Igre
Preizkusili smo ZF akcijsko igro Scars Above
Published
1 leto agoon
By
Rok GumzejS skupino igričarskih novinarjev in navdušencev stojim na dvorišču stare Beograjske trdnjave. Mraz, zima, dež. Na višjem delu kamnite ograje se pojavi predstavnik studia Mad Head Games in nas pozove, da mu naj sledimo. Za njim se odprejo velika lesena vrata izza katerih na prostost uide dim. V pričakovanju stopim v kamniti hodnik osvetljen z neonskimi lučmi. Na koncu hodnika nas čaka manjša temna dvorana s sarkofagi, slikami pošasti in vrstami PC-jev. To ni bila iniciacija v nek gaming kult. To je bil moj obisk predstavitvenega dogodka za igro Scars Above.
Scars Above je tretjeosebna akcijska pustolovščina postavljena v znanstveno fantastični svet prihodnosti, kjer se nad našim planetom pojavi misteriozni piramidast objekt, katerega človeštvo poimenuje The Metahedron. V igri igrate kot Kate, znanstvenica, ki je članice ekipe SCAR (The Sentient Contact Assesment and Response team), katere naloga je raziskati vesoljsko zadevo in na njej izvesti… znanost. Ko se vaša vesoljska ladja približa predmetu, vas ta posrka vase in ena, dva, tri, zbudite se na neznanem planetu.
Kate – Doktorica znanosti (ubijanja)
Kate v prvih minutah svojega obiska novega sveta kaj hitro spozna nekaj vesoljskih bitij, vidi par shizofrenskih pojav, odkrije ostanke starodavne civilizacije in čez slabih deset minut že ubija vesoljske stvore, ki ji hočejo vzeti življenje. Čeprav bi Kate v igri naj bila ta šibka znanstvenica, ki za preživetje uporablja primarno svoje znanstvene uvidke in znanje, je v resnici že od prve minute igranja Kate prava bojevnica. Takoj dobi v roke meč, da razreže zlonamerna bitja, potem hitro zatem pa še ogromno puško, ki strelja različne elementarne izstrelke.
Iluzija šibke, a iznajdljive, znanstvenice je posledično težko sprejeta. Kate uporablja tudi ikonični igričarski gib “preval”, ki našo protagonistko iz akademske doktorice spremeni bolj v Laro Croft. A brez skrbi, vsega lepega je enkrat konec, ko Kate ugotovi, da ji lahko zmanjka sape. Takrat se igra iz brezglave akcije spremeni v preživetveni horor in iluzija ranljive znanstvenice se delno vzpostavi. Kate ima namreč omejeno mero kondicije, ki se z vsakim prevalom, sprintom in zamahom radodarno troši. Mehanika mi je bila všeč, saj me je prisilila v bolj taktičen pristop k boju in me spomnila na dneve umiranja v Dark Soulsu.
To ni edina stvar, ki me je med mojim tri urnim igranjem prvih 3 poglavij spomnila na Dark Souls serijo. Igra ima namreč zelo “soulslike” tehniko shranjevanja. Med raziskovanjem planeta boste namreč naleteti na ogromne kamnite bloke, ki služijo kot vaše točke za shranjevanje. Ko se kamna dotaknete, Kate dobi nazaj zdravje in pripomočke, a vsi nasportiki se ponovno resetirajo. Napredovanje čez igro je posledično ena velika serija odklepanja bližnjic do prejšnjega kamna za shranjevanje ali iskanje novega.
Sherlock Holmes v vesolju
Skrivnost teh kamnov, vizij in splošnega dogajanja na tem eksotičnem planetu je na predstavitvi bila posebej izpostavljena. Kje je preostala SCAR skupina? Kdo so bitja, ki jih Kate vidi v vizijah? Zakaj se Kate na planetu pojavi veliko kasneje kot njeni kolegi? Zakaj me vse na tem planetu hoče brutalno ubiti? Vsa ta vprašanja do konca tretjega poglavja ostajajo neodgovorjena, tako da žal ne vem ali se zgodba igre poglobi, razširi, razreši ali ostane le še bolj misteriozna.
Ampak, če lahko kdo razreši vprašanja vesolja je to naša znanstvenica Kate. Kadar se namreč znajde v zagati, Kate uporabi svoje znanstvenica sposobnosti in zadevo reši na znanstven način. Za nas igralce to izgleda tako, da imamo v igri več mini iger, kjer po zaslonu poskušamo najti določen del naprave ali bitja, ki nam poda specifično informaicjo. Včasih moramo natančno pregledati kakšen predmet, ga obrniti ali pa kombinirati tudi s kakšnim drugim.
Mehanika tega znanstvenega dela ni pretirano izjemna, mi je pa delovala kot prijeten odmik stran od pobijanja gnusnih stvorov. Pri eni izmed ugank sem se tudi zataknil, a za mano je na srečo stala ekipa štirih razvijalcev, ki so mi z veseljem podali nasvet:
“V prejšnji sobi nisi pobral pravega predmeta.”
Hvala, razvijalci. S Kate sva bila preokupirana z eksotično verzijo oddaje “Preživetje v naravi”, da bi opazila čip, ki leži pod truplom sluzastega vesoljskega ščurka.
Simulator za merjenje
Streljanje mi je bilo všeč. Ubijanje stvorov je namreč izjemno težko, če igraš neumno in izjemno lahko, če igraš pametno. Takšen je bil tudi namen razvijalcev, ki so mi to filozofijo tudi potrdili. Pošasti na planetu so namreč posebej ranljive za določene elementarne učinke. Ranljive so tudi glede na okolje v katerem se znajdejo. Recimo na ledu. Če uporabim svojo ognjeno puško in prebijem led, bodo stvori padli noter in zmrznili. Če pada dež so stvori mokri. Torej preklopim na svojo električno puško in si dam duška. Pošasti imajo na pogosto tudi ranljive točke, ki zahtevajo specifični način napada. Kadar sem te zadeve upošteval, sem pošasti zadovoljno ubil v parih strelih brez težav. Kadar jih nisem, sem postal Kate pašteta.
Igra torej ni primerna za igralce, ki so vajeni hitrega streljanja, brezglavega napadanja in nasprotnikov, ki umrejo zaradi zadostnega števila zadetkov. Ta igra je bolj taktični simulator za merjenje. To niso moje besede, to mi je potrdil razvijalec. To pomeni, da ni namen, da prestrelim zimskega jetija 100-krat, da umre, ne, to pomeni, da potrebujem zgolj 4-5 strelov, ki so dobro namerjeni in jeti je forgeti.
Ko smo že ravno pri jetiju. Igra ima kar nekaj sovražnikov, ki služijo različnim vlogam. Mali pajki, ki napadejo v tropu, veliki tanki z eno šibko točko, hitri tigri, ogromni jetiji in vse vmes. Ta bitja so za znanstveno fantastični svet po izgledu in vedenju delovala zelo generična. Za eksotičen planet nekje v čudnem vesolju, sem pogrešal več unikatnosti, mogoče tudi barve. Pajki so na primer v sci-fi okolju preveč klišejski in spominjajo na razne Alien mladiče in Half-Life facoljubce. Menim, da bi pri dizajnu nasprotnikov lahko imeli več kreativnosti. Še posebej pri vizualnem delu.
Mogoče pa ti kreativni vesoljci pridejo v kasnejših delih igre, ko obiščemo tudi druge biome tega čudnega planeta. Osebno sem prišel zgolj do močvirskega in ledenega odseka, naj bi bil pa še nek podzemni del ter drugi.
Čeprav igra deluje v veliko pogledih generično, moram priznati, da ob koncu dogodka nisem hotel zaključiti igranja. Kadar sem brez napak izvedel kombinacijo strelov in uporabe okolja za največji možni napad nad bizarnimi kreaturami, sem se počutil kot en majhen znanstvenik. Mogoče nisem bil iniciran ravno v gaming kult, sem pa tisti dan zapustil Beograd z mislijo, da se veselim končnega produkta, ki ga bo Mad Head Games izdal 28. februarja naslednje leto.
You may like
-
Xbox zapira štiri studie družbe Bethesda
-
Oboževalci igre Helldivers 2 popravljajo svoje negativne ocene
-
Je skupnosti Helldivers 2 le uspelo nemogoče?
-
Igro Senua’s Saga: Hellblade II bo morda mogoče igrati tudi na starejših sistemih
-
Družba Remedy Entertainment je pripravljena predelati Maxa Payna 1 in 2
-
Black Lotus je ponovno postal najdražja karta igre MTG
Igre
Je skupnosti Helldivers 2 le uspelo nemogoče?
Published
3 dnevi agoon
06/05/2024By
Alja ŠavleHelldivers 2 je dosegel nemogoče. Po burnem vikendu za ljubitelje kooperativne vesoljske strelske igre je Sony končno dvignil belo zastavo in priznal poraz.
V petek je Sony Interactive Entertainment, založnik ene trenutno bolj priljubljenih spletnih iger na platformi Steam, svoje igralce šokiral z nepričakovano napovedjo. Za igranje igre Helldivers 2 naj bi morali igralci na platformi Steam kmalu vzpostaviti povezavo z računom PSN. Čeprav naj bi to bila zahteva za igralce na osebnih računalnikih že od začetka prodaje, je bila do zdaj neobvezna.
Novica je takoj naletela na močan odpor, saj je igralce (upravičeno) skrbela varnost njihovih podatkov v Sonyjevih rokah, dejstvo, da ima Sony drugačne pogoje uporabe storitev, kot so jih igralci že sprejeli, in nazadnje, ker PSN v nekaterih državah sploh ni na voljo. Mnogi so nemudoma zahtevali vračilo denarja, v 177 državah, kjer ni na voljo PSN, pa je bila igra Helldivers 2 kasneje tudi umaknjena iz prodaje.
Tako kot v številnih podobnih primerih pred tem so oboževalci igre Helldivers 2 svoje nezadovoljstvo izrazili s poplavo negativnih ocen igre v storitvi Steam. Tekom vikenda je streljačina dosegla več kot 375.000 negativnih ocen, kar je več kot polovica vseh ocen uporabnikov.
In Sony je kapituliral. Založnik je v nedavni objavi na portalu X zapisal:
“Slišali smo vaše povratne informacije o posodobitvi za povezovanje računov v igri Helldivers 2. Posodobitev z dne 6. maja, ki bi zahtevala povezavo računov Steam in PlayStation Network za nove igralce in za obstoječe igralce od 30. maja naprej, se ne bo izvajala.”
Sony je nadaljeval: “Še vedno se učimo, kaj je najboljše za računalniške igralce, in vaše povratne informacije so bile neprecenljive. Še enkrat se vam zahvaljujemo za vašo nadaljnjo podporo igri Helldivers 2 in vas bomo obveščali o prihodnjih načrtih.”
Igre
Igro Senua’s Saga: Hellblade II bo morda mogoče igrati tudi na starejših sistemih
Published
6 dni agoon
03/05/2024By
Alja ŠavleV dobi, ko sodobni osebni računalniki s težavo poganjajo celo lanskoletno razočaranje The Lord of the Rings: Gollum je nemogoče vedeti, kako se bo igra obnesla na vašem sistemu, dokler je ne preizkusite.
Senua’s Saga: Hellblade II je pravkar delila svoje sistemske zahteve, ki so videti optimistične tudi za starejše računalnike. Toda ali bo delovala tako, kot bi morala? Poglejmo si zahteve.
SENUA’S SAGA: HELLBLADE II – MINIMALNE SISTEMSKE ZAHTEVE ZA PC
- 64-bitni procesor in operacijski sistem
- Operacijski sistem: Windows 11
- Procesor: 1: Intel i5-8400 | AMD Ryzen 5 2600
- Pomnilnik: 16 GB RAM
- Grafična kartica: Nvidia GTX 1070 | AMD RX 5700 | Intel Arc A580
- Pomnilnik: 70 GB razpoložljivega prostora
- Dodatne opombe: Zahtevani SSD
V nadaljevanju se Senua vrača na brutalno pot preživetja skozi mite in muke vikinške Islandije.
“Ponovno lahko pričakujete, da se boste Senui pridružili pri razumevanju njenega sveta skozi vizualne logične uganke, ki jih narekuje njena izkušnja s psihozo, v brutalnem in visceralnem boju ter pri premikanju skozi igro, tokrat po surovih, a čudovitih pokrajinah Islandije 10. stoletja,” je v zapisu na blogu Xbox Wire zapisal Dom Matthews, vodja studia Ninja Theory.
“Pomembno je, da so vsi ti elementi prepleteni v edinstveno vizualno in zvočno izkušnjo, kjer vse služi Senuini zgodbi. Zato lahko pričakujete še več istega, vendar tokrat s podporo, ki bo naše ambicije glede potopitve, zvestobe in bogastva še bolj razširila kot doslej.”
Težko pričakovano nadaljevanje nagrajene igre Hellblade: Senua’s Sacrifice izide 21. maja.
Igre
Družba Remedy Entertainment je pripravljena predelati Maxa Payna 1 in 2
Published
7 dni agoon
02/05/2024By
Alja ŠavleDolgo pričakovani remake iger Max Payne 1 in 2 podjetja Remedy Entertainment bo v celoti začel nastajati v drugem finančnem četrtletju leta 2024.
Finski razvijalec videoiger je pred kratkim delil pregled poslovanja za obdobje med januarjem 2024 in marcem 2024. V pregledu je opisanih nekaj projektov, ki jih studio pripravlja, med katerimi je tudi prvai bullet-time streljanka Max Payne.
Na podlagi poročila se zdi, da se je razvoj predelave iger Max Payne 1 in 2 premaknil v fazo pripravljenosti za produkcijo in da bo predvidoma v drugem četrtletju leta 2024 prešel v polno produkcijo. Čeprav gre za priljubljeno franšizo številnih igričarjev stare šole smo skeptični, da bo Max Payne uspel tam, kjer se je zalomilo Alanu Waku.
Alan Wake 2 je bil najnovejši poskus studia, da bi izkoristil obstoječe in priljubljene IP-je, in čeprav si je izvirna igra pridobila kultni status, nadaljevanje ni uspelo navdušiti sodobnega občinstva. Igra je sicer prejela tri nagrade Game Award in dve nagradi BAFTA, a ekskluzivnost igre v trgovini Epic Games Store je nedvomno vplivala na njene prodajne številke.
Po poročilu podjetja Remedy je bilo od začetka februarja 2024 prodanih le 1,3 milijona izvodov igre Alan Wake 2. Razvijalec je opozoril, da je igra kljub (resda slabi) prodaji povrnila znaten del stroškov razvoja in trženja. A številke so mračne, če primerjamo večletna trženjska prizadevanja za ta projekt z dobro umeščenimi neodvisnimi naslovi, kot je Manor Lords, ki jim je enak dosežek uspel v manj kot 24 urah.
Igre
Srednjeveška strateška igra je v 24 urah prodala 1 milijon izvodov
Published
1 teden agoon
30/04/2024By
Alja ŠavleŠe en neodvisni razvijalec je s še eno srednjeveško simulacijsko igro čez noč postal uspešen na platformi Steam.
Razvijalec igre Manor Lords, Slavic Magic, enosebni studio, ki ga je ustanovil Greg Styczeń, je najnovejši neodvisni razvijalec, ki je s svojo ljubeznijo do zgodovinske natančnosti navdušil množice na Steamu. Strateška igra, ki igralcem omogoča, da izkusijo življenje srednjeveškega gospoda, je v prvih 24 urah po izidu v zgodnjem dostopu na platformi Steam prodala že 1 milijon izvodov, je založnik Hooded Horse sporočil na družbenih omrežjih.
“Od včerajšnjega začetka prodaje je igra Manor Lords prodala že več kot 1 milijon izvodov in dosegla največje število sočasnih igralcev na Steamu, in sicer 170 tisoč, kar je največ doslej za igro za gradnjo mest (ali za druge različne žanre, kot so GSG/4x/kolonijske simulacijske igre). Čestitke @LordsManor, v čast nam je, da smo lahko vaš založnik!” se je podjetje Hooded Horse pohvalilo na omrežju X.
Ni skrivnost, da je množica uporabnikov storitve Steam navdušena nad srednjeveškimi vsebinami. Slovenska večigralska mečevalska igra Mordhau je odličen primer tega. A Manor Lords ni namenjen samo bojevanju. Svež zorni kot, ki ga igra prinaša, in morda razlog za njen uspeh se skriva v zgodovinski natančnosti igre.
Razvijalca Slavic Magic sta navdihnili umetnost in arhitektura Frankovske regije poznega 14. stoletja, zgodovinska dejstva pa uporablja tako pri mehaniki igranja kot pri vizualni podobi. Običajnim srednjeveškim klišejem se izogni v prid zgodovinske natančnosti, da bi svet deloval bolj pristno, barvito in verodostojno.
Prizadevanja enočlanske ekipe so se obrestovala, saj naj bi po podatkih SteamDB igra ta konec tedna dosegla kar 173.178 sočasnih igralcev. Čeprav je igra Manor Lords še vedno v zgodnjem dostopu, razvijalec Slavic Magic obljublja, da bodo obstoječi shranjeni podatki delovali brezhibno tudi po prihodnji posodobitvi igre.
Če boste igro kupili in se jo odločili vrniti, ne pozabite, da je Steam pred kratkim popravil pravilo o vračanju iger. Če vam Manor Lords slučajno ne sede poskrbite, da ga boste vrnili pred iztekom dveh ur igranja, tudi pred uradnim izidom igre.
Igre
Igralci se vračajo k igri Fallout 76 — ali je zdaj kaj boljša?
Published
2 tedna agoon
22/04/2024By
Alja ŠavleNedavna Amazonova serija Fallout je pri številnih igričarjih ponovno obudila ljubezen do franšize, hkrati pa je pritegnila pozornost tudi novih igralcev. Na platformi Steam je Fallout 76 na primer presegel dosedanje število sočasnih igralcev. A to še ne pomeni, da je igra dobra.
V zadnjih dneh se je število igralcev mnogih iger iz serije Fallout povečalo. Glavna med njimi je igra Fallout 76, ki jo je po podatkih Steamdb ta konec tedna sočasno igralo kar 73.368 igralcev.
Poleg tega si lahko Amazon Primenaročniki brezplačno prenesejo igro Fallout 76 za konzole Xbox Series X/S, Xbox One in osebne računalnike do 15. maja. Naročniki lahko izkusijo tudi druge igre iz franšize, kot sta Fallout 3 in New Vegas, ki jih je mogoče brezplačno igrati na portalu Luna.
Tisti, ki se še spomnijo bednega izida igre Fallout 76, so morda skeptični do te nove pobude za oživitev serije in z razlogom. A zgleda, da medtem ko nismo bili pozorni, je razvijalec Bethesda Softworks poskušal popraviti svojo pokvarjeno igro. Fallout 76 leta 2024 je zagotovo manj katastrofalna igra, vendar je še vedno daleč od najbolj znanega dela v seriji, igre Fallout: New Vegas podjetja Obsidian Entertainment.
Igre
Do 30. aprila lahko igrate Assassin’s Creed Mirage brezplačno
Published
3 tedni agoon
18/04/2024By
Alja ŠavleLanskoletna igra Assassin’s Creed, ki se je vrnila k formuli prvega naslova, je zdaj brezplačno na voljo za igranje. Ubisoft vsem, ki prenesejo Assassin’s Creed Mirage, omogoča brezplačen dostop do igre za dve uri.
Igrajte kot Basim Ibn Ishaq, najbolj vsestranski in iznajdljivi asasin v zgodovini franšize, in raziskujte čudesa arabskega sveta s pomočjo akrobatskega skakanja po Bagdadskih strehah. V preizkusni različici lahko uživate v celotni vsebini igre Assassin’s Creed Mirage, vključno z načinom trajne smrti in filtrom Desaturated Blue iz igre Assassin’s Creed 1. Igraje je časovno omejeno na dve uri, po katerih se bo vaše napredovanje preneslo, če se odločite za nakup igre.
Assassin’s Creed Mirage je na voljo na Ubisoft Connect PC, Epic Games Store in PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One in Xbox Series X | S.
Pro nasveti by Mastercard
Igraj kot PRO z Mastercard in JureTršanBlondom: Shifty je nazaj
“Začel sem kot tekstopisec v krznarstvu, pri izkušenem tekstopiscu, Grku Teddyju. Rekel mi je, da je najpomembnejša zamisel v oglaševanju...
Igraj kot PRO z Mastercard in ScorpLZ: Top 5 solo lokacij na Chapter 3 mapi
Nabiranje materialov je ključnega pomena v igri Fortnite in poteka skozi celo igro. Materiali so to, kar določi, kdo se...
Igraj kot PRO z Mastercard in Dejlo: Odkrivanje mape
“Mapa” je beseda, ki se pogosto pojavlja v igričarski govorici. Mapa je prenesena beseda oziroma natančneje kalk angleške besede map,...
Xbox zapira štiri studie družbe Bethesda
Oboževalci igre Helldivers 2 popravljajo svoje negativne ocene
Je skupnosti Helldivers 2 le uspelo nemogoče?
Igro Senua’s Saga: Hellblade II bo morda mogoče igrati tudi na starejših sistemih
Družba Remedy Entertainment je pripravljena predelati Maxa Payna 1 in 2
Nova sezona dogodkov za kosmatke
Po pravici povedano, je Amazonova serija Fallout precej dolgočasna
Darkest Dungeon 2 bo dobil popolnoma nov kampanjski način – brezplačno
Morda že vemo barvo naslednje igre v seriji Persona
Star Wars Outlaws izide avgusta
Preizkusili smo pošasten Asus ROG STRIX SCAR 18!
Poslali so nam SLOVENSKO vodno hlajenje?
5 razlogov zakaj je sedaj pravi čas za nakup PlayStation 5
Preizkusili smo Sonyjev DualSense Edge
Nabiranje zlatih krogov v novi preobleki – Sonic: Frontiers na preizkusu
Xbox zapira štiri studie družbe Bethesda
Oboževalci igre Helldivers 2 popravljajo svoje negativne ocene
Je skupnosti Helldivers 2 le uspelo nemogoče?
Igro Senua’s Saga: Hellblade II bo morda mogoče igrati tudi na starejših sistemih
Družba Remedy Entertainment je pripravljena predelati Maxa Payna 1 in 2
Nova sezona dogodkov za kosmatke
Po pravici povedano, je Amazonova serija Fallout precej dolgočasna
Darkest Dungeon 2 bo dobil popolnoma nov kampanjski način – brezplačno
Morda že vemo barvo naslednje igre v seriji Persona
Star Wars Outlaws izide avgusta
Preizkusili smo pošasten Asus ROG STRIX SCAR 18!
Poslali so nam SLOVENSKO vodno hlajenje?
5 razlogov zakaj je sedaj pravi čas za nakup PlayStation 5
Preizkusili smo Sonyjev DualSense Edge
Nabiranje zlatih krogov v novi preobleki – Sonic: Frontiers na preizkusu
Priljubljeno
-
Aktualno3 tedni ago
Nova sezona dogodkov za kosmatke
-
Aktualno4 tedni ago
Po pravici povedano, je Amazonova serija Fallout precej dolgočasna
-
Igre4 tedni ago
Darkest Dungeon 2 bo dobil popolnoma nov kampanjski način – brezplačno
-
Aktualno4 tedni ago
Morda že vemo barvo naslednje igre v seriji Persona
-
Igre4 tedni ago
Star Wars Outlaws izide avgusta
-
Aktualno3 tedni ago
Prihajajoči sejmi in konvencije za geeke