je tehnologija. Vsak bi moral to doživeti vsaj enkrat. Ker sicer tega ni v tvojem pojmovniku. In s tem sploh ne računaš. In drugič – Mladim želimo dati trdno podlago v sposobnostih – predvsem za tiste izmed njih, ki odidejo v te vode. Ko na tečaju mladi sestavljajo lego robote, elektronska vezja in drugo na lastni koži spoznajo kako deluje svet okoli nas. Ključen pojem tu je praktičnost. Če bi samo sedeli in poslušali, kot je to nekje drugje navada, bi odnesli le malo. Študije kažejo, da si pasivno zapomnimo le 10-15%. In zato se pri nas vse vrti okoli lastnega raziskovanja, grajenja in kreativnosti – stremimo za aktivnimi 100%.
Kaj dejansko ponuja Inštitut 4.0?
Praktična izobraževanja so razdeljena v številne starostne in težavnostne nivoje. Pri nižjih razredih OŠ je na prvem mestu grajenje in konstruiranje mehanskih naprav – npr. Učimo se kako delujejo zobniki, škripci, krožno in linearno gibanje – torej premikanje strojev.
Želimo doseči, da otroci na svet pogledajo skozi nova očala – da se vprašajo kako deluje? Pri starejših osnovnošolcih pa je poleg konstrukcije tudi vse več programiranja. Tega zapletenega in abstraktnega znanja pa se lotimo na vizualen način. Podobno kot bi nepismenega najprej naučil jezika prek slikanic. Verjamem, da je programiranje branje in pisanje prihodnosti.
Za tiste, stare 14, 15, 16 let pa imamo posebne tečaje Hacker, kjer gradimo povsem resna elektronska vezja Arduino in programiramo v povsem profi jezikih. Nenazadnje pa se z odraslimi srečujemo na poklicnih izobraževanjih – kjer je osrednje programiranje s tehnologijo. Vsak otrok je edinstven, in ker stremimo k individualnemu odnosu, so naše skupine vedno majhne.
Da pa bi gradili tudi na socialnih veščinah velik del tečajev poteka v parih. Trdno namreč verjamemo v to, da ekipa vedno premaga posameznika – a posameznik mora biti proaktiven. Kar želimo doseči je približno tako kot da bi poročili samoiniciativnost in empatijo. Za konec še osebna misel – programerji že dolgo niso več tisti sterotipni geeki, ki v mamini kleti čarajo z računalniki, s tipkovnice odganjajo mačko in dvakrat dnevno naročajo pico.
Ne – robotika, tehnologija in programiranje, so sestavni del našega sveta. Naša realnost. In tudi razumevanje vsega tega ne zahteva da si genij. Daleč od tega. Pomembno je zgolj to, da mlade vodimo na pravi način – to pomeni s podporo, zaupanjem in praktičnim znanjem. Želimo podpirati ne potrošnike tehnologije, temveč ustvarjalce prihodnosti. Se vidimo v Inštitut 4.0.
Na priljubljeni platformi za igranje iger na PC-ju, Steam, naj bi prišlo do velikega vdora, v katerem je ogroženih več kot 89 milijonov uporabniških računov. To predstavlja skoraj 70 % aktivne baze uporabnikov in zelo verjetno vključuje tudi vaš račun.
Informacijo je najprej objavil uporabnik platforme X @MellowOnline1, ki se je skliceval na LinkedIn objavo strokovnjakov za spletno varnost Underdark AI. Po njihovih navedbah naj bi heker z vzdevkom Machine1337 na znanem forumu črnega trga ponudil podatke za 89 milijonov Steam računov za 5.000 dolarjev. Med podatki naj bi bili uporabniška imena, gesla, seznam SMS potrdil za dvofaktorsko avtentikacijo, zasebna sporočila, metapodatki in drugi občutljivi podatki.
Yesterday, an alleged major @Steam data breach occurred, compromising over 89 million user records (roughly two-thirds of all Steam accounts).
These datasets are being sold for over $5,000 on what appears to be a site akin to Mipped.
Valve je v objavi na svoji platformi zagotovil, da ni šlo za vdor sistemov Steam:
“Včeraj smo bili obveščeni o poročilih o uhajanju starejših besedilnih sporočil, ki so bila v preteklosti poslana strankam storitve Steam. Pregledali smo vzorec uhajanja in ugotovili, da ni šlo za vdor v sisteme Steam.
Ušla so starejša besedilna sporočila, ki so vsebovala enkratne kode, veljavne le za 15-minutni časovni okvir, in telefonske številke, na katere so bile poslane. V razkritih podatkih telefonskih številk ni mogoče povezati z računom Steam, podatki o geslu, plačilnimi podatki ali drugimi osebnimi podatki.”
Izvor uhajanja še vedno ni znan, uporabnikom Szeama pa vseeno svetujemo previdnost – spremenite svoje geslo, izklopite SMS preverjanje in namesto tega uporabljajte Steam Guard prek mobilne aplikacije.
Film Superman, prvi veliki projekt novega DC Univerzuma pod taktirko Jamesa Gunna, prihaja v kinematografe 10. julija 2025. Gre za svež pristop k legendarnemu superjunaku, ki bo združil epsko akcijo, humor in čustvenost v Gunnovem značilnem slogu.
Režiser in scenarist Gunn je oboževalce stripov DC Comics navdušil že s filmom Odred odpisanih (The Suicide Squad) in serijo Peacemaker, njegova Marvel franšiza Varuhi galaksije (Guardians of the Galaxy) pa je prejela visoke ocene, kar 92 % na Rotten Tomatoes, tako pri kritikih kot gledalcih. Pričakovanja so zato velika, sploh ker je DC v zadnjih letih težko našel pravo pot do uspeha.
V vlogi Supermana oz. Clarka Kenta se bo tokrat predstavil David Corenswet, ki prepričljivo združuje naivnost, optimizem in notranjo moč mladega junaka. Rachel Brosnahan bo odločna a prikupna Lois Lane, Nicholas Hoult pa bo stopil v čevlje Lexa Luthorja – in morda celo zasenčil Michaela Rosenbauma iz serije Smallville. Navdušuje tudi prihod Nathana Filliona kot Green Lanterna Guyja Gardnerja, ki naj bi nastopil tudi v drugi sezoni Peacemakerja.
Superman bo v slovenskih kinematografih na voljo od 10. julija 2025. Zvezdniška zasedba, izkušena ekipa za kamero in Gunnovo mojstrstvo so recept za morebitni nov zagon DC-jevih filmskih uspešnic – nekaj, kar Warner Bros krvavo potrebuje po zadnjih neuspehih. Držimo pesti.
Capcom je objavil rezultate za poslovno leto med aprilom 2024 in marcem 2025, ki ponovno potrjujejo uspešno obdobje za podjetje. Skupni prihodki so znašali 169,6 milijona jenov, kar pomeni 11,3 % rast glede na prejšnje leto, dobiček iz poslovanja pa se je povečal za 15,2 %, na 65,8 milijona jenov.
Gre za osmo zaporedno leto rekordov v vseh kategorijah dobička in deseto leto zaporedne rasti dobička iz poslovanja za več kot 10 %. Ključno vlogo pri uspehu ima Digital Contents Business – segment videoiger – ki je letos prodal 51,9 milijona enot, več kot 5 milijonov več kot lani.
Največ zaslug gre uspehu igre Monster Hunter Wilds, ki je v enem mesecu prodala 10 milijonov enot. Serija Monster Hunter je skupno presegla 100 milijonov prodanih enot. Capcom napoveduje nadaljnjo rast tudi v tekočem letu, predvsem z novimi izdajami in prenosom uspešnic na Nintendo Switch 2.Za razliko od Capcoma pa se vsi založniki ne morejo pohvaliti s takšno rastjo – Warner Bros je v istem obdobju zabeležil kar 48-odstotni padec prihodkov iz segmenta iger.
Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin igra za NINTENDO SWITCH
Amazon je uradno potrdil, da bo priljubljena serija Falloutdobila tudi tretjo sezono – še preden je druga sploh na voljo. Nova sezona naj bi na platformo Prime Video prispela decembra 2025, s tem pa Amazon nadaljuje hitro širitev ene svojih največjih uspešnic.
Prva sezona serije, ki temelji na istoimenski videoigri, je dosegla izjemen uspeh. Po podatkih Amazona si jo je ogledalo že več kot 100 milijonov gledalcev, kar jo uvršča med tri najbolj gledane premiere na tej pretočni platformi vseh časov.
Za drugo sezono je Amazon že objavil krajši napovednik, v katerem vidimo igralca Waltona Gogginsa v vlogi Cooperja Howarda pred njegovo preobrazbo v Ghoula. Video prikazuje Howarda med sodelovanjem z Vault-Tec pri snemanju reklamnih kampanj.
Vodja Amazonove televizijske produkcije Vernon Sanders je ob napovedi pohvalil ustvarjalce serije ter sodelovanje z Bethesdo in dodal, da komaj čakajo, da gledalcem pokažejo več iz tega “čudaškega in očarljivega sveta”.
Kljub velikemu zanimanju pa nas prva sezona ni povsem prepričala. Zgodba je bila polna nelogičnosti, liki pogosto niso delovali skladno sami s seboj, in čeprav so bile reference na igro simpatične, same po sebi niso dovolj za kakovostno pripoved. Morda bo druga sezona popravila napake predhodnice, a glede na trend pri TV-priredbah iger ostajamo previdno skeptični.
Warner Bros je objavil finančno poročilo za prvo četrtletje leta 2025 (do 31. marca), v katerem so prihodki iz segmenta iger padli za kar 48 %. Družba upad pripisuje predvsem pomanjkanju novih izdaj ter neuspešnemu sprejemu igre Suicide Squad: Kill the Justice League, ki ni izpolnila pričakovanj.
Čeprav Warner Bros ne razkriva točnih številk prihodkov iz iger, poročilo poudarja, da neverjetno uspešni Hogwarts Legacy in celo Mortal Kombat 1 še naprej ustvarjata prihodke. Dobro je opravila tudi filmska produkcija Minecraft Film, ki od zvestih navdušencev in kritikov ni prejela najbolj bleščečih pohval, a je kljub temu v desetih dneh po premieri Warner Brosu prinesla že več kot 550 milijonov dolarjev, skupno pa skoraj 900 milijonov.
Kljub tem uspehom je celotni prihodek studijskega segmenta padel za 16 % na 2,3 milijarde dolarjev, medtem ko so skupni prihodki družbe znašali 9 milijard, kar predstavlja 9 % manj kot v enakem obdobju lani.
Po seriji neuspehov v letu 2024 je podjetje izvedlo reorganizacijo, v okviru katere so zaprli studie Monolith Productions (Middle-earth: Shadow of Mordor), Player First Games (MultiVersus) in Warner Bros San Diego ter prekinili razvoj igre Wonder Woman. V prihodnosti se želijo osredotočiti na štiri ključne franšize: Harry Potter, Game of Thrones, Mortal Kombat in DC– s poudarkom na likih, kot je Batman. A skeptiki smo prepričani, da prepoznavna imena sama po sebi niso dovolj, za uspeh.
Paramount+ je razkril, da bo serija Dexter: Resurrection premierno predvajana julija letos. Gre za nadaljevanje uspešnice Dexter: New Blood, kjer se zgodba morilca Dexterja Morgana nadaljuje le nekaj tednov po tem, ko ga je lastni sin Harrison ustrelil v prsi. Dexter (znova ga igra Michael C. Hall) se prebudi iz kome in odkrije, da je Harrison izginil brez sledu. Odpravi se v New York, da bi ga poiskal in popravil napake iz preteklosti – a se hitro znajde v nevarni igri maščevanja in sprave.
Poleg Halla v seriji igrajo še Uma Thurman (Ubila bom Billa), David Zayas (Dexter) kot detektiv Batista, Jack Alcott (Dexter: Nova kri) kot Harrison ter številna nova in znana imena, vključno s Peterjem Dinklageem (Igra prestolov) in Neilom Patrickom Harrisom (Kako sem spoznal vajino mamo).
Izvršni producent in glavni scenarist je Clyde Phillips, ki je bil zaslužen tudi za izvirno serijo. Režijo si delita Marcos Siega in Monica Raymund.Slovenski gledalci bodo serijo Dexter: Resurrection lahko spremljali ekskluzivno na platformi SkyShowtime.
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.