Connect with us

Igre

Preizkušamo platformsko grozljivko Little Nightmares 2

Published

on

Ali je mogoče pobegniti iz sveta, ki se razkraja od znotraj?

Pripravite se na pustolovščino, ki vas bo vodila skozi tesnobne gozdove in srhljive šole na poti do zloveščega Signalnega stolpa. Na vas je, da poiščete izvor zla, ki se širi po televizijskih zaslonih.

Little Nightmares II je platformska grozljivka, za katero potrebujete hitre prste, mirno kri in razmigane možgane, lastnosti, ki jih jaz žal nimam. Zato ni nič presenetljivega, da je bila moja prva izkušnja z igro prava nočna môra, ki se je tekom zgodbe, kot talec pri ugrabitelju, spremenila v nezdravo ljubezen.

Sporočilo

V glavni vlogi nadaljevanja igre Little Nightmares ni več pogumna Six, temveč uporniški Mono, ki se s pomočjo deklice v rumenem plašču, skuša prebiti do izvora živečih môr. Zgodba nam predstavlja grozovite posledice življenja, polnega motečih dejavnikov in skrivanja pred bolečo resnico našega obstoja. A nianse v sporočilu se hitro izgubijo, če, tako kot jaz, med igranjem uspete sprocesirati le: “Lutke = slabo.

Sporočilnost in simbolizem sta temeljna gradnika serije in se kažeta predvsem v estetiki nasprotnikov in okolja, kot tudi v dizajnu dveh glavnih junakov, ki opozarjata na sprevrženost sveta. Vizualna podoba izvirne Little Nightmares igre je bila nekoliko bolj stilizirana in je močno spominjala na risano animacijo. Ta je v igralcu ustvarila nelagodje, zaradi kontrasta med videzom podobnim risanki in njeno groteskno vsebino. Ravno to neskladje je nosilo sporočilo zgodbe: Six ne spada v svet nočnih môr.

Nasprotno se razlika med osrednjima likoma in okoljem v drugem delu serije izgubi v gori detajlov. Razvijalci so novi igri namreč dodali veliko več grafičnih elementov in podrobnosti, ki dajejo občutek prenasičenosti in tudi barvno ne izstopajo dovolj, da bi v nas ustvarili vizualno napetost. Najbolj ikoničen simbol prvega dela, Sixin rumen plašč, se pojavi šele na koncu drugega poglavja, priložnosti, da si ga ogledamo pa ni veliko, saj je Six tekom igre le občasno prisotna.

Spremembe

Grafične spremembe niso vse, kar je drugačnega v nadaljevanju tega platformerja. Glavni junak Mono je deček, ki svoj obraz skriva pod papirnato vrečko, med igranjem pa lahko zanj poiščemo tudi druga pokrivala. Ta se skupaj z delci Monove preteklosti (ali morda prihodnosti?) skrivajo po novih lokacijah v Little Nightmares svetu, ki so veliko bolj razširjene in kompleksne, v primerjavi s tistimi iz prvega dela.

Tudi odnos med novim likom Monom in prejšnjo junakinjo Six ni popolnoma pojasnjen, a na videz se zdi prijateljski. Six sedaj ne nastopa več v glavni vlogi, temveč le kot spremljevalka, s katero upravlja igra. Med raziskovanjem ti pomaga z namigi, kako rešiti uganke ali doseči težje dostopne platforme.

Little Nightmares 2 vpeljuje tudi nekaj skromnih mehanik bojevanja. Če se je Six izogibala konfliktom tako, da se potikala okoli po ladji in bežala pred nevarnostjo, zna Mono nasprotnikom pokazati tudi zobe. Ali v tem primeru palice, sekire, cevi in celo zajemalke. Mono lahko sicer vihti nekatere predmete odraslega sveta, a ti so zanj preveliki in precej okorni, igralce pa lahko hitro obsodijo na smrt, če ne zamahnejo v pravem trenutku, ali dovolj blizu nasprotnika.

Atmosfera

Dobra atmosfera je za grozljivke alfa in omega. Brez prave atmosfere se igralci ne morejo vživeti v dogajanje, iluzijo, ki jo pričara zgodba, pa ti hitro razblinijo grafične napake ali težavnost določenih sekvenc. Osebno ne vem, ali me je bolj motilo nerodno bojevanje, skakanje na platforme v dveh in pol dimenzijah, ali morda tista ena uganka, ki zahteva da v gumb vržeš specifično določen predmet, čeprav je soba polna druge šare, ki ravno tako dobro leti po zraku.

Iz strahu me je v gorečo jezo kar hitro pognalo nepotrebno umiranje, za katerega, priznam, sem bila največkrat kriva sama. Najhujši del konstantnega umiranja je ponovno oživljanje. Mono ima, poleg izjemno počasnih bojnih animacij, tudi izjemno počasno animacijo vstajenja od mrtvih, ki lahko (ko tečeš petnajstič po istem hodniku) postane izjemno nadležna.

A zdravilo proti tiltanju se skriva v igri sami. To je avdio. Poleg nepozabne glasbe, ki jo je sestavil Tobias Lilja, igra veliko vlogo pri ustvarjanju atmosfere in reševanju ugank tudi zvok. Nasprotnike namreč pogosto najprej slišimo, preden jih sploh vidimo. Še več, določene uganke je mogoče rešiti samo tako, da pozorno prisluhnemo.

Prepuščeno interpretaciji

Zdaj, ko s svežim pogledom in bistrimi mislimi razmišljam o igri, se mi poraja nekaj vprašanj. Konkretno me bega odločitev razvijalcev, da Six postane stranski lik, ki ga ne moremo upravljati.

V uvodnem poglavju nas igra nauči dvoje – kako prijeti Six za roko in kako jo poklicati, da nam pomaga. Obe mehaniki se zdita smiselni za povprečnega NPC pajdaša, a je (kakor že omenjeno) umetna inteligenca, ki jo igra uporablja za Six, precej samostojna. Odgovor, zakaj so razvijalci dodali te mehanike, odkrijemo šele na koncu igre, ko dočakamo pričakovani preobrat v zgodbi. Kljub temu mi zdi, da je AI spremljevalec kot tudi zbiranje Monovih čepic, slabo izkoriščen, ali celo nepotreben element, ki ne doprinese veliko k zgodbi.

Zaključek

Če imate radi mehanske in umske izzive, občudujete groteskno estetiko, uživate v napetosti in vas ni strah Doctor Who ihtečih angelov, je Little Nightmares 2 dobra izbira za vas. V sebi združuje vse najbolj priljubljene elemente prvega dela in jih podvoji. Dva junaka, večje lokacije, in dve dodatni uri igranja. Vprašanje je le, če je več res tudi bolje?


Vroča ponudba za gamerje

LITTLE NIGHTMARES II – DAY ONE EDITION PS4

34,99 €

Igre

Igro Senua’s Saga: Hellblade II bo morda mogoče igrati tudi na starejših sistemih

Published

on

V dobi, ko sodobni osebni računalniki s težavo poganjajo celo lanskoletno razočaranje The Lord of the Rings: Gollum je nemogoče vedeti, kako se bo igra obnesla na vašem sistemu, dokler je ne preizkusite.

Senua’s Saga: Hellblade II je pravkar delila svoje sistemske zahteve, ki so videti optimistične tudi za starejše računalnike. Toda ali bo delovala tako, kot bi morala? Poglejmo si zahteve.

SENUA’S SAGA: HELLBLADE II – MINIMALNE SISTEMSKE ZAHTEVE ZA PC

  • 64-bitni procesor in operacijski sistem
  • Operacijski sistem: Windows 11
  • Procesor: 1: Intel i5-8400 | AMD Ryzen 5 2600
  • Pomnilnik: 16 GB RAM
  • Grafična kartica: Nvidia GTX 1070 | AMD RX 5700 | Intel Arc A580
  • Pomnilnik: 70 GB razpoložljivega prostora
  • Dodatne opombe: Zahtevani SSD

V nadaljevanju se Senua vrača na brutalno pot preživetja skozi mite in muke vikinške Islandije.

“Ponovno lahko pričakujete, da se boste Senui pridružili pri razumevanju njenega sveta skozi vizualne logične uganke, ki jih narekuje njena izkušnja s psihozo, v brutalnem in visceralnem boju ter pri premikanju skozi igro, tokrat po surovih, a čudovitih pokrajinah Islandije 10. stoletja,” je v zapisu na blogu Xbox Wire zapisal Dom Matthews, vodja studia Ninja Theory.

“Pomembno je, da so vsi ti elementi prepleteni v edinstveno vizualno in zvočno izkušnjo, kjer vse služi Senuini zgodbi. Zato lahko pričakujete še več istega, vendar tokrat s podporo, ki bo naše ambicije glede potopitve, zvestobe in bogastva še bolj razširila kot doslej.”

Težko pričakovano nadaljevanje nagrajene igre Hellblade: Senua’s Sacrifice izide 21. maja.

Continue Reading

Igre

Družba Remedy Entertainment je pripravljena predelati Maxa Payna 1 in 2

Published

on

Dolgo pričakovani remake iger Max Payne 1 in 2 podjetja Remedy Entertainment bo v celoti začel nastajati v drugem finančnem četrtletju leta 2024.

Finski razvijalec videoiger je pred kratkim delil pregled poslovanja za obdobje med januarjem 2024 in marcem 2024. V pregledu je opisanih nekaj projektov, ki jih studio pripravlja, med katerimi je tudi prvai bullet-time streljanka Max Payne.

Na podlagi poročila se zdi, da se je razvoj predelave iger Max Payne 1 in 2 premaknil v fazo pripravljenosti za produkcijo in da bo predvidoma v drugem četrtletju leta 2024 prešel v polno produkcijo. Čeprav gre za priljubljeno franšizo številnih igričarjev stare šole smo skeptični, da bo Max Payne uspel tam, kjer se je zalomilo Alanu Waku.

Alan Wake 2 je bil najnovejši poskus studia, da bi izkoristil obstoječe in priljubljene IP-je, in čeprav si je izvirna igra pridobila kultni status, nadaljevanje ni uspelo navdušiti sodobnega občinstva. Igra je sicer prejela tri nagrade Game Award in dve nagradi BAFTA, a ekskluzivnost igre v trgovini Epic Games Store je nedvomno vplivala na njene prodajne številke.

Po poročilu podjetja Remedy je bilo od začetka februarja 2024 prodanih le 1,3 milijona izvodov igre Alan Wake 2. Razvijalec je opozoril, da je igra kljub (resda slabi) prodaji povrnila znaten del stroškov razvoja in trženja. A številke so mračne, če primerjamo večletna trženjska prizadevanja za ta projekt z dobro umeščenimi neodvisnimi naslovi, kot je Manor Lords, ki jim je enak dosežek uspel v manj kot 24 urah.

Continue Reading

Igre

Srednjeveška strateška igra je v 24 urah prodala 1 milijon izvodov

Published

on

Še en neodvisni razvijalec je s še eno srednjeveško simulacijsko igro čez noč postal uspešen na platformi Steam.

Razvijalec igre Manor Lords, Slavic Magic, enosebni studio, ki ga je ustanovil Greg Styczeń, je najnovejši neodvisni razvijalec, ki je s svojo ljubeznijo do zgodovinske natančnosti navdušil množice na Steamu. Strateška igra, ki igralcem omogoča, da izkusijo življenje srednjeveškega gospoda, je v prvih 24 urah po izidu v zgodnjem dostopu na platformi Steam prodala že 1 milijon izvodov, je založnik Hooded Horse sporočil na družbenih omrežjih.

“Od včerajšnjega začetka prodaje je igra Manor Lords prodala že več kot 1 milijon izvodov in dosegla največje število sočasnih igralcev na Steamu, in sicer 170 tisoč, kar je največ doslej za igro za gradnjo mest (ali za druge različne žanre, kot so GSG/4x/kolonijske simulacijske igre). Čestitke @LordsManor, v čast nam je, da smo lahko vaš založnik!” se je podjetje Hooded Horse pohvalilo na omrežju X.

Ni skrivnost, da je množica uporabnikov storitve Steam navdušena nad srednjeveškimi vsebinami. Slovenska večigralska mečevalska igra Mordhau je odličen primer tega. A Manor Lords ni namenjen samo bojevanju. Svež zorni kot, ki ga igra prinaša, in morda razlog za njen uspeh se skriva v zgodovinski natančnosti igre.

Razvijalca Slavic Magic sta navdihnili umetnost in arhitektura Frankovske regije poznega 14. stoletja, zgodovinska dejstva pa uporablja tako pri mehaniki igranja kot pri vizualni podobi. Običajnim srednjeveškim klišejem se izogni v prid zgodovinske natančnosti, da bi svet deloval bolj pristno, barvito in verodostojno.

Prizadevanja enočlanske ekipe so se obrestovala, saj naj bi po podatkih SteamDB igra ta konec tedna dosegla kar 173.178 sočasnih igralcev. Čeprav je igra Manor Lords še vedno v zgodnjem dostopu, razvijalec Slavic Magic obljublja, da bodo obstoječi shranjeni podatki delovali brezhibno tudi po prihodnji posodobitvi igre.

Če boste igro kupili in se jo odločili vrniti, ne pozabite, da je Steam pred kratkim popravil pravilo o vračanju iger. Če vam Manor Lords slučajno ne sede poskrbite, da ga boste vrnili pred iztekom dveh ur igranja, tudi pred uradnim izidom igre.

Continue Reading

Igre

Igralci se vračajo k igri Fallout 76 — ali je zdaj kaj boljša?

Published

on

Nedavna Amazonova serija Fallout je pri številnih igričarjih ponovno obudila ljubezen do franšize, hkrati pa je pritegnila pozornost tudi novih igralcev. Na platformi Steam je Fallout 76 na primer presegel dosedanje število sočasnih igralcev. A to še ne pomeni, da je igra dobra.

V zadnjih dneh se je število igralcev mnogih iger iz serije Fallout povečalo. Glavna med njimi je igra Fallout 76, ki jo je po podatkih Steamdb ta konec tedna sočasno igralo kar 73.368 igralcev.

Poleg tega si lahko Amazon Primenaročniki brezplačno prenesejo igro Fallout 76 za konzole Xbox Series X/S, Xbox One in osebne računalnike do 15. maja. Naročniki lahko izkusijo tudi druge igre iz franšize, kot sta Fallout 3 in New Vegas, ki jih je mogoče brezplačno igrati na portalu Luna.

Tisti, ki se še spomnijo bednega izida igre Fallout 76, so morda skeptični do te nove pobude za oživitev serije in z razlogom. A zgleda, da medtem ko nismo bili pozorni, je razvijalec Bethesda Softworks poskušal popraviti svojo pokvarjeno igro. Fallout 76 leta 2024 je zagotovo manj katastrofalna igra, vendar je še vedno daleč od najbolj znanega dela v seriji, igre Fallout: New Vegas podjetja Obsidian Entertainment.

Continue Reading

Igre

Do 30. aprila lahko igrate Assassin’s Creed Mirage brezplačno

Published

on

Lanskoletna igra Assassin’s Creed, ki se je vrnila k formuli prvega naslova, je zdaj brezplačno na voljo za igranje. Ubisoft vsem, ki prenesejo Assassin’s Creed Mirage, omogoča brezplačen dostop do igre za dve uri.

Igrajte kot Basim Ibn Ishaq, najbolj vsestranski in iznajdljivi asasin v zgodovini franšize, in raziskujte čudesa arabskega sveta s pomočjo akrobatskega skakanja po Bagdadskih strehah. V preizkusni različici lahko uživate v celotni vsebini igre Assassin’s Creed Mirage, vključno z načinom trajne smrti in filtrom Desaturated Blue iz igre Assassin’s Creed 1. Igraje je časovno omejeno na dve uri, po katerih se bo vaše napredovanje preneslo, če se odločite za nakup igre.

Assassin’s Creed Mirage je na voljo na Ubisoft Connect PC, Epic Games Store in PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One in Xbox Series X | S.

Continue Reading

Igre

Darkest Dungeon 2 bo dobil popolnoma nov kampanjski način – brezplačno

Published

on

Razvijalec igre Darkest Dungeon, podjetje Red Hook, je pravkar najavil Kingdoms – brezplačen samostojni način kampanje, ki bo v Darkest Dungeon II prišel še letos.

Ta novi način igre izzove igralce v brezupni tekmi s časom, da bi našli in premagali pošasti, preden preplavijo in uničijo kraljestvo. V duhu igre bodo igralci potovali po deželi, zbirali vire in se borili proti vdorom zla, pri tem pa branili mrežo krčem, ki nujido še zadnje upanje človeštvu.

Pridobljeni viri se uporabljajo za nadgradnjo junakov in tudi samih krčem, ki jih je mogoče izboljšati z obsežnimi nadgradnjami. Igralci se bodo pomerili proti trem novim frakcijam pošasti: Coven, Beastmen in Crimson Courtiers. Način igre Kingdoms je mogoče igrati neodvisno od prvotne kampanje “Confessions”.

“Kingdoms je za nas vznemirljiv projekt,” je povedal Chris Bourassa, kreativni direktor razvijalca Red Hook. “Ta novi način bo združil nekaj stalnosti in upravljanja likov iz prvotne igre Darkest Dungeon s premikanjem in bojevanjem iz igre Darkest Dungeon 2. Pri Red Hooku ocenjujemo projekte glede na njihov potencial, da izzovejo presenečenje, navdušenje in obup… Kingdoms je zadel vse tri.”

Ob tej priložnosti je igra Darkest Dungeon II na platformi Steam trenutno unižana za 33 %. Poleg tega lahko za 10 % popusta prevzamete tudi dodatek DLC The Binding Blade.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno