Connect with us

Igre

Kako je Baldur’s Gate 3 spremenil pravila igre

Published

on

O tem, kako smo dobili največjo računalniško RPG igro naše generacije, kaj nam prinaša in zakaj nas tako navdušuje.

RPG igre, ali igre igranja vlog, nagrajujejo kreativno razmišljanje, iskanje različnih rešitev na isto težavo in spodbujajo našo domišljijo s tako doživetimi zgodbami, da še najbolj stoični med nami težko ostanejo ravnodušni.

To je princip, ki je dolgo veljal v namiznih RPG igrah, preden se je preselil na računalniške ekrane in dokončno prodrl v splošno igričarsko zavest davnega leta 2000 s kultno klasiko Deus Ex. Razvoj kibernetske distopije ni bil enostaven, saj je bilo treba celotni koncept prvoosebnih strelskih iger postaviti na glavo. Ekipa Ion Storm je za takratni čas poskušala nemogoče — v eni igri združiti elemente prikrivanja, igranja vlog in streljanja, ki so do izida Deus Exa pripadali izključno ločenim žanrom.

Poskus je uspel, Deus Ex je še danes osnova, na kateri stoji žanr in potrditev, da je razmišljanje zunaj ustaljenih okvirov to, kar ločuje RPG-je od drugih tipov iger.

Industrija se boji napredka

Kadar razvijalec drastično zviša standard svojega izdelka, ki ga prodaja po redni ceni (zaradi zamika izida, je Baldur’s Gate 3 v resnici cenejši od ostalih AAA iger), industrija, upravičeno, znori. Debata se je začela z objavo Xalavierja Nelsona mlajšega, vodje studia Strange Scaffold (Space Warlord Organ Trading Simulator), ki je na takratnem Twitterju igričarje skušal prepričati, naj si ne ustvarijo previsokih pričakovanj.

V svojem spletnem eseju in dodatni obrazložitvi na TikToku je Nelson navedel več lastnosti, ki igro Baldur’s Gate 3 ločijo od večine RPG-jev na trgu:

  • – Dolg razvojni cikel, ki se je začel že leta 2017,
  • – tehnološko znanje in podlaga dveh prejšnjih iger,
  • – uspešno obdobje zgodnjega dostopa, ki je trajalo tri leta,
  • – ekipa z več kot 400 razvijalci v sedmih pisarnah,
  • – licenca za prepoznavno in popularno intelektualno lastnino (Dungeons & Dragons).

Skratka, Nelsona je skrbelo, da bi lahko Baldur’s Gate 3 dvignil standard za celotno zvrst, ki bi tako veljal tudi za ekipe brez sredstev, orodij in izkušenj, kot jih je imel Larian. Argument je sicer dobro predstavljen, a kvečjemu vprašljiv, če upoštevamo, da Larian ni edini studio, ki izpolnjuje take pogoje. A bolj kot to je treba izpostaviti dejstvo, da to ni prvič, ko je industrija naletela na tako situacijo.

Kot pojasnjuje Felipe Pepe, urednik knjige CRPG Book, brezplačne knjige o zgodovini računalniških RPG iger:

“Je to v bistvu počel tudi Baldur’s Gate II. Imeli so pripravljen pogon in ekipo, nato pa so dve leti gonili in naredili enega največjih RPG-jev v zgodovini. Ne pozabite, da ima [igra] 17 spremljevalcev (vsak s svojimi nalogami), 4 romantične izbire in ogromno stranskih nalog.”

Ena na generacijo

Serija Divinity: Original Sin (DOS) je postavila temelje za to, kar danes prinaša Baldur’s Gate 3 (BG3). V času DOS2 je Larian zajemal 120 ljudi, ki so igro skupno razvijali tri leta. BG3 je bil v razvoju skoraj šest let in ekipo povečal na 400 razvijalcev. Z že dodelano osnovo in pogonom, ki ju je prispevala franšiza DOS, se je lahko ekipa BG3, tako kakor njeni predhodniki, posvetila izključno ustvarjanju vsebine. In rezultati tega dela so bili opazni že v zgodnjem dostopu.

V svojem prvem prenosu Panel from Hell, so razvijalci primerjali takratno vsebino zgodnjega dostopa BG3, ki je zajemala prvo poglavje igre, z vsebino zgodnjega dostopa DOS2. Številke so bile prepričljive.

  • – Število bojev: 22 v DOA2 EA proti 80 v BG3 EA
  • – Število dialogov v angleščini: 17.600 v DOA2 EA proti 45.980 v BG3 EA
  • – Število likov: 142 v DOA2 EA proti 596 v BG3 EA
  • – Število razpoložljivih urokov/akcij: 69 v DOA2 EA proti 146 v BG3 EA

Statistika za končno izdajo BG3 je še toliko bolj osupljiva. DOS2 je skupno zajemal 225 urokov in akcij, končna izdaja BG3 jih šteje več kot 600. Liki v DOS2 so imeli 45 talentov, v BG3 pa jih je 308. BG3 ima trikrat več filmskih dialogov kot vsi trije romani Gospodarja prstanov skupaj in 174 ur predposnetih scen, kar je več kot dvakrat toliko kot vse sezone Igre prestolov skupaj. K temu lahko dodamo še več kot 17.000 možnih zaključkov in sistem, ki na podlagi naših odločitev spreminja obnašanje prebivalcev mesta Baldurjeva vrata in vsebino lokalnega glasila.

Z drugimi besedami, BG3 daleč presega dosedanje RPG izkušnje in se postavlja v razred zase, kar nas ponovno vrne k naši začetni premisi — občutku svobode v igri.

Več svobode, kakor v domači igri Dungeons & Dragons

Če kdo vpraša, kaj je mogoče početi v igri Dungeons & Dragons, se bo večina pripovedovalcev (tistih, ki vodijo igro za mizo) strinjala, da lahko počneš karkoli je mogoče v resničnem svetu, z dodatkom magije. To v novih igralcih nemudoma sproži potrebo, da preverijo, ali to res drži, kar v pripovedovalcih sproži takojšnjo reakcijo, da kakršen koli poskus “početja neumnosti” v igri zatrejo ali celo kaznujejo.

Taki situaciji za mizo navadno sledi “railroadanje” ali “tirjenje”— igranje na tirih, torej tisti občutek, ko v igri, kjer je vse mogoče, ugotoviš, da to ni tako. Do tirjenja prihaja, kadar igralci poskušajo “iztiriti” igro, namerno ali pač, pripovedovalec pa jih skuša ponovno “spraviti na tir”. Konkreten in najbolj pogost primer tega je ubijanje ključnih akterjev v zgodbi, brez katerih je dotično zgodbo nemogoče nadaljevati.

Reševanje takih scen je torej odvisno od iznajdljivosti pripovedovalca v igri, njegove domišljije ali fleksibilnosti zgodbe. Izkušen pripovedovalec bo sicer našel način, kako nadaljevati zgodbo s pomočjo drugih likov ali pripovednih elementov, povprečni pripovedovalec (in bodimo realni, velika večina pripovedovalcev je povprečnih) pa bo namesto tega igralce poskušal prepričati, da tako obnašanje ni primerno, akcija ni mogoča, ali pa bo preprosto naredil neigralne like nesmrtne.

Nasprotno od domačih pripovedovalcev v namizni igri, je razvijalce igre BG3 nemogoče presenetiti, ker so premislili vsak možen scenarij. Še več, Larian se ne izmika ideji “morilskega potepuha”, igralca, ki vztrajno pobija vse kar leze in gre, ampak ga ponuja kot enega izmed začetnih arhetipov, s katerimi lahko igramo v igri. Če je postal Skyrim znan po tem, da v Tamrielu ne moreš ubijati otrok, je Baldur’s Gate 3 patentiral idejo, da lahko na brutalen način pokončaš vse kar diha na Obali mečev, in še vedno uspešno končaš igro.

Mojstrovina, ki pa ni za vsakega

Potezni RPG-ji niso za vsakega in marsikoga bo pomanjkanje akcije v resničnem času odvrnilo od nakupa igre. Kljub temu, predvsem pa če cenite svoj čas in denar, se ponovno zamislite nad računico. BG3 ohranja ceno 59,99 evrov, ki bi po današnjih standardih morala biti višja za vsaj 10 evrov, in ponuja objektivno gledano okoli 200 ur vsebine (mi smo jih samo v zgodnjem dostopu imeli 140). Če upoštevamo Asmonovo formulo, da je ena ura igranja vredna približno 1 evro, se logika več kot izide.

Baldur’s Gate 3 je že na voljo za PC preko spletnih trgovin Steam in GOG. Igra bo za konzolo PS5 izšla 6. septembra, za sisteme Xbox Series X/S pa nekoliko kasneje.

Slike: Larian Studios


HOGWARTS LEGACY igra za PLAYSTATION 5

74,99 €

Igre

PC igre prihajajo na PlayStation VR2 očala

Published

on

PlayStation je naznanil, da bodo njihova VR očala letos dobila podporo za igranje PC iger.

Pred kratkim je Sony naznanil več novosti za njihov VR sistem. Njihova najnovejša očala PS VR2 bodo po enem letu od izida namreč dobila kup novih iger in posodobitev. Med novimi napovedanimi igrami izstopata Metro Awakening in Legendary Tales.

Sony je od tem napovedal še kup drugih VR iger. The Wizards Dark Times Brotherhood in Arizona Sunshine 2 DLC sta zunaj že danes, medtem ko Wanderer: The Fragments of Fate – zanimiva igra skakanja skozi časovna obdobja in reševanja ugank, Zombie Army – standardna zombi streljačina in Little Cities: Bigger! – igra grajenja mest v stilu Cities: Skylines, prihajajo kasneje v letu.

Poleg vseh teh napovedi iger, pa je Sony na svojem blogu zapisal tudi sledeče.

“Z veseljem delimo novico, da trenutno testiramo priložnosti, da bi PS VR2 igralcem omogočili dostop do več PC iger in jim s tem podali še več izbire.”

Kako točno želijo to implementirati še zaenkrat ni znano. Najverjetneje bi šlo za poseben PlayStation zagajalni program, ki ga naložite na svoj PC in znotraj njega dobite dostop do izbranih PC iger. Povezava PS VR2 očal s SteamVR programom najverjetneje Sonyiju ni v interesu.

Podpora za določene PC igre bi naj prišla enkrat letos. S specifikacijami, ki jih VR2 ponuja – 4K zaslon, sledenje očem, 120 fps hitrostjo osvežitve zaslona in 110-stopinjskim vidnim poljem – bo s to potezo VR2 postal močna konkurenca v PC VR marketu.

Continue Reading

Igre

Elden Ring: Shadow of the Erdtree dobil 1. napovednik

Published

on

Elden Ring: Shadow of the Erdtree DLC je dobil svoj prvi napovednik. Po več kot 2 letih od izida igre, bo nova razširitev prišla 21. junija.

Gre za največji DLC kar ga je razvijalec FromSoftware kadarkoli naredil. Dogajal se bo na popolnoma novi mapi s podobno vsebino kot originalna igra – ogromno ozemlja za raziskovanje, ječe in jame različnih velikosti in posebne cone, ki zahtevajo linearen proces (imenovane “legacy dungeons”), kot je bila v originalni igri na primer akademija Raya Lucaria.

Kreativni direktor Hidetaka Miyazaki obljublja mapo velikosti večje od Limgrave-a, začetnega dela Elden Ringa. Dodatek bo vseboval tudi nova orožja, opremo, veščine in več kot 10 novih šefovskih bitk. Miyazaki obljublja tudi težavnost, ki bo na stopnji zadnjega dela igre Elden Ring. Pogosto umiranje je torej zagotovljeno.

Zgodba v DLC-ju bo sledila Miquellu, bratu Malenie, najtežjemu šefu iz originalne igre. Napovednik nam o njegovi zgodbi poda zgolj namige: “Domnevam, da tudi tebe zanima kakšno prijaznost Miquella tukaj počne?”. Če je Miquellova zgodba res zgodba o prijaznosti, pa bomo izvedeli junija.

Dodatek prihaja 21. junija za ceno 39.99€.

Continue Reading

Igre

Diablo 4 prihaja na Game Pass

Published

on

Microsoft je pred kratkim v svojem podkastu potrdil, da bo Diablo 4 že marca na voljo za igranje na Game Passu. S tem bo postal prva Activision Blizzard igra na Game Pass platformi.

Lansko leto je Microsoft za 69 milijard dolarjev kupil podjetje Activision Blizzard. S tem je dobil dostop do znanih franšiz kot so World of Warcraft, Call of Duty, Overwatch in tudi Diablo. Kljub nakupu, še Microsoft teh iger zaenkrat ni dodajal na svojo naročniško platformo.

To se spremeni 28. marca, ko bo 34 milijonovov naročnikov – toliko jih Microsoft trenutno poroča – dobilo na Game Passu dostop do Diabla 4. Točno eno leto od izida igre v 2023.

To ne bo prva selitev Diabla 4 na novo platformo. Igra je namreč izšla tudi na Steamu, kjer so ji Steam recenzije namenile mešano oceno z 69% pozitivnih mnenj, kar za igro tega kalibra ni najboljša novica.

Microsoft je med istim podkastom potrdil tudi, da se bodo 4 njihove ekskluzivne igre selile na druge sisteme (ta sta najverjetneje PlayStation in Nintendo Switch). Čeprav ni bilo napovedano za katere igre se gre točno, se na spletu širijo govorice, da gre najverjetneje za Hi-Fi Rush, Sea of Thieves, Grounded in Pentiment.

Naročnina Game Pass – in posledično skupaj z njo tudi Diablo 4 – je v Sloveniji na voljo za 10 evrov na mesec. Z njo dobite dostop do več kot 400 iger različnih razvijalcev.

Continue Reading

Igre

Ob izidu Tomb Raider I-III predelav je Lara Croft pokazala svoj novi izgled

Published

on

Te dni Lara Croft praznuje svoj rojstni dan. Ob izidu Tomb Raider I, II in III predelav, pa smo ob tej priložnosti dobili tudi skrivne slike njenega novega dizajna.

Trenutni odzivi na vse tri predelave prvih treh iger Tomb Raider serije so pozitivni s 87% oceno na Steamu. A če vas klasike iz preteklosti ne zanimajo, brez skrbi, novi Tomb Raider je že v razvoju.

Praznovanje je Lara namreč oznanila na svoji spletni strani, kjer vas sedaj pričaka prav posebna uganka v stilu Tomb Raider serije. Če vam uspe uganko razrešiti, dobite nagrado – prvi pogled na novo podobo najbolj znane raziskovalke zapuščenih templjev v video igrah.

Njen izgled se na prikazani sliki oddaljuje od njenega “preživetvenega” stila, ki smo ga videli v zadnji Tomb Raider trilogiji (Tomb Raider (2013), Rise of the Tomb Raider (2015) in Shadow of the Tomb Raider (2018)).

Njen nov dizajn se namreč bolj nagiba k njenemu originalnemu videzu iz začetkov serije. V podobi deluje tudi starejša in zelo jasno je svoj lok zamenjala za svoji ikonični srebrni pištoli.

Naslednja igra v Tomb Raider seriji nosi naslov Tomb Raider Next. O igri še ni veliko znano, ve se le, da se bo prihodnja Lara Croft na naših zaslonih pojavila v Unreal Engine 5.

Continue Reading

Igre

Embracer odpustil skoraj 1.400 zaposlenih, prekinili razvoj 29 iger

Published

on

Embracer Group, švedsko podjetje, ki ima v lasti preko 120 studiev za razvoj iger, je odpustilo kar 1.387 zaposlenih. Številka zajema 8% njihove globalne delovne sile.

Odpuščanja so del daljšega rekonstrukcijskega plana, ki so ga začeli izvajati že junija lani. Začelo se je z zaprtjem razvijalca Volition, znanega po svoji seriji Saints Row. Zapri so tudi studio Free Radical Design, ki je takrat delal na obuditvi klasike Timesplinters.

A zaprtje dveh studiev ni bilo dovolj. V zadnjih mesecih lanskega leta je Embracer Group namreč skupno odpustil kar 1.387 zaposlenih. Izšla je tudi novica, da so več studiev ponudili na prodaj. Med njimi bi naj bil tudi Gearbox Software, znan po seriji Borderlands.

Embracer je med tem tudi potrdil, da so ukinili razvoj 29 nenaznanjenih iger, ki so bile v zadnjih mesecih v aktivnem razvoju. Naslovi teh iger žal niso znani.

Masovna odpuščanja v industriji so zadnje čase prepogosta novica. Nedolgo nazaj je Microsoft odpustil 1.900 zaposlenih, pred tem tudi Riot Games in CD Projekt Red. Odpuščanja pa je video igralska industrija čutila tudi drugje, kot je to v primeru Twitcha, ki je mesec dni nazaj odpustil kar 500 zaposlenih.

Continue Reading

Igre

Baldur’s Gate 3 – Nove izboljšave in posebno darilo za Valentinovo

Published

on

Baldur’s Gate 3 v tem tednu dobiva kup novih vsebin. Med njimi je tudi več novih animacij za romantične trenutke.

Posodobitev, ki bo izšla v tem tednu, velja za eno večjih. Poleg popravkov za hrošče in novih animacij poljubljanja, pa prihajajo tudi konkretne izboljšave, ki so jih igralci želeli že mesce.

En izmed najbolj nadležnih opravkov v igri je menjava likov v svoji ekipi. Sedaj za zamenjavo članov v ekipi ne boste potrebovali več sproščati mest, ampak se bo zamenjava zgodila samodejno v dialogu z novim želenim članom. Torej nič več nepotrebnega tekanja po kampu gor in dol.

Zelo dobrodošla je tudi sprememba, da bodo sedaj samodejno sproženi dialogi za izbranega govorca vedno izbrali vaš primarni lik, ne pa lik, ki ga trenutno nadzurujete. Odlična novica za vse karizmatične barde in barbare z željo po večni intimidaciji okolja.

Popravili so tudi delovanje Shield Bash in Rebuke of the Mighty sposobnosti, ki se bosta sedaj aktivirali pravilno.

Posodobitev ima velikost 21 GB, ampak za namestitev potrebuje kar 150 GB prostega prostora. Če tega prostora nimate, razvijalec Larian predlaga, da igro v celoti odnamestite in ponovno namestite najnovejšo verzijo.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno