Connect with us

Igre

Kako je Baldur’s Gate 3 spremenil pravila igre

Published

on

O tem, kako smo dobili največjo računalniško RPG igro naše generacije, kaj nam prinaša in zakaj nas tako navdušuje.

RPG igre, ali igre igranja vlog, nagrajujejo kreativno razmišljanje, iskanje različnih rešitev na isto težavo in spodbujajo našo domišljijo s tako doživetimi zgodbami, da še najbolj stoični med nami težko ostanejo ravnodušni.

To je princip, ki je dolgo veljal v namiznih RPG igrah, preden se je preselil na računalniške ekrane in dokončno prodrl v splošno igričarsko zavest davnega leta 2000 s kultno klasiko Deus Ex. Razvoj kibernetske distopije ni bil enostaven, saj je bilo treba celotni koncept prvoosebnih strelskih iger postaviti na glavo. Ekipa Ion Storm je za takratni čas poskušala nemogoče — v eni igri združiti elemente prikrivanja, igranja vlog in streljanja, ki so do izida Deus Exa pripadali izključno ločenim žanrom.

Poskus je uspel, Deus Ex je še danes osnova, na kateri stoji žanr in potrditev, da je razmišljanje zunaj ustaljenih okvirov to, kar ločuje RPG-je od drugih tipov iger.

Industrija se boji napredka

Kadar razvijalec drastično zviša standard svojega izdelka, ki ga prodaja po redni ceni (zaradi zamika izida, je Baldur’s Gate 3 v resnici cenejši od ostalih AAA iger), industrija, upravičeno, znori. Debata se je začela z objavo Xalavierja Nelsona mlajšega, vodje studia Strange Scaffold (Space Warlord Organ Trading Simulator), ki je na takratnem Twitterju igričarje skušal prepričati, naj si ne ustvarijo previsokih pričakovanj.

V svojem spletnem eseju in dodatni obrazložitvi na TikToku je Nelson navedel več lastnosti, ki igro Baldur’s Gate 3 ločijo od večine RPG-jev na trgu:

  • – Dolg razvojni cikel, ki se je začel že leta 2017,
  • – tehnološko znanje in podlaga dveh prejšnjih iger,
  • – uspešno obdobje zgodnjega dostopa, ki je trajalo tri leta,
  • – ekipa z več kot 400 razvijalci v sedmih pisarnah,
  • – licenca za prepoznavno in popularno intelektualno lastnino (Dungeons & Dragons).

Skratka, Nelsona je skrbelo, da bi lahko Baldur’s Gate 3 dvignil standard za celotno zvrst, ki bi tako veljal tudi za ekipe brez sredstev, orodij in izkušenj, kot jih je imel Larian. Argument je sicer dobro predstavljen, a kvečjemu vprašljiv, če upoštevamo, da Larian ni edini studio, ki izpolnjuje take pogoje. A bolj kot to je treba izpostaviti dejstvo, da to ni prvič, ko je industrija naletela na tako situacijo.

Kot pojasnjuje Felipe Pepe, urednik knjige CRPG Book, brezplačne knjige o zgodovini računalniških RPG iger:

“Je to v bistvu počel tudi Baldur’s Gate II. Imeli so pripravljen pogon in ekipo, nato pa so dve leti gonili in naredili enega največjih RPG-jev v zgodovini. Ne pozabite, da ima [igra] 17 spremljevalcev (vsak s svojimi nalogami), 4 romantične izbire in ogromno stranskih nalog.”

Ena na generacijo

Serija Divinity: Original Sin (DOS) je postavila temelje za to, kar danes prinaša Baldur’s Gate 3 (BG3). V času DOS2 je Larian zajemal 120 ljudi, ki so igro skupno razvijali tri leta. BG3 je bil v razvoju skoraj šest let in ekipo povečal na 400 razvijalcev. Z že dodelano osnovo in pogonom, ki ju je prispevala franšiza DOS, se je lahko ekipa BG3, tako kakor njeni predhodniki, posvetila izključno ustvarjanju vsebine. In rezultati tega dela so bili opazni že v zgodnjem dostopu.

V svojem prvem prenosu Panel from Hell, so razvijalci primerjali takratno vsebino zgodnjega dostopa BG3, ki je zajemala prvo poglavje igre, z vsebino zgodnjega dostopa DOS2. Številke so bile prepričljive.

  • – Število bojev: 22 v DOA2 EA proti 80 v BG3 EA
  • – Število dialogov v angleščini: 17.600 v DOA2 EA proti 45.980 v BG3 EA
  • – Število likov: 142 v DOA2 EA proti 596 v BG3 EA
  • – Število razpoložljivih urokov/akcij: 69 v DOA2 EA proti 146 v BG3 EA

Statistika za končno izdajo BG3 je še toliko bolj osupljiva. DOS2 je skupno zajemal 225 urokov in akcij, končna izdaja BG3 jih šteje več kot 600. Liki v DOS2 so imeli 45 talentov, v BG3 pa jih je 308. BG3 ima trikrat več filmskih dialogov kot vsi trije romani Gospodarja prstanov skupaj in 174 ur predposnetih scen, kar je več kot dvakrat toliko kot vse sezone Igre prestolov skupaj. K temu lahko dodamo še več kot 17.000 možnih zaključkov in sistem, ki na podlagi naših odločitev spreminja obnašanje prebivalcev mesta Baldurjeva vrata in vsebino lokalnega glasila.

Z drugimi besedami, BG3 daleč presega dosedanje RPG izkušnje in se postavlja v razred zase, kar nas ponovno vrne k naši začetni premisi — občutku svobode v igri.

Več svobode, kakor v domači igri Dungeons & Dragons

Če kdo vpraša, kaj je mogoče početi v igri Dungeons & Dragons, se bo večina pripovedovalcev (tistih, ki vodijo igro za mizo) strinjala, da lahko počneš karkoli je mogoče v resničnem svetu, z dodatkom magije. To v novih igralcih nemudoma sproži potrebo, da preverijo, ali to res drži, kar v pripovedovalcih sproži takojšnjo reakcijo, da kakršen koli poskus “početja neumnosti” v igri zatrejo ali celo kaznujejo.

Taki situaciji za mizo navadno sledi “railroadanje” ali “tirjenje”— igranje na tirih, torej tisti občutek, ko v igri, kjer je vse mogoče, ugotoviš, da to ni tako. Do tirjenja prihaja, kadar igralci poskušajo “iztiriti” igro, namerno ali pač, pripovedovalec pa jih skuša ponovno “spraviti na tir”. Konkreten in najbolj pogost primer tega je ubijanje ključnih akterjev v zgodbi, brez katerih je dotično zgodbo nemogoče nadaljevati.

Reševanje takih scen je torej odvisno od iznajdljivosti pripovedovalca v igri, njegove domišljije ali fleksibilnosti zgodbe. Izkušen pripovedovalec bo sicer našel način, kako nadaljevati zgodbo s pomočjo drugih likov ali pripovednih elementov, povprečni pripovedovalec (in bodimo realni, velika večina pripovedovalcev je povprečnih) pa bo namesto tega igralce poskušal prepričati, da tako obnašanje ni primerno, akcija ni mogoča, ali pa bo preprosto naredil neigralne like nesmrtne.

Nasprotno od domačih pripovedovalcev v namizni igri, je razvijalce igre BG3 nemogoče presenetiti, ker so premislili vsak možen scenarij. Še več, Larian se ne izmika ideji “morilskega potepuha”, igralca, ki vztrajno pobija vse kar leze in gre, ampak ga ponuja kot enega izmed začetnih arhetipov, s katerimi lahko igramo v igri. Če je postal Skyrim znan po tem, da v Tamrielu ne moreš ubijati otrok, je Baldur’s Gate 3 patentiral idejo, da lahko na brutalen način pokončaš vse kar diha na Obali mečev, in še vedno uspešno končaš igro.

Mojstrovina, ki pa ni za vsakega

Potezni RPG-ji niso za vsakega in marsikoga bo pomanjkanje akcije v resničnem času odvrnilo od nakupa igre. Kljub temu, predvsem pa če cenite svoj čas in denar, se ponovno zamislite nad računico. BG3 ohranja ceno 59,99 evrov, ki bi po današnjih standardih morala biti višja za vsaj 10 evrov, in ponuja objektivno gledano okoli 200 ur vsebine (mi smo jih samo v zgodnjem dostopu imeli 140). Če upoštevamo Asmonovo formulo, da je ena ura igranja vredna približno 1 evro, se logika več kot izide.

Baldur’s Gate 3 je že na voljo za PC preko spletnih trgovin Steam in GOG. Igra bo za konzolo PS5 izšla 6. septembra, za sisteme Xbox Series X/S pa nekoliko kasneje.

Slike: Larian Studios


HOGWARTS LEGACY igra za PLAYSTATION 5

74,99 €

Igre

Assassin’s Creed Shadows v razširjenem prikazu igranja predstavlja oba protagonista

Published

on

Nova igra Assassin’s Creed, postavljena na fevdalno Japonsko, je bila deležna nekaj kritik javnosti, a z nedavno objavo 13-minutnega posnetka igranja si lahko ljubitelji iger bolje ogledajo, s čim bodo imeli opravka.

Glavna lika, samuraj Jasuke in šinobi Naoe, imata zelo različna sloga igranja, ki izkoriščata njune prednosti. V primeru Jasukeja lahko igralci izberejo neposreden pristop, ki uporablja njegovo surovo moč, medtem ko se zdi, da je Naoe bolj primerna za ljubitelje prikrivanja. Ni jasno, ali se lahko igralci odločijo, da bodo skozi celotno igro igrali samo en lik, vendar je v videoposnetku prikazana možnost preklapljanja med liki pred glavnim napadom na grad Fukučijama.

Čeprav je Jasukejev pristop bolj direkten, se zdi, da bodo igralci lahko uporabljali tako njegove meče kot tudi buzdovan, ki ga nosi s seboj. Nasprotno lahko Naoe uporablja spretne trike, s katerimi se skrije pred pogledi, ugasne luči, onesposobi “civiliste” brez prelivanja krvi in se celo skrije pod vodo.

Vendar je za nekatere igralce najbolj privlačen svet, ki je predstavljen v igri. Od poznanih japonskih divjih živali, kot so makaki in pes akita inu, do arhitekturnih dosežkov, kot sta zlati paviljon in kar mislimo da je rekonstrukcija gradu Azuchi Ode Nobunage.

Igra Assassin’s Creed Shadows izide 15. novembra 2024 za osebne računalnike, PlayStation 5 in Xbox Series X/S.

Continue Reading

Igre

Igro Call of Duty: Black Ops 6 bo treba ves čas igrati preko spleta

Published

on

Na tej točki novice, kot je ta, da bo igra Call of Duty: Black Ops 6 zahtevala stalno internetno povezavo tudi med igranjem kampanje, niso več presenetljive.

V nedavnem zapisu na blogu, objavljenem na Activisionovi spletni strani, je pojasnjeno, kako strelska igra, ki se odvija v obdobju hladne vojne, v vseh igralnih načinih uporablja pretakanje tekstur, zaradi česar je treba celotno igro igrati s stalno povezavo z internetom.

“Za igranje katerega koli načina igre, vključno s kampanjo, boste potrebovali neprekinjeno internetno povezavo,” je zapisal Activision.

Po navedbah družbe Activision je to namenjeno zagotavljanju najkakovostnejših vizualnih podob in hkrati zmanjšanju celotnega prostora za shranjevanje igre na trdem disku. Kar zveni nenamerno smešno, saj je velikost namestitvene datoteke igre Call of Duty: Black Ops 6 neverjetnih 309,85 GB. Kako velika bi bila brez spletnega pretakanja tekstur?

Dodatno je Activision potrdil, da je kampanjo v igri mogoče igrati brez spletne naročnine, kot sta Game Pass ali PlayStation Plus. Konzole najnovejše generacije pa vam bodo omogočile tudi deljenje zaslona z drugim igralcem v sobi.

Kot je zdaj običajno za takšne igre, bo igra Black Ops 6 prispela z različnimi bonusi za prednaročilo. Najprej s predčasnim dostopom do bete za vse izdaje igre ter z nekaterimi ekskluzivnimi oklepi in preoblekami za orožje. Igra Black Ops 6 bo na voljo v digitalni in fizični izdaji.

Continue Reading

Igre

BioWare delil še več namigov o novi igri Dragon Age

Published

on

Dobrodošli v čudesih Thedasa, živahne dežele s surovo divjino, zahrbtnimi labirinti in bleščečimi mesti, prežete z divjim bojem in skrivnostno magijo.

Včeraj je Eurogamer poročal, da je igra Dragon Age Dreadwolf dobila novo ime Dragon Age: The Veilguard. Novico je skupaj s kratkim zapisom na blogu objavil šef podjetja BioWare Gary McKay, v katerem je razkril nov naslov igre in pojasnilo, zakaj se je njeno ime spremenilo zadnjo minuto.

“Vsaka igra Dragon Age je prinesla novo samostojno zgodbo,” je zapisal McKay. “Te zgodbe so postavljene v svet Thedas, raziskujejo epske kraje in grožnje ter vas vedno potisnejo v nov konflikt. Vsaka igra predstavi tudi novega glavnega junaka – The Warden, Hawke, The Inquisitor -, v katerega se lahko vživite. Vse to in še več lahko pričakujete v novi igri. In seveda, tako kot brez edinstvenega junaka, tudi brez izjemne zasedbe spremljevalcev ne moremo igri reči Dragon Age igre, kajne?”

“Vsak od sedmih edinstvenih likov, ki sestavljajo vaše spremljevalce, bo imel globoke in privlačne zgodbe, v katerih bodo odločitve, ki jih boste sprejeli, vplivale na vaše odnose z njimi – pa tudi na njihova življenja,” je obetavno nadaljeval McKay.

“Da bi zajeli, za kaj gre v tej igri, smo spremenili ime, saj prvotni naslov ni pokazal, kako močno čutimo naše nove junake, njihove zgodbe in kako jih boste morali združiti, da bi rešili ves Thedas.”

Novi naslov igre je torej Dragon Age: The Veilguard. Na podlagi teh informacij se zdi, da se bo zgodba nekako vrtela okoli tančice – magične pregrade, ki v igri Dragon Age ločuje običajni svet od mističnega Fada. Igralci bodo morda morali oblikovati nekakšno obrambno enoto, stražo tančice, podobno Sivim stražarjem iz prve igre.

Družba BioWare je potrdila, da si bomo 15 minut igranja igre Dragon Age: The Veilguard prvič ogledali prihodnji teden, v torek, 11. junija, ob 17.00 po srednjeevropskem času.

Continue Reading

Igre

Pripovedno igro Tell Me Why ta mesec dobite brezplačno

Published

on

Francoski neodvisni razvijalec DONTNOD podarja brezplačne kopije svoje pustolovske pripovedne igre Tell Me Why na platformah Xbox in Steam. Brezplačno lahko dobite vsa tri poglavja in tako obeležite mesec ponosa.

Tell Me Why je pripovedna pustolovščina studia DONTNOD Entertainment iz leta 2020, ki stoji za priljubljeno in enako sovraženo franšizo Life is Strange. V tej intimni zgodbi o družinski skrivnosti sta združena dvojčka Tyler in Alyson Ronan, ki s pomočjo nadnaravne vezi razkrijeta spomine na svoje ljubeče, a težavno otroštvo. Igra Tell Me Why se dogaja v čudovitem malem mestecu na Aljaski in zajema prepričljive like, globoke teme in pretresljive odločitve.

Tako kot v vseh drugih igrah DONTNOD bodo vaše odločitve vplivale na odnos med dvojčkoma, določile moč njune vezi in oblikovale potek njunih življenj. Vsa tri poglavja igre so zdaj brezplačna za uporabnike storitev Steam in Xbox.

“Spet je tisti čas v letu: V počastitev meseca ponosa je Tell Me Why ves junij 2024 brezplačen!” je v začetku tega meseca zapisal račun @TellMeWhyGame na omrežju X.

“Tako kot v preteklih letih vas prosimo, da svoj denar in podporo namenite trans ustvarjalcem, trans vključujočim dobrodelnim organizacijam v vaši skupnosti in trans osebam v stiski.”

Da si zagotovite igro se odpravite v trgovino Microsoft Store ali Steam in izberite “dodaj v svojo knjižnico”. Ko igro dodate v svojo knjižnico, jo lahko obdržite za vedno.

Continue Reading

Igre

Govorili smo s slovenskima razvijalcema igre The Gap

Published

on

By

The Gap pripoveduje težko zgodbo o moškem, ki si prizadeva najti zdravilo za bolezen svoje družine z raziskovanjem vzporednih resničnosti, ki vključujejo spomine, drage njegovemu srcu, zaradi česar se mora potopiti globlje v svojo duševnost.

Joshua Hayes je nevroznanstvenik, katerega družino prizadene redka nevrološka motnja, ki počasi razjeda človekovo duševno sposobnost in dobro počutje. Boj družine spremljamo skozi prizmo njihovih najvišjih in najnižjih življenjskih trenutkov. Ko Joshua raziskuje surove, minimalistične prostore, naleti na elemente, ki delujejo kot vrata v njegovo preteklost.

Poleg tega se Joshua med sodelovanjem v eksperimentalnem nevroznanstvenem programu, ki ga vodi biotehnološki velikan Neuraxis, nehote zaplete v korporativne intrige. V upanju, da bo razvozlal mrežo spominov, se bo moral soočiti z grozljivim vprašanjem: ali lahko res zaupa samemu sebi?

Continue Reading

Igre

Največje napovedi na poletnem dogodku PlayStation State of Play

Published

on

Na 30-minutni predstavitvi je bilo predstavljenih 14 različnih iger, med njimi Monster Hunter Wilds, Astro Bot, Concorde in Silent Hill 2, ter novica, da bo igra God of War Ragnarök izšla na PC.

Čeprav je predstavitev State of Play vedno dobrodošla, tokrat ni bilo veliko vsebine, ki bi nas pretirano navdušila. Največji vrhunec je nedvomno predelava igre Silent Hill 2, ki bo na voljo na platformi Steam in PlayStation 5 od 4. oktobra 2024. Oboževalci serije se lahko veselijo tudi prihajajočega filma na isto temo.

Dobili smo tudi napovednik za Capcomovo igro Monster Hunter Wilds z nekaj novimi pošastmi, ki jih še nismo videli v franšizi. Žal bomo morali na igro počakati do leta 2025.

Priljubljena srhljivka Until Dawn je predstavila novi napovednik za predelavo, ki bo jeseni izšla na PS5 in PC. Resnici na ljubo so liki tudi po nadgradnjah še vedno globoko v “srhljivi dolini”, predvsem zaradi razvijalčeve obsedenosti, da morajo iz neznanega razloga pokazati sobe vsakič, ko kaj rečejo. A dvomimo, da bo kdo igral grozljivko zaradi njene grafične zvestobe. Popularna je predvsem zaradi vseh grozljivih načinov, na katere lahko v tej igri umreš.

Presenetila, a ne preveč, je tudi novica, da bo PlayStation kljub incidentu z igro Helldivers 2 še vedno zahteval račune PSN za igranje svojih portov za PC, začenši z igro God of War Ragnarök. Helldivers 2 skupnost je morda zmagala v bitki, ne pa tudi v vojni.

Na predstavitvi je bilo izpostavljenih še veliko drugih iger, zato si lahko, če si želite še več navdušenja, spodaj ogledate videoposnetek v celoti.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno