Connect with us

Igre

Pustolovščina, ki pa to ni – Preizkusili smo The Chant na PS5

Published

on

The Chant

Ob stresu sodobnega življenja in eksistenčnih krizah identitete, se v nas lahko pojavi želja po pobegu. Pobegu stran v naravo, stran od ljudi, se spoznati s svojim notranjim jazom in reflektirati pretekle travmatične izkušnje. Biti eno z naravo. Spoznati spiritualni svet. Dihati in meditirati. Uničiti medkozmična bitja in rešiti svet. Piti čaj. Delati jogo. The Chant vam večino teh aktivnosti žal ne bo omogočil, razen seveda uničevanja medkozmičnih bitij. Tega je v igri na pretek.

Nismo kult, ampak skupnost” – Kultist

The Chant je tretjeosebna akcijska pustolovščina v kateri igramo kot Jess. Jessijeva sestra je pred leti umrla in njena smrt lovi Jess še danes. V svojem poskusu premagati svoje pretekle travme, se Jess odzove na povabilo prijateljice Kim, ki jo povabi na odmaknjen otok na oddih. Na otoku se namreč razvija skupnost (beri: kult), ki želi preko tako imenovane Prism Science teorije pod vodstvom guruja uporabiti moč kristalov za razrešitev svojih stisk. Ob prvem skupnem obredu gredo stvari narobe in Jess se znajde na otoku groze, pošasti in smrti.

Na otoku se namreč odpirajo portali v drugo alternativno vesolje in neprijazna bitja so začela prihajati v naš svet. Jess se tekom igre prebija čez horde različnih pošasti in kultistov, vmes ko odkriva kaj se na otoku resnično dogaja in predeluje tudi svojo travmo izgube sestre.

Igra je dokaj odprte narave, saj omogoča, da obiščemo pretekle lokacije, čeprav za to pogosto ni potrebe. Skozi pridobivanje različnih kristalov se nam počasi odpirajo vedno novejši deli mape in sposobnosti. Otok na katerem se Jess znajde je vizualno čudovit z določenimi specifičnimi lokacijami, ki prinašajo tudi svojevrstne nasprotnike. Sam se imel priložnost igro izkusiti na PlayStation 5, kateri je grafično podobo igre lepo izpostavil.

Potek same igre je kljub odprtosti mape, dokaj linearen, kar je za tovrstno igro popolnoma v redu pristop. Škoda je le, da je ta sprehod čez igro dokaj kratek. Sam sem zaključne momente igre videl že po samo dobrih 5 urah, čeprav sem si pri igranju vzel čas in prebral ter pregledal vse kar ima igra za ponudit. Kakšnih par ur vsebine več ne bi škodilo, obenem bi pa dalo več prostora za raziskovanje unikatnega sveta, ki ga The Chant gradi.

Kriza identitete

The Chant je grozljiva igra, ampak tudi ne čisto. Je akcijska igra, ampak tudi ne čisto. Je pustolovska igra, ampak tudi to ne čisto. The Chant je mnogo žanrov kombiniranih v eno igro, a noben se ne zdi razvit do konca. Grozljivi elementi igre niso imeli ustrezne teže, saj Jess kot protagonistka deluje enostavno premočna. Čar pravih predstavnikov grozljivih iger, kot sta na primer Outlast in Resident Evil je, da je protagonist večino časa nemočen proti temnim silam, ki ga poskušajo ujeti. V The Chant tega občutka nemoči nisem dobil oziroma sem ga izgubil takoj ob prvem boju.

Jess zna namreč narediti orožja iz naravnih materialov, ki jih najde na otoku. Uporabljati zna tudi kup nadnaravnih moči, ki igro iz grozljivke hitro spremenijo v akcijo. V teh bojih srečamo zunajzemeljske pošasti, ki bi po zakonih narave morale Jess ubiti v enem udarcu, a potem izgubijo proti parim vejam, ki jih je Jess minuto prej zvila v šop in potem vihtela v boju. Iluzija je tako hitro zlomljena in občutek nevarnosti ne nosi več tolikšne teže, kot bi jo od grozljivega naslova pričakoval.

The Chant ima tudi en kup sistemom (nadgradnja sposobnosti, nabiranje surovin, izdelava orožij…), ki sicer delujejo zadovoljivo, ampak noben ni pretirnao razširjen. V igri lahko na primer nadgradimo svoje sposobnosti, a nadgradnje niso zelo kreativne, zgolj povečajo moč določenih sposobnosti ali pa utrdijo enega izmed naših treh atributov – fizično zdravje, spiritualna moč in mentalno zdravje. Jess mora čez igro paziti na vse tri in ustrezno reagirati, kadar kakšen od njih pade na nulo. Kadar mentalno zdravje pade na nič, Jess na primer doživi panični napad in ni več zmožna napadati. Takrat se mora Jess umakniti od boja in umiriti svoje misli.

Igraj na svoje močne točke

Zanimiv del Psalmodija (slovenski prevod besed “Chant”) je zagotovo zgodba. Boji in uganke, ki so oboji dokaj osnovni, so mi vedno delovali bolj kot ovire na poti mojemu raziskovanju zgodbe in otoka. Osebno bi raje več časa v igri posvetil likom, njihovim motivacijam, zgodovini otoka in mističnosti kristalnih moči. V celotni igri se namreč nikoli nisem zares počutil kot mestno travmatizirano dekle, ki poskuša preživeti nemogoče grozljivost, ampak bolj kot Nathan Drake iz serije Uncharted, ki nasprotnike vedno premaga z nasmeškom na obrazu. Še Lara Croft je delovala bolj šibko v Tomb Raiderju iz leta 2013.

Ko sem mentaliteto igre enkrat premaknil iz grozljivke v akcijo je tudi izkušnja postala veliko bolj prijetna. Igro sem na koncu vzel kot dogodivščino za en večer, kjer odigram kratko zgodbo likov za katere nisem imel dovolj časa razviti pretirane navezanosti.

The Chant dobi oceno 6.5 od 10.


THE CHANT – LIMITED EDITION igra za PLAYSTATION 5

39,99 €

Igre

Clair Obscur: Expedition 33 v 33 dneh prodal 3,3 milijona izvodov

Published

on

Igra Clair Obscur: Expedition 33 je v pičlih 33 dneh dosegla izjemen prodajni mejnik – kar 3,3 milijona prodanih izvodov. Novico so razvijalci delili na uradnem profilu na omrežju X, kjer so zapisali:

»Pred 33 dnevi smo izdali Clair Obscur: Expedition 33. Od takrat smo prodali 3,3 milijona izvodov. Resno. Do danes. Tega si nismo mogli izmisliti.«

V objavi so se zahvalili vsem igralcem in pripisali: »Še eden v nizu neverjetnih trenutkov, ki jih je omogočila vaša podpora. Hvala VSEM. Jutri prihaja.« Da bi bila simbolika popolna, je bila objava deljena točno ob 15.03.

V naši recenziji igre je Rok zapisal:

»Clair Obscur: Expedition 33 je izjemen primer, kako lahko inovativni pristopi in predanost ustvarjalnosti pripeljejo do nepozabne igralne izkušnje. Z globoko zgodbo, kompleksnim bojnim sistemom in osupljivo vizualno predstavitvijo ji nominacija za igro leta ne uide. K temu še dodamo dostopno ceno in ravno pravšnji čas trajanja (sam sem potreboval za celotno izkušnjo nekje 30 ur – ne preveč, ne premalo) in mogoče imamo celo zmagovalca.«

Continue Reading

Igre

V galaksiji daleč, daleč stran Battlefront 2 podira rekorde pet let po izidu

Published

on

Igra Star Wars Battlefront 2 doživlja nepričakovan preporod, kakršnega v igričarski industriji redko vidimo. Če je še v začetku maja na platformi Steam beležila komaj tisoč dnevno aktivnih igralcev, se je številka ob prazniku dneva Vojne zvezd (May the 4th), izidu druge sezone serije Andor in sočasni tematski sezoni v igri Fortnite drastično povečala. Po nekaterih ocenah zdaj igra dosega od 80 do 90 tisoč aktivnih igralcev dnevno na vseh platformah.

Skok priljubljenosti se je začel sredi maja, ko je Battlefront 2 na Steamu presegel svoj rekord sočasnih igralcev izpred štirih let. Po podatkih SteamDB novi rekord ob času pisanja članka znaša 18.635 igralcev, kar je občuten preskok s prejšnjega vrha 10.489. Hkrati je igra na Twitchu dosegla tudi 10.934 sočasnih gledalcev v enem dnevu.

Čeprav Battlefront 2 že skoraj pet let ni prejel večjih posodobitev, njegovo ponovno rojstvo dokazuje, da franšiza Vojna zvezd ostaja trdno zasidrana v srcih igralcev, da je uspeh igre pogosto v njihovih rokah – in da dobra igra nikoli zares ne izgine. Vprašanje zdaj je, ali bo EA izkoristil priložnost in izdal še eno Star Wars igro?

Continue Reading

Igre

Epic Games Store ta teden podarja kar tri brezplačne igre

Published

on

Epic Games Store znova osrečuje igričare s svežim paketom brezplačnih iger — tokrat kar s tremi naslovi. V spletni trgovini Epic Games Store lahko zdaj brezplačno prevzamete igro Sifu, novo izdano Deliver At All Costs in retro akcijo Gigapocalypse. Čas za prevzem vseh treh iger se izteče 29. maja ob 17.00 (CET), ko bodo njihovo mesto prevzele nove brezplačne igre. Kot vedno velja, da za prevzem igre ni potrebnih dodatnih nakupov — ko jih enkrat dodate v svojo knjižnico, so vaše za vedno.

Deliver At All Costs, ki je izšel včeraj, je akcijska pustolovščina švedskega studia Far Out Games, pod okriljem Konamija. Igralci prevzamejo vlogo kurirja Winstona Greena, ki leta 1959 prevaža tovor skozi uničljivo okolje. Gigapocalypse, izdan leta 2022, je bočna igra v kateri kot ogromna pošast rušimo mesto. Zadnja na seznamu brezplačnih iger pa je še pretepačina Sifu.

V naši recenziji stilizirane akcijske igre je Žiga zapisal:

“Igra definitivno vredna nakupa, ampak zna biti frustrirajoča. V meni je vzbudila toliko večje zadovoljstvo, ko mi je končno uspelo dokazati samemu sebi, da še nisem za v koš.”

Sifu naj bi dobil tudi filmsko priredbo, ki jo pripravlja režiser John Wicka, Chad Stahelski. Kratek film na temo igre pa je na voljo za ogled na spletu v Amazonovi antologiji Secret Level.

Continue Reading

Igre

Fortnite se po petih letih vrača na iOS v ZDA

Published

on

Po petletni odsotnosti se je Fortnite končno vrnil v ameriški App Store na napravah iOS. Sodišče je podjetju Apple odredilo, naj igro znova omogoči v trgovini, kar pomeni pomemben preobrat v dolgoletnem sporu z Epic Games.

Epic je novico na spletu delil z objavo:

“Fortnite je NAZAJ v App Storu v ZDA za iPhone in iPad… ter na Epic Games Store in AltStore v EU! Kmalu bo viden tudi v iskalniku!”

Izvršni direktor Epica Tim Sweeney je na omrežju X zapisal: »Spet smo nazaj.«

Spor sega v leto 2020, ko je Apple igro odstranil iz trgovine, potem ko je Epic zaobšel Applove provizije pri plačilih. Sodnica Yvonne Gonzalez Rogers je ta teden Apple opozorila, da krši sodno odredbo iz leta 2021, ki dovoljuje zunanje plačilne metode.

Apple je nato moral Fortnite znova omogočiti v App Storu. Nova različica igre vključuje zunanje načine plačila in spodbuja igralce, naj nakupe opravijo neposredno prek Epica, izven Applovega sistema.

Vir.

Continue Reading

Igre

Helldivers 2: posodobitev Heart of Democracy prinaša bitko na ulice Super Zemlje

Published

on

Nova velika posodobitev igre Helldivers 2, imenovana Heart of Democracy, je zdaj na voljo in z njo se boj seli naravnost na domači teren – ulice Super Zemlje.

Igralcem nasprotna frakcija Illuminate je prebila obrambo in napadla urbano središče planeta, igralci pa morajo braniti civiliste in aktivirati planetarne obrambne sisteme, vse v kaotičnem okolju med nebotičniki in ruševinami nekdaj mirnega sveta.

Nova misija zahteva zavzet boj za vsako ulico, saj bodo igralci v realnem času izgubljali in osvajali ozemlja, odvisno od uspešnosti misij. S posodobitvijo se bodo pojavili novi tipi enot, kot sta Crescent Overseer in Fleshmob, zato bo nujna uporaba sveže uvedenih možnosti za prilagajanje orožij.

V pomoč bodo tudi enote SEAF, ki se lahko pridružijo boju in pomagajo pri obrambi demokracije. A previdno – civilisti še vedno tavajo po območju spopadov, in vsako izgubljeno nedolžno življenje bo prineslo kazen.

Heart of Democracy je zdaj na voljo za vse igralce na platformah PlayStation 5 in PC.

Vir.

Continue Reading

Igre

Naslednik kultne igre Undertale bo omogočal brezplačno nadgradnjo

Published

on

Toby Fox, ustvarjalec priljubljene igre Undertale, je potrdil, da bodo prva štiri poglavja plačljive različice njene naslednice Deltarune izšla 5. junija 2025 za Nintendo Switch, Switch 2, PlayStation 4, PlayStation 5, PC in Mac. Paket bo vseboval že prej brezplačno dostopni poglavji 1 in 2 ter novi poglavji 3 in 4.

Pomembna novost te izdaje je podpora za funkcijo »cross-buy«. To pomeni, da bodo igralci, ki bodo kupili igro na Nintendo Switchu, lahko brezplačno dostopali tudi do različice za Switch 2 – in obratno, če bodo uporabljali isti Nintendo račun. Enako velja za PlayStation. Nakup na PS4 omogoča brezplačen dostop do PS5 različice. Izjema je Japonska, kjer zakonodaja zahteva simbolično doplačilo.

Igra bo izšla 5. junija ob polnoči po japonskem času, skladno z izidom konzole Nintendo Switch 2. V Sloveniji bo igra na voljo že 4. junija ob 17. uri po srednjeevropskem času.

Čeprav bo začetna izdaja obsegala štiri poglavja, jih Fox načrtuje sedem. Preostala poglavja bodo na voljo kot brezplačne posodobitve.Deltarune je duhovni naslednik kultne uspešnice Undertale, ki združuje RPG mehanike, edinstven humor ter možnost miroljubnega reševanja konfliktov. Raznoliki liki, izvirna glasba in posebna estetika so kmalu po izidu igre leta 2015 ustvarili pravo subkulturo na spletu.

Continue Reading

Pro nasveti by Mastercard

Priljubljeno