Connect with us

Igre

Preizkusili smo ZF akcijsko igro Scars Above

Published

on

S skupino igričarskih novinarjev in navdušencev stojim na dvorišču stare Beograjske trdnjave. Mraz, zima, dež. Na višjem delu kamnite ograje se pojavi predstavnik studia Mad Head Games in nas pozove, da mu naj sledimo. Za njim se odprejo velika lesena vrata izza katerih na prostost uide dim. V pričakovanju stopim v kamniti hodnik osvetljen z neonskimi lučmi. Na koncu hodnika nas čaka manjša temna dvorana s sarkofagi, slikami pošasti in vrstami PC-jev. To ni bila iniciacija v nek gaming kult. To je bil moj obisk predstavitvenega dogodka za igro Scars Above.

Scars Above je tretjeosebna akcijska pustolovščina postavljena v znanstveno fantastični svet prihodnosti, kjer se nad našim planetom pojavi misteriozni piramidast objekt, katerega človeštvo poimenuje The Metahedron. V igri igrate kot Kate, znanstvenica, ki je članice ekipe SCAR (The Sentient Contact Assesment and Response team), katere naloga je raziskati vesoljsko zadevo in na njej izvesti… znanost. Ko se vaša vesoljska ladja približa predmetu, vas ta posrka vase in ena, dva, tri, zbudite se na neznanem planetu.

Kate – Doktorica znanosti (ubijanja)

Kate v prvih minutah svojega obiska novega sveta kaj hitro spozna nekaj vesoljskih bitij, vidi par shizofrenskih pojav, odkrije ostanke starodavne civilizacije in čez slabih deset minut že ubija vesoljske stvore, ki ji hočejo vzeti življenje. Čeprav bi Kate v igri naj bila ta šibka znanstvenica, ki za preživetje uporablja primarno svoje znanstvene uvidke in znanje, je v resnici že od prve minute igranja Kate prava bojevnica. Takoj dobi v roke meč, da razreže zlonamerna bitja, potem hitro zatem pa še ogromno puško, ki strelja različne elementarne izstrelke.

Iluzija šibke, a iznajdljive, znanstvenice je posledično težko sprejeta. Kate uporablja tudi ikonični igričarski gib “preval”, ki našo protagonistko iz akademske doktorice spremeni bolj v Laro Croft. A brez skrbi, vsega lepega je enkrat konec, ko Kate ugotovi, da ji lahko zmanjka sape. Takrat se igra iz brezglave akcije spremeni v preživetveni horor in iluzija ranljive znanstvenice se delno vzpostavi. Kate ima namreč omejeno mero kondicije, ki se z vsakim prevalom, sprintom in zamahom radodarno troši. Mehanika mi je bila všeč, saj me je prisilila v bolj taktičen pristop k boju in me spomnila na dneve umiranja v Dark Soulsu.

To ni edina stvar, ki me je med mojim tri urnim igranjem prvih 3 poglavij spomnila na Dark Souls serijo. Igra ima namreč zelo “soulslike” tehniko shranjevanja. Med raziskovanjem planeta boste namreč naleteti na ogromne kamnite bloke, ki služijo kot vaše točke za shranjevanje. Ko se kamna dotaknete, Kate dobi nazaj zdravje in pripomočke, a vsi nasportiki se ponovno resetirajo. Napredovanje čez igro je posledično ena velika serija odklepanja bližnjic do prejšnjega kamna za shranjevanje ali iskanje novega.

Sherlock Holmes v vesolju

Skrivnost teh kamnov, vizij in splošnega dogajanja na tem eksotičnem planetu je na predstavitvi bila posebej izpostavljena. Kje je preostala SCAR skupina? Kdo so bitja, ki jih Kate vidi v vizijah? Zakaj se Kate na planetu pojavi veliko kasneje kot njeni kolegi? Zakaj me vse na tem planetu hoče brutalno ubiti? Vsa ta vprašanja do konca tretjega poglavja ostajajo neodgovorjena, tako da žal ne vem ali se zgodba igre poglobi, razširi, razreši ali ostane le še bolj misteriozna.

Ampak, če lahko kdo razreši vprašanja vesolja je to naša znanstvenica Kate. Kadar se namreč znajde v zagati, Kate uporabi svoje znanstvenica sposobnosti in zadevo reši na znanstven način. Za nas igralce to izgleda tako, da imamo v igri več mini iger, kjer po zaslonu poskušamo najti določen del naprave ali bitja, ki nam poda specifično informaicjo. Včasih moramo natančno pregledati kakšen predmet, ga obrniti ali pa kombinirati tudi s kakšnim drugim.

Mehanika tega znanstvenega dela ni pretirano izjemna, mi je pa delovala kot prijeten odmik stran od pobijanja gnusnih stvorov. Pri eni izmed ugank sem se tudi zataknil, a za mano je na srečo stala ekipa štirih razvijalcev, ki so mi z veseljem podali nasvet:

“V prejšnji sobi nisi pobral pravega predmeta.”

Hvala, razvijalci. S Kate sva bila preokupirana z eksotično verzijo oddaje “Preživetje v naravi”, da bi opazila čip, ki leži pod truplom sluzastega vesoljskega ščurka.

Simulator za merjenje

Streljanje mi je bilo všeč. Ubijanje stvorov je namreč izjemno težko, če igraš neumno in izjemno lahko, če igraš pametno. Takšen je bil tudi namen razvijalcev, ki so mi to filozofijo tudi potrdili. Pošasti na planetu so namreč posebej ranljive za določene elementarne učinke. Ranljive so tudi glede na okolje v katerem se znajdejo. Recimo na ledu. Če uporabim svojo ognjeno puško in prebijem led, bodo stvori padli noter in zmrznili. Če pada dež so stvori mokri. Torej preklopim na svojo električno puško in si dam duška. Pošasti imajo na pogosto tudi ranljive točke, ki zahtevajo specifični način napada. Kadar sem te zadeve upošteval, sem pošasti zadovoljno ubil v parih strelih brez težav. Kadar jih nisem, sem postal Kate pašteta.

Igra torej ni primerna za igralce, ki so vajeni hitrega streljanja, brezglavega napadanja in nasprotnikov, ki umrejo zaradi zadostnega števila zadetkov. Ta igra je bolj taktični simulator za merjenje. To niso moje besede, to mi je potrdil razvijalec. To pomeni, da ni namen, da prestrelim zimskega jetija 100-krat, da umre, ne, to pomeni, da potrebujem zgolj 4-5 strelov, ki so dobro namerjeni in jeti je forgeti.

Ko smo že ravno pri jetiju. Igra ima kar nekaj sovražnikov, ki služijo različnim vlogam. Mali pajki, ki napadejo v tropu, veliki tanki z eno šibko točko, hitri tigri, ogromni jetiji in vse vmes. Ta bitja so za znanstveno fantastični svet po izgledu in vedenju delovala zelo generična. Za eksotičen planet nekje v čudnem vesolju, sem pogrešal več unikatnosti, mogoče tudi barve. Pajki so na primer v sci-fi okolju preveč klišejski in spominjajo na razne Alien mladiče in Half-Life facoljubce. Menim, da bi pri dizajnu nasprotnikov lahko imeli več kreativnosti. Še posebej pri vizualnem delu.

Mogoče pa ti kreativni vesoljci pridejo v kasnejših delih igre, ko obiščemo tudi druge biome tega čudnega planeta. Osebno sem prišel zgolj do močvirskega in ledenega odseka, naj bi bil pa še nek podzemni del ter drugi.

Čeprav igra deluje v veliko pogledih generično, moram priznati, da ob koncu dogodka nisem hotel zaključiti igranja. Kadar sem brez napak izvedel kombinacijo strelov in uporabe okolja za največji možni napad nad bizarnimi kreaturami, sem se počutil kot en majhen znanstvenik. Mogoče nisem bil iniciran ravno v gaming kult, sem pa tisti dan zapustil Beograd z mislijo, da se veselim končnega produkta, ki ga bo Mad Head Games izdal 28. februarja naslednje leto.


SMURFS KART PLAYSTATION 5

39,99 €

Igre

Helldivers 2 ima vsemogočnega boga po imenu Joel

Published

on

Galaktična vojna, ki se odvija v uspešnici Helldivers 2, je pod vplivom vsemogočnega razvijalca, ki v ozadju vpliva na potek igre.

Razvijalci so razkrili, da imajo v studio zaposleno osebo po imenu Joel, katerega služba je, da nadzoruje dogajanje v igri. Podobno, kot deluje vloga voditelja igre v igri Dungeons&Dragons.

V Helldivers 2 se namreč vsi igralci skupaj borijo proti invaziji robotov in hroščev. Ti poskušajo zaseči različne planete in se prebiti do Super Zemlje, ki jo vsi igralci kolektivno poskušajo zaščititi. A roboti in hrošči niso brezglavi. V ozadju jih namreč vodi Joel. Joelova služba je, da poskrbi, da igralcem v galaktični vojni poda dovolj velik izziv, a vseeno zabavno izkušnjo.

Joel ima možnost priklica okrepitev, kadar igralci prehitro zavzemajo planete in podajati pomoč igralcem, kadar je ta smiselna. Lahko poda tudi določene bonuse kot na primer brezplačno uporabo posebnega Stretegema za določen čas.

“Bili so trenutki, ko je kakšen planet bil preveč preprost ali pa preveč težek za zavzemanje in Joel se je moral sredi noči zbuditi, da je ustrezni strani podal dovolj ukrepitev, da so stvari ostale zanimive,” razlaga Johan Pilestedt, CEO razvijalca Arrowhead.

Arrowhead obljublja, da bodo tudi ta del igre razvijali še dalje. Pri tem napeljujejo tudi na prihajajoče spremembe, kjer bodo sistem tega nadzorovanja igre potisnili še dalje. Zaenkrat se Helldiversi borijo dalje za demokracijo. Vmes pa so na internetu že začeli nastajati memi na Joelev račun.

Continue Reading

Igre

EA podal odpoved 670 zaposlenim, ukinili razvoj nove Star Wars igre

Published

on

EA je odpustil 5 % svoje delovne sile. Razvoj nove Star Wars prvoosebne streljačine je ukinjen.

V tem letu je video igralska industrija izgubila ogromen del delovne sile. Med večjimi podjetji, ki so izvajala masovna odpuščanja, pa se je sedaj znašel tudi EA.

EA se je odločil odpustiti 5 % podjetja, kar pomeni, da je okoli 670 zaposlenih izgubilo službo. Mnogi izmed njih so delali tudi na dolgoletnih projektih in igrah, katerih razvoj je bil sedaj v celoti ukinjen.

EA CEO Andrew Wilson je povedal, da se podjetje “Umika stran od razvoja iger z licenčnih naslovov [kot sta Star Wars in Marvel], saj verjamemo, da ti ne bodo uspešni” in se raje osredotočajo na svoje EA igre.

“Več pozornosti nam bo omogočilo, da kreativnost, inovacijo in večjo osredotočenost za naše največje priložnosti – kot so naši licenčni naslovi, športne igre in ogromne igričarske skupnosti,” je nadaljeval Wilson.

Med igrami, katerim se ukinja razvoj, je tudi FPS Star Wars igra, v kateri bi igrali kot Mandalorian. Igra je bila napovedana leta 2022 in od takrat o njej nismo izvedeli veliko, razen tega da so igro razvijali v UE5 pogonu in podali poseben poudarek na večigralstvo.

Video igralska industrija je v prvih dveh mesecih leta izgubila že skupno okoli 8.000 zaposlenih. Če k temu dodamo še lanska odpuščanja – 10.000 zaposlenih – je skupno število izgubljenih služb kar 18.000 v zgolj 14 mesecih.

Continue Reading

Igre

Pokémon Legends Z-A naslednje leto prihaja na Switch

Published

on

Leta 2025 prihaja Pokémon Legends Z-A. Igra bo izšla za Nintendo Switch.

V Legends A-Z se bodo igralci vrnili v regijo Kalos. A regije ne bo možno odkrivati v celoti, saj bo igra potekala le v Lumiose City mestu, kjer smo že igrali Pokémon X&Y.

Napovednik za igro žal ne pokaže dejanskih igralnih posnetkov, nam pa poda opis sprememb, ki prihajajo v že znano mesto. “Spreminjajoč urbanistični plan pretvarja mesto v kraj, ki pripada tako ljudem, kot Pokémonom,” pravi zapis v opisu videa. Video namiguje tudi na Mega Evolucije, mehaniko, ki je v Pokémon igrah nismo videli že več kot 10 let.

Črka Z v naslovu igre stoji za Zygarde, legendarnega Pokémona, ki ga lahko najdemo v prej omenjeni igri Pokémon X&Y. Čeprav je bil Zygarde v teh igrah na voljo za ujet, žal za njega ni bilo pripravljenih nobenih posebnih misij. No, sedaj pa je dobil kar svojo igro.

Naznanilo igre se tudi sklada z govoricami o prihodu nove Switch 2 konzole, ki bi naj na prodajne police prišla tudi enkrat leta 2025. Ob tem pa še ni dolgo nazaj, ko je novice preplavil uspeh igre Palworld, poimenovane tudi Pokémon z orožji. Kako bo pa uspeh Palworlda vplival na razvoj nove Pokémon igre, pa bomo videli naslednje leto.

Continue Reading

Igre

Sony odpustil 900 PlayStation razvijalcev, Londovski studio v celoti zaprt

Published

on

Sony je naznanil, da odpušča kar 900 razvijalcev iz različnih PlayStation studiev po svetu. Število predstavlja kar 8 % Sonyjeve globalne delovne sile.

V uradnem naznanilu javnosti z naslovom “Težke novice o naši delovni sili je Sony danes predal novico o masovnem odpuščanju. Službo je v enem dnevu izgubilo kar 900 zaposlenih.

Odpuščanja so prizadela PlayStation studie po vsem svetu, med njimi tudi znane studie kot so Insomniac Games (Marvel’s Spider-Man), Naughty Dogs (Uncharted in The Last of Us), Guerilla Games (Horizon: Zero Dawn) in Firesprite (PS VR naslovi). Studio PlayStation London, ki je bil zadolžen za razvoj VR naslovov, bo v celoti zaprt.

Novica prihaja par dni zatem, ko je Sony poročal, da njihova prodaja PlayStation 5 konzol ni dosegla zadanih ciljev prodaje. Sonyijeva vrednost delnic je zaradi novice padla za kar 10 milijard dolarjev, kar je zagotovo doprineslo k odločitvi o masovnem odpuščanju.

“Po temeljitem premisleku in mnogih voditeljskih diskusijah tekom zadnjih par mesecev, je postalo jasno, da je čas za spremembe, če želimo ohraniti rast in razvoj podjetja.”

Jim Ryan, Predsednik in CEO SOny interactive entertainment

V zadnjih mesecih je video igralsko industrijo zadelo več valov odpuščanj s strani največjih razvijalcev v industriji – Microsoft, Riot, Unity in celo Discord so vsi odpustili velike dele svojih delovnih sil. Zaenkrat ne kaže, da bi se val odpuščanj v industriji ustavil.

Continue Reading

Igre

Kingmakers: Ko v srednjeveško bitko priletiš z napadalnim helikopterjem

Published

on

Če ste se kdaj spraševali kako bi se sodoben vojak znašel na sredi srednjeveške bitke, ima Kingmakers za vas odgovor. In ta odgovor vključuje napadalni helikopter.

Izšel je namreč napovednik za prihajajočo igro Kingmakers, v kateri potujete v preteklost, da spremenite tok časa. A pri tem ne uporabljate mečev in lokov. Ne, pri tem podvigu vam je v pomoč celoten arzenal sodobnega sveta – puške, granate, avtomobili in celo ameriški Apache napadalni helikopterji.

Igra Kingmakers je mešanica več žanrov. Poleg očitnih elementov tretjeosebne streljačine, je igra obenem tudi realno-časovna strategija. Kot je razvidno iz napovednika, boste lahko med bitko svoji vojski podajali strateške ukaze in v času premora gradili svojo bazo.

Igra je narejena za sodelovalno igranje v stilu Igralec-proti-okolju in trenutno ne kaže na vključitev tekmovalnega načina med igralci. Zgodba igre je še tudi dokaj neznana, vse kar vemo je, da smo vojak, ki poskuša rešiti svet prihodnosti s tem, da spremeni preteklost.

Igra prihaja izpod rok studia Redemption Road Games, ki je leta 2017 izdala hit igro Road Redemption, nostalgični spomin na staro klasiko Road Rash. Kingmakers še nima uradnega datuma izida, vemo le, da prihaja enkrat v 2024.

Continue Reading

Igre

PC igre prihajajo na PlayStation VR2 očala

Published

on

PlayStation je naznanil, da bodo njihova VR očala letos dobila podporo za igranje PC iger.

Pred kratkim je Sony naznanil več novosti za njihov VR sistem. Njihova najnovejša očala PS VR2 bodo po enem letu od izida namreč dobila kup novih iger in posodobitev. Med novimi napovedanimi igrami izstopata Metro Awakening in Legendary Tales.

Sony je od tem napovedal še kup drugih VR iger. The Wizards Dark Times Brotherhood in Arizona Sunshine 2 DLC sta zunaj že danes, medtem ko Wanderer: The Fragments of Fate – zanimiva igra skakanja skozi časovna obdobja in reševanja ugank, Zombie Army – standardna zombi streljačina in Little Cities: Bigger! – igra grajenja mest v stilu Cities: Skylines, prihajajo kasneje v letu.

Poleg vseh teh napovedi iger, pa je Sony na svojem blogu zapisal tudi sledeče.

“Z veseljem delimo novico, da trenutno testiramo priložnosti, da bi PS VR2 igralcem omogočili dostop do več PC iger in jim s tem podali še več izbire.”

Kako točno želijo to implementirati še zaenkrat ni znano. Najverjetneje bi šlo za poseben PlayStation zagajalni program, ki ga naložite na svoj PC in znotraj njega dobite dostop do izbranih PC iger. Povezava PS VR2 očal s SteamVR programom najverjetneje Sonyiju ni v interesu.

Podpora za določene PC igre bi naj prišla enkrat letos. S specifikacijami, ki jih VR2 ponuja – 4K zaslon, sledenje očem, 120 fps hitrostjo osvežitve zaslona in 110-stopinjskim vidnim poljem – bo s to potezo VR2 postal močna konkurenca v PC VR marketu.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno