Ob stresu sodobnega življenja in eksistenčnih krizah identitete, se v nas lahko pojavi želja po pobegu. Pobegu stran v naravo, stran od ljudi, se spoznati s svojim notranjim jazom in reflektirati pretekle travmatične izkušnje. Biti eno z naravo. Spoznati spiritualni svet. Dihati in meditirati. Uničiti medkozmična bitja in rešiti svet. Piti čaj. Delati jogo. The Chant vam večino teh aktivnosti žal ne bo omogočil, razen seveda uničevanja medkozmičnih bitij. Tega je v igri na pretek.
“Nismo kult, ampak skupnost” – Kultist
The Chant je tretjeosebna akcijska pustolovščina v kateri igramo kot Jess. Jessijeva sestra je pred leti umrla in njena smrt lovi Jess še danes. V svojem poskusu premagati svoje pretekle travme, se Jess odzove na povabilo prijateljice Kim, ki jo povabi na odmaknjen otok na oddih. Na otoku se namreč razvija skupnost (beri: kult), ki želi preko tako imenovane Prism Science teorije pod vodstvom guruja uporabiti moč kristalov za razrešitev svojih stisk. Ob prvem skupnem obredu gredo stvari narobe in Jess se znajde na otoku groze, pošasti in smrti.
Na otoku se namreč odpirajo portali v drugo alternativno vesolje in neprijazna bitja so začela prihajati v naš svet. Jess se tekom igre prebija čez horde različnih pošasti in kultistov, vmes ko odkriva kaj se na otoku resnično dogaja in predeluje tudi svojo travmo izgube sestre.
Igra je dokaj odprte narave, saj omogoča, da obiščemo pretekle lokacije, čeprav za to pogosto ni potrebe. Skozi pridobivanje različnih kristalov se nam počasi odpirajo vedno novejši deli mape in sposobnosti. Otok na katerem se Jess znajde je vizualno čudovit z določenimi specifičnimi lokacijami, ki prinašajo tudi svojevrstne nasprotnike. Sam se imel priložnost igro izkusiti na PlayStation 5, kateri je grafično podobo igre lepo izpostavil.
Potek same igre je kljub odprtosti mape, dokaj linearen, kar je za tovrstno igro popolnoma v redu pristop. Škoda je le, da je ta sprehod čez igro dokaj kratek. Sam sem zaključne momente igre videl že po samo dobrih 5 urah, čeprav sem si pri igranju vzel čas in prebral ter pregledal vse kar ima igra za ponudit. Kakšnih par ur vsebine več ne bi škodilo, obenem bi pa dalo več prostora za raziskovanje unikatnega sveta, ki ga The Chant gradi.
Kriza identitete
The Chant je grozljiva igra, ampak tudi ne čisto. Je akcijska igra, ampak tudi ne čisto. Je pustolovska igra, ampak tudi to ne čisto. The Chant je mnogo žanrov kombiniranih v eno igro, a noben se ne zdi razvit do konca. Grozljivi elementi igre niso imeli ustrezne teže, saj Jess kot protagonistka deluje enostavno premočna. Čar pravih predstavnikov grozljivih iger, kot sta na primer Outlast in Resident Evil je, da je protagonist večino časa nemočen proti temnim silam, ki ga poskušajo ujeti. V The Chant tega občutka nemoči nisem dobil oziroma sem ga izgubil takoj ob prvem boju.
Jess zna namreč narediti orožja iz naravnih materialov, ki jih najde na otoku. Uporabljati zna tudi kup nadnaravnih moči, ki igro iz grozljivke hitro spremenijo v akcijo. V teh bojih srečamo zunajzemeljske pošasti, ki bi po zakonih narave morale Jess ubiti v enem udarcu, a potem izgubijo proti parim vejam, ki jih je Jess minuto prej zvila v šop in potem vihtela v boju. Iluzija je tako hitro zlomljena in občutek nevarnosti ne nosi več tolikšne teže, kot bi jo od grozljivega naslova pričakoval.
The Chant ima tudi en kup sistemom (nadgradnja sposobnosti, nabiranje surovin, izdelava orožij…), ki sicer delujejo zadovoljivo, ampak noben ni pretirnao razširjen. V igri lahko na primer nadgradimo svoje sposobnosti, a nadgradnje niso zelo kreativne, zgolj povečajo moč določenih sposobnosti ali pa utrdijo enega izmed naših treh atributov – fizično zdravje, spiritualna moč in mentalno zdravje. Jess mora čez igro paziti na vse tri in ustrezno reagirati, kadar kakšen od njih pade na nulo. Kadar mentalno zdravje pade na nič, Jess na primer doživi panični napad in ni več zmožna napadati. Takrat se mora Jess umakniti od boja in umiriti svoje misli.
Igraj na svoje močne točke
Zanimiv del Psalmodija (slovenski prevod besed “Chant”) je zagotovo zgodba. Boji in uganke, ki so oboji dokaj osnovni, so mi vedno delovali bolj kot ovire na poti mojemu raziskovanju zgodbe in otoka. Osebno bi raje več časa v igri posvetil likom, njihovim motivacijam, zgodovini otoka in mističnosti kristalnih moči. V celotni igri se namreč nikoli nisem zares počutil kot mestno travmatizirano dekle, ki poskuša preživeti nemogoče grozljivost, ampak bolj kot Nathan Drake iz serije Uncharted, ki nasprotnike vedno premaga z nasmeškom na obrazu. Še Lara Croft je delovala bolj šibko v Tomb Raiderju iz leta 2013.
Ko sem mentaliteto igre enkrat premaknil iz grozljivke v akcijo je tudi izkušnja postala veliko bolj prijetna. Igro sem na koncu vzel kot dogodivščino za en večer, kjer odigram kratko zgodbo likov za katere nisem imel dovolj časa razviti pretirane navezanosti.
Čakanja je konec. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, ena najbolj pričakovanih iger leta 2024, je končno na voljo za PC v fizičnih trgovinah in na spletu preko GOG, Steam, Epic Games, MS Store in Xbox. Ta preživetveni FPS v odprtem svetu, ki ga je razvil studio GSC Game World, igralce popelje v grozljivo in osamljeno Cono, kjer mutanti, sevanje in eksistencialna groza brišejo mejo med nočno moro in resničnostjo.
Z osupljivo grafiko in napredno umetno inteligenco nas igra potaplja v globoko nelinearno zgodbo z več možnimi zaključki. Osnovni mehanizmi preživetja, kot so lakota, krvavenje in učinki sevanja, še dodatno poglobijo izkušnjo. Igralci se lahko veselimo tudi podpore za modifikacije in večigralskega načina, ki bo brezplačno na voljo po izdaji. Heart of Chornobyl že prejema pohvale od kritikov in igralcev.
IGN je igro označil kot “nekaj posebnega”, medtem ko jo Windows Central vidi kot “igro leta.”
Poleg nove igre je na GOG mogoče dobiti S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl in Call of Pripyat s 75-odstotnim popustom. Igri sta bili vključeni tudi v program ohranjanja iger, kar zagotavlja združljivost s sodobnimi sistemi.
V trgovini Big Bang UAU je poleg navadne izdaje mogoče kupiti tudi verzijo Limited Edition, ki zajema:
zemljevid Cone,
pismo razvijalcev,
nabor nalepk,
vojaški obesek,
simbolično prepustnico za vstop v Cono,
našitke,
poster,
obesek za ključe z vžigalnikom,
kovinsko škatlico.
Oboževalci ukrajinskega razvijalca si lahko ogledajo tudi ozadje razvoja igre v dokumentarcu War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2. Dokumentarec, objavljen na YouTubu, prikazuje vztrajnost razvijalcev med vojno v Ukrajini in njihovo selitev v Prago, da bi dokončali igro. Film je poklon trudu ekipe in ganljiv vpogled v izzive njihove domovine.
S.T.A.L.K.E.R. 2 – THE HEART OF CHERNOBYL – LIMITED EDITION igra za PC
Še ena mobilna igra je pritegnila milijone navdušencev. Jujutsu Kaisen Phantom Parade, igra, ki jo razvija BILIBILI GAME, je dosegla več kot 8 milijonov igralcev po vsem svetu. Ob tem mejniku je igra lansirala tudi nov dogodek in nagrade. Igralci, ki se prijavijo zdaj, prejmejo Cube x 1,000 in lahko sodelujejo v dogodku z žrebom 8 Million Milestone SSR-Character-Guaranteed Gacha.
15. novembra se je začela nova zgodba Where Shadows Fall, v kateri nastopa priljubljeni lik Megumi Fushiguro. V izvirni zgodbi se Fushiguro odpravi v skrivnostno vas, kjer izginjajo prebivalci. Igralci lahko opravljajo razne naloge, se spopadejo v Formidable Battle. Vzporedno z dogodkom se je začel tudi Where Shadows Fall Gacha, kjer so povečane možnosti za pridobitev SSR lika Incomplete Domain Megumi Fushiguro in ekskluzivnih SSR Recollection Bits Rest for the Adults.
Igralci, ki se tekom dogodka vsak dan prijavijo v igro, bodo prejeli nagrade v okviru Launch Memo Login Bonus:
1. dan: AP Supplementary Pack * 2
2. dan: Beacon of Training * 50,000
3. dan3: JP * 30,000
4. dan: Beacon of Recollection Bits * 15,000
5. dan: Impure Jujutsu Crystal * 2
6. dan: AP Supplementary Pack * 2
7. dan: Cube * 300
Spletne mobilne igre ponujajo vse več vsebine za vse vrste igralcev. Prejšnji teden je spletna igra Infinity Nikki še pred izidom dosegla 30 milijonov predregistracij, prejšnji mesec pa je mobilna igra Solo Leveling: ARISE obeležila 50 milijonov igralcev.
Podjetje Infold Games je objavilo, da je prihajajoča pustolovščina v odprtem svetu, Infinity Nikki, presegla 30 milijonov globalnih predregistracijza osebne računalnike, PlayStation 5, iOS in Android. Ob dosežku so igralci odklenili posebne nagrade, vključno s 50.000 Blingi, 300 Nitmi čistosti, 20 kristali Resonita in obleko s štirimi zvezdicami, več daril pa bo še razkritih kasneje.
Ob tem mejniku je podjetje Infold Games objavilo tudi nov napovednik igranja z naslovom Unfold Your Whim. Napovednik prikazuje čarobni svet Infinity Nikki, v katerem bodo igralci vodili Nikki, ki zbira Whimstars (Zvezde želja) in uporablja posebne obleke za pridobivanje edinstvenih sposobnosti, kot so lebdenje, drsenje in skrb za živali. Te sposobnosti Nikki omogočajo odkrivanje skritih poti in interakcijo z živahnim svetom okoli nje. Ob strani ji stoji zvesti spremljevalec Momo, ki omogoča igralcem zajemanje spominov s kamero.
Infinity Nikki obljublja poglobljeno doživetje na osebnih računalnikih in PlayStation 5, kar je prva razširitev serije na tradicionalne igralne platforme. Igralci se lahko veselijo tematskih temnic, reševanja ugank v domeni Curio in zanimivih raziskovalnih izzivov.
Igra Infinity Nikki, razvita s pogonom UE5, združuje platformiranje, reševanje ugank in mehaniko preoblačenja ter ustvarja prijetno interaktivno pustolovščino.
Novi fantazijski RPG Dragon Age: The Veilguard, ki ga je razvil kanadski studio BioWare, ob izidu 31. oktobra ni navdušil igričarske skupnosti. Po podatkih SteamDB je igra pred dvema dnevoma dosegla okoli 90.000 sočasnih igralcev, vendar se skupno število igralcev postopoma zmanjšuje. K temu najverjetneje prispevajo tudi številne kritike, ki jih igralci delijo na spletu.
Nekateri igralci so na spletu izrazili občutek, da jih The Veilguard podcenjuje, kot da sami niso sposobni priti do lastnih zaključkov. Ta trend postaja vse pogostejši v sodobni industriji zabave, v igričarski industriji pa izvira iz strahu razvijalcev, da bi se igralci v igri zataknili, izgubili interes ali napačno razumeli socialne teme v zgodbi.
Ena od težav je preveč vodenja pri igranju. Boji in uganke so poenostavljeni, spremljevalci pa pogosto namigujejo na rešitve. Podobno kot v igrah Dragon’s Dogma 2 in God of War spremljevalci igralca usmerjajo skozi okoljske izzive.
“Ne gre toliko za uganke kot za to, da nam spremljevalci natančno povedo, kaj moramo storiti. ‘Uporabite to za to’, ‘zdaj odprite vrata’. Ali pa kako so kar vse stvari označene. Naj [razvijalci] označijo samo eno mesto in me pustijo, da ga najdem, ne potrebujem celotne poti.”
Težave predstavljajo tudi nenehna obvestila na zaslonu. Čeprav mnogi RPG-ji na zaslon izpišejo odzive spremljevalcev na naše akcije, kot na primer “Astarion se s tem ne strinja”, se v The Veilguard prikažejo še dodatna obvestila, ki pojasnjujejo čustva ali dejanja likov.
“Meni osebno niso všeč prizori, kot so tisti, ko je Harding očitno zelo žična zaradi nečesa, igra pa nam to razloži z besedilom.
‘HARDING JE NEMIRNA ZARADI SVOJIH NOVIH MOČI’
Okej… ampak to bi lahko ljudje sklepali sami,“ je v istem pogovoru na Redditu zapisala z-lady.
Nazadnje je moteč tudi splošen način izražanja likov v igri, ki se pogosto zdi pokroviteljski. Youtubar CohhCarnage je tako komuniciranje primerjal z reklamo proti drogam, ki so mu jo učitelji kazali v osnovni šoli.
“Počutil sem se, kot da sedim v občinstvu in gledam skupino odraslih, ki izvajajo predstavo, ki naj bi mi povedala, kaj naj si mislim o nečem.”
Tak način sporočanja primerja z igrami kot so Baldur’s Gate 3 in Cyberpunk 2077, kjer se socialne teme obravnavajo bolj subtilno ter igralcem prepuščajo prostor, da sami raziščejo in premislijo o kompleksnih zgodbah obravnavanih v igri, namesto da jih zgolj pasivno poslušajo.
Oboževalci igre Kingdom Come: Deliverance 2 izražajo svoje nezadovoljstvo zaradi vključitve Denuva, sporne tehnologije DRM, v težko pričakovano nadaljevanje srednjeveškega RPG-ja. Številni so začeli preklicovati prednaročila, saj so zaskrbljeni zaradi vpliva programske opreme na delovanje igre.
Denuvo, ki ga je razvilo podjetje Irdeto, je namenjen preprečevanju piratstva, vendar je zaslovel zaradi padcev hitrosti sličic in težav z zmogljivostjo. Oboževalci so bili še posebej razočarani, ko je bilo razkrito, da igra ne bo na voljo na GOG-u, priljubljeni platformi brez DRM.
Za mnoge je bila vključitev sistema Denuvo problematična, vendar so nekateri na družbenih omrežjih tehnologijo branili.
“Ne podpiram denuva, če ostane, bom potrpežljiv in počakal leto dni, da ga opustijo. Še vedno bom plačal za igro, le pozneje. Jbsh denuvo in njegovo sranje, ki vpliva na zmogljivost,“ je zapisal uporabnik Reddita Nast33.
“Počakal bom, da bo igra izšla na GOG-u brez teh smeti in z vsemi popravki,” se je pridružil nekdo drug.
Spet drugi odgovori kažejo na drugačno javno mnenje:
“Zdi se, da vpliva le na nekatere igre. Verjetno je to posledica nepozornosti razvijalca pri vključevanju. Planet Coaster in MGSV uporabljata Denuvo in nikoli nisem imel težav pri igranju teh iger, prav tako se ni zdelo, da bi se kdo pritoževal, da igri uporabljata Denuvo. Čeprav je pri Planet Coasterju znano, da piratske kopije delujejo kot sranje.”
“Doom ima denuvo in teče bolj gladko kot kcd….“ je dodal še en uporabnik.
Kingdom Come: Deliverance je do sedaj prodal več kot 6 milijonov izvodov, oboževalci pa so že nestrpno pričakovali nadaljevanje.
Bizarna strelska igra v peskovniku, ki je uspela zbrati več igralcev kot Concord, je zdaj na voljo za PlayStation 5 in Xbox Series X|S.
Založnik Maximum Entertainment in razvijalec Dee Dee Creations sta 29. avgusta izdala Squirrel with a Gun za osebne računalnike. Sandbox streljanka z divjim glodavcem je na Steamu dosegla največ okoli 2000 sočasnih igralcev in zdaj upa na uspeh med uporabniki konzol.
V igri Squirrel with a Gun igramo kot glodavec, opremljen z enim od številnih strelnih orožij, ki jih veverice jasno tako pogosto srečujejo v naravi. Z arzenalom orožja se spopadamo z agenti, ki nas lovijo in zganjamo vragolije.
Rešujte zapletene logične uganke, da bi zbrali zlate želode, in premagujte edinstvene izzive, tako da ste ustvarjalni s svojim orožjem. Morate hitro pobegniti? Izstrelite orožje in se s povratnim sunkom premaknite na varno. Preizkusite različna orožja, upravljajte RC avtomobile in pojejte rojstnodnevno kot veverica s pištolo.
Fizične izdaje igre Squirrel with a Gun vključujejo:
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.