Connect with us

Igre

Preizkušamo platformsko grozljivko Little Nightmares 2

Published

on

Ali je mogoče pobegniti iz sveta, ki se razkraja od znotraj?

Pripravite se na pustolovščino, ki vas bo vodila skozi tesnobne gozdove in srhljive šole na poti do zloveščega Signalnega stolpa. Na vas je, da poiščete izvor zla, ki se širi po televizijskih zaslonih.

Little Nightmares II je platformska grozljivka, za katero potrebujete hitre prste, mirno kri in razmigane možgane, lastnosti, ki jih jaz žal nimam. Zato ni nič presenetljivega, da je bila moja prva izkušnja z igro prava nočna môra, ki se je tekom zgodbe, kot talec pri ugrabitelju, spremenila v nezdravo ljubezen.

Sporočilo

V glavni vlogi nadaljevanja igre Little Nightmares ni več pogumna Six, temveč uporniški Mono, ki se s pomočjo deklice v rumenem plašču, skuša prebiti do izvora živečih môr. Zgodba nam predstavlja grozovite posledice življenja, polnega motečih dejavnikov in skrivanja pred bolečo resnico našega obstoja. A nianse v sporočilu se hitro izgubijo, če, tako kot jaz, med igranjem uspete sprocesirati le: “Lutke = slabo.

Sporočilnost in simbolizem sta temeljna gradnika serije in se kažeta predvsem v estetiki nasprotnikov in okolja, kot tudi v dizajnu dveh glavnih junakov, ki opozarjata na sprevrženost sveta. Vizualna podoba izvirne Little Nightmares igre je bila nekoliko bolj stilizirana in je močno spominjala na risano animacijo. Ta je v igralcu ustvarila nelagodje, zaradi kontrasta med videzom podobnim risanki in njeno groteskno vsebino. Ravno to neskladje je nosilo sporočilo zgodbe: Six ne spada v svet nočnih môr.

Nasprotno se razlika med osrednjima likoma in okoljem v drugem delu serije izgubi v gori detajlov. Razvijalci so novi igri namreč dodali veliko več grafičnih elementov in podrobnosti, ki dajejo občutek prenasičenosti in tudi barvno ne izstopajo dovolj, da bi v nas ustvarili vizualno napetost. Najbolj ikoničen simbol prvega dela, Sixin rumen plašč, se pojavi šele na koncu drugega poglavja, priložnosti, da si ga ogledamo pa ni veliko, saj je Six tekom igre le občasno prisotna.

Spremembe

Grafične spremembe niso vse, kar je drugačnega v nadaljevanju tega platformerja. Glavni junak Mono je deček, ki svoj obraz skriva pod papirnato vrečko, med igranjem pa lahko zanj poiščemo tudi druga pokrivala. Ta se skupaj z delci Monove preteklosti (ali morda prihodnosti?) skrivajo po novih lokacijah v Little Nightmares svetu, ki so veliko bolj razširjene in kompleksne, v primerjavi s tistimi iz prvega dela.

Tudi odnos med novim likom Monom in prejšnjo junakinjo Six ni popolnoma pojasnjen, a na videz se zdi prijateljski. Six sedaj ne nastopa več v glavni vlogi, temveč le kot spremljevalka, s katero upravlja igra. Med raziskovanjem ti pomaga z namigi, kako rešiti uganke ali doseči težje dostopne platforme.

Little Nightmares 2 vpeljuje tudi nekaj skromnih mehanik bojevanja. Če se je Six izogibala konfliktom tako, da se potikala okoli po ladji in bežala pred nevarnostjo, zna Mono nasprotnikom pokazati tudi zobe. Ali v tem primeru palice, sekire, cevi in celo zajemalke. Mono lahko sicer vihti nekatere predmete odraslega sveta, a ti so zanj preveliki in precej okorni, igralce pa lahko hitro obsodijo na smrt, če ne zamahnejo v pravem trenutku, ali dovolj blizu nasprotnika.

Atmosfera

Dobra atmosfera je za grozljivke alfa in omega. Brez prave atmosfere se igralci ne morejo vživeti v dogajanje, iluzijo, ki jo pričara zgodba, pa ti hitro razblinijo grafične napake ali težavnost določenih sekvenc. Osebno ne vem, ali me je bolj motilo nerodno bojevanje, skakanje na platforme v dveh in pol dimenzijah, ali morda tista ena uganka, ki zahteva da v gumb vržeš specifično določen predmet, čeprav je soba polna druge šare, ki ravno tako dobro leti po zraku.

Iz strahu me je v gorečo jezo kar hitro pognalo nepotrebno umiranje, za katerega, priznam, sem bila največkrat kriva sama. Najhujši del konstantnega umiranja je ponovno oživljanje. Mono ima, poleg izjemno počasnih bojnih animacij, tudi izjemno počasno animacijo vstajenja od mrtvih, ki lahko (ko tečeš petnajstič po istem hodniku) postane izjemno nadležna.

A zdravilo proti tiltanju se skriva v igri sami. To je avdio. Poleg nepozabne glasbe, ki jo je sestavil Tobias Lilja, igra veliko vlogo pri ustvarjanju atmosfere in reševanju ugank tudi zvok. Nasprotnike namreč pogosto najprej slišimo, preden jih sploh vidimo. Še več, določene uganke je mogoče rešiti samo tako, da pozorno prisluhnemo.

Prepuščeno interpretaciji

Zdaj, ko s svežim pogledom in bistrimi mislimi razmišljam o igri, se mi poraja nekaj vprašanj. Konkretno me bega odločitev razvijalcev, da Six postane stranski lik, ki ga ne moremo upravljati.

V uvodnem poglavju nas igra nauči dvoje – kako prijeti Six za roko in kako jo poklicati, da nam pomaga. Obe mehaniki se zdita smiselni za povprečnega NPC pajdaša, a je (kakor že omenjeno) umetna inteligenca, ki jo igra uporablja za Six, precej samostojna. Odgovor, zakaj so razvijalci dodali te mehanike, odkrijemo šele na koncu igre, ko dočakamo pričakovani preobrat v zgodbi. Kljub temu mi zdi, da je AI spremljevalec kot tudi zbiranje Monovih čepic, slabo izkoriščen, ali celo nepotreben element, ki ne doprinese veliko k zgodbi.

Zaključek

Če imate radi mehanske in umske izzive, občudujete groteskno estetiko, uživate v napetosti in vas ni strah Doctor Who ihtečih angelov, je Little Nightmares 2 dobra izbira za vas. V sebi združuje vse najbolj priljubljene elemente prvega dela in jih podvoji. Dva junaka, večje lokacije, in dve dodatni uri igranja. Vprašanje je le, če je več res tudi bolje?


Vroča ponudba za gamerje

LITTLE NIGHTMARES II – DAY ONE EDITION PS4

34,99 €

Igre

Hogwarts Legacy bo dobil uradno podporo za modifikacije

Published

on

Z naslednjo brezplačno posodobitvijo bo čarovniška RPG igra Hogwarts Legacy dobila uradno podporo za modifikacije, ki bo omogočila igralcem na osebnih računalnikih še bolj prilagodljivo izkušnjo. Posodobitev bo na voljo 30. januarja, ko izideta komplet orodij Hogwarts Legacy Creator Kit in vgrajeni upravitelj modov.

Chandler Wood, vodja skupnosti pri razvijalcu Avalanche Software, je v spletni najavi poudaril, da bodo modifikacije omogočile vse od manjših prilagoditev, kot so nove pričeske in kozmetični dodatki, do bolj poglobljenih sprememb, kot so dodatne naloge in temnice.

“Pred izidom [posodobitve] smo trdo sodelovali z nekaterimi izjemnimi ustvarjalci modifikacij, da bi zagotovili, da boste imeli že prvi dan na voljo nekaj res zanimivih stvari, s katerimi se boste lahko igrali,” je povedal v posnetku na YouTubu.

Platforma CurseForge je ob tem objavila, da bo v sodelovanju z Warner Bros. Games omogočila varno in preprosto nameščanje modifikacij.

Hogwarts Legacy, ki je izšel februarja 2023, je postal najbolje prodajana igra tistega leta in do danes dosegel več kot 30 milijonov prodanih kopij.

Continue Reading

Igre

Doom: The Dark Ages prihaja maja 2025

Published

on

Doom: The Dark Ages, najnovejša igra iz legendarne franšize, bo izšla 15. maja 2025 na PS5 in drugih platformah. Hugo Martin, direktor igre pri id Software, je razkril podrobnosti o igranju in zgodbi, ki bo igralce popeljala v srednjeveški svet spopadov in zavezništev.

Igranje združuje globino Doom Eternal in preprostost Doom (2016). Med novostmi izstopa Shield-Saw, srednjeveško orožje, ki se drugače odziva glede na situacijo v kateri se znajdete. Martin je izpostavil, da je igranje intuitivno, a hkrati ponuja taktično globino. Odkrili bomo tudi začetke Slayerjeve kariere.

Za največje navdušence bo na voljo izdaja DOOM: The Dark Ages – Collector’s Bundle, ki vključuje:

  • zgodnji dostop do igre, dva dni pred uradnim izidom,
  • digitalno knjigo z risbami,
  • glasbo,
  • 30 cm visoko Slayerjevo figurico,
  • kovinski ključ Red Key Card,
  • SteelBook ovitek,
  • preobleke, kot so Divinity Slayer, Divinity Dragon in Divinity Atlan,
  • ter DLC vsebino.

Cena za Collector’s Bundle je €209,99. Zbirateljski paket je že mogoče prednaročiti v spletni trgovini Bethesda Gear. Igra DOOM: The Dark Ages izide 15. maja 2025 za platforme PlayStation 5, Xbox Series X|S, PC ter za naročnike Xbox Game Pass.

Continue Reading

Igre

Kingdom Come: Deliverance II razkriva načrte po izidu igre

Published

on

Ljubitelji srednjeveških pustolovščin si hitro rezervirajte čas za pustolovščino epskih razsežnosti. Warhorse Studios in PLAION sta razkrila načrt za prihodnost igre Kingdom Come: Deliverance II, ki na konzole in PC prispe 4. februarja 2025. Načrt vključuje brezplačne posodobitve in plačljive razširitve, ki bodo igri dodale še več globine skozi celotno leto.

Poglejmo, kaj nam obljubljajo razvijalci.

  • Pomlad: Posodobitve bodo vključevale brivski sistem za prilagajanje videza, hardcore način in konjske dirke.
  • Poletje: Nova zgodba Brushes with Death bo igralce popeljala na skrivnostno nalogo, kjer Henry pomaga umetniku s temačno preteklostjo in se sooča z nevarnostmi ter spletkami.
  • Jesen: Zgodba Legacy of the Forge raziskuje preteklost Henryjevega rejnika Martina. Igralci bodo lahko obnovili staro kovačijo in raziskali svojo preteklost.
  • Zima: Zgodba Mysteria Ecclesia bo igralce vodila v samostan Sedlec, kjer se Henry odpravi na tajno nalogo, da prepreči širjenje smrtonosne bolezni.

Vsaka razširitev prinaša nove vsebine in izboljšave igranja, spremljale pa jih bodo brezplačne posodobitve za še boljšo izkušnjo. Igra bo na voljo v več različicah, vključno z izdajo Gold Edition, ki vključuje osnovno igro, razširitveni paket in ekskluzivne dodatke.

Preverite, kaj je o Kingdom Come: Deliverance II zapisal Žiga, ki se je odpravil na Češko na štiriurno predstavitev igre.

Continue Reading

Igre

The Blood of Dawnwalker: Vampirska igra, ki bi lahko navdušila ljubitelje Witcherja

Published

on

Ljubitelji vampirskih RPG-jev že dolgo čakajo na dostojno nadaljevanje serije Vampire: The Masquerade, medtem pa so navdušenci nad The Witcherjem razočarani nad prvim napovednikom za četrti del sage. A morda bo prav The Blood of Dawnwalker, nova igra studia Rebel Wolves, tista, ki bo zadovoljila obe skupini.

Gre za temačni akcijski RPG, ki stavi na močno zgodbo in odprt svet, postavljen v 14. stoletje, ko Evropo pustošijo vojne in črna smrt. V kaosu in splošnem preplahu se vampirji iz doline Vale Sangora v Karpatih dvignejo iz senc in izkoristijo trenutek, da odstavijo fevdalne gospodarje ter zavladajo temu pozabljenemu koncu sveta.

Igralci v igri prevzamejo vlogo Coena, mladega moža, ki postane »Dawnwalker« — bitje, ki ni povsem človek, a tudi ne povsem vampir. Kar igro loči od drugih, je časovna omejitev: 30 dni in noči. V tem času mora Coen rešiti svojo družino ali pa se podati na pot maščevanja in uničiti tiste, ki so ga preobrazili.

Zasnova igre temelji na t. i. narrative sandbox pristopu, kjer igralci sami odločajo, katere naloge bodo opravili in kako bodo porabili svoj čas. Vsaka odločitev vpliva na zgodbo, čas pa neusmiljeno teče naprej.

Posebnost igre je tudi preplet dnevno-nočnega cikla. Podnevi ima Coen dostop do svojih človeških vrlin, ponoči pa se prebudijo njegove vampirske moči. Igralci bodo morali ves čas tehtati, ali se bodo borili za svojo človeškost ali se vdali prekletstvu vampirizma.

Z bogato pripovedjo in temačno atmosfero bi The Blood of Dawnwalker lahko postal naslov, ki ga bodo oboževali ljubitelji fantazije in vampirskih zgodb. Je to igra, ki bo potešila žejo po nečem novem? Podrobnejšo predstavitev igranja pričakujemo poleti 2025.

Continue Reading

Igre

Prijave za testiranje igre ELDEN RING: NIGHTREIGN so odprte

Published

on

Bandai Namco in FromSoftware sta odprla prijave za zaprto omrežno testiranje nove kooperativne igre ELDEN RING: NIGHTREIGN, ki bo potekalo od 14. do 17. februarja. Igra, ki se dogaja vzporedno z dogodki priljubljenega Elden Ringa, bo igralcem omogočila sodelovanje v ekipah po tri. Skupaj bodo premagovali vse večje grožnje in močne šefe v nenehno spreminjajočem se svetu.

Testiranje bo na voljo za konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X|S, medtem ko bo celotna igra leta 2025 izšla tudi za PC ter starejše konzole.

NIGHTREIGN prinaša povsem novo igralno izkušnjo. Igralci bodo svojo pustolovščino začeli v Roundtable Hold, kjer bodo izbirali med osmimi edinstvenimi liki z različnimi sposobnostmi. Zatem se bodo podali v neusmiljeni svet Limveld, kjer nevarnosti z vsakim dnem postajajo večje. Ponoči pa se mapa postopoma krči zaradi t. i. Night’s Tide. Vsako noč bo zaključil spopad z močnim šefom, tretjo noč pa jih čaka soočenje z mogočnim Nightlordom.

Poudarek igre je na ponovljivosti, saj se nasprotniki in okolje ob vsakem igranju spreminjajo, kar zagotavlja, da je vsaka izkušnja drugačna. Igralci, ki bodo padli v boju, bodo prejeli relikvije za izboljšanje svojih likov in nove poskuse.

Prijave za zaprto testiranje so možne na spletni strani nightreign.com/nt.

Continue Reading

Igre

Dune: Awakening bo podpirala tehnologijo DLSS 4 in naslednjo generacijo integracije Razer Chroma

Published

on

Prihajajoči MMO Dune: Awakening bo ena prvih iger, ki bo uporabljala najnovejšo tehnologijo podjetja NVIDIA, DLSS 4 Multi Frame Generation za ustvarjanje sličic. Nova tehnologija igralcem obljublja raziskovanje krutega peščenega planeta Arrakisa z izjemno zmogljivostjo in kakovostjo slike.

Na sejmu CES 2025 je norveški razvijalec in založnik Funcom razkril nove posnetke bojev iz igre in razkril, da bo nova tehnologija DLSS 4 omogočala neverjetno vizualno kakovost in visoko število sličic na sekundo. Poleg tega je razvijalec napovedal tudi integracijo z Razerjevo naslednjo generacijo Chroma osvetlitve ter haptičnih naprav, ki naj bi igralcem omogočala še globljo potopitev v svet igre. Naprave naj bi simulirale tresenje tal, ko se bliža peščeni črv, veter in udarce.

Igra Dune: Awakening izide v začetku leta 2025 za PC, na konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X|S pa bo na voljo kasneje. Tisti najbolj neučakani lahko na uradni spletni strani igre zaprosite za dostop do zaprte beta različice ali igro dodate na svoj seznam želja na Steamu.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Priljubljeno