Connect with us

Igre

Kako je Baldur’s Gate 3 spremenil pravila igre

Published

on

O tem, kako smo dobili največjo računalniško RPG igro naše generacije, kaj nam prinaša in zakaj nas tako navdušuje.

RPG igre, ali igre igranja vlog, nagrajujejo kreativno razmišljanje, iskanje različnih rešitev na isto težavo in spodbujajo našo domišljijo s tako doživetimi zgodbami, da še najbolj stoični med nami težko ostanejo ravnodušni.

To je princip, ki je dolgo veljal v namiznih RPG igrah, preden se je preselil na računalniške ekrane in dokončno prodrl v splošno igričarsko zavest davnega leta 2000 s kultno klasiko Deus Ex. Razvoj kibernetske distopije ni bil enostaven, saj je bilo treba celotni koncept prvoosebnih strelskih iger postaviti na glavo. Ekipa Ion Storm je za takratni čas poskušala nemogoče — v eni igri združiti elemente prikrivanja, igranja vlog in streljanja, ki so do izida Deus Exa pripadali izključno ločenim žanrom.

Poskus je uspel, Deus Ex je še danes osnova, na kateri stoji žanr in potrditev, da je razmišljanje zunaj ustaljenih okvirov to, kar ločuje RPG-je od drugih tipov iger.

Industrija se boji napredka

Kadar razvijalec drastično zviša standard svojega izdelka, ki ga prodaja po redni ceni (zaradi zamika izida, je Baldur’s Gate 3 v resnici cenejši od ostalih AAA iger), industrija, upravičeno, znori. Debata se je začela z objavo Xalavierja Nelsona mlajšega, vodje studia Strange Scaffold (Space Warlord Organ Trading Simulator), ki je na takratnem Twitterju igričarje skušal prepričati, naj si ne ustvarijo previsokih pričakovanj.

V svojem spletnem eseju in dodatni obrazložitvi na TikToku je Nelson navedel več lastnosti, ki igro Baldur’s Gate 3 ločijo od večine RPG-jev na trgu:

  • – Dolg razvojni cikel, ki se je začel že leta 2017,
  • – tehnološko znanje in podlaga dveh prejšnjih iger,
  • – uspešno obdobje zgodnjega dostopa, ki je trajalo tri leta,
  • – ekipa z več kot 400 razvijalci v sedmih pisarnah,
  • – licenca za prepoznavno in popularno intelektualno lastnino (Dungeons & Dragons).

Skratka, Nelsona je skrbelo, da bi lahko Baldur’s Gate 3 dvignil standard za celotno zvrst, ki bi tako veljal tudi za ekipe brez sredstev, orodij in izkušenj, kot jih je imel Larian. Argument je sicer dobro predstavljen, a kvečjemu vprašljiv, če upoštevamo, da Larian ni edini studio, ki izpolnjuje take pogoje. A bolj kot to je treba izpostaviti dejstvo, da to ni prvič, ko je industrija naletela na tako situacijo.

Kot pojasnjuje Felipe Pepe, urednik knjige CRPG Book, brezplačne knjige o zgodovini računalniških RPG iger:

“Je to v bistvu počel tudi Baldur’s Gate II. Imeli so pripravljen pogon in ekipo, nato pa so dve leti gonili in naredili enega največjih RPG-jev v zgodovini. Ne pozabite, da ima [igra] 17 spremljevalcev (vsak s svojimi nalogami), 4 romantične izbire in ogromno stranskih nalog.”

Ena na generacijo

Serija Divinity: Original Sin (DOS) je postavila temelje za to, kar danes prinaša Baldur’s Gate 3 (BG3). V času DOS2 je Larian zajemal 120 ljudi, ki so igro skupno razvijali tri leta. BG3 je bil v razvoju skoraj šest let in ekipo povečal na 400 razvijalcev. Z že dodelano osnovo in pogonom, ki ju je prispevala franšiza DOS, se je lahko ekipa BG3, tako kakor njeni predhodniki, posvetila izključno ustvarjanju vsebine. In rezultati tega dela so bili opazni že v zgodnjem dostopu.

V svojem prvem prenosu Panel from Hell, so razvijalci primerjali takratno vsebino zgodnjega dostopa BG3, ki je zajemala prvo poglavje igre, z vsebino zgodnjega dostopa DOS2. Številke so bile prepričljive.

  • – Število bojev: 22 v DOA2 EA proti 80 v BG3 EA
  • – Število dialogov v angleščini: 17.600 v DOA2 EA proti 45.980 v BG3 EA
  • – Število likov: 142 v DOA2 EA proti 596 v BG3 EA
  • – Število razpoložljivih urokov/akcij: 69 v DOA2 EA proti 146 v BG3 EA

Statistika za končno izdajo BG3 je še toliko bolj osupljiva. DOS2 je skupno zajemal 225 urokov in akcij, končna izdaja BG3 jih šteje več kot 600. Liki v DOS2 so imeli 45 talentov, v BG3 pa jih je 308. BG3 ima trikrat več filmskih dialogov kot vsi trije romani Gospodarja prstanov skupaj in 174 ur predposnetih scen, kar je več kot dvakrat toliko kot vse sezone Igre prestolov skupaj. K temu lahko dodamo še več kot 17.000 možnih zaključkov in sistem, ki na podlagi naših odločitev spreminja obnašanje prebivalcev mesta Baldurjeva vrata in vsebino lokalnega glasila.

Z drugimi besedami, BG3 daleč presega dosedanje RPG izkušnje in se postavlja v razred zase, kar nas ponovno vrne k naši začetni premisi — občutku svobode v igri.

Več svobode, kakor v domači igri Dungeons & Dragons

Če kdo vpraša, kaj je mogoče početi v igri Dungeons & Dragons, se bo večina pripovedovalcev (tistih, ki vodijo igro za mizo) strinjala, da lahko počneš karkoli je mogoče v resničnem svetu, z dodatkom magije. To v novih igralcih nemudoma sproži potrebo, da preverijo, ali to res drži, kar v pripovedovalcih sproži takojšnjo reakcijo, da kakršen koli poskus “početja neumnosti” v igri zatrejo ali celo kaznujejo.

Taki situaciji za mizo navadno sledi “railroadanje” ali “tirjenje”— igranje na tirih, torej tisti občutek, ko v igri, kjer je vse mogoče, ugotoviš, da to ni tako. Do tirjenja prihaja, kadar igralci poskušajo “iztiriti” igro, namerno ali pač, pripovedovalec pa jih skuša ponovno “spraviti na tir”. Konkreten in najbolj pogost primer tega je ubijanje ključnih akterjev v zgodbi, brez katerih je dotično zgodbo nemogoče nadaljevati.

Reševanje takih scen je torej odvisno od iznajdljivosti pripovedovalca v igri, njegove domišljije ali fleksibilnosti zgodbe. Izkušen pripovedovalec bo sicer našel način, kako nadaljevati zgodbo s pomočjo drugih likov ali pripovednih elementov, povprečni pripovedovalec (in bodimo realni, velika večina pripovedovalcev je povprečnih) pa bo namesto tega igralce poskušal prepričati, da tako obnašanje ni primerno, akcija ni mogoča, ali pa bo preprosto naredil neigralne like nesmrtne.

Nasprotno od domačih pripovedovalcev v namizni igri, je razvijalce igre BG3 nemogoče presenetiti, ker so premislili vsak možen scenarij. Še več, Larian se ne izmika ideji “morilskega potepuha”, igralca, ki vztrajno pobija vse kar leze in gre, ampak ga ponuja kot enega izmed začetnih arhetipov, s katerimi lahko igramo v igri. Če je postal Skyrim znan po tem, da v Tamrielu ne moreš ubijati otrok, je Baldur’s Gate 3 patentiral idejo, da lahko na brutalen način pokončaš vse kar diha na Obali mečev, in še vedno uspešno končaš igro.

Mojstrovina, ki pa ni za vsakega

Potezni RPG-ji niso za vsakega in marsikoga bo pomanjkanje akcije v resničnem času odvrnilo od nakupa igre. Kljub temu, predvsem pa če cenite svoj čas in denar, se ponovno zamislite nad računico. BG3 ohranja ceno 59,99 evrov, ki bi po današnjih standardih morala biti višja za vsaj 10 evrov, in ponuja objektivno gledano okoli 200 ur vsebine (mi smo jih samo v zgodnjem dostopu imeli 140). Če upoštevamo Asmonovo formulo, da je ena ura igranja vredna približno 1 evro, se logika več kot izide.

Baldur’s Gate 3 je že na voljo za PC preko spletnih trgovin Steam in GOG. Igra bo za konzolo PS5 izšla 6. septembra, za sisteme Xbox Series X/S pa nekoliko kasneje.

Slike: Larian Studios


HOGWARTS LEGACY igra za PLAYSTATION 5

74,99 €

Igre

Hotline Miami 2 nenadno umaknjen iz trgovine PlayStation Store v Avstraliji

Published

on

Avstralija je ponovno udarila proti videoigram, tokrat leto dni po izdaji igre Hotline Miami 2: Wrong Number na PlayStation 5. Igra je bila prvič izdana leta 2015, vendar so jo avstralski organi zaradi sporne vsebine kmalu prepovedali. Kljub temu pa je leta 2023 pristala na avstralskem PlayStation 5 Store, kar se zdaj zdi, da je bila napaka.

Nedavno je bila igra umaknjena iz trgovine, igralci, ki so igro kupili, pa so prejeli vračilo. Prvotna prepoved leta 2015 je prišla s strani Avstralskega odbora za klasifikacijo (ACB), ki je opozoril na sporno sceno, ki prikazuje simulirano spolno nasilje. Kot odziv na prepoved igre je razvijalec igre Jonatan Söderström avstralskim oboževalcem svetoval, naj igro preprosto piratizirajo.

Slika: Press Start

Ko je bila igra leta 2023 ponovno dostopna v spletni trgovini, se je zdelo, da je spor zaključen, a zdaj se zdi, da je ACB ali druga institucija ponovno posegla in uveljavila prvotno odločitev. Igra Hotline Miami 2 je bila ponovno umaknjena z avstralskega trga.

Kupci so prejeli obvestilo od PlayStationa, ki razlaga situacijo:

“Ugotovili smo, da izdelek Hotline Miami 2: Wrong Number ni pridobil ustrezne ocene pri Avstralskem odboru za klasifikacijo, zato smo sprejeli ukrepe za vračilo kupnine strankam, ki so igro kupile.

Vračilo celotnega zneska smo izvedli na vaš izvorni način plačila. Ta postopek lahko traja 30-60 dni, da se prikaže na vašem bančnem izpisku. Če izvorno plačilno sredstvo ni več na voljo, bomo znesek povrnili v vašo PlayStation Network denarnico.

Opravičujemo se za morebitne nevšečnosti.”

Igra je bila prav tako umaknjena za vse avstralske naročnike PlayStation Plus.

Continue Reading

Igre

Naslednjo skladbo Hansa Zimmerja lahko poslušamo v igri Dragon Age: The Veilguard

Published

on

Plodnemu nemškemu skladatelju filmske glasbe Hansu Zimmerju Dune glasba za videoigre ni tuja. Čeprav je znan predvsem po ustvarjanju legendarnih zvočnih sledi za filme, kot so Gladiator, Vitez teme in nedavni priredbi knjige Peščeni planet, je njegov najnovejši projekt fantazijska RPG igra Dragon Age: The Veilguard podjetja BioWare.

Zimmer je napisal glavno temo igre, pridružil pa se mu je tudi soavtor Lorne Balfe, ki je prav tako soustvaril to skladbo. Oba umetnika sta že sodelovala pri drugih projektih videoiger, kot je na primer Call of Duty: Modern Warfare 2.

Igra Dragon Age: The Veilguard je bila pri svojih osrednjih oboževalcih sprejeta skeptično, predvsem zaradi enega slabega napovednika. Tudi sami nismo oboževalci nove estetike, saj je neprijetno umeščena nekje med stiliziranostjo in zvestobo resničnemu svetu, kar je ravno na sredini srhljive doline (uncanny valley).

Igra Dragon Age: The Veilguard izide 31. oktobra 2024 za platforme PlayStation 5, Xbox Series X in Series S ter Microsoft Windows.

Continue Reading

Igre

Liki iz igre Metal Gear Solid Delta so v Unreal Engine 5 dobili novo podobo

Published

on

Še več novic prihaja s sejma Tokio Game Show 2024. Igričarji smo dočakali še več novih napovednikov, med njimi tudi drugi uradni napovednik za igro METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER, predelavo klasične igre METAL GEAR SOLID 3: SNAKE EATER iz leta 2004.

Novi napovednik je bil del oddaje za platformo Xbox, med katero je Konami pokazal utrinke iz misije Virtuous Mission iz uvodnega poglavja igre. Predelava ohranja tisto, kar je bilo igralcem všeč v izvirniku, kot so zgodba, liki, sinhronizacija, mehanike in glasba, ki so zdaj zaradi moči Unreal Engine 5 predstavljeni v še bolj poglobljeni izkušnji. Priljubljeni liki, kot so Big Boss, Eva in Revolver Ocelot, so bili popolnoma preoblikovani s pomočjo novega pogona.

Datum izida predelave še ni bil potrjen, a novic iz Tokia še ni konec.

Continue Reading

Igre

Preizkusite novi demo za igro Metaphor: ReFantazio

Published

on

Tokyo Game Show (TGS) se je že začel in ker se je Ubisoft umaknil z dogodka in preložil Assassin’s Creed Shadows, je prva igričarska novica, ki smo jo danes dobili iz Tokia, o novi fantazijski RPG igri razvijalca ATLUS.

Ekipa ustvarjalcev, ki stojijo za igrami Persona 3, 4 in 5, izdaja novi naslov Metaphor: ReFantazio, edinstven fantazijski svet, v katerem protagonist skupaj s svojo spremljevalko Gallico želi odpraviti prekletstvo izgubljenega princa kraljestva.

Katsura Hashino, direktor igre Studia Zero, je danes na dogodku ob predstavitvi igre v Tokiu naznanil, da je demonstracijski prolog za igro Metaphor: ReFantazio zdaj brezplačno na voljo za konzole Xbox, PlayStation in osebne računalnike.

V demo različici igre lahko igralci izkusijo začetek zgodbe, raziskujejo družbene elemente v igri in odkrivajo mesto ter tako začnejo svojo pustolovščino še pred začetkom prodaje 11. oktobra. Igranje iz demo različice se bo preneslo tudi v zagonsko različico igre, kar pomeni, da igralci ne bodo izgubili svojega napredka.

Demo vključuje:

  • Začetek zgodbe.
  • Prve štiri temnice.
  • Možnost odklepanja sedmih od več kot 40 razredov v igri.
  • Šest spremljevalcev.
  • In še veliko več.

Metaphor: ReFantazio izide 11. oktobra 2024 za Xbox Series X|S, Windows, PlayStation 5, PlayStation 4 in Steam.

Continue Reading

Igre

EA SPORTS razkriva glasbeno podlago za FC 25

Published

on

Soundtrack za igro EA SPORTS FC 25 vsebuje več kot 100 skladb izvajalcev, kot so Billie Eilish, Fred again, Ice Spice, Charli xcx, Glass Animals, J Balvin, JUMADIBA, Obongjayar in mnogi drugi.

EA je pravkar objavila uradni izbor glasbe za EA SPORTS FC 25. Letošnji soundtrack bo vseboval 117 skladb z globalnega seznama izvajalcev iz 27 držav. Seznam predvajanja FC 25 izpostavlja razgibano paleto žanrov, vključno z eksperimentalno arabsko-latinsko pop fuzijo pevke Elyanna, futurističnim ghetto funkom južnoafriške glasbenice Moonchild Sanelly ter tradicionalno glasbo palanque in sintezo urbanega rapa afro-kolumbijske skupine Kombilesa Mi.

Seznam skladb vključuje tudi več neizdanih skladb glavnih skupine Coldplay, izvajalke Delfine Dib in drugih.

Legenda reggaetona J Balvin je dejal: “Neverjeten občutek je biti vključen v tako kultno igro. To, da je moja glasba del soundtracka za FC 25 in da si to čast delim s toliko drugimi nadarjenimi svetovnimi umetniki, je nekaj, česar ne bom nikoli pozabil. Komaj čakam, da vse to doživim, ko bom igral igro.”

Celotno glasbeno podlago igre EA SPORTS FC 25 lahko že poslušate na Spotifyju in na večini platform za pretakanje.

Igra EA SPORTS FC 25 bo na voljo za igranje 27. septembra, zgodnji dostop do nje z izdajo Ultimate Edition pa bo na voljo od 20. septembra. Prednaročila za igro EA SPORTS FC 25, ki bo izšla na PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, PC in Nintendo Switch, so že na voljo.

Continue Reading

Igre

Največje število igralcev v igri The Crew 2 se je povečalo za več kot 800 %

Published

on

Ubisoftova spletna dirkalna videoigra The Crew 2 je zaradi 98-odstotnega popusta na platformi Steam za 846 % presegla prejšnji rekord v številu sočasnih igralcev na platformi.

O franšizi The Crew smo nazadnje slišali marca 2024, ko se je Ubisoft odločil za popolno ukinitev takrat skoraj desetletne igre. Situacija je prišla v javnost, ker je založnik igro umaknil iz prodaje, preklical njeno digitalno licenco in zaprl njene strežnike. Z drugimi besedami, Ubisoft je poskrbel, da nihče več ni mogel igrati The Crew, niti v načinu brez povezave. Oboževalci igre in splošna spletna javnost so to dejanje seveda obsodili, in čeprav se je takrat zdelo, da Ubisoft vztraja pri svojem, je zdaj videti, da so si Francozi le premislili.

Slika: Steam

The Crew 2, druga igra v seriji iz leta 2018, in The Crew Motorfest, ki je izšla leta 2023, bosta po nedavnem poročilu IGN dobili podporo za igranje brez povezave, a ni še jasno kdaj. Poleg tega je igra The Crew 2 na platformi Steam trenutno znižana in jo je mogoče kupiti za samo 0,90 EUR, kar je, bodimo iskreni, pravzaprav zastonj.

Popust je prapričal marsikaterega igričarja, saj je po podatkih SteamDB število sočasnih igralcev igre The Crew 2 na platformi Steam minulo nedeljo doseglo 55.907, kar je neverjetno veliko v primerjavi s prejšnjim rekordom 12.707 igralcev v juliju 2021.

Steam akcija igre The Crew 2 se konča 23. septembra. Do 24. septembra pa je na znižanju mogoče dobiti tudi The Crew Motorfest s kar 70-odstotnim popustom.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno