Crash Bandicoot 4: It’s about Time je dolgo pričakovano nadaljevanje priljubljene trilogije iz leta 1998. Čeprav je bilo od takrat kar nekaj izidov iger pod tem imenom, je to uradno nadaljevanje originalne trilogije.
Crash Bandicoot je igra tipa platformer zato sama zgodba ni v ospredju, me je pa vseeno presenetilo koliko truda so razvijalci vložili v vmesne videje, t.i. “cut scene”, katere so samemu gameplayu zelo dobro dajale smisel in cilj.
Enostavna, a dinamična zgodba
Po 22 letih je Crash ponovno vpoklican v boj proti zlikovcem, ki so se tokrat poigrali s časom. V ta namen mora zbrati 4 kvantne maske in na vsakem koraku premagati nasprotnika. Jedro igre je ostalo enako, Crash skače, drsi in se vrti. Razvijalci so odlično vpeljali nove mehanike kot so skakanje z vrvjo, drsenje po tirih in seveda uporaba kvantnih mask. Vsaka kvantna maska doda novo plast, kako se moramo lotiti nivoja. Lahko letimo, ustavimo čas in še več.
Tisti, ki ste že igrali tovrstne igre veste, da so vsi naslovi Crash Bandicoot pravzaprav zelo zahtevni. Tudi tukaj ni nič drugače. Najbolje, da se pripravite na neuspeh, kajti z njim se boste srečali velikokrat. Na vsakem koraku nas čakajo morski psi, ki nas želijo požreti, pirati, ki nas želijo razrezati, dinozavri, ki niso nič kaj veseli, da smo vstopili v njihovo obdobje in še mnogo drugih nevarnosti.
Novosti, ki so jih vpeljali razvijalci so drzne, a po mojem mnenju izboljšajo celotno izkušnjo. Takoj na začetku imamo možnost izbire modernega načina, ki igralcu dovoli, da ima na nivojih tako imenovane check pointe, kjer, v primeru, da umre, začne z določene točke. Če izberemo retro način boste vedeli, da imamo na voljo določeno število življenj, in če porabimo vsa moramo nazaj na začetek nivoja. Druga zelo dobrodošla sprememba je senca, ki nam kaže kje bo Crash pristal, ko je v zraku. To je v 3D platformerji izjemen dodatek, ki mi je prikrajšal veliko muk in živcev.
Razvijalci so v igro tudi vnesli nivoje, kjer igramo kot drugi že dobro znani liki. Tawna, ki ima “grappling hook” s katerim lahko uničuje škatle, se bori proti nasprotnikom in skače z enega mesta na drugo. Dingodile, ki ima sesalec s katerim škatle dobesedno posesa. Lahko pa tudi uporabi sesalec kot pištolo s katero meče TNT zaboje v ovire ali nasprotnike. Zadnji je še Cortex s pištolo, ki nasprotnike spreminja v platforme.
S tem so razvijalci želeli dodati svežino kadar igranje istega lika postane monotono. Priznati je treba, da jim je v veliki meri uspelo, ampak s tem so tudi težave. Na težavo sem naletel precej pri ciljanju kajti ni označeno kam točno bo lik ustrelil. Vsak od teh likov ima nekaj kar jih naredi posebne in z veseljem bi igral igre posvečeno zgolj njim. Le malce bi bilo potrebno spolirati določene mehanike.
Zanimivi, dinamični nivoji
Tukaj si razvijalci zaslužijo posebno priznanje. Vsak nivo je drugačen od prejšnjega, a se vseeno odlično povezujejo. Vsakič, ko grem ponovno igrati kakšen nivo, opazim nov detajl, ki ga prejšnjič nisem.
Vsak nivo skrbno vpeljuje svoje načine kako ga premagati, in tako imaš občutek, da nikoli ne igraš istega nivoja dvakrat. V mojih prvih šestih urah igranja nisem enkrat pomislil, da je igra dolgočasna. Tudi ko sem se spotaknil ob kakšnem nivoju nisem nikoli imel občutka, da je to zaradi slabega dizajna igra, temveč sem se vedno zavedal svojih napak in se enostavno moral izboljšati. Igra je zelo zahtevna, ampak poštena do igralca.
Razvijalci so dodali še eno plast igranja, in to so flashback nivoji, kjer igramo nivoje z leta 1998 oz. s filtrom tistih časov ter prezrcaljeni nivoji, kjer igramo nivoje v posebni preobleki.
Piko na i so razvijalci postavili z glasbeno podlago. Glasba v ozadju je premišljeno razvita za vsak nivo in kaj se v njem dogaja. Meni osebno je najbolj všeč nivo, ki poteka na festivalu. Glasba in scenografija se v tem nivoju odlično povezujeta, tudi liki se ravnajo v skladu z ritmom.
Če želimo, da igra uspe, mora biti zadoščena tudi mera adrenalina. Tega ne primanjkuje. Imamo nivoje kjer nas lovi Tiranozaver, fantom in še mnogo drugih ter nivoje, kjer se borimo proti glavnim zlikovcem. T.i “boss battle” je vsak unikaten in ima svoje mehanike, ki jih mora igralec osvojiti, če želi nivo premagati. Šefovske bitke so lahko zelo zahtevne, če smo nepotrpežljivi in vsaka naša nepazljivost je kaznovana.
Platformer brez primerjave
Remaki, remasterji in nadaljevanja iger izpred 20ih let so danes postali vsakdanjik gaming industrije. Jaz osebno redko posežem po katerem izmed njih, kajti že pri prvih sem opazil, da ne glede na to kako se razvijalci trudijo, nikoli ne bodo v meni vzbudili istega občutka, kot sem ga imel, ko sem igro igral prvič 10, 15 ali 20 let nazaj. Z veseljem lahko rečem, da je to razvijalcem Crash Bandicoot 4: It’s about time uspelo!
Igra odlično zajame vse kar je 20 let nazaj Crasha naredilo unikatnega in doda dovolj novih mehanik, da igro ohranja svežo. Seveda igra ni popolna. Nivoji s tremi stranskimi liki bi lahko bili bolje dodelani, ampak to je pa edina negativna stran, ki sem jo opazil. Podajamo oceno 9/10 in igro priporočamo vsem, ki želijo igrati zelo zabaven, zahteven in unikaten platformer.
Nova velika posodobitev igre Helldivers 2, imenovana Heart of Democracy, je zdaj na voljo in z njo se boj seli naravnost na domači teren – ulice Super Zemlje.
Igralcem nasprotna frakcija Illuminate je prebila obrambo in napadla urbano središče planeta, igralci pa morajo braniti civiliste in aktivirati planetarne obrambne sisteme, vse v kaotičnem okolju med nebotičniki in ruševinami nekdaj mirnega sveta.
Nova misija zahteva zavzet boj za vsako ulico, saj bodo igralci v realnem času izgubljali in osvajali ozemlja, odvisno od uspešnosti misij. S posodobitvijo se bodo pojavili novi tipi enot, kot sta Crescent Overseer in Fleshmob, zato bo nujna uporaba sveže uvedenih možnosti za prilagajanje orožij.
V pomoč bodo tudi enote SEAF, ki se lahko pridružijo boju in pomagajo pri obrambi demokracije. A previdno – civilisti še vedno tavajo po območju spopadov, in vsako izgubljeno nedolžno življenje bo prineslo kazen.
Heart of Democracy je zdaj na voljo za vse igralce na platformah PlayStation 5 in PC.
Toby Fox, ustvarjalec priljubljene igre Undertale, je potrdil, da bodo prva štiri poglavja plačljive različice njene naslednice Deltarune izšla 5. junija 2025 za Nintendo Switch, Switch 2, PlayStation 4, PlayStation 5, PC in Mac. Paket bo vseboval že prej brezplačno dostopni poglavji 1 in 2 ter novi poglavji 3 in 4.
DELTARUNE Chapters 1-4 will be released on June 5th as a launch title for Nintendo Switch 2! It's also coming to Steam, Switch, PS4, and PS5 the same day! https://t.co/CDdWOlcjO4
Pomembna novost te izdaje je podpora za funkcijo »cross-buy«. To pomeni, da bodo igralci, ki bodo kupili igro na Nintendo Switchu, lahko brezplačno dostopali tudi do različice za Switch 2 – in obratno, če bodo uporabljali isti Nintendo račun. Enako velja za PlayStation. Nakup na PS4 omogoča brezplačen dostop do PS5 različice. Izjema je Japonska, kjer zakonodaja zahteva simbolično doplačilo.
Igra bo izšla 5. junija ob polnoči po japonskem času, skladno z izidom konzole Nintendo Switch 2. V Sloveniji bo igra na voljo že 4. junija ob 17. uri po srednjeevropskem času.
Čeprav bo začetna izdaja obsegala štiri poglavja, jih Fox načrtuje sedem. Preostala poglavja bodo na voljo kot brezplačne posodobitve.Deltarune je duhovni naslednik kultne uspešnice Undertale, ki združuje RPG mehanike, edinstven humor ter možnost miroljubnega reševanja konfliktov. Raznoliki liki, izvirna glasba in posebna estetika so kmalu po izidu igre leta 2015 ustvarili pravo subkulturo na spletu.
PCLAIR OBSCUR: EXPEDITION 33 igra za PLAYSTATION 5
Rockstar Games je razkril, da je bil drugi napovednik za težko pričakovani Grand Theft Auto 6 v celoti posnet na konzoli PlayStation 5 – brez dodatnih grafičnih izboljšav ali uporabe PS5 Pro, kot so nekateri domnevali.
Napovednik, ki je bil objavljen nekaj dni po novici o zamiku izida na 26. maj 2026, ponuja globlji vpogled v zgodbo, like in raznoliko okolje igre, vključno s povratkom v sončni Vice City. Rockstar je poleg napovednika na uradni strani igre objavil še več kot 70 novih slik in podrobne predstavitve glavnih likov.
V središču zgodbe sta Jason in Lucia, ki ju življenje potisne v nevarne vode zločinske zarote.
“Jason in Lucia iz Vice Cityja že od nekdaj vesta, da je vse postavljeno proti njima. Toda ko se njun lahek obračun zaplete, se znajdeta na najtemnejši strani najbolj sončnega mesta v Ameriki, sredi zarote, ki se razteza čez celotno zvezno državo Leonida, in sta se prisiljena bolj kot kadarkoli prej zanesti drug na drugega, če želita preživeti.” pravi Rockstarjev uradni opis zgodbe.
Da bi pomiril GTA navdušence in skeptike, ki ne morejo verjeti, da bo igra resnično tako lepa, je razvijalec pojasnil, da je bil celoten napovednik posnet znotraj igre.
“Napovednik 2 za Grand Theft Auto 6 je bil v celoti posnet znotraj igre na konzoli PlayStation 5 in vključuje enako količino igranja ter filmskih prizorov iz igre.”
Grand Theft Auto VI Trailer 2 was captured entirely in-game from a PlayStation 5, comprised of equal parts gameplay and cutscenes. pic.twitter.com/JWFfVYm3on
Rockstar Games je uradno sporočil, da bo izid težko pričakovane igre Grand Theft Auto VI prestavljen na 26. maj 2026. Sprva je bil izid načrtovan za leto 2025, a razvijalec zdaj pojasnjuje, da potrebujejo več časa za zagotovitev kakovosti, ki jo igralci pričakujejo in si jo zaslužijo.
“Grand Theft Auto VI bo izšel 26. maja 2026. Zelo nam je žal, da je to kasneje, kot ste pričakovali. Zanimanje in navdušenje nad novo igro Grand Theft Auto sta za celotno ekipo zares navdihujoča. Zahvaljujemo se vam za podporo in potrpežljivost, medtem ko dokončujemo igro.
Pri vsaki igri, ki smo jo izdali, je bil naš cilj preseči vaša pričakovanja – in Grand Theft Auto VI ni izjema. Upamo, da razumete, da potrebujemo ta dodatni čas, da zagotovimo raven kakovosti, ki jo pričakujete in si jo zaslužite.
Veselimo se, da bomo kmalu z vami delili več informacij.”
Rockstar je GTA VI prvič napovedal decembra 2023 z objavo napovednika, založnik Take-Two Interactive pa je kasneje okvirno ciljal na izid jeseni 2025. Nedavna izjava pomeni, da bodo igralci na igro čakali še vsaj eno leto dlje.
Streamer na YouTubu je namignil, da težko pričakovani tretji del serije o priljubljenemu teoretičnemu fiziku iz Half-Life iger res prihaja.
Youtubar Tyler McVicker, naj bi bil zanesljiv vir, ki redno poroča o Valve igrah. V nedavnem prenosu je razkril, da je dolgo pričakovani projekt Half-Life 3 – trenutno poznan pod kodnim imenom HLX – že mogoče igrati od začetka do konca, a le, če si eden izmed srečnih testerjev. Po njegovih besedah potekajo obsežni interni preizkusi, kar nakazuje na možno uradno napoved poleti in izid pozimi.
HLX se je nedavno pojavil v posodobitvah za igre Dota 2 in Counter-Strike 2, kar dodatno podžiga ugibanja. McVicker trdi, da gre tokrat za projekt, ki je precej bolj napredoval kot prejšnji poskusi pri Valvu, in da se razvojna ekipa trenutno osredotoča na optimizacijo in končno obdelavo.
Igra ne bo VR izkušnja kot Half-Life: Alyx, bo pa proceduralno ustvarjene elemente v igri uporabila ne za generacijo terena, temveč pojavljanje in najverjetneje stanje in razporeditev elementov v okolju, rekvizitov, sovražnikov, NPC-jev in podobno.Čeprav še ni uradne potrditve, se zdi, da bi se franšiza Half-Life končno lahko vrnila po več kot petih letih čakanja. Vse to so trenutno le govorice, a navdušenci ostajajo previdno optimistični.
Kot poroča VGC, je založnik Saber Interactive potrdil, da je začel postopek odstranitve igre Evil Dead: The Game s spletnih trgovin. Igra je v začetku tedna začela izginjati z Epic Games Store in PlayStation Store, nato pa še s Steama. Trenutno je še vedno na voljo na Xbox Store, vendar naj bi bila odstranitev celotna in dokončna.
Kljub temu Saber zagotavlja, da bodo strežniki zaenkrat ostali aktivni, kar pomeni, da bodo lastniki igre še vedno lahko igrali. V izjavi na Steamu so se zahvalili skupnosti za podporo od izida igre maja 2022.
Razlog za odstranitev ni uradno naveden, morda gre za iztek licenčnih pravic, veliko bolj verjeten razlog pa je nizko število igralcev. Igra je po podatkih SteamDB pred dvema letoma dosegla največ 586 sočasnih igralcev na Steamu, kar je sicer približno za 100 manj kot lanskoletni Concord, a s tem se ni za tolažiti.
Igra temelji na filmski franšizi Evil Dead in vključuje asimetrični PvP način, kjer lahko igralci prevzamejo vlogo junakov ali demonskih Deaditov. Kooperativna in tekmovalna narava igre pomeni, da je obstoj strežnikov ključnega pomena za igranje, a dolgoročna usoda strežnikov še ni znana.
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.