Po naslovu lahko ugotovite v katerem svetu se igra odvija, tj. v nadvse popularni nordski mitologiji. Ob prvem zagonu nam je predstavljena zgodba, ki se vrti okoli svetega drevesa Ygdrasil. Zadolženi smo ga braniti pred Hellthingi, ki vsako noč napadajo našo vas, ter Jotuni, ki so na mapi pojavljajoči se giganti. Zgodba je dobro predstavljena, a v sami igri ni poudarka na razvoju zgodbe, dialogi so kratki in pozabljivi, tudi naš lik se osebnostno ne razvija. To je, ker so razvijalci Norsfell Games ves trud namenili mehanikam znotraj igre.
Preživetvena igra
Tribes of Midgard ima vse aspekte preživetvene igre – nabiramo surovine in s tem nadgrajujemo orožja in bazo. Vse z namenom, da lahko napadamo močnejše nasprotnike in zdržimo v svetu čim dlje. Vsakič ko svet premagamo (tudi ko izgubimo, a manj) pridobivamo XP točke, ki nam odklepajo dodatne bonuse, like, orožja in še kaj, kar jasno kaže rogue-like pridih, ki nas z igranjem izboljšuje skille ter nas nagrajuje.
Kot sem že povedal, Tribes of Midgard je Survival ARPG. Ima pa tudi pridihe rogue-like žanra, ki ga je zelo popularizirala igra Hades. Obstaja več načinov igranja. Imamo “Saga mode”, ki nam postavi jasen cilj, ki ga je potrebno doseči. Ko pridemo do tja, je to to. Tukaj je še “Survival mode”, kjer igra traja, dokler zdržimo, oz. vse dokler nam nasprotniki ne uničijo večnega drevesa.
Grafika, dizajn, mehanike
Posvetimo se sedaj svetu Tribes of Midgarda. Grafično ni igra nič posebnega. Mi je pa kreativna smer, ki so ubrali, všeč. Ni potrebno, da je vse hiper-realistično, da deluje. Sama mapa je zelo raznolika in kar mi je najbolj všeč je to, da se nenehno spreminja. Posamezne lokacije iz igre v igro spreminjajo svoj položaj na mapi. To ohranja raziskovanje fresh in izzivov polno ter je posledično ni mogoče igrati na avtopilotu.
Drug pomemben element igralne izkušnje so nasprotniki. V svetu boste našli veliko različnih izzivalcev, najzanimivejši izmed njih so pa seveda že prej omenjeni Jotuni.
Nadaljujmo z orožjem in mehaniko bojevanja. Igra nam ponuja ogromen razpon v možnostih igralnega stila. Kot nov igralec dobimo dve opciji, in sicer izbiro med rangerjem in warriorjem. Nato z dodatnimi izzivi odklepamo ostale like. Vsak od njih ima unikatne moči in sposobnosti. Tu moram izpostaviti, da če se poistovetite z bojevnikom, boste resnično vzljubili način bojevanja.
Orožja so še en del, kjer igra ne razočara. Zelo všeč mi je povezava med orožji ter sestavinami, ki jih potrebujemo za njihovo gradnjo. Če naberemo sestavine iz snežnih predelov mape, bodo orožja in oklep imela katakteristiko tistih lokacij. Isto velja za druge lokacije. Z veseljem sem prebil več ur ter preizkušal craftati nova orožja na različnih lokacijah, kar je dodalo globino izkušnji ter sami igri.
Slabosti
Doslej so bili uvidi zelo enostransko pozitivni – a ne mislite, da je igra brez slabosti, saj Tribes of Midgard ima polno vrečo svojih. Jaz sem en tistih gamerjev, ki jim je v igri zelo pomemben zvok. Slednji so, skupaj z glasbeno podlago, povprečni v najboljših primerih in hudo pomanjkljivi v najslabših. Ko menjamo lokacije se s tem tudi spreminja glasba v ozadju in tukaj zadeva še deluje. Kjer me najbolj razočara zvočna podlaga, je pri bojevanju, saj se zdi popolnoma ločena od aktivnosti na ekranu – med epskim spopadom z Jonutom, v katerem smo cel čas na tanki črti med preživetjem in smrtjo, se zdi, kot da smo v dvigalu in se počasi premikamo med nadstropji, ne pa v najbolj spektakularnem dvoboju igre.
Dodatna stvar, ki je potencialno problematična glede na vaš tip igranja videoiger je, da če želite kvalitetno igrati, morate biti pripravljeni vstopiti v Tribes of Midgard za vsaj 2 uri nemoteno. No, vsaj v co-op načinu, ki pa je edini pravi način za doživetje – tj. z 10 drugimi bojevniki Midgarda in skupaj branite svet.
Končna ocena
Igra zajema kar tri žanre, kar je težka naloga. Imam pa včasih občutek, da so določene atribute čisto izpustili. Rogue-like progresijo bi lahko dodelali z dodatnimi kozmetičnimi dodatki z upgrejdi ter jih tako izboljšali. Potrebno je omeniti, da bo igra deležna nadaljnjega razvoja, tako, da bodo po vsej verjetnosti vse to še dodajali, a zaenkrat bi vseeno si želel malce več.
Seveda se zadeva in ocena spremeni, ko vzamemo v zakup, da to ni AAA naslov s temu primerno cenovno postavko, marveč je to igra, na voljo za le nekaj deset evrov – kar pa je popolnoma poštena cena za doživetje, ki ga Tribes of Midgard ponuja ter bi jo tako z veseljem priporočil navdušencem nad temi žanri.
Igra Clair Obscur: Expedition 33 je v pičlih 33 dneh dosegla izjemen prodajni mejnik – kar 3,3 milijona prodanih izvodov. Novico so razvijalci delili na uradnem profilu na omrežju X, kjer so zapisali:
»Pred 33 dnevi smo izdali Clair Obscur: Expedition 33. Od takrat smo prodali 3,3 milijona izvodov. Resno. Do danes. Tega si nismo mogli izmisliti.«
Thirty-three days ago, we released Clair Obscur: Expedition 33.
Since then, we’ve sold 3.3 million copies.
Seriously. As of today. We couldn’t make that up.
Another entry on the long list of surreal moments that your support has made real. Thank you ALL.
— Clair Obscur: Expedition 33 (@expedition33) May 27, 2025
V objavi so se zahvalili vsem igralcem in pripisali: »Še eden v nizu neverjetnih trenutkov, ki jih je omogočila vaša podpora. Hvala VSEM. Jutri prihaja.« Da bi bila simbolika popolna, je bila objava deljena točno ob 15.03.
V naši recenziji igre je Rok zapisal:
»Clair Obscur: Expedition 33 je izjemen primer, kako lahko inovativni pristopi in predanost ustvarjalnosti pripeljejo do nepozabne igralne izkušnje. Z globoko zgodbo, kompleksnim bojnim sistemom in osupljivo vizualno predstavitvijo ji nominacija za igro leta ne uide. K temu še dodamo dostopno ceno in ravno pravšnji čas trajanja (sam sem potreboval za celotno izkušnjo nekje 30 ur – ne preveč, ne premalo) in mogoče imamo celo zmagovalca.«
Igra Star Wars Battlefront 2doživlja nepričakovan preporod, kakršnega v igričarski industriji redko vidimo. Če je še v začetku maja na platformi Steam beležila komaj tisoč dnevno aktivnih igralcev, se je številka ob prazniku dneva Vojne zvezd (May the 4th), izidu druge sezone serije Andor in sočasni tematski sezoni v igri Fortnite drastično povečala. Po nekaterih ocenah zdaj igra dosega od 80 do 90 tisoč aktivnih igralcev dnevno na vseh platformah.
🚨 Star Wars Battlefront 2 has now BROKEN the all time players record on Steam pic.twitter.com/iQB5Ue1ZVL
— Daily Star Wars Games (@Daily_SWGames) May 23, 2025
Skok priljubljenosti se je začel sredi maja, ko je Battlefront 2 na Steamu presegel svoj rekord sočasnih igralcev izpred štirih let. Po podatkih SteamDB novi rekord ob času pisanja članka znaša 18.635 igralcev, kar je občuten preskok s prejšnjega vrha 10.489. Hkrati je igra na Twitchu dosegla tudi 10.934 sočasnih gledalcev v enem dnevu.
Čeprav Battlefront 2 že skoraj pet let ni prejel večjih posodobitev, njegovo ponovno rojstvo dokazuje, da franšiza Vojna zvezd ostaja trdno zasidrana v srcih igralcev, da je uspeh igre pogosto v njihovih rokah – in da dobra igra nikoli zares ne izgine. Vprašanje zdaj je, ali bo EA izkoristil priložnost in izdal še eno Star Wars igro?
Epic Games Store znova osrečuje igričare s svežim paketom brezplačnih iger — tokrat kar s tremi naslovi. V spletni trgovini Epic Games Store lahko zdaj brezplačno prevzamete igro Sifu, novo izdano Deliver At All Costs in retro akcijo Gigapocalypse. Čas za prevzem vseh treh iger se izteče 29. maja ob 17.00 (CET), ko bodo njihovo mesto prevzele nove brezplačne igre. Kot vedno velja, da za prevzem igre ni potrebnih dodatnih nakupov — ko jih enkrat dodate v svojo knjižnico, so vaše za vedno.
Deliver At All Costs, ki je izšel včeraj, je akcijska pustolovščina švedskega studia Far Out Games, pod okriljem Konamija. Igralci prevzamejo vlogo kurirja Winstona Greena, ki leta 1959 prevaža tovor skozi uničljivo okolje. Gigapocalypse, izdan leta 2022, je bočna igra v kateri kot ogromna pošast rušimo mesto. Zadnja na seznamu brezplačnih iger pa je še pretepačina Sifu.
“Igra definitivno vredna nakupa, ampak zna biti frustrirajoča. V meni je vzbudila toliko večje zadovoljstvo, ko mi je končno uspelo dokazati samemu sebi, da še nisem za v koš.”
Sifu naj bi dobil tudi filmsko priredbo, ki jo pripravlja režiser John Wicka, Chad Stahelski. Kratek film na temo igre pa je na voljo za ogled na spletu v Amazonovi antologiji Secret Level.
Po petletni odsotnosti se je Fortnitekončno vrnil v ameriški App Store na napravah iOS. Sodišče je podjetju Apple odredilo, naj igro znova omogoči v trgovini, kar pomeni pomemben preobrat v dolgoletnem sporu z Epic Games.
Epic je novico na spletu delil z objavo:
“Fortnite je NAZAJ v App Storu v ZDA za iPhone in iPad… ter na Epic Games Store in AltStore v EU! Kmalu bo viden tudi v iskalniku!”
Izvršni direktor Epica Tim Sweeney je na omrežju X zapisal: »Spet smo nazaj.«
Spor sega v leto 2020, ko je Apple igro odstranil iz trgovine, potem ko je Epic zaobšel Applove provizije pri plačilih. Sodnica Yvonne Gonzalez Rogers je ta teden Apple opozorila, da krši sodno odredbo iz leta 2021, ki dovoljuje zunanje plačilne metode.
Apple je nato moral Fortnite znova omogočiti v App Storu. Nova različica igre vključuje zunanje načine plačila in spodbuja igralce, naj nakupe opravijo neposredno prek Epica, izven Applovega sistema.
Nova velika posodobitev igre Helldivers 2, imenovana Heart of Democracy, je zdaj na voljo in z njo se boj seli naravnost na domači teren – ulice Super Zemlje.
Igralcem nasprotna frakcija Illuminate je prebila obrambo in napadla urbano središče planeta, igralci pa morajo braniti civiliste in aktivirati planetarne obrambne sisteme, vse v kaotičnem okolju med nebotičniki in ruševinami nekdaj mirnega sveta.
Nova misija zahteva zavzet boj za vsako ulico, saj bodo igralci v realnem času izgubljali in osvajali ozemlja, odvisno od uspešnosti misij. S posodobitvijo se bodo pojavili novi tipi enot, kot sta Crescent Overseer in Fleshmob, zato bo nujna uporaba sveže uvedenih možnosti za prilagajanje orožij.
V pomoč bodo tudi enote SEAF, ki se lahko pridružijo boju in pomagajo pri obrambi demokracije. A previdno – civilisti še vedno tavajo po območju spopadov, in vsako izgubljeno nedolžno življenje bo prineslo kazen.
Heart of Democracy je zdaj na voljo za vse igralce na platformah PlayStation 5 in PC.
Toby Fox, ustvarjalec priljubljene igre Undertale, je potrdil, da bodo prva štiri poglavja plačljive različice njene naslednice Deltarune izšla 5. junija 2025 za Nintendo Switch, Switch 2, PlayStation 4, PlayStation 5, PC in Mac. Paket bo vseboval že prej brezplačno dostopni poglavji 1 in 2 ter novi poglavji 3 in 4.
DELTARUNE Chapters 1-4 will be released on June 5th as a launch title for Nintendo Switch 2! It's also coming to Steam, Switch, PS4, and PS5 the same day! https://t.co/CDdWOlcjO4
Pomembna novost te izdaje je podpora za funkcijo »cross-buy«. To pomeni, da bodo igralci, ki bodo kupili igro na Nintendo Switchu, lahko brezplačno dostopali tudi do različice za Switch 2 – in obratno, če bodo uporabljali isti Nintendo račun. Enako velja za PlayStation. Nakup na PS4 omogoča brezplačen dostop do PS5 različice. Izjema je Japonska, kjer zakonodaja zahteva simbolično doplačilo.
Igra bo izšla 5. junija ob polnoči po japonskem času, skladno z izidom konzole Nintendo Switch 2. V Sloveniji bo igra na voljo že 4. junija ob 17. uri po srednjeevropskem času.
Čeprav bo začetna izdaja obsegala štiri poglavja, jih Fox načrtuje sedem. Preostala poglavja bodo na voljo kot brezplačne posodobitve.Deltarune je duhovni naslednik kultne uspešnice Undertale, ki združuje RPG mehanike, edinstven humor ter možnost miroljubnega reševanja konfliktov. Raznoliki liki, izvirna glasba in posebna estetika so kmalu po izidu igre leta 2015 ustvarili pravo subkulturo na spletu.
PCLAIR OBSCUR: EXPEDITION 33 igra za PLAYSTATION 5
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.