63. pravilo interneta pravi, da za vsak lik enega spola nastane tudi različica drugega spola. In, če uradna verzija ne obstaja, internet hitro poskrbi, da temu ni več tako. Razvijalci Insomniac Games so se tokrat odločili prehiteti Tumblr ilustratorje in nam sami servirati čisto pravo žensko ekvivalento galaktičnega lisjaka in njegovega robotskega pajdaša.
Glavni liki najnovejše igre v franšizi Ratchet & Clank: Rift Apart so torej štirje. Lombax Ratchet, galaktični mehanik, ki občasno rešuje vesolje, Rivet, njegova ženska ustreznica iz druge dimenzije, ki se bori proti mehanskemu tiranu ter nekdanja morilska robota Clank in Kit, ki opravljata funkcijo “straight mana” v zgodbi in sta, kakor je za robote navadno, včasih še preveč … robotska.
Vzdušje
Po osebno klavrnem Ratchet and Clank rebootu iz leta 2016, je z najnovejšim naslovom Rift Apart franšiza ponovno zapeljala na stare tire. Vrnilo se je navihano vzdušje v svet in življenje v like in vrnila se je prvotna zgodba, ki se nadaljuje od zaključka zadnje igre v Future Sagi Ratchet & Clank: Into the Nexus.
Po okvari pištole Dimensionator postanejo svetovi nestabilni, galaktična heroja pa sta ločena. V iskanju drug drugega oba srečata in spoznata nove pajdaše iz vzporednega sveta, v katerem sta pristala, ter se z njimi združita, da odpravita časovno-prostorsko neravnovesje.
Zgodba nam servira humorne izjave likov, akcijo in adrenalin ter na določenem nivoju tudi strah in napetost. K ustvarjanju ustreznega vzdušja močno pripomore glasba, ki se zliva z dogajanjem in napoveduje temo novega planeta ali vhode zlobnežev. Internet že mema neverjetno nalezljivo Nefariousovo pesem Join Me at the Top, ki jo lahko slišimo v odjavni špici.
Zasedba
A za izjemen nastop, zgodbo in glasbo so zaslužne izjemne osebe. Ratchet & Clank: Rift Apart zasedba je neverjetna. Za glasbo je poskrbel dolgoletni dinamični duo, ki ga sestavljata frontman ironične rock skupine Devo Mark Mothersbaugh ter japonski skladatelj in dirigent Wataru Hokoyama. Skupaj sta ustvarila glasbo za dva Lego filma, Hotel Transylvania 3, Thor: Ragnarok in številne druge uspešnice.
Za vokale pesmi Join Me at the Top in seveda glas cesarja Nefariousa je zaslužen britanski sinhronizatorski mit Robin Atkin Downes, ki je zmožen iz sebe izvleči vse od ameriških surferjev do japonskega profesionalnega morilca z lasersko sabljo. Z njegovim neverjetnim seznamom kariernih dosežkov se lahko kosa le Jennifer Hale, glas Rivet, ki je v igričarskem svetu najbolje poznana kot FemShep (Mass Effect), Naomi Hunter (Metal Gear Solid) in “Calamity” Ashe (Overwatch).
Besedila v igri sta pripravili Lauren Mee, nekdanja piska za Telltale Games igro The Walking Dead: The Final Season, ter Sam Maggs, poznana po knjigi The Fangirl’s Guide to the Galaxy in stripih Marvel Action: Captain Marvel. Likom je življenje podelila ekipa glavne animatorke Lindsay Thompson, ki je del Insomniac Games kolektiva že od leta 2013.
Gameplay
Gameplay Rift Apart sledi standardni Ratchet & Clank formuli. Rivet ali Ratchet se odpravita na izbran planet z enim izmed dveh robotkov, ki ju spremljata, tam poiščeta to, kar potrebujeta za nadaljevanje pripovedi in nato ponovita zgodbo. Svetovi, ki ju obiščeta so izjemno raznoliki in zajemajo vse od peščenih sipin do futurističnih metropol. A tekom zgodbe se ne premikamo le po različnih svetovih, ampak tudi po različnih dobah. Nekatere uganke je namreč mogoče razvozlati le tako, da se premaknemo v prostoru in času.
Če se nam določene zagonetke zdijo še posebej nadležne ali brezpredmente, kot so na primer Clankovi obiski verjetnostnega sveta ali uporaba hekerske umetne inteligence Glitch, jih lahko preskočimo. Igra je lepo prilagojena tudi za začetniške igralce, ki na lažji težavnosti nimajo le več življenja, ampak tudi poenostavljeno shemo inputov.
Kakor se za Ratchet & Clank spodobi tudi v najnovejši igri zbiraš matice, zlate vijake, oklepe, spybote, raritanium in čisto nove lorbe. Z njimi nadgrajuješ orožje, izbiraš kozmetične prilagoditve in si pridobivaš dodatne informacije o zgodbi. Ti zbirateljski predmeti niso nujno potrebni za napredovanje, so pa dobrodošli za vse, ki si želijo več raznolike vsebine.
Dizajn in slika
Če slika pove tisoč besed, potem je ta igra grška epopeja. PlayStation 5 zmožnosti v kombinaciji s HDR zasloni pričarajo živahen in barvit, predvsem pa neverjetno bleščeč svet.
Ponovno moramo poudariti izjemno animacijo, ki ostaja na nivoju skozi celo igro. Dizajn likov in njihovo premikanje gredo z roko v roki. Dr. Nefarious, na primer, ima kljub svojemu kovinskemu telesu zelo plastične gibe in izjemno ekspresivno obrazno mimiko.
Na splošno so tudi v boju gibi junakov tekoči in se zlivajo iz ene v drugo animacijo. Akcija teče dalje tudi, kadar kupujemo izdelke v orožarni, na začetku kinematografskih segmentov pa se likom umakne čelada, da lahko sledimo njihovem izražanju. Ko se scena prelije iz cinematike nazaj v igro, se to zgodi brez prekinitve ali nalaganja. Nekaj rezov sicer ostaja, predvsem ker je dogajanje ločeno med različnimi liki na različnih krajih. A prvi občutek, ki nam ga je igra vzbudila je podoben tistemu, ki ga je pričaral God of War (2018).
Tukaj bi morda izpostavili sceno, ki je na nas naredila velik vtis. To je sekvenca, ki vzbuja občutke in reakcije podobne vožnji z vlakcem smrti. Rivet drsi po tirih, ki so speljani med pečinami ogromnega kanjona, vmes pa jo gigantski robot želi ujeti in zmastiti. Celotna scena je izjemno dinamična, tekoča in zelo lepo režirana, da težko najdemo primerjavo v kakšni drugi igri.
PlayStation5 prispevek
Rift Apart v celoti izkoristi vse, kar ponuja konzola najnovejše generacije. Najprej je tukaj ločljivost. Igro lahko igramo v “Fidelity” načinu s 4K ločljivostjo in hitrostjo 30 sličic na sekundo, ali v načinih “Performance” in “Performance Ray-Tracing”, ki delujeta z nižjo osnovno ločljivostjo, a nudita 60 sličic na sekundo. Igra podpira tudi visok dinamični razpon, zaradi katerega se, kakor že povedano, svet kar blešči.
DualSense PlayStation 5 plošček, Tempest Engine in namenska strojna oprema za sledenje žarkom, skrbijo za napredne haptične povratne informacije, 3D prostorski zvok in učinke sledenja žarkom v realnem času. Omeniti moramo tudi povečano procesorsko moč PlayStation 5 in SSD disk, ki omogočata, da igra vključuje več NPC-jev, sovražnikov, vizualnih učinkov in predmetov kot prejšnji naslovi. Izboljšave v zasnovi igre bistveno zmanjšajo čas nalaganja pri skakanju med svetovi, a to je skupna točka vsem Ratchet & Clank igram.
Posebej bi poudarili, da nam igra ponuja ogromno mero prilagajanja nastavitev. DualSense plošček razširja dogajanje na ekranu tudi v naš oprijem. Med igranjem nas z zvočnimi namigi in tresljaji opozarja na nevarnosti, a tudi pozitivne učinke, ki jih morda ne opazimo (kot polnjenje življenja). Dodatno upravlja tudi trdoto stranskih gumbov, a brez skrbi. Če imate tudi vi bistveno premalo mišič v roki za pritiskanje na trde gumbe, lahko v nastavitvah prilagodite ali popolnoma izključite haptični feedback.
Zabavali smo se tudi z načinom slikanja, ki prav tako nudi celo paleto opcij in nastavitev. Od poziranja heroja do okvirjev za sliko.
Končna ocena
Ratchet & Clank: Rift Apart je neverjetno dodelana igra, ki čudovito izkoristi vse, kar ima PS5 za ponuditi. Čeprav je zgodba na momente dolgočasno predvidljiva, verjamemo, da se tehtnica katerega koli kritika prevesi, zaradi brezhibne animacije likov, njihove ekspresivnosti, izjemne kinematografije, glasbe in dejstva, da ena izmed pištol spremeni nasprotnike v grme.
NAMCO BANDAI TALES OF ARISE – COLLECTORS EDITION PC
Oboževalci igre Kingdom Come: Deliverance 2 izražajo svoje nezadovoljstvo zaradi vključitve Denuva, sporne tehnologije DRM, v težko pričakovano nadaljevanje srednjeveškega RPG-ja. Številni so začeli preklicovati prednaročila, saj so zaskrbljeni zaradi vpliva programske opreme na delovanje igre.
Denuvo, ki ga je razvilo podjetje Irdeto, je namenjen preprečevanju piratstva, vendar je zaslovel zaradi padcev hitrosti sličic in težav z zmogljivostjo. Oboževalci so bili še posebej razočarani, ko je bilo razkrito, da igra ne bo na voljo na GOG-u, priljubljeni platformi brez DRM.
Za mnoge je bila vključitev sistema Denuvo problematična, vendar so nekateri na družbenih omrežjih tehnologijo branili.
“Ne podpiram denuva, če ostane, bom potrpežljiv in počakal leto dni, da ga opustijo. Še vedno bom plačal za igro, le pozneje. Jbsh denuvo in njegovo sranje, ki vpliva na zmogljivost,“ je zapisal uporabnik Reddita Nast33.
“Počakal bom, da bo igra izšla na GOG-u brez teh smeti in z vsemi popravki,” se je pridružil nekdo drug.
Spet drugi odgovori kažejo na drugačno javno mnenje:
“Zdi se, da vpliva le na nekatere igre. Verjetno je to posledica nepozornosti razvijalca pri vključevanju. Planet Coaster in MGSV uporabljata Denuvo in nikoli nisem imel težav pri igranju teh iger, prav tako se ni zdelo, da bi se kdo pritoževal, da igri uporabljata Denuvo. Čeprav je pri Planet Coasterju znano, da piratske kopije delujejo kot sranje.”
“Doom ima denuvo in teče bolj gladko kot kcd….“ je dodal še en uporabnik.
Kingdom Come: Deliverance je do sedaj prodal več kot 6 milijonov izvodov, oboževalci pa so že nestrpno pričakovali nadaljevanje.
Bizarna strelska igra v peskovniku, ki je uspela zbrati več igralcev kot Concord, je zdaj na voljo za PlayStation 5 in Xbox Series X|S.
Založnik Maximum Entertainment in razvijalec Dee Dee Creations sta 29. avgusta izdala Squirrel with a Gun za osebne računalnike. Sandbox streljanka z divjim glodavcem je na Steamu dosegla največ okoli 2000 sočasnih igralcev in zdaj upa na uspeh med uporabniki konzol.
V igri Squirrel with a Gun igramo kot glodavec, opremljen z enim od številnih strelnih orožij, ki jih veverice jasno tako pogosto srečujejo v naravi. Z arzenalom orožja se spopadamo z agenti, ki nas lovijo in zganjamo vragolije.
Rešujte zapletene logične uganke, da bi zbrali zlate želode, in premagujte edinstvene izzive, tako da ste ustvarjalni s svojim orožjem. Morate hitro pobegniti? Izstrelite orožje in se s povratnim sunkom premaknite na varno. Preizkusite različna orožja, upravljajte RC avtomobile in pojejte rojstnodnevno kot veverica s pištolo.
Fizične izdaje igre Squirrel with a Gun vključujejo:
Avstralija je ponovno udarila proti videoigram, tokrat leto dni po izdaji igre Hotline Miami 2: Wrong Numberna PlayStation 5. Igra je bila prvič izdana leta 2015, vendar so jo avstralski organi zaradi sporne vsebine kmalu prepovedali. Kljub temu pa je leta 2023 pristala na avstralskem PlayStation 5 Store, kar se zdaj zdi, da je bila napaka.
Nedavno je bila igra umaknjena iz trgovine, igralci, ki so igro kupili, pa so prejeli vračilo. Prvotna prepoved leta 2015 je prišla s strani Avstralskega odbora za klasifikacijo (ACB), ki je opozoril na sporno sceno, ki prikazuje simulirano spolno nasilje. Kot odziv na prepoved igre je razvijalec igre Jonatan Söderström avstralskim oboževalcem svetoval, naj igro preprosto piratizirajo.
Ko je bila igra leta 2023 ponovno dostopna v spletni trgovini, se je zdelo, da je spor zaključen, a zdaj se zdi, da je ACB ali druga institucija ponovno posegla in uveljavila prvotno odločitev. Igra Hotline Miami 2 je bila ponovno umaknjena z avstralskega trga.
Kupci so prejeli obvestilo od PlayStationa, ki razlaga situacijo:
“Ugotovili smo, da izdelek Hotline Miami 2: Wrong Number ni pridobil ustrezne ocene pri Avstralskem odboru za klasifikacijo, zato smo sprejeli ukrepe za vračilo kupnine strankam, ki so igro kupile.
Vračilo celotnega zneska smo izvedli na vaš izvorni način plačila. Ta postopek lahko traja 30-60 dni, da se prikaže na vašem bančnem izpisku. Če izvorno plačilno sredstvo ni več na voljo, bomo znesek povrnili v vašo PlayStation Network denarnico.
Opravičujemo se za morebitne nevšečnosti.”
Igra je bila prav tako umaknjena za vse avstralske naročnike PlayStation Plus.
Plodnemu nemškemu skladatelju filmske glasbe Hansu Zimmerju Dune glasba za videoigre ni tuja. Čeprav je znan predvsem po ustvarjanju legendarnih zvočnih sledi za filme, kot so Gladiator, Vitez teme in nedavni priredbi knjige Peščeni planet, je njegov najnovejši projekt fantazijska RPG igra Dragon Age: The Veilguard podjetja BioWare.
Zimmer je napisal glavno temo igre, pridružil pa se mu je tudi soavtor Lorne Balfe, ki je prav tako soustvaril to skladbo. Oba umetnika sta že sodelovala pri drugih projektih videoiger, kot je na primer Call of Duty: Modern Warfare 2.
Igra Dragon Age: The Veilguard je bila pri svojih osrednjih oboževalcih sprejeta skeptično, predvsem zaradi enega slabega napovednika. Tudi sami nismo oboževalci nove estetike, saj je neprijetno umeščena nekje med stiliziranostjo in zvestobo resničnemu svetu, kar je ravno na sredini srhljive doline (uncanny valley).
Igra Dragon Age: The Veilguard izide 31. oktobra 2024 za platforme PlayStation 5, Xbox Series X in Series S ter Microsoft Windows.
Še več novic prihaja s sejma Tokio Game Show 2024. Igričarji smo dočakali še več novih napovednikov, med njimi tudi drugi uradni napovednik za igro METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER, predelavo klasične igre METAL GEAR SOLID 3: SNAKE EATER iz leta 2004.
Novi napovednik je bil del oddaje za platformo Xbox, med katero je Konami pokazal utrinke iz misije Virtuous Mission iz uvodnega poglavja igre. Predelava ohranja tisto, kar je bilo igralcem všeč v izvirniku, kot so zgodba, liki, sinhronizacija, mehanike in glasba, ki so zdaj zaradi moči Unreal Engine 5 predstavljeni v še bolj poglobljeni izkušnji. Priljubljeni liki, kot so Big Boss, Eva in Revolver Ocelot, so bili popolnoma preoblikovani s pomočjo novega pogona.
Datum izida predelave še ni bil potrjen, a novic iz Tokia še ni konec.
Tokyo Game Show (TGS) se je že začel in ker se je Ubisoft umaknil z dogodka in preložil Assassin’s Creed Shadows, je prva igričarska novica, ki smo jo danes dobili iz Tokia, o novi fantazijski RPG igri razvijalca ATLUS.
Ekipa ustvarjalcev, ki stojijo za igrami Persona 3, 4 in 5, izdaja novi naslov Metaphor: ReFantazio, edinstven fantazijski svet, v katerem protagonist skupaj s svojo spremljevalko Gallico želi odpraviti prekletstvo izgubljenega princa kraljestva.
Katsura Hashino, direktor igre Studia Zero, je danes na dogodku ob predstavitvi igre v Tokiu naznanil, da je demonstracijski prolog za igro Metaphor: ReFantazio zdaj brezplačno na voljo za konzole Xbox, PlayStation in osebne računalnike.
V demo različici igre lahko igralci izkusijo začetek zgodbe, raziskujejo družbene elemente v igri in odkrivajo mesto ter tako začnejo svojo pustolovščino še pred začetkom prodaje 11. oktobra. Igranje iz demo različice se bo preneslo tudi v zagonsko različico igre, kar pomeni, da igralci ne bodo izgubili svojega napredka.
Demo vključuje:
Začetek zgodbe.
Prve štiri temnice.
Možnost odklepanja sedmih od več kot 40 razredov v igri.
Šest spremljevalcev.
In še veliko več.
Metaphor: ReFantazio izide 11. oktobra 2024 za Xbox Series X|S, Windows, PlayStation 5, PlayStation 4 in Steam.
Spletna stran gamegang.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb »Namesti vse« soglašaš z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko prebereš tukaj.
.
Spletna stran Game Gang uporablja piškotke z namenom, da zagotovimo boljšo izkušnjo uporabe spletne strani, varnost ter nemoteno delovanje. Vsi tvoji podatki so shranjeni varno in v skladu s trenutno zakonodajo in skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov do zaključka obdelave oziroma do tvojega preklica, ki ga lahko kadarkoli opraviš s klikom na infomracijsko pasico.
To so piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočila v komunikacijskem omrežju ne bi bilo mogoče. Ti piškotki omogočajo uporabniku delovanje prijaznih spletnih storitev, boljšo uporabniško izkušnjo in za njih ni potrebno pridobiti soglasja.