Connect with us

Igre

Preizkusili smo ZF akcijsko igro Scars Above

Published

on

S skupino igričarskih novinarjev in navdušencev stojim na dvorišču stare Beograjske trdnjave. Mraz, zima, dež. Na višjem delu kamnite ograje se pojavi predstavnik studia Mad Head Games in nas pozove, da mu naj sledimo. Za njim se odprejo velika lesena vrata izza katerih na prostost uide dim. V pričakovanju stopim v kamniti hodnik osvetljen z neonskimi lučmi. Na koncu hodnika nas čaka manjša temna dvorana s sarkofagi, slikami pošasti in vrstami PC-jev. To ni bila iniciacija v nek gaming kult. To je bil moj obisk predstavitvenega dogodka za igro Scars Above.

Scars Above je tretjeosebna akcijska pustolovščina postavljena v znanstveno fantastični svet prihodnosti, kjer se nad našim planetom pojavi misteriozni piramidast objekt, katerega človeštvo poimenuje The Metahedron. V igri igrate kot Kate, znanstvenica, ki je članice ekipe SCAR (The Sentient Contact Assesment and Response team), katere naloga je raziskati vesoljsko zadevo in na njej izvesti… znanost. Ko se vaša vesoljska ladja približa predmetu, vas ta posrka vase in ena, dva, tri, zbudite se na neznanem planetu.

Kate – Doktorica znanosti (ubijanja)

Kate v prvih minutah svojega obiska novega sveta kaj hitro spozna nekaj vesoljskih bitij, vidi par shizofrenskih pojav, odkrije ostanke starodavne civilizacije in čez slabih deset minut že ubija vesoljske stvore, ki ji hočejo vzeti življenje. Čeprav bi Kate v igri naj bila ta šibka znanstvenica, ki za preživetje uporablja primarno svoje znanstvene uvidke in znanje, je v resnici že od prve minute igranja Kate prava bojevnica. Takoj dobi v roke meč, da razreže zlonamerna bitja, potem hitro zatem pa še ogromno puško, ki strelja različne elementarne izstrelke.

Iluzija šibke, a iznajdljive, znanstvenice je posledično težko sprejeta. Kate uporablja tudi ikonični igričarski gib “preval”, ki našo protagonistko iz akademske doktorice spremeni bolj v Laro Croft. A brez skrbi, vsega lepega je enkrat konec, ko Kate ugotovi, da ji lahko zmanjka sape. Takrat se igra iz brezglave akcije spremeni v preživetveni horor in iluzija ranljive znanstvenice se delno vzpostavi. Kate ima namreč omejeno mero kondicije, ki se z vsakim prevalom, sprintom in zamahom radodarno troši. Mehanika mi je bila všeč, saj me je prisilila v bolj taktičen pristop k boju in me spomnila na dneve umiranja v Dark Soulsu.

To ni edina stvar, ki me je med mojim tri urnim igranjem prvih 3 poglavij spomnila na Dark Souls serijo. Igra ima namreč zelo “soulslike” tehniko shranjevanja. Med raziskovanjem planeta boste namreč naleteti na ogromne kamnite bloke, ki služijo kot vaše točke za shranjevanje. Ko se kamna dotaknete, Kate dobi nazaj zdravje in pripomočke, a vsi nasportiki se ponovno resetirajo. Napredovanje čez igro je posledično ena velika serija odklepanja bližnjic do prejšnjega kamna za shranjevanje ali iskanje novega.

Sherlock Holmes v vesolju

Skrivnost teh kamnov, vizij in splošnega dogajanja na tem eksotičnem planetu je na predstavitvi bila posebej izpostavljena. Kje je preostala SCAR skupina? Kdo so bitja, ki jih Kate vidi v vizijah? Zakaj se Kate na planetu pojavi veliko kasneje kot njeni kolegi? Zakaj me vse na tem planetu hoče brutalno ubiti? Vsa ta vprašanja do konca tretjega poglavja ostajajo neodgovorjena, tako da žal ne vem ali se zgodba igre poglobi, razširi, razreši ali ostane le še bolj misteriozna.

Ampak, če lahko kdo razreši vprašanja vesolja je to naša znanstvenica Kate. Kadar se namreč znajde v zagati, Kate uporabi svoje znanstvenica sposobnosti in zadevo reši na znanstven način. Za nas igralce to izgleda tako, da imamo v igri več mini iger, kjer po zaslonu poskušamo najti določen del naprave ali bitja, ki nam poda specifično informaicjo. Včasih moramo natančno pregledati kakšen predmet, ga obrniti ali pa kombinirati tudi s kakšnim drugim.

Mehanika tega znanstvenega dela ni pretirano izjemna, mi je pa delovala kot prijeten odmik stran od pobijanja gnusnih stvorov. Pri eni izmed ugank sem se tudi zataknil, a za mano je na srečo stala ekipa štirih razvijalcev, ki so mi z veseljem podali nasvet:

“V prejšnji sobi nisi pobral pravega predmeta.”

Hvala, razvijalci. S Kate sva bila preokupirana z eksotično verzijo oddaje “Preživetje v naravi”, da bi opazila čip, ki leži pod truplom sluzastega vesoljskega ščurka.

Simulator za merjenje

Streljanje mi je bilo všeč. Ubijanje stvorov je namreč izjemno težko, če igraš neumno in izjemno lahko, če igraš pametno. Takšen je bil tudi namen razvijalcev, ki so mi to filozofijo tudi potrdili. Pošasti na planetu so namreč posebej ranljive za določene elementarne učinke. Ranljive so tudi glede na okolje v katerem se znajdejo. Recimo na ledu. Če uporabim svojo ognjeno puško in prebijem led, bodo stvori padli noter in zmrznili. Če pada dež so stvori mokri. Torej preklopim na svojo električno puško in si dam duška. Pošasti imajo na pogosto tudi ranljive točke, ki zahtevajo specifični način napada. Kadar sem te zadeve upošteval, sem pošasti zadovoljno ubil v parih strelih brez težav. Kadar jih nisem, sem postal Kate pašteta.

Igra torej ni primerna za igralce, ki so vajeni hitrega streljanja, brezglavega napadanja in nasprotnikov, ki umrejo zaradi zadostnega števila zadetkov. Ta igra je bolj taktični simulator za merjenje. To niso moje besede, to mi je potrdil razvijalec. To pomeni, da ni namen, da prestrelim zimskega jetija 100-krat, da umre, ne, to pomeni, da potrebujem zgolj 4-5 strelov, ki so dobro namerjeni in jeti je forgeti.

Ko smo že ravno pri jetiju. Igra ima kar nekaj sovražnikov, ki služijo različnim vlogam. Mali pajki, ki napadejo v tropu, veliki tanki z eno šibko točko, hitri tigri, ogromni jetiji in vse vmes. Ta bitja so za znanstveno fantastični svet po izgledu in vedenju delovala zelo generična. Za eksotičen planet nekje v čudnem vesolju, sem pogrešal več unikatnosti, mogoče tudi barve. Pajki so na primer v sci-fi okolju preveč klišejski in spominjajo na razne Alien mladiče in Half-Life facoljubce. Menim, da bi pri dizajnu nasprotnikov lahko imeli več kreativnosti. Še posebej pri vizualnem delu.

Mogoče pa ti kreativni vesoljci pridejo v kasnejših delih igre, ko obiščemo tudi druge biome tega čudnega planeta. Osebno sem prišel zgolj do močvirskega in ledenega odseka, naj bi bil pa še nek podzemni del ter drugi.

Čeprav igra deluje v veliko pogledih generično, moram priznati, da ob koncu dogodka nisem hotel zaključiti igranja. Kadar sem brez napak izvedel kombinacijo strelov in uporabe okolja za največji možni napad nad bizarnimi kreaturami, sem se počutil kot en majhen znanstvenik. Mogoče nisem bil iniciran ravno v gaming kult, sem pa tisti dan zapustil Beograd z mislijo, da se veselim končnega produkta, ki ga bo Mad Head Games izdal 28. februarja naslednje leto.


SMURFS KART PLAYSTATION 5

39,99 €

Igre

Wednesday se vrača avgusta – nova sezona prinaša več Addamsovih

Published

on

Netflix je razkril napovednik za 2. sezono priljubljene serije Wednesday, ki bo tokrat še bolj družinsko obarvana. Premiera prvih epizod prihaja 6. avgusta, zaključek sledi 3. septembra.

Slika: Netflix

V novi sezoni se Wednesday Addams (Jenna Ortega) vrača v akademijo Nevermore, kjer se ji bo pridružil mlajši brat Pugsley (Isaac Ordonez), ki kaže znake nadnaravnih sposobnosti – morda podedovanih po stricu Festerju. Starša Morticia (Catherine Zeta-Jones) in Gomez (Luis Guzmán) bosta prav tako prisotna na šoli, kar naj bi bilo za Pugsleyja prava “nova oblika mučenja” pravi ustvarjalec serije Tim Burton.

Med novimi obrazi je tudi Hester Frump, znana kot Grandmama (Joanna Lumley), ki naj bi bila najbližja zaveznica Wednesday, ter novi ravnatelj Barry Dort, skrivnostni lik, ki ga igra Steve Buscemi.

Napovednik razkriva tudi povratek priljubljenih likov, kot so Enid (Emma Myers), Tyler (Hunter Doohan), Bianca (Joy Sunday) in seveda Stvor, znamenita odrezana roka.

Slika: Netflix

Čeprav v napovedniku še ni zaslediti Lady Gage, ki je bila potrjena kot gostujoča zvezda, oboževalci ugibajo, da bi lahko zaigrala Ophelio – svetlolaso sestro Morticie.

Slika: Netflix

Continue Reading

Igre

Ghost of Yōtei prihaja na PlayStation 2. oktobra 2025

Published

on

Skoraj pet let po izidu uspešnice Ghost of Tsushima se Sucker Punch vrača z novim samurajskim akcijskim doživetjem – Ghost of Yōtei, ki bo izšel ekskluzivno za PlayStation 5 2. oktobra 2025.

Čeprav zgodba ni neposredno povezana z Džinom Sakaijem, razvijalci obljubljajo duhovnega naslednika, ki bo enako čustveno in akcijsko nabit. Tokrat sledimo Atsu, bojevnici, ki se po šestnajstih letih vrne v rodni Ezo (današnji Hokkaido), da se maščuje za pokol svoje družine. Njeno maščevanje vodi seznam sovražnikov: Kača, Oni, Lisica, Pajek, Zmaj in gospod Saito. 

Splet že vneto primerja to samurajsko pustolovščino z nedavno izdanim Assassin’s Creed Shadows, nas pa celotni koncept in Atsujin rumen kimono nas prej spominjata na film Ubila bom Billa. Upamo, da se bomo ob igranju te zgodbe veliko manj kremžili.

Igra prinaša izboljšano odprtosvetno raziskovanje, nove mehanike, možnost izbire vrstnega reda lova na svoje tarče, nova orožja in vizualno osupljivo pokrajino. Atsu bo lahko naletela na nepričakovane zaveznike, iskala učitelje veščin, sprejemala stranske naloge in postavljala taborišča kjerkoli v divjini.

Prednaročila igre se začnejo 2. maja, na voljo pa bodo standardna (€79.99), digitalna deluxe (€89.99) in bogato opremljena zbirateljska različica (€249.99) z replikami maske, kovancev in drugih dodatkov.

Continue Reading

Igre

Oblivion Remastered bolj uspešen kot Dragon Age: The Veilguard in Avowed skupaj

Published

on

Manj kot 24 ur po izidu je The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered že osvojil vrhove Steam lestvic in očitno znova očaral RPG občinstvo po vsem svetu. Bethesda je s prenovo svoje kultne igre iz leta 2006 zadela v polno – odzivi so izjemni, igralci pa množično hitijo v svet Cyrodiila.

Na Steamu je Oblivion Remastered s ceno 54,99 € dosegel več kot 182.000 sočasnih igralcev že v prvih šestih urah od izida. Ocene na platformi so zaenkrat zelo pozitivne, kar kaže na to, da so izboljšave – od osvetlitve in tekstur do post-procesnih učinkov – dobrodošle med ljubitelji RPG-jev.

Uspeh igre je še bolj očiten v primerjavi z nedavnimi RPG izidi. Dragon Age: The Veilguard je na Steamu denimo dosegel vrh s 89.000 sočasnimi igralci, Avowed pa le 19.000. Predelava za zdaj še ni uspela doseči številk Bethesdine vesoljske pustolovščine Starfield, ki je lani na Steamu zbrala največ 330,723 sočasnih igralcev kot tudi ne igre leta 2023. Baldur’s Gate 3 še vedno drži krono s skoraj 875.000 sočasnimi igralci ob svojem vrhuncu in tudi skoraj dve leti po izidu dosega številke Oblivion Remastered s 123,814 sočasnimi igralci v zadnjih 24 urah.

Oblivion Remastered je poleg verzije za PC na voljo tudi za PS5 in Xbox Series X/S ter brezplačno znotraj naročnine Xbox Game Pass. Natančnih številk o številu igralcev na konzolah ni, a glede na odziv na družbenih omrežjih zgleda, da se bo tudi na drugih platformah predalava skoraj 20 let stare igre bolje odrezala kot novejši RPG-ji.

Continue Reading

Igre

Oblivion se vrača – danes razkritje prenovljene klasike

Published

on

Bethesda je uradno potrdila, da bo danes razkrila nekaj povezanega z legendarno igro The Elder Scrolls IV: Oblivion. Po številnih govoricah in nedavnih spletnih puščanj slik je skoraj gotovo, da gre za težko pričakovani remaster kultne RPG igre iz leta 2006.

Prenovljena različica naj bi prinesla številne tehnične izboljšave, kot so povsem nova osvetlitev, izboljšana geometrija in teksture, nadgrajena vegetacija, realističnejše sence in ambientalna osvetlitev ter drugi sodobni vizualni učinki. Čeprav Bethesda uradno uporablja izraz remaster, glede na obseg izboljšav gre bolj za remake.

Igro bodo, kot poroča MP1st, po vsej verjetnosti “shadowdropali” – torej izdali takoj po današnji predstavitvi, ki bo ob 17.00 na YouTube kanalu Bethesde. Oblivion Remastered bo najverjetneje na voljo za PC, Xbox Series X|S (vključno z Game Passom) in kot samostojni nakup za PS5.

V izvirni igri, ki se odvija v pokrajini Cyrodiil, igralci skušamo ustaviti kult Mythic Dawn pri odpiranju portalov v demonski svet Oblivion. Ob izidu je igra prejela številne pohvale in danes velja za eno najbolj vplivnih RPG-jev svojega časa.

Continue Reading

Igre

CD Projekt opozarja na lažna vabila za beta testiranje igre The Witcher 4

Published

on

Poljski CD Projekt je izdal uradno opozorilo glede nove prevare, ki kroži med oboževalci franšize The Witcher. Gre za domnevna vabila k beta testiranju igre The Witcher 4, ki pa so po zagotovilih razvijalcev popolnoma lažna.

“Pred kratkim smo od nekaterih članov skupnosti prejeli poročila, da so bili povabljeni na beta test igre The Witcher 4 – to je prevara!” je studio zapisal na družbenih omrežjih.

“Sprejeli smo potrebne ukrepe za odpravo tega goljufivega sporočanja. Kljub temu vas prosimo, da – če prejmete vabila ali naletite na novice o njih – prevaro prijavite z orodji, ki so vam na voljo v vašem e-poštnem odjemalcu ali na platformi družbenih medijev, ki jo uporabljate.”

Da gre za lažno sporočilo, je jasno že zaradi dejstva, da je bila najnovejša igra v seriji predstavljena šele decembra lani med podelitvijo nagrad The Game Awards, njen izid pa ni predviden še nekaj let. Studio dodaja, da bo o morebitnih prihodnjih beta testiranjih vedno najprej obvestil prek svojih uradnih kanalov.

The Witcher 4 naj bi bil zdaj v fazi polnega razvoja. V pripravi so tudi projekt Sirius, remake prve igre The Witcher in nadaljevanje Cyberpunk 2077, znano kot Project Orion.

O odzivih na napovednik novega Witcherja smo poročali decembra, a trenutno nas še bolj kot prihajajoči projekti CD Projekta navdušuje fantazijski RPG The Blood of Dawnwalker studia Rebel Wolves. Studio je ustanovil Konrad Tomaszkiewicz, nekdanji direktor The Witcher 3: Wild Hunt in vodja produkcije pri Cyberpunk 2077, ki je okoli sebe zbral ekipo izkušenih razvijalcev, s katerimi želi uresničiti svojo ustvarjalno vizijo.

V vrstah Rebel Wolves najdemo več nekdanjih članov CD Projekt Reda: kreativnega direktorja Mateusza Tomaszkiewicza, direktorja oblikovanja Daniela Sadowskega, vodjo pripovedi Jakuba Szamaleka in umetniškega vodjo Bartłomieja Gaweła. Vsi so v preteklosti sodelovali pri serijah The Witcher in Cyberpunk 2077, zato so naša pričakovanja glede njihovega novega projekta še toliko višja.

Continue Reading

Igre

Hardcore način v Kingdom Come: Deliverance II prinaša brutalno izkušnjo

Published

on

Warhorse Studios je včeraj razveselil najbolj pogumne igralce z izdajo hardcore načina za igro Kingdom Come: Deliverance II, ki bo srednjeveško Češko spremenil v neizprosen boj za preživetje. V tem načinu ni hitrega potovanja, kompasa ali označene lokacije na zemljevidu. Če se izgubite, boste morali vprašati mimoidoče – če vam bodo sploh hoteli pomagati.

Na začetku igre morate izbrati vsaj tri stalne negativne lastnosti, kot so “Slaba hrbtenica“, ki zmanjša vašo nosilnost, ali “Mesečnik“, kjer se lahko zbudite na naključni lokaciji. Kombinacije lastnosti lahko ustvarijo kaotične in izredno zahtevne situacije, kar dodatno poudari realističen pristop igre.

Karel Kolmann, višji oblikovalec igre v studiu Warhorse Studios, je pojasnil, da so razvijalci želeli ustvariti tako dober način Hardcore, kot je bil v prvi igri, vendar ne kopije.

“Ohranili smo le nekaj lastnosti iz prve igre, nato pa smo ustvarili nove, da bi zagotovili povsem nov izziv,” je dejal. “Ne gre samo za to, da bi bila igra težja, ampak tudi za to, da bi bila bolj poglobljena.”

Z igro je zdaj na voljo tudi DLC Gallant Huntsman Kit, ki doda elegantno lovsko opremo, kot sta Hubertova čepica in Artemisov samostrel. Dodatna vsebina je bila prvotno del izdaje Kingdom Come: Deliverance II Gold Edition.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno