Med pandemijo se ljudje pripravljamo na najhuje, zato so nam prijazni zaposleni iz podjetja Techland pripravili nekaj učnega gradiva. V letu 2015 so po mojem mnenju ustvarili eno najboljših iger Dying Light in po sedmih letih smo končno dočakali njegovega naslednika Dying Light 2.
Zombiji in parkour
Zgodba nas popelje v leto 2036, kar dvajset let po prvem srečanju z virusom v mestu Haran, kjer se je odvijal prvi del igre Dying Light. Svet, v katerem poteka naša zgodba, je še naprej pretresen od novega virusa in nam daje bolj apokaliptični vibe kot v prvem naslovu, podoben filmu I am Legend. Ulice, stavbe in strehe so poraščene s travo in drevjem, prav tako pa najdemo na vsakem kotičku nov podvig za parkourne sposobnosti našega karakterja. Podamo se v zgodbo kot Pilgrim ali romar Aiden, ki je prepotoval skozi vso Ameriko do mesteca New Viledor, kjer naj bi se nahajala njegova sestra Mia. Tu se začne naša dogodivščina polna bojevanja, parkoura, zombijev in zanimivih karakterjev, ki nam pomagajo pri preživetju in raziskovanju sveta.
Novosti, izboljšave in presenečenja
Na začetku igre opazimo precejšnjo izboljšavo same grafične podobe, kot tekoče premikanje. Lepo presenečenje pa je to, da za tekanje ne uporabljamo stamine, ampak je to osnovna sposobnost, ki jo Aiden premore, a zato moremo biti veliko bolj pazljivi, saj nam stamine kar hitro zmanjka med plezanjem. Največja sprememba igre sta sam virus, s katerim smo okuženi, in kako se odvija igra skozi noč. Tukaj pa virus igra povsem drugačno vlogo kot v prvem delu, saj nas lahko, če nismo pazljivi, hitro ubije.
Takoj ko zapade noč ali gremo v temen prostor, nam začne padati meter imunosti. Ko ta pade na ničlo se spremenimo v zombija in je igra končana, a vse se da preprečiti z UV lučmi in številnimi pripomočki, ki našo transformacijo zatirajo, tako, da se moramo dobro pripraviti in premisliti, preden se podamo na nočno raziskovanje. Ne smemo pa pozabiti na izdelovanje in izboljšavo orožij, ki so nam na voljo za premagovanje nasprotnikov in živih mrtvecev. Bojevanje z mele orožji je tokrat v ospredju, zraven našega drop kicka seveda, saj so ravijalci odstranili strelno orožje, razen loka ali samostrela in morda kakšne makeshift pištole, ki razpade po treh strelih.
Odločitve v igri imajo posledice
Obstajata dve skupini Survivors in Peacekeepers med katerima se lahko odločamo, ali jim bomo tekom igranja dajali oblast nad elektriko in vodo. Vsaka skupina ima svoje prednosti. V kolikor se odločimo za Survivorje, nam ti s številnimi pripomočki omogočajo lažje in hitrejše premikanje, skakanje in premagovanje ovir, ki nas čakajo v mestu.
Peacekeepeji pa so orientirani na povsem drugo plat, bojevanje. Ti nam omogočajo boljša orožja in razne pasti, ki se nahajajo skozi mesto, k katerim lahko zvabimo zombije in jih tam s pritiskom na gumb onesposobimo ali ubijemo. Lahko pa se odločimo in vsaki skupini podamo nek del moči, a to nas potem stane tistih maksimalnih privilegijev, ki jih posamezna skupina nudi.
Napredovanje lika in RPG elementi
Igri pa ne bi morali reči proper RPG, če ne bi skozi vso premikanje in bojevanje dobivali experience točke, ki pripomorejo pri izboljševanju tako naših bojevnih sposobnosti, kot sposobnosti parkourja. Tukaj lahko v dveh vejah odklepamo različne sposobnosti, kjer nam na eni strani omogočijo sposobnosti za lažje bojevanje na drugi pa sposobnosti za hitrejše “parkouranje” skozi svet. Povečamo pa si lahko svoje življenjske točke in stamino, ter z vsako nadgradnjo se poveča naš meter imunosti. Ta nam omogoči, da lahko v temi raziščemo še toliko bolj oddaljene prostore in kleti, kjer se lahko nahaja kakšna epska ali legendarna oprema in orožje.
Za lažje in hitrejše premikanje skozi mapo tekom zgodbe odklenemo grapling hook in jadralno padalo, s katerim se lahko zavihtimo še z največje stolpnice in prejadramo kakšen odsek mape, v kolikor nam naša stamina to dovoljuje.
Dobro, slabo in povprečno
Razvijalci so pomislili na nas in naše prijatelje, saj so v igro spet vključili co-op način, da lahko v celoti izkusimo zgodbo tudi z našimi prijatelji. Tukaj se začne prava zabava, saj lahko naš soigralec zvestobo nameni drugi skupini kot mi (Survivors in Peacekeepers) in tako v isti igri oba izkusiva vse ugodnosti in prednosti, ki jih obe skupini ponujata.
A v tako velikem svetu, kjer je skoraj neomejeno stvari za raziskati, žal naletimo tudi na hrošče in napake, ki so včasih frustrirajoče, a ne tako drastične, da igro ne bi mogli igrati. Vsaj zaenkrat je večigralski način v večini tako buggy, da se ljudje zatikajo v stene, jih enostavno vrže v zrak ali pa, zaradi slabe optimizacije, prihaja do fps dropov in izgube podatkov tako, da nastaja manjša zamuda imputa kontrolk in zgrešimo skok ali pa umremo v napadu zombijev.
Dying Light 2 ne razočara
Čeprav se marsikdo pritožuje, da je igra predolga ali, da ima preveč stvari za raziskati, je to zame dejansko dobra stvar, saj dobre igre ni nikoli preveč. Čeprav je v igri še kar nekaj napak in glitchev, so jih že veliko odpravili s prvima dvema popravkoma in verjamem, da bodo ostale pomanjkljivosti hitro izboljšane. Sama zgodba je odlična in skritih dogodkov, izzivov ter predmetov je več kot dovolj, da vas pritegnejo k nakupu igre in verjemite mi, ko vam povem, da ne boste razočarani, saj igra ni tako ponavljajoča, kot se sprva zdi.
Skoraj pet let po izidu uspešnice Ghost of Tsushima se Sucker Punch vrača z novim samurajskim akcijskim doživetjem – Ghost of Yōtei, ki bo izšel ekskluzivno za PlayStation 52. oktobra 2025.
Čeprav zgodba ni neposredno povezana z Džinom Sakaijem, razvijalci obljubljajo duhovnega naslednika, ki bo enako čustveno in akcijsko nabit. Tokrat sledimo Atsu, bojevnici, ki se po šestnajstih letih vrne v rodni Ezo (današnji Hokkaido), da se maščuje za pokol svoje družine. Njeno maščevanje vodi seznam sovražnikov: Kača, Oni, Lisica, Pajek, Zmaj in gospod Saito.
Splet že vneto primerja to samurajsko pustolovščino z nedavno izdanim Assassin’s Creed Shadows, nas pa celotni koncept in Atsujin rumen kimono nas prej spominjata na film Ubila bom Billa. Upamo, da se bomo ob igranju te zgodbe veliko manj kremžili.
Igra prinaša izboljšano odprtosvetno raziskovanje, nove mehanike, možnost izbire vrstnega reda lova na svoje tarče, nova orožja in vizualno osupljivo pokrajino. Atsu bo lahko naletela na nepričakovane zaveznike, iskala učitelje veščin, sprejemala stranske naloge in postavljala taborišča kjerkoli v divjini.
Prednaročila igre se začnejo 2. maja, na voljo pa bodo standardna (€79.99), digitalna deluxe (€89.99) in bogato opremljena zbirateljska različica (€249.99) z replikami maske, kovancev in drugih dodatkov.
Manj kot 24 ur po izidu je The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered že osvojil vrhove Steam lestvic in očitno znova očaral RPG občinstvo po vsem svetu. Bethesda je s prenovo svoje kultne igre iz leta 2006 zadela v polno – odzivi so izjemni, igralci pa množično hitijo v svet Cyrodiila.
Na Steamu je Oblivion Remastered s ceno 54,99 € dosegel več kot 182.000 sočasnih igralcev že v prvih šestih urah od izida. Ocene na platformi so zaenkrat zelo pozitivne, kar kaže na to, da so izboljšave – od osvetlitve in tekstur do post-procesnih učinkov – dobrodošle med ljubitelji RPG-jev.
Uspeh igre je še bolj očiten v primerjavi z nedavnimi RPG izidi. Dragon Age: The Veilguard je na Steamu denimo dosegel vrh s 89.000 sočasnimi igralci, Avowedpa le 19.000. Predelava za zdaj še ni uspela doseči številk Bethesdine vesoljske pustolovščine Starfield, ki je lani na Steamu zbrala največ 330,723 sočasnih igralcev kot tudi ne igre leta 2023. Baldur’s Gate 3še vedno drži krono s skoraj 875.000 sočasnimi igralci ob svojem vrhuncu in tudi skoraj dve leti po izidu dosega številke Oblivion Remastered s123,814 sočasnimi igralci v zadnjih 24 urah.
Oblivion Remastered je poleg verzije za PC na voljo tudi za PS5 in Xbox Series X/S ter brezplačno znotraj naročnine Xbox Game Pass. Natančnih številk o številu igralcev na konzolah ni, a glede na odziv na družbenih omrežjih zgleda, da se bo tudi na drugih platformah predalava skoraj 20 let stare igre bolje odrezala kot novejši RPG-ji.
KINGDOM COME: DELIVERANCE II – DAY ONE EDITION igra za PLAYSTATION 5
Bethesda je uradno potrdila, da bo danes razkrila nekaj povezanega z legendarno igroThe Elder Scrolls IV: Oblivion. Po številnih govoricah in nedavnih spletnih puščanj slik je skoraj gotovo, da gre za težko pričakovani remaster kultne RPG igre iz leta 2006.
Prenovljena različica naj bi prinesla številne tehnične izboljšave, kot so povsem nova osvetlitev, izboljšana geometrija in teksture, nadgrajena vegetacija, realističnejše sence in ambientalna osvetlitev ter drugi sodobni vizualni učinki. Čeprav Bethesda uradno uporablja izraz remaster, glede na obseg izboljšav gre bolj za remake.
Igro bodo, kot poroča MP1st, po vsej verjetnosti “shadowdropali” – torej izdali takoj po današnji predstavitvi, ki bo ob 17.00 na YouTube kanalu Bethesde. Oblivion Remastered bo najverjetneje na voljo za PC, Xbox Series X|S (vključno z Game Passom) in kot samostojni nakup za PS5.
V izvirni igri, ki se odvija v pokrajini Cyrodiil, igralci skušamo ustaviti kult Mythic Dawn pri odpiranju portalov v demonski svet Oblivion. Ob izidu je igra prejela številne pohvale in danes velja za eno najbolj vplivnih RPG-jev svojega časa.
Poljski CD Projekt je izdal uradno opozorilo glede nove prevare, ki kroži med oboževalci franšize The Witcher. Gre za domnevna vabila k beta testiranju igre The Witcher 4, ki pa so po zagotovilih razvijalcev popolnoma lažna.
“Pred kratkim smo od nekaterih članov skupnosti prejeli poročila, da so bili povabljeni na beta test igre The Witcher 4 – to je prevara!” je studio zapisal na družbenih omrežjih.
Recently, we've been getting reports from some community members that they've been invited to a beta test of The Witcher 4 — this is a scam! 🚨
We've been taking the necessary steps to take this fraudulent messaging down. That said, if you receive any invites to or stumble… pic.twitter.com/nVmHnDSH2M
“Sprejeli smo potrebne ukrepe za odpravo tega goljufivega sporočanja. Kljub temu vas prosimo, da – če prejmete vabila ali naletite na novice o njih – prevaro prijavite z orodji, ki so vam na voljo v vašem e-poštnem odjemalcu ali na platformi družbenih medijev, ki jo uporabljate.”
Da gre za lažno sporočilo, je jasno že zaradi dejstva, da je bila najnovejša igra v seriji predstavljena šele decembra lani med podelitvijo nagrad The Game Awards, njen izid pa ni predviden še nekaj let. Studio dodaja, da bo o morebitnih prihodnjih beta testiranjih vedno najprej obvestil prek svojih uradnih kanalov.
The Witcher 4 naj bi bil zdaj v fazi polnega razvoja. V pripravi so tudi projekt Sirius, remake prve igre The Witcher in nadaljevanje Cyberpunk 2077, znano kot Project Orion.
O odzivih na napovednik novega Witcherja smo poročali decembra, a trenutno nas še bolj kot prihajajoči projekti CD Projekta navdušuje fantazijski RPG The Blood of Dawnwalkerstudia Rebel Wolves. Studio je ustanovil Konrad Tomaszkiewicz, nekdanji direktor The Witcher 3: Wild Hunt in vodja produkcije pri Cyberpunk 2077, ki je okoli sebe zbral ekipo izkušenih razvijalcev, s katerimi želi uresničiti svojo ustvarjalno vizijo.
V vrstah Rebel Wolves najdemo več nekdanjih članov CD Projekt Reda: kreativnega direktorja Mateusza Tomaszkiewicza, direktorja oblikovanja Daniela Sadowskega, vodjo pripovedi Jakuba Szamaleka in umetniškega vodjo Bartłomieja Gaweła. Vsi so v preteklosti sodelovali pri serijah The Witcher in Cyberpunk 2077, zato so naša pričakovanja glede njihovega novega projekta še toliko višja.
KINGDOM COME: DELIVERANCE II – DAY ONE EDITION igra za PLAYSTATION 5
Warhorse Studios je včeraj razveselil najbolj pogumne igralce z izdajo hardcore načinaza igro Kingdom Come: Deliverance II, ki bo srednjeveško Češko spremenil v neizprosen boj za preživetje. V tem načinu ni hitrega potovanja, kompasa ali označene lokacije na zemljevidu. Če se izgubite, boste morali vprašati mimoidoče – če vam bodo sploh hoteli pomagati.
Na začetku igre morate izbrati vsaj tri stalne negativne lastnosti, kot so “Slaba hrbtenica“, ki zmanjša vašo nosilnost, ali “Mesečnik“, kjer se lahko zbudite na naključni lokaciji. Kombinacije lastnosti lahko ustvarijo kaotične in izredno zahtevne situacije, kar dodatno poudari realističen pristop igre.
— Kingdom Come: Deliverance II (@KingdomComeRPG) April 15, 2025
Karel Kolmann, višji oblikovalec igre v studiu Warhorse Studios, je pojasnil, da so razvijalci želeli ustvariti tako dober način Hardcore, kot je bil v prvi igri, vendar ne kopije.
“Ohranili smo le nekaj lastnosti iz prve igre, nato pa smo ustvarili nove, da bi zagotovili povsem nov izziv,” je dejal. “Ne gre samo za to, da bi bila igra težja, ampak tudi za to, da bi bila bolj poglobljena.”
Z igro je zdaj na voljo tudi DLC Gallant Huntsman Kit, ki doda elegantno lovsko opremo, kot sta Hubertova čepica in Artemisov samostrel. Dodatna vsebina je bila prvotno del izdaje Kingdom Come: Deliverance II Gold Edition.
KINGDOM COME: DELIVERANCE II – DAY ONE EDITION igra za PLAYSTATION 5
Bungie je končno razkril posnetke in sveže podrobnosti o svoji novi znanstvenofantastični večigralski igri Marathon, ki bo izšla 23. septembra 2025 za PlayStation 5, Xbox Series X|S in Windows. Gre za t. i. “extraction shooter”, kjer igralci – kot plačanci s kibernetskimi telesi – v trojkah vstopajo v nevarne cone, plenijo in skušajo preživeti ter zbežati z dragocenostmi. Poleg uradnih posnetkov si lahko na spletu sedaj ogledamo tudi recenzije raznih ustvarjalcev vsebin, ki so dva dni lahko preizkušali igro.
Vsak lik bo imel edinstvene sposobnosti in možnost nadgradnje z različnimi vsadki in orožji. Bungie, poznan po Halo in Destiny 2, obljublja bogato strelsko izkušnjo, podkrepljeno z sezonsko vsebino in postopnim razkrivanjem skrivnosti zapuščene kolonije na Tau Ceti IV. Predstavljen je bil tudi kratki animirani film režiserja Alberta Mielga (Love, Death & Robots), ki nas popelje globlje v svet Marathona.
A odzivi na razkritje so mešani. Vizualna podoba in estetika igre sta sicer navdušili mnoge, tudi nas, a mnogi komentatorji čutijo, da glavni igralni zanki nekaj še vedno manjka. Kritike se vrtijo predvsem okoli bojazni glede količine vsebine v prvi sezoni in dejstva, da bo Bungie za igro zaračunaval (po nekaterih ocenah okoli 40 dolarjev), hkrati pa računal na skupnost, da jo bo pomagala dokončati. Takšen pristop se doslej redko izkazal za uspešnega.
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.