Connect with us

Igre

Kako je Baldur’s Gate 3 spremenil pravila igre

Published

on

O tem, kako smo dobili največjo računalniško RPG igro naše generacije, kaj nam prinaša in zakaj nas tako navdušuje.

RPG igre, ali igre igranja vlog, nagrajujejo kreativno razmišljanje, iskanje različnih rešitev na isto težavo in spodbujajo našo domišljijo s tako doživetimi zgodbami, da še najbolj stoični med nami težko ostanejo ravnodušni.

To je princip, ki je dolgo veljal v namiznih RPG igrah, preden se je preselil na računalniške ekrane in dokončno prodrl v splošno igričarsko zavest davnega leta 2000 s kultno klasiko Deus Ex. Razvoj kibernetske distopije ni bil enostaven, saj je bilo treba celotni koncept prvoosebnih strelskih iger postaviti na glavo. Ekipa Ion Storm je za takratni čas poskušala nemogoče — v eni igri združiti elemente prikrivanja, igranja vlog in streljanja, ki so do izida Deus Exa pripadali izključno ločenim žanrom.

Poskus je uspel, Deus Ex je še danes osnova, na kateri stoji žanr in potrditev, da je razmišljanje zunaj ustaljenih okvirov to, kar ločuje RPG-je od drugih tipov iger.

Industrija se boji napredka

Kadar razvijalec drastično zviša standard svojega izdelka, ki ga prodaja po redni ceni (zaradi zamika izida, je Baldur’s Gate 3 v resnici cenejši od ostalih AAA iger), industrija, upravičeno, znori. Debata se je začela z objavo Xalavierja Nelsona mlajšega, vodje studia Strange Scaffold (Space Warlord Organ Trading Simulator), ki je na takratnem Twitterju igričarje skušal prepričati, naj si ne ustvarijo previsokih pričakovanj.

V svojem spletnem eseju in dodatni obrazložitvi na TikToku je Nelson navedel več lastnosti, ki igro Baldur’s Gate 3 ločijo od večine RPG-jev na trgu:

  • – Dolg razvojni cikel, ki se je začel že leta 2017,
  • – tehnološko znanje in podlaga dveh prejšnjih iger,
  • – uspešno obdobje zgodnjega dostopa, ki je trajalo tri leta,
  • – ekipa z več kot 400 razvijalci v sedmih pisarnah,
  • – licenca za prepoznavno in popularno intelektualno lastnino (Dungeons & Dragons).

Skratka, Nelsona je skrbelo, da bi lahko Baldur’s Gate 3 dvignil standard za celotno zvrst, ki bi tako veljal tudi za ekipe brez sredstev, orodij in izkušenj, kot jih je imel Larian. Argument je sicer dobro predstavljen, a kvečjemu vprašljiv, če upoštevamo, da Larian ni edini studio, ki izpolnjuje take pogoje. A bolj kot to je treba izpostaviti dejstvo, da to ni prvič, ko je industrija naletela na tako situacijo.

Kot pojasnjuje Felipe Pepe, urednik knjige CRPG Book, brezplačne knjige o zgodovini računalniških RPG iger:

“Je to v bistvu počel tudi Baldur’s Gate II. Imeli so pripravljen pogon in ekipo, nato pa so dve leti gonili in naredili enega največjih RPG-jev v zgodovini. Ne pozabite, da ima [igra] 17 spremljevalcev (vsak s svojimi nalogami), 4 romantične izbire in ogromno stranskih nalog.”

Ena na generacijo

Serija Divinity: Original Sin (DOS) je postavila temelje za to, kar danes prinaša Baldur’s Gate 3 (BG3). V času DOS2 je Larian zajemal 120 ljudi, ki so igro skupno razvijali tri leta. BG3 je bil v razvoju skoraj šest let in ekipo povečal na 400 razvijalcev. Z že dodelano osnovo in pogonom, ki ju je prispevala franšiza DOS, se je lahko ekipa BG3, tako kakor njeni predhodniki, posvetila izključno ustvarjanju vsebine. In rezultati tega dela so bili opazni že v zgodnjem dostopu.

V svojem prvem prenosu Panel from Hell, so razvijalci primerjali takratno vsebino zgodnjega dostopa BG3, ki je zajemala prvo poglavje igre, z vsebino zgodnjega dostopa DOS2. Številke so bile prepričljive.

  • – Število bojev: 22 v DOA2 EA proti 80 v BG3 EA
  • – Število dialogov v angleščini: 17.600 v DOA2 EA proti 45.980 v BG3 EA
  • – Število likov: 142 v DOA2 EA proti 596 v BG3 EA
  • – Število razpoložljivih urokov/akcij: 69 v DOA2 EA proti 146 v BG3 EA

Statistika za končno izdajo BG3 je še toliko bolj osupljiva. DOS2 je skupno zajemal 225 urokov in akcij, končna izdaja BG3 jih šteje več kot 600. Liki v DOS2 so imeli 45 talentov, v BG3 pa jih je 308. BG3 ima trikrat več filmskih dialogov kot vsi trije romani Gospodarja prstanov skupaj in 174 ur predposnetih scen, kar je več kot dvakrat toliko kot vse sezone Igre prestolov skupaj. K temu lahko dodamo še več kot 17.000 možnih zaključkov in sistem, ki na podlagi naših odločitev spreminja obnašanje prebivalcev mesta Baldurjeva vrata in vsebino lokalnega glasila.

Z drugimi besedami, BG3 daleč presega dosedanje RPG izkušnje in se postavlja v razred zase, kar nas ponovno vrne k naši začetni premisi — občutku svobode v igri.

Več svobode, kakor v domači igri Dungeons & Dragons

Če kdo vpraša, kaj je mogoče početi v igri Dungeons & Dragons, se bo večina pripovedovalcev (tistih, ki vodijo igro za mizo) strinjala, da lahko počneš karkoli je mogoče v resničnem svetu, z dodatkom magije. To v novih igralcih nemudoma sproži potrebo, da preverijo, ali to res drži, kar v pripovedovalcih sproži takojšnjo reakcijo, da kakršen koli poskus “početja neumnosti” v igri zatrejo ali celo kaznujejo.

Taki situaciji za mizo navadno sledi “railroadanje” ali “tirjenje”— igranje na tirih, torej tisti občutek, ko v igri, kjer je vse mogoče, ugotoviš, da to ni tako. Do tirjenja prihaja, kadar igralci poskušajo “iztiriti” igro, namerno ali pač, pripovedovalec pa jih skuša ponovno “spraviti na tir”. Konkreten in najbolj pogost primer tega je ubijanje ključnih akterjev v zgodbi, brez katerih je dotično zgodbo nemogoče nadaljevati.

Reševanje takih scen je torej odvisno od iznajdljivosti pripovedovalca v igri, njegove domišljije ali fleksibilnosti zgodbe. Izkušen pripovedovalec bo sicer našel način, kako nadaljevati zgodbo s pomočjo drugih likov ali pripovednih elementov, povprečni pripovedovalec (in bodimo realni, velika večina pripovedovalcev je povprečnih) pa bo namesto tega igralce poskušal prepričati, da tako obnašanje ni primerno, akcija ni mogoča, ali pa bo preprosto naredil neigralne like nesmrtne.

Nasprotno od domačih pripovedovalcev v namizni igri, je razvijalce igre BG3 nemogoče presenetiti, ker so premislili vsak možen scenarij. Še več, Larian se ne izmika ideji “morilskega potepuha”, igralca, ki vztrajno pobija vse kar leze in gre, ampak ga ponuja kot enega izmed začetnih arhetipov, s katerimi lahko igramo v igri. Če je postal Skyrim znan po tem, da v Tamrielu ne moreš ubijati otrok, je Baldur’s Gate 3 patentiral idejo, da lahko na brutalen način pokončaš vse kar diha na Obali mečev, in še vedno uspešno končaš igro.

Mojstrovina, ki pa ni za vsakega

Potezni RPG-ji niso za vsakega in marsikoga bo pomanjkanje akcije v resničnem času odvrnilo od nakupa igre. Kljub temu, predvsem pa če cenite svoj čas in denar, se ponovno zamislite nad računico. BG3 ohranja ceno 59,99 evrov, ki bi po današnjih standardih morala biti višja za vsaj 10 evrov, in ponuja objektivno gledano okoli 200 ur vsebine (mi smo jih samo v zgodnjem dostopu imeli 140). Če upoštevamo Asmonovo formulo, da je ena ura igranja vredna približno 1 evro, se logika več kot izide.

Baldur’s Gate 3 je že na voljo za PC preko spletnih trgovin Steam in GOG. Igra bo za konzolo PS5 izšla 6. septembra, za sisteme Xbox Series X/S pa nekoliko kasneje.

Slike: Larian Studios


HOGWARTS LEGACY igra za PLAYSTATION 5

74,99 €

Igre

Team17 razkriva svoj nabor iger na Gamescomu 2024

Published

on

Gamescom je največji evropski gaming dogodek, ki bo avgusta potekal v Kolnu. Obiskovalci bodo imeli priložnost, da že zgodaj preverijo nekatere prihajajoče igre. Številni razvijalci ta čas izkoristijo tudi za delitev nekaterih ključnih napovedi. Kot na primer Team17.

Team17, britanski razvijalec in založnik videoiger, z obvešča, katere studie in igre bo pripeljal na srečanje z novinarji v sončni Koln, da bi z njimi delil ekskluzivne novice in vsebine.

Na poslovni stojnici v hali 4.2 bodo imeli predstavniki tiska in industrijski partnerji ekskluziven dostop do naslednjih razvijalcev:

Sassy Chap Games bo predstavljal Date Everything in Windwalk Games se bo predstavil z igro SWORN. Spellgarden Games, Piraknights, Lichthund in Le Catnip Collective bodo prav tako na voljo z igrami za preizkušanje iger, ki še niso bile razkrite, zato ostanite z nami, saj nas čakajo razburljivi načrti za njihove napovedi.

Continue Reading

Igre

Call of Duty: Modern Warfare III zdaj na voljo na PC Game Pass

Published

on

Igra Call of Duty: Modern Warfare III je od včeraj na voljo na PC Game Pass, pravočasno za začetek 5. sezone. Igra ponuja nekaj za vsak tip igralca streljačine, saj vključuje visokooktansko solo kampanjo, dinamični večigralski način in prvo izkušnjo zombijev z odprtim svetom v seriji.

Zgodba igre Modern Warfare III sledi dogodkom iz igre Modern Warfare II. Stotnik Price, Ghost in ostali pripadniki ekipe Task Force 141 nadaljujejo lov na ultranacionalista Vladimirja Makarova, ki jih bo v tej napeti kampanji za enega igralca popeljal po vsem svetu. Dogodki bodo imeli trajne posledice v vesolju Modern Warfare.

Navdušenci franšize Call of Duty lahko pričakujete tudi, da bo igra Call of Duty: Black Ops 6 na voljo na Game Pass ob izidu 25. oktobra.

Continue Reading

Igre

Dodatek DLC za igro Crime Boss: Rockay City je zdaj na voljo brezplačno

Published

on

Razvijalec igre Crime Boss INGAME STUDIOS je ponosno naznanil, da so vsi dodatki DLC za njihovo igro FPS z organiziranim kriminalom brezplačni za prenos in bodo tako ostali tudi v bližnji prihodnosti.

Igralci, ki kupijo osnovno igro, prejmejo vso vsebino iz dodatka DLC Rockay City, ki vključuje paket Tactical Weapon Pack, s štirimi novimi orožji za izboljšanje vaše strategije, paket Heavy Hitters Pack s 6 novimi orožji in razširitev Dragon’s Gold Cup, ki dodaja novo zgodbo in misije, ki spremljajo zloglasnega Dollar Dragona. Dodana vsebina vključuje tudi razširitev Cagnali’s Order z novimi misijami, novim sovražnikom in novim zapletom.

Izvirna vsebina za igro Crime Boss žal ni navdušila našega recenzenta Blaža, ki je zapisal:

“Zvezdniška igralska zasedba igre rešita do te mere, da je nemorem označiti za direktno slabo, ampak težave s performancom, enodimenzionalni gameplay in grafike, ki so 15 let zastarele, poskrbijo, da bo igra zelo hitro šla v pozabo.”

Igra Crime Boss je na voljo v storitvah Steam, EPIC Game Store, PlayStation 5 ter Xbox Series S in X. Vsi dodatki DLC za igro bodo ostali za vedno brezplačni, vključno z novim bančnim ropom iz nedavne posodobitve.

Continue Reading

Igre

Beta vikend igre Concord v zgodnjem dostopu ni bil uspešen

Published

on

Pretekli konec tedna so nekateri igralci že imeli priložnost preizkusiti PlayStationovo junaško strelsko igro Concord. Številke so zaskrbljujoče. 

Vikend zgodnjega dostopa igre Concord za PS5 in PC se je začel v petek, 12. julija. Prednaročilo katere koli izdaje igre Concord je igralcem omogočilo dostop do beta različice in štiri dodatne kode, ki so jih lahko delili s prijatelji. Kljub temu prve številke na platformi Steam niso tako impresivne.

Med prvim testiranjem je igra Concord na PC napravah dosegla največ 1.124 sočasnih igralcev, pred koncem beta testiranja pa je številka padla na slabih 500. Zdi se, da igra ni uspela pritegniti svojega občinstva še pred uradnim izidom.

Nizke številke je mogoče razložiti s splošno pritožbo igralcev, da bi morala biti streljanka z junaki, kot je Concord, v današnjem času brezplačna. In morda je v tem nekaj resnice, saj imamo na voljo tudi številke, zbrane med podobnim dogodkom in podobno plačljivo igro iz leta 2016, Overwatch.

Po prvi brezplačni odprti beta različici za sisteme PlayStation 4, Xbox One in Windows PC leta 2016 je družba Blizzard Entertainment objavila, da je njeno takrat prihajajočo ekipno streljanko Overwatch testiralo več kot 9,7 milijona igralcev po vsem svetu, s čimer je to postal največji odprti beta test družbe Blizzard do takrat.

Čeprav se odprta beta različica igre Concord začenja danes in bomo morda tokrat dejansko videli precejšen porast števila igralcev, nismo tako zelo prepričani, da lahko Sony doseže vsaj polovico Blizzardove rekordne številke. Vendar bomo to kmalu izvedeli.

Continue Reading

Igre

Takeda Takahashi se pridružuje seznamu borcev v igri Mortal Kombat 1

Published

on

Družba Warner Bros. Games je objavila nov napovednik za igranje igre Mortal Kombat 1, v katerem je predstavljen Takeda Takahashi, najnovejši DLC borec, ki se bo glavnemu seznamu pridružil 23. julija v okviru zgodnjega dostopa za lastnike paketa Kombat Pack, 30. julija pa bo na voljo vsem.

Poleg tega bo 23. julija lastnikom paketa Kombat Pack in kot del samostojnega nakupa na voljo Ferra, nova Kameo borka, ki lahko med borbo pomaga z različnimi podpornimi gibi.

Takeda Takahashi je bil podobno kot njegov bratranec Kenshi vzgojen kot jakuza in je pozneje postal vajenec v klanu nindž Shirai Ryu. V novem videoposnetku je v celoti prikazan Takedov nabor gibov, ki ga je navdihnil Shirai Ryu, vključno s sposobnostjo uporabe nazobčanih bičev, s katerimi lahko vleče in meče nasprotnike, uporabo eksplozivnih kunaijev in teleportacijo za napadanje nasprotnikov od zadaj.

Paket Mortal Kombat 1 Kombat Pack vključuje preobleko Jean-Clauda Van Damma za Johnnyja Cagea; šest igralnih likov DLC – Omni-Man, Quan Chi, Peacemaker, Ermac, Homelander in Takeda Takahashi (na voljo z enotedenskim zgodnjim dostopom 23. julija); in pet DLC Kameo borcev – Tremor, Khameleon, Janet Cage, Mavado in Ferra (na voljo 23. julija).

Paket Kombat Pack je zdaj na voljo kot del različice Mortal Kombat 1 Premium Edition ali pa ga je mogoče kupiti ločeno.

Continue Reading

Igre

Ali bomo dejansko dobili različico igre Bloodborne za PS5?

Published

on

Igričarji že dolgo zahtevajo predelavo gotske grozljivke Bloodborne, ki jo je leta 2015 izdal FromSoftware.

Čeprav je Sony svojim starejšim naslovom do zdaj izkazal veliko mero ljubezni, se zdi, da med Souls igralci najbolj priljubljena igra za PlayStation 4 še ni dobila ustrezne predelave ali vsaj remasterja. Čeprav je različico igre Bloodborne za PS4 trenutno mogoče igrati na PS5, je izkušnja nekoliko pomanjkljiva. Sodobne predelave Souls iger ponujajo vizualne in grafične izboljšave, izboljšano igralno izkušnjo in seveda tudi verzije za PC.

Najnovejši kanček upanja, ki je oboževalce igre Bloodborne prepričal, da bodo dobili verzijo za PS5, je nenavaden pojav v programu PlayStation Stars. Uporabnik Reddita DarahOG je delil sliko svoje strani PlayStation Stars, kjer je navedena različica igre Bloodborne za PS5.

PlayStation Stars je program zvestobe (v Sloveniji ni na voljo), v katerem igralci zbirajo točke, ki jih lahko zamenjajo za ekskluzivne digitalne zbirateljske predmete PlayStation. Slika, ki jo je delil uporabnik reddita, prikazuje naslovnico za The Old Hunters, razširitev DLC za Bloodborne, s pripisom, da bodo igralci, ki premagajo “stopnjo” na PS5, nagrajeni s 5.000 točkami.

Celotna stvar se zdi precej nenavadna in bi lahko bila zgolj Sonyjeva napaka, vendar te dni vse, kar je povezano z igro Bloodborne, čeprav še tako trivialno, garantirano razburi bazo igralcev.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Oglas

Priljubljeno